Oficjalny podręcznik ScratchJr - ebook
Oficjalny podręcznik ScratchJr - ebook
Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!
Spis treści
Wstęp
Wprowadzenie do programu ScratchJr
Czym jest ScratchJr?
Dlaczego powstał Create ScratchJr?
Dla kogo jest ta książka?
Co jest potrzebne?
Co zawiera ta książka?
Jak należy korzystać z tej książki?
Wstęp do wydania polskiego
Rozdział 1. Początki 7
Zadanie 1: Zaczynamy zabawę taneczną!
Krok 1: Otwórz aplikację
Krok 2: Utwórz nowy projekt
Krok 3: Porusz kota!
Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi
Krok 5: Dodaj tło
Krok 6: Dodaj kolejną postać
Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś!
Krok 8: Dodaj tytuł
Krok 9: Nadaj nazwę projektowi
Krok 10: Zapisz projekt
Wskazówki
Wskazówki dla dorosłych
Nie bój się eksperymentować!
Anulowanie działania i ponowne wykonywanie
Usuwanie obiektów
Usuwanie bloczków
Przewodnik po interfejsie ScratchJr
Co dalej?
Rozdział 2. Animacje
Zadanie 2: Porusz kota!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia
Połączenie z matematyką: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 3: Obróć kota!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć
Połączenie z matematyką: podawanie czasu
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 4: Pobaw się w chowanego!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii
Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdań
Wskazówki dla dorosłych
Połączenie z matematyką: porównanie dwóch skryptów
Wskazówki dla dorosłych
Czas na projekt! Farma starego MacDonalda
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika
Połączenie z matematyką: liczenie używanych bloczków
Wskazówki dla dorosłych
Rozdział 3. Opowiadania
Zadanie 6: Znajdź swój głos!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja
Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 7: Odwróć stronę!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii
Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 8: Zmień tempo!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów
Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 9: Zatrzymaj się i popatrz!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji
Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 10: Poczekaj ma swoją kolej!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań
Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 11: Zrób bałwana!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań
Połączenie z matematyką: liczenie kółek
Wskazówki dla dorosłych
Czas na projekt! Żółw i zając
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej
Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami
Wskazówki dla dorosłych
Rozdział 4. Gry
Zadanie 12: Zerwij brzoskwinię!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania
Połączenie z matematyką: tworzenie i porównywanie kształtów
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu
Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 14: Pobaw się w berka!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu między przyjaciółmi
Połączenie z matematyką: szacowanie
Wskazówki dla dorosłych
Zadanie 15: Znajdź niepasujący element!
Czego się nauczysz
Jak to zrobić
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry
Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych
Wskazówki dla dorosłych
Czas na projekt! Koty kontra ptaki
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie
Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji
Wskazówki dla dorosłych
Posłowie
Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha 127 Społeczność Scratcha
Pierwsze kroki ze Scratchem
Witryna ScratchEd
Dodatek B. Przewodniki
Przewodnik po bloczkach
Przewodnik po edytorze rysunków
Skorowidz
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-18687-6 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |