Facebook - konwersja

OpenAI API w aplikacjach C# - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
14 października 2025
69,00
6900 pkt
punktów Virtualo

OpenAI API w aplikacjach C# - ebook

Nowy najlepszy przyjaciel programisty C# nazywa się... OpenAI

 

Rozpowszechnienie się sztucznej inteligencji wiele zmienia na rynku usług IT. Dzięki zastosowaniu takich narzędzi jak ChatGPT część zadań, które do tej pory wymagały mozolnej pracy, można teraz zrealizować szybciej, wspomagając się odpowiednio wytrenowaną i poinstruowaną AI. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Jak dołączyć do grona programistów, którzy w postępie technicznym dostrzegli szansę i nauczyli się z niej korzystać?

Przejście na nowy poziom profesjonalizmu zacznij od lektury tej książki. Dowiesz się z niej, jak używać OpenAI API do pisania lepszych, bardziej rozbudowanych aplikacji w języku C#:

  • Poznaj zalety korzystania ze sztucznej inteligencji w kodowaniu
  • Naucz się używać interfejsu programistycznego OpenAI
  • Zacznij tworzyć własne projekty z zastosowaniem AI
  • Przyjrzyj się innym praktycznym umiejętnościom sztucznej inteligencji, takim jak zdolność do generowania grafiki
  • Zajrzyj za zasłonę - zastanów się nad przyszłym rozwojem AI i dalszymi zmianami, jakie wywoła ona w programowaniu

Spis treści

Rozdział 1. Po co nam AI? Korzyści z użycia systemów AI w aplikacjach oraz w codziennej pracy programisty

  • Czy AI to zagrożenie?
  • Wpływ AI na naszą produktywność
  • Kto na tym wszystkim zyska, a kto straci?
  • Nie zatrzymasz postępu. Dołącz do niego
    • Rozszerzenie doznań gracza
    • Realistyczne postacie NPC
    • Lepsza i wydajniejsza generacja zawartości proceduralnej
    • Balans poziomu trudności i rozgrywki
    • Obniżenie kosztów produkcji
    • Lepsza eksploracja danych
    • Co jeszcze? Przyszłe możliwości
    • Zagrożenia i wady
    • Metody zapobiegania problemom z AI
  • Dla kogo jest ta książka?
  • Ostrzeżenie - książka zawiera treści wygenerowane przez AI

Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenAI API oraz panel zarządzania OpenAI

  • OpenAI a ChatGPT
  • Cechy OpenAI API
  • Strona główna OpenAI
  • Podstawowe funkcje zarządzania kontem w OpenAI
  • Strona Piaskownica OpenAI API
  • Panel zarządzania - funkcje zaawansowane

Rozdział 3. Wykorzystanie interfejsu programistycznego OpenAI API

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Architektura aplikacji
  • Aplikacja SzybkiAgentAI_1 - pierwsze podejście. Proste zapytanie i odpowiedź z API
  • Aplikacja SzybkiAgentAI_2 - drugie podejście. Modyfikujemy styl odpowiedzi AI
  • Aplikacja SzybkiAgentAI_3 - trzecie podejście. Dodajemy historię konwersacji
  • Aplikacja SzybkiAgentAI_4 - czwarte podejście. Więcej niż jedna odpowiedź. Format obiektu JSON

Rozdział 4. Praktyczne wykorzystanie OpenAI API - gra Egzamin czarodzieja

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Generacja poziomów gry za pomocą OpenAI
    • Definicja zadania
    • Struktura poziomu oraz testy poziomu
    • Walidacja poziomu
    • Generator poziomu
    • Stworzenie grafiki do gry
    • Więcej poziomów
    • Scena startowa, przygotowanie listy poziomów
    • Scena główna, ładowanie wybranego poziomu
    • Rozgrywka

Rozdział 5. Przetwarzanie dużej liczby zapytań w trybie wsadowym (batch)

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Przetwarzanie wsadowe w OpenAI
  • Architektura aplikacji
    • Projekt programu GeneratorDanych
    • Projekt programu OpiszSpolke
  • Kod programu GeneratorDanych
    • Obsługa plików lokalnych
    • Klasa ObslugaOpenAIAPI
    • Główna część programu
  • Kod programu OpiszSpolke
    • Odczyt i interpretacja pliku Dane.dat
    • Główna część programu
    • Uruchomienie programów
    • Do samodzielnego wykonania

Rozdział 6. Użycie skryptów po stronie serwera i OpenAI API

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Instalacja usługi PlayFab w projekcie Unity3D
  • Konfiguracja konta w PlayFab
  • Obsługa PlayFab w kodzie gry (projekt EgzaminCzarodzieja)
  • Konfiguracja aplikacji funkcji w chmurze Azure
  • Kod źródłowy funkcji Azure KontrolaOpenAI
  • Instalacja (deployment) funkcji na serwerze Azure
  • Konfiguracja ustawień PlayFab dla funkcji Azure
  • Dalsza część kodu obsługującego funkcję serwerową w projekcie EgzaminCzarodzieja (Unity)

Rozdział 7. Tworzenie grafiki za pomocą OpenAI API

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Szkielet aplikacji
  • Scena główna
  • Scena galerii
  • Scena tworzenia obrazów

Rozdział 8. Przyszłość AI i OpenAI API

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-3477-1
Rozmiar pliku: 5,0 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij