OpenAI API w aplikacjach C# - ebook
OpenAI API w aplikacjach C# - ebook
Nowy najlepszy przyjaciel programisty C# nazywa się... OpenAI.
Rozpowszechnienie się sztucznej inteligencji wiele zmienia na rynku usług IT. Dzięki zastosowaniu takich narzędzi jak ChatGPT część zadań, które do tej pory wymagały mozolnej pracy, można teraz zrealizować szybciej, wspomagając się odpowiednio wytrenowaną i poinstruowaną AI. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Jak dołączyć do grona programistów, którzy w postępie technicznym dostrzegli szansę i nauczyli się z niej korzystać?
Przejście na nowy poziom profesjonalizmu zacznij od lektury tej książki. Dowiesz się z niej, jak używać OpenAI API do pisania lepszych, bardziej rozbudowanych aplikacji w języku C#:
- Poznaj zalety korzystania ze sztucznej inteligencji w kodowaniu
- Naucz się używać interfejsu programistycznego OpenAI
- Zacznij tworzyć własne projekty z zastosowaniem AI
- Przyjrzyj się innym praktycznym umiejętnościom sztucznej inteligencji, takim jak zdolność do generowania grafiki
- Zajrzyj za zasłonę - zastanów się nad przyszłym rozwojem AI i dalszymi zmianami, jakie wywoła ona w programowaniu
Spis treści
- Czy AI to zagrożenie?
- Wpływ AI na naszą produktywność
- Kto na tym wszystkim zyska, a kto straci?
- Nie zatrzymasz postępu. Dołącz do niego
- Rozszerzenie doznań gracza
- Realistyczne postacie NPC
- Lepsza i wydajniejsza generacja zawartości proceduralnej
- Balans poziomu trudności i rozgrywki
- Obniżenie kosztów produkcji
- Lepsza eksploracja danych
- Co jeszcze? Przyszłe możliwości
- Zagrożenia i wady
- Metody zapobiegania problemom z AI
- Dla kogo jest ta książka?
- Ostrzeżenie - książka zawiera treści wygenerowane przez AI
Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenAI API oraz panel zarządzania OpenAI
- OpenAI a ChatGPT
- Cechy OpenAI API
- Strona główna OpenAI
- Podstawowe funkcje zarządzania kontem w OpenAI
- Strona Piaskownica OpenAI API
- Panel zarządzania - funkcje zaawansowane
Rozdział 3. Wykorzystanie interfejsu programistycznego OpenAI API
- Co chcemy osiągnąć?
- Architektura aplikacji
- Aplikacja SzybkiAgentAI_1 - pierwsze podejście. Proste zapytanie i odpowiedź z API
- Aplikacja SzybkiAgentAI_2 - drugie podejście. Modyfikujemy styl odpowiedzi AI
- Aplikacja SzybkiAgentAI_3 - trzecie podejście. Dodajemy historię konwersacji
- Aplikacja SzybkiAgentAI_4 - czwarte podejście. Więcej niż jedna odpowiedź. Format obiektu JSON
Rozdział 4. Praktyczne wykorzystanie OpenAI API - gra Egzamin czarodzieja
- Co chcemy osiągnąć?
- Generacja poziomów gry za pomocą OpenAI
- Definicja zadania
- Struktura poziomu oraz testy poziomu
- Walidacja poziomu
- Generator poziomu
- Stworzenie grafiki do gry
- Więcej poziomów
- Scena startowa, przygotowanie listy poziomów
- Scena główna, ładowanie wybranego poziomu
- Rozgrywka
Rozdział 5. Przetwarzanie dużej liczby zapytań w trybie wsadowym (batch)
- Co chcemy osiągnąć?
- Przetwarzanie wsadowe w OpenAI
- Architektura aplikacji
- Projekt programu GeneratorDanych
- Projekt programu OpiszSpolke
- Kod programu GeneratorDanych
- Obsługa plików lokalnych
- Klasa ObslugaOpenAIAPI
- Główna część programu
- Kod programu OpiszSpolke
- Odczyt i interpretacja pliku Dane.dat
- Główna część programu
- Uruchomienie programów
- Do samodzielnego wykonania
Rozdział 6. Użycie skryptów po stronie serwera i OpenAI API
- Co chcemy osiągnąć?
- Instalacja usługi PlayFab w projekcie Unity3D
- Konfiguracja konta w PlayFab
- Obsługa PlayFab w kodzie gry (projekt EgzaminCzarodzieja)
- Konfiguracja aplikacji funkcji w chmurze Azure
- Kod źródłowy funkcji Azure KontrolaOpenAI
- Instalacja (deployment) funkcji na serwerze Azure
- Konfiguracja ustawień PlayFab dla funkcji Azure
- Dalsza część kodu obsługującego funkcję serwerową w projekcie EgzaminCzarodzieja (Unity)
Rozdział 7. Tworzenie grafiki za pomocą OpenAI API
- Co chcemy osiągnąć?
- Szkielet aplikacji
- Scena główna
- Scena galerii
- Scena tworzenia obrazów
Rozdział 8. Przyszłość AI i OpenAI API
| Kategoria: | Programowanie |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-3477-1 |
| Rozmiar pliku: | 4,9 MB |