Facebook - konwersja
Pobierz fragment

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
23 maja 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
119,00

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII - ebook

Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W tej książce opisano między innymi:
  • podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
  • najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
  • shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
  • kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
  • techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
  • rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
  • sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
  • nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP

OpenGL? Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!

Spis treści

Spis rysunków (11)

Spis tabel (17)

Spis listingów (19)

O autorze (27)

Przedmowa (29)

Wstęp (31)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

Rozdział 1. Wprowadzenie (39)

  • OpenGL i potok graficzny (39)
  • Początki i ewolucja OpenGL (41)
  • Prymitywy, potoki i piksele (44)
  • Podsumowanie (45)

Rozdział 2. Pierwszy program OpenGL (47)

  • Tworzenie prostej aplikacji (47)
  • Korzystanie z shaderów (49)
  • Rysowanie pierwszego trójkąta (55)
  • Podsumowanie (57)

Rozdział 3. Wzdłuż potoku graficznego (59)

  • Przekazywanie danych do shadera wierzchołków (59)
  • Przekazywanie danych z jednego etapu do drugiego (61)
  • Teselacja (64)
  • Shadery geometrii (66)
  • Składanie prymitywów, przycinanie i rasteryzacja (68)
  • Shadery fragmentów (71)
  • Operacje dotyczące bufora ramki (74)
  • Shadery obliczeniowe (75)
  • Korzystanie z rozszerzeń OpenGL (76)
  • Podsumowanie (80)

Rozdział 4. Matematyka w grafice 3D (81)

  • Czy to ten okrutny rozdział o matematyce? (81)
  • Krótki kurs matematyki dotyczącej grafiki 3D (82)
  • Zasady działania przekształceń (91)
  • Interpolacja, linie, krzywe i powierzchnie parametryczne (106)
  • Podsumowanie (112)

Rozdział 5. Dane (115)

  • Bufory (115)
  • Zmienne typu uniform (129)
  • Bloki magazynowe shadera (147)
  • Liczniki niepodzielne (152)
  • Tekstury (156)
  • Podsumowanie (196)

Rozdział 6. Shadery i programy (197)

  • Opis języka (197)
  • Kompilacja, łączenie i sprawdzanie programów (207)
  • Podsumowanie (222)

CZĘŚĆ II. ZGŁĘBIANIE TEMATU

Rozdział 7. Przetwarzanie wierzchołków i polecenia rysowania (225)

  • Przetwarzanie wierzchołków (225)
  • Polecenia rysowania (231)
  • Przechowywanie przekształconych wierzchołków (254)
  • Przycinanie (267)
  • Podsumowanie (273)

Rozdział 8. Przetwarzanie prymitywów (275)

  • Teselacja (275)
  • Shadery geometrii (297)
  • Podsumowanie (322)

Rozdział 9. Przetwarzanie fragmentów i bufor ramki (323)

  • Shadery fragmentów (323)
  • Testy dla poszczególnych fragmentów (326)
  • Wyjście koloru (336)
  • Rendering pozaekranowy (342)
  • Antyaliasing (360)
  • Zaawansowane formaty bufora ramki (373)
  • Sprite'y punktów (390)
  • Pobieranie utworzonego obrazu (398)
  • Podsumowanie (404)

Rozdział 10. Shadery obliczeniowe (405)

  • Korzystanie z shaderów obliczeniowych (405)
  • Przykłady (414)
  • Podsumowanie (433)

Rozdział 11. Zaawansowane zarządzanie danymi (435)

  • Eliminacja dowiązań (435)
  • Rzadko wypełnione tekstury (440)
  • Kompresja tekstur (445)
  • Upakowane formaty danych (454)
  • Wysokiej jakości filtrowanie tekstur (455)
  • Podsumowanie (458)

Rozdział 12. Sterowanie potokiem graficznym i monitorowanie go (459)

  • Kolejki (459)
  • Synchronizacja w OpenGL (477)
  • Podsumowanie (481)

CZĘŚĆ III. W PRAKTYCE

Rozdział 13. Techniki renderowania (485)

  • Modele oświetlenia (485)
  • Rendering niefotorealistyczny (520)
  • Alternatywne metody renderowania (524)
  • Grafika dwuwymiarowa (551)
  • Podsumowanie (561)

Rozdział 14. OpenGL o wysokiej wydajności (563)

  • Optymalizacja wydajności CPU (563)
  • OpenGL o niskim narzucie (576)
  • Narzędzia do analizy wydajności (595)
  • Podsumowanie (615)

Rozdział 15. Debugowanie i stabilność (617)

  • Debugowanie własnych aplikacji (617)
  • Bezpieczeństwo i szybkość (623)
  • Podsumowanie (626)

Dodatek A. Narzędzia związane z przykładami (627)

Dodatek B. Format pliku SBM (633)

Dodatek C. Funkcje i wersje OpenGL (641)

Dodatek D. Słowniczek (663)

Skorowidz (669)

Kategoria: Gry
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2110-6
Rozmiar pliku: 52 MB

BESTSELLERY

Kategorie: