Facebook - konwersja

OpenGL. Receptury dla programisty - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
24 lutego 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
54,90

OpenGL. Receptury dla programisty - ebook

Ponad 40 gotowych przepisów pokazujących możliwości zastosowania biblioteki OpenGL w nowoczesnych aplikacjach

OpenGL dostarcza programistom API do renderowania zaawansowanych grafik i animacji. To oprogramowanie umożliwia im tworzenie niezwykle atrakcyjnych gier, prezentacji oraz efektów graficznych. Jeżeli chcesz poznać możliwości OpenGL, jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, to trafiłeś na świetną książkę!

Znajdziesz w niej zbiór receptur cenionych przez programistów. Dzięki nim błyskawicznie rozwiążesz typowe problemy oraz zobaczysz, jak podejść do przeróżnych zagadnień związanych z OpenGL. Sięgnij po tę lekturę, a nauczysz się wybierać obiekty na podstawie ich różnych właściwości, mapować środowisko, filtrować obraz oraz tworzyć realne scenerie za pomocą odpowiedniej gry światła i cienia. Ponadto zobaczysz, jak śledzić promienie, ścieżki oraz tworzyć animacje szkieletowe i symulacje fizyczne. Ta książka to kopalnia najlepszych przepisów na wykorzystanie OpenGL!

Na licznych przykładach poznasz zasady:
  • tworzenia renderingowego kontekstu w OpenGL 3.3,
  • operowania wirtualną kamerą i wskazywania obiektów w scenie 3D,
  • symulowania odbić lustrzanych za pomocą renderowania pozaekranowego i mapowania środowiska,
  • stosowania technik mapowania cieni włącznie z mapowaniem wariancyjnym,
  • implementowania systemów cząsteczkowych przy użyciu shaderów,
  • realizacji globalnego oświetlenia w oparciu o GPU i z użyciem harmonik sferycznych oraz SSAO,
  • symulowania przezroczystości metodami bazującymi na dualnym peelingu głębi,
  • wykonywania renderingów wolumetrycznych metodą cięcia połówkowokątowego i symulacji fizycznych z transformacyjnym sprzężeniem zwrotnym.

Najlepsze przepisy na OpenGL!

Spis treści

O autorze (7)

O recenzentach (9)

Wstęp (11)

Rozdział 1. Wprowadzenie do nowoczesnego OpenGL (17)

  • Wstęp (17)
  • Instalacja rdzennego profilu OpenGL 3.3 w Visual Studio 2013 przy użyciu bibliotek GLEW i freeglut (18)
  • Projektowanie klasy shadera w GLSL (26)
  • Renderowanie kolorowego trójkąta za pomocą shaderów (29)
  • Wykonanie deformatora siatki przy użyciu shadera wierzchołków (38)
  • Dynamiczne zagęszczanie podziału płaszczyzny przy użyciu shadera geometrii (46)
  • Dynamiczne zagęszczanie podziału płaszczyzny przy użyciu shadera geometrii i renderingu instancyjnego (53)
  • Rysowanie obrazu 2D przy użyciu shadera fragmentów i biblioteki SOIL (57)

Rozdział 2. Wyświetlanie i wskazywanie obiektów 3D (63)

  • Wstęp (63)
  • Implementacja wektorowego modelu kamery z obsługą ruchów w stylu gier FPS (64)
  • Implementacja kamery swobodnej (68)
  • Implementacja kamery wycelowanej (70)
  • Ukrywanie elementów spoza bryły widzenia (74)
  • Wskazywanie obiektów z użyciem bufora głębi (79)
  • Wskazywanie obiektów na podstawie koloru (83)
  • Wskazywanie obiektów na podstawie ich przecięć z promieniem oka (85)

Rozdział 3. Rendering pozaekranowy i mapowanie środowiska (89)

  • Wstęp (89)
  • Implementacja filtra wirowego przy użyciu shadera fragmentów (90)
  • Renderowanie sześcianu nieba metodą statycznego mapowania sześciennego (93)
  • Implementacja lustra z renderowaniem pozaekranowym przy użyciu FBO (97)
  • Renderowanie obiektów lustrzanych z użyciem dynamicznego mapowania sześciennego (101)
  • Implementacja filtrowania obrazu (wyostrzania, rozmywania, wytłaczania) metodą splotu (106)
  • Implementacja efektu poświaty (109)

Rozdział 4. Światła i cienie (115)

  • Wstęp (115)
  • Implementacja oświetlenia punktowego na poziomie wierzchołków i fragmentów (116)
  • Implementacja światła kierunkowego na poziomie fragmentów (122)
  • Implementacja zanikającego światła punktowego na poziomie fragmentów (124)
  • Implementacja oświetlenia reflektorowego na poziomie fragmentów (128)
  • Mapowanie cieni przy użyciu FBO (130)
  • Przygotowania (131)
  • Mapowanie cieni z filtrowaniem PCF (136)
  • Wariancyjne mapowanie cieni (141)

Rozdział 5. Formaty modeli siatkowych i systemy cząsteczkowe (151)

  • Wstęp (151)
  • Modelowanie terenu przy użyciu mapy wysokości (152)
  • Wczytywanie modeli 3ds przy użyciu odrębnych buforów (156)
  • Wczytywanie modeli OBJ przy użyciu buforów z przeplotem (166)
  • Wczytywanie modeli w formacie EZMesh (171)
  • Implementacja prostego systemu cząsteczkowego (178)

Rozdział 6. Mieszanie alfa i oświetlenie globalne na GPU (189)

  • Wstęp (189)
  • Implementacja przezroczystości techniką peelingu jednokierunkowego (190)
  • Implementacja przezroczystości techniką peelingu dualnego (197)
  • Implementacja okluzji otoczenia w przestrzeni ekranu (SSAO) (203)
  • Implementacja metody harmonik sferycznych w oświetleniu globalnym (210)
  • Śledzenie promieni realizowane przez GPU (216)
  • Śledzenie ścieżek realizowane przez GPU (221)

Rozdział 7. Techniki renderingu wolumetrycznego bazujące na GPU (227)

  • Wstęp (227)
  • Implementacja renderingu wolumetrycznego z cięciem tekstury 3D na płaty (228)
  • Implementacja renderingu wolumetrycznego z jednoprzebiegowym rzucaniem promieni (236)
  • Pseudoizopowierzchniowy rendering w jednoprzebiegowym rzucaniu promieni (241)
  • Rendering wolumetryczny z użyciem splattingu (245)
  • Implementacja funkcji przejścia dla klasyfikacji objętościowej (252)
  • Implementacja wydzielania wielokątnej izopowierzchni metodą maszerujących sześcianów (255)
  • Wolumetryczne oświetlenie oparte na technice cięcia połówkowokątowego (262)

Rozdział 8. Animacje szkieletowe i symulacje fizyczne na GPU (269)

  • Wstęp (269)
  • Implementacja animacji szkieletowej z paletą macierzy skinningowych (270)
  • Implementacja animacji szkieletowej ze skinningiem wykonanym przy użyciu kwaternionu dualnego (280)
  • Modelowanie tkanin z użyciem transformacyjnego sprzężenia zwrotnego (287)
  • Implementacja wykrywania kolizji z tkaniną i reagowania na nie (296)
  • Implementacja systemu cząsteczkowego z transformacyjnym sprzężeniem zwrotnym (301)

Skorowidz (311)

Kategoria: Gry
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0019-4
Rozmiar pliku: 8,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: