Facebook - konwersja
  • promocja

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
22 października 2012
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce - ebook

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego???

Między biznesem a IT

W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów IT najczęściej przewijają się trzy najważniejsze czynniki: problemy komunikacyjne, niekompletne wymagania i brak zaangażowania użytkowników. Projekty nie udają się wcale nie dlatego, że temat jest trudny i nie ze względu na kłopoty techniczne czy finanse. Najwięcej problemów powstaje wtedy, gdy klient i usługodawca nie są w stanie się porozumieć.

Punktem wyjścia dla każdego systemu są wymagania klientów i użytkowników. Wiele już napisano o zarządzaniu wymaganiami, klasyfikowaniu wymagań, diagramach i niezliczonej ilości narzędzi informatycznych. Jednak aby wymaganiami zarządzać, trzeba je najpierw zebrać. Ta książka koncentruje się na etapie kompletowania wymagań. Podsuwa sposoby takiego zbierania informacji, aby w trakcie wywiadu z klientem lub użytkownikiem bardzo dokładnie zrozumieć ich problemy i potrzeby. To jedyny sposób, aby stworzyć dla nich oprogramowanie na miarę.

W branży IT jak dogmat powtarza się przekonanie, że "klient nie wie, czego chce". Przyszedł czas, aby się z nim zmierzyć.



Michał Bartyzel - konsultant i trener w firmie szkoleniowo-doradczej BNS IT. Zajmuje się doskonaleniem programistów i zespołów programistycznych, wdrażaniem metodyk pracy oraz rozwijaniem kompetencji pracowników branży IT. Prowadzi szkolenia oraz konsultacje z zakresu inżynierii oprogramowania, zwiększania efektywności zespołów projektowych i zarządzania projektami programistycznymi.

Spis treści

Podziękowania (9)

Rozdział 1. Między biznesem a IT (11)

  • Dla kogo jest przeznaczona ta książka? (12)
  • Ile zarządzania jest w zarządzaniu wymaganiami? (15)
  • Klient, który wie, czego chce (17)
  • Podsumowanie (20)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (21)

  • Nonszalancja programistów (21)
  • Podsumowanie (25)

Rozdział 3. Wspólna wizja (27)

  • Czym jest wizja? (27)
  • Wizja a zakres systemu (29)
  • Formułowanie wizji (31)
  • Nazwa jest ważna (33)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (35)
  • Podsumowanie (36)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (37)

  • Proces biznesowy, czyli co się dzieje u klienta? (38)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (45)

  • Kto prowadzi rozmowę? (45)
  • Podstawowa struktura rozmowy (46)
  • Konkretyzowanie (51)
  • Uogólnianie (89)
  • Pełen cykl konkretyzowania i uogólniania (105)
  • Podsumowanie (108)

Rozdział 6. Techniki rozszerzające podstawowe algorytmy rozmowy (113)

  • Więcej na temat pytań (113)
  • Parafrazowanie (129)
  • Technika pozytywnej intencji (136)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (141)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (144)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 7. Ustalanie priorytetów wymagań (157)

  • Pytanie i eliminowanie (158)
  • Ważność a pilność (163)
  • Excelowe czary-mary (171)
  • Podsumowanie (174)

Rozdział 8. Spotkania (177)

  • Efektywne spotkania i te, podczas których tylko tracisz czas (179)
  • Przygotowanie spotkania (181)
  • Prowadzenie spotkania (191)
  • Podsumowanie końcowe (197)
  • Zamykanie spotkania (198)
  • Formuły spotkań na różne okazje (200)
  • Podsumowanie (207)

Rozdział 9. Techniki prowadzenia rozmowy na temat wymagań w pigułce (209)

  • Wizja (210)
  • Konkretyzowanie (210)
  • Technika skrzynki (212)
  • Ekrany użytkownika (213)
  • Uogólnianie (214)
  • Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (215)
  • Różne rodzaje pytań (215)
  • Parafrazowanie (217)
  • Technika pozytywnej intencji (218)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (219)
  • Zmiana ram odniesienia (220)
  • Ustalanie priorytetów za pomocą pytań (221)
  • Spotkania (222)

Rozdział 10. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (225)

Lektura uzupełniająca (227)

Kategoria: Branża IT
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5331-7
Rozmiar pliku: 3,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: