Facebook - konwersja
  • promocja

Optymalizacja wydajności aplikacji na Android - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
2 lipca 2013
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Optymalizacja wydajności aplikacji na Android - ebook

Twórz stabilne, wydajne i szybkie aplikacje!

Platforma Android wciąż się rozwija, a użytkownicy oczekują coraz bardziej zaawansowanych aplikacji. Istotne jest to, że muszą one działać perfekcyjnie - nie ma tu miejsca na zacięcia, spowolnienia lub brak odpowiedzi. Programiści często muszą dopracowywać, poprawiać i optymalizować wydajność tworzonych programów. Ponieważ aplikacje stają się coraz bardziej złożone, zagadnienia te zyskują na znaczeniu. Wydajniejsze programy pozwalają uzyskać wyższe oceny i ostatecznie odnieść większy sukces programiście aplikacji na Android. Jak to osiągnąć? Jest to zadanie trudne, ale wykonalne!

Z tego podręcznika dowiesz się, jak dopracować aplikacje na Android; zapewnić ich stabilność, wydajność i szybkość działania. Zobaczysz, jak pisać aplikacje w Javie, C i obu tych językach z użyciem pakietów SDK i NDK Androida. W trakcie lektury odkryjesz, jak optymalizować kod oparty o OpenGL, jak zmniejszyć zużycie pamięci oraz zużycie baterii przez Twoją aplikację. Ponadto nauczysz się testować wydajność aplikacji oraz korzystać z nowości, jaką jest RenderScript. Po zapoznaniu się z tą książką staniesz się lepszym programistą i wzrośnie jakość Twoich aplikacji!

Sięgnij po tę książkę i:

  • zoptymalizuj aplikację w Javie za pomocą pakietu SDK
  • świadomie używaj zasobów urządzenia
  • wydajnie korzystaj z wielowątkowości i synchronizacji
  • testuj aplikację pod kątem wydajności
  • zagwarantuj najlepsze wrażenia jej użytkownikom!

Wydajność to jedna z najważniejszych cech aplikacji - zadbaj o nią!

Spis treści

O autorze (9)

Redaktorzy techniczni (11)

Podziękowania (13)

Wprowadzenie (15)

Rozdział 1. Optymalizowanie kodu w Javie (17)

  • W jaki sposób Android wykonuje kod? (18)
  • Optymalizowanie obliczania ciągu Fibonacciego (20)
    • Od rekurencji do iteracji (20)
    • Typ BigInteger (21)
  • Zapisywanie wyników w pamięci podręcznej (25)
    • Klasa android.util.LruCache&#60K, V&#62 (27)
  • Wersje interfejsu API (28)
    • Fragmentacja rynku (30)
  • Struktury danych (30)
  • Reagowanie (33)
    • Leniwe inicjowanie (35)
    • Klasa StrictMode (35)
  • SQLite (37)
    • Instrukcje bazy SQLite (37)
    • Transakcje (40)
    • Zapytania (41)
  • Podsumowanie (42)

Rozdział 2. Wprowadzenie do pakietu NDK (43)

  • Co znajduje się w pakiecie NDK? (44)
  • Łączenie Javy oraz C i C++ (46)
    • Deklarowanie metody natywnej (47)
    • Implementowanie warstwy łączącej JNI (47)
    • Tworzenie plików makefile (49)
    • Implementowanie funkcji natywnej (50)
    • Kompilowanie biblioteki natywnej (52)
    • Wczytywanie biblioteki natywnej (52)
  • Plik Application.mk (53)
    • Optymalizowanie pod kątem (prawie) wszystkich urządzeń (54)
    • Obsługa wszystkich urządzeń (56)
  • Plik Android.mk (58)
  • Usprawnianie wydajności za pomocą kodu w językach C lub C++ (60)
    • Więcej o JNI (64)
  • Klasa NativeActivity (68)
    • Budowanie brakującej biblioteki (70)
    • Inne podejście (76)
  • Podsumowanie (77)

Rozdział 3. Zaawansowane mechanizmy pakietu NDK (79)

  • Asembler (79)
    • Największy wspólny dzielnik (80)
    • Przekształcanie zapisu kolorów (84)
    • Równoległe obliczanie średniej (88)
    • Instrukcje architektury ARM (91)
    • Rozszerzenie NEON (98)
    • Mechanizmy procesora (98)
  • Rozszerzenia języka C (100)
    • Funkcje wbudowane (100)
    • Instrukcje dla wektorów (101)
  • Wskazówki (105)
    • Rozwijanie funkcji (105)
    • Rozwijanie pętli (105)
    • Wstępne wczytywanie do pamięci (106)
    • Stosowanie instrukcji LDM i STM zamiast LDR i STD (107)
  • Podsumowanie (107)

Rozdział 4. Wydajne korzystanie z pamięci (109)

  • Krótko o pamięci (109)
  • Typy danych (110)
    • Porównywanie wartości (112)
    • Inne algorytmy (114)
    • Sortowanie tablic (115)
    • Tworzenie własnych klas (116)
  • Dostęp do pamięci (117)
    • Długość wiersza w pamięci podręcznej (118)
  • Określanie struktury danych (118)
  • Przywracanie pamięci (123)
    • Wyciekanie pamięci (123)
    • Referencje (124)
  • Interfejsy API (128)
  • Mała ilość pamięci (128)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 5. Wielowątkowość i synchronizacja (131)

  • Wątki (132)
  • Klasa AsyncTask (134)
  • Klasy Handler i Looper (137)
    • Obiekty Handler (137)
    • Obiekty Looper (139)
  • Typy danych (139)
    • Model pamięci a słowa kluczowe synchronized i volatile (140)
  • Współbieżność (143)
  • Architektury wielordzeniowe (144)
    • Modyfikowanie algorytmu pod kątem architektury wielordzeniowej (145)
    • Stosowanie współbieżnej pamięci podręcznej (148)
  • Cykl życia aktywności (150)
    • Przekazywanie informacji (151)
    • Zapamiętywanie stanu (153)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 6. Testy szybkości i profilowanie (157)

  • Pomiar czasu (157)
    • System.nanoTime() (158)
    • Debug.threadCpuTimeNanos() (159)
  • Śledzenie (160)
    • Debug.startMethodTracing() (160)
    • Korzystanie z narzędzia Traceview (161)
    • Narzędzie Traceview w perspektywie DDMS (163)
    • Śledzenie kodu natywnego (164)
  • Rejestrowanie komunikatów (166)
  • Podsumowanie (168)

Rozdział 7. Maksymalizowanie czasu pracy na baterii (169)

  • Baterie (169)
    • Pomiar zużycia baterii (171)
  • Wyłączanie odbiorników rozgłoszeniowych (174)
    • Wyłączanie i włączanie odbiornika rozgłoszeniowego (176)
  • Sieć (178)
    • Pobieranie danych w tle (178)
    • Transfer danych (179)
  • Lokalizacja (181)
    • Wyrejestrowywanie odbiornika (182)
    • Częstotliwość aktualizacji (183)
    • Wielu dostawców (184)
    • Filtrowanie dostawców (185)
    • Ostatnia znana lokalizacja (187)
  • Czujniki (188)
  • Grafika (189)
  • Alarmy (190)
    • Planowanie zgłaszania alarmów (191)
  • Blokady WakeLock (192)
    • Zapobieganie problemom (193)
  • Podsumowanie (194)

Rozdział 8. Grafika (195)

  • Optymalizowanie układów (195)
    • Układ RelativeLayout (197)
    • Scalanie układów (200)
    • Ponowne wykorzystanie układów (201)
    • Namiastki widoków (203)
  • Narzędzia wspomagające tworzenie układów (204)
    • Przeglądarka hierarchii (205)
    • Narzędzie layoutopt (205)
  • Standard OpenGL ES (205)
    • Rozszerzenia (206)
    • Kompresja tekstur (207)
    • Mipmapy (212)
    • Różne pliki APK (213)
    • Programy cieniowania (213)
    • Złożoność sceny (214)
    • Odrzucanie (214)
    • Tryb renderowania (214)
    • Zużycie energii (214)
  • Podsumowanie (215)

Rozdział 9. RenderScript (217)

  • Wprowadzenie (217)
  • Witaj, świecie (219)
  • Witaj, renderingu (222)
    • Tworzenie skryptu renderującego (222)
    • Tworzenie kontekstu (obiektu RenderScriptGL) (223)
    • Rozszerzanie klasy RSSurfaceView (224)
    • Ustawianie widoku zawartości (224)
  • Stosowanie zmiennych w skrypcie (225)
  • Aplikacja HelloCompute (228)
    • Obiekty Allocation (229)
    • Funkcja rsForEach (229)
    • Wydajność (233)
  • Natywne interfejsy API dla RenderScriptu (234)
    • Plik rs_types.rsh (234)
    • Plik rs_core.rsh (237)
    • Plik rs_cl.rsh (238)
    • Plik rs_math.rsh (241)
    • Plik rs_graphics.rsh (242)
    • Plik rs_time.rsh (243)
    • Plik rs_atomic.rsh (244)
  • RenderScript a NDK (244)
  • Podsumowanie (245)

Skorowidz (247)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5556-4
Rozmiar pliku: 6,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: