Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Organizacja ruchu kolejowego - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
74,00
Najniższa cena z 30 dni: 74,00 zł

Organizacja ruchu kolejowego - ebook

Wydawnictwo PWN przedstawia nowoczesną i bardzo potrzebną książkę – kompendium dotyczące transportu kolejowego w Polsce. W związku z dużymi nakładami w tym sektorze gospodarki (pieniądze w ramach budżetu UE) i dużego rynku w naszym kraju (hub transportowy) istnieje wyraźna potrzeba zmierzenia się z taką tematyką w obecnym czasie. Oto bowiem choćby w „Masterplanie dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.” zapowiedziano modernizację linii kolejowych, budowę linii dużych prędkości, wdrożenie ERTMS (European Rail Traffic Management) – celem jest podniesienie atrakcyjności przewozów kolejowych między europejskimi państwami i budowę nowych przystanków i węzłów integracyjnych. Publikację tę charakteryzują: perspektywa organizatorów przewozu, ale również zarządcy infrastruktury, szerokie omówienie problemu interoperacyjności (wdrażanie systemu ERTMS, TSI „Ruch kolejowy”), zagadnienia dotyczące otoczenia biznesowego transportu kolejowego. Książka głównie kierowana do praktyków, profesjonalistów – np. biur projektowych, firm consultingowych rynku TSL, wszystkich zainteresowanych technicznymi i organizacyjnymi aspektami kolejnictwa. Będzie to również dobra lektura dla studentów kierunków politechnicznych oraz ekonomicznych – wydziałów transportu i logistyki.

Kategoria: Inżynieria i technika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-20692-5
Rozmiar pliku: 6,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wprowadzenie

Transport kolejowy jest jednym z wielu elementów systemu transportowego i stanowi główne ogniwo całego procesu logistycznego obsługi towarów oraz zaspokajania potrzeb pasażerów. Gałąź ta, ze względu na degresywność kosztów, opłaca się najbardziej przy realizacji przewozów na średnie (100–300 km) i duże odległości (powyżej 300 km). Na uwagę zasługuje także to, że połączenia kolejowe cechują się dość dużą regularnością i niezawodnością przy zachowaniu dość wysokiej częstotliwości w stosunku do innych gałęzi transportu. Należy podkreślić, że przestrzenne rozmieszczenie linii kolejowych na terenie Polski jest dostosowane do lokalizacji produkcji i osadnictwa, co znacznie zwiększa dostępność do tej gałęzi transportu z punktu widzenia zarówno miejsc nadania i odbioru ładunków, jak i zaspokajania potrzeb pasażerów związanych z codziennymi dojazdami. Niezaprzeczalnym atutem transportu kolejowego są niskie koszty zewnętrzne, co powoduje, że ta gałąź transportu uznawana jest za najbardziej przyjazną środowisku naturalnemu dzięki niewielkiemu wpływowi na jego zanieczyszczenie. Ponadto jedną z zalet jest przystosowanie transportu kolejowego do przewozu ładunków o zróżnicowanej podatności transportowej. Główną niedogodnością transportu kolejowego jest w wielu wypadkach brak możliwości realizacji przewozów od drzwi do drzwi.

Jak już wcześniej wspomniano, transport kolejowy jest jednym z elementów systemu transportowego. Pozostałe elementy można klasyfikować z różnych punktów widzenia. Jednym z nich jest podział w układzie pionowym i poziomym. W układzie pionowym system transportowy dzieli się na gałęzie, natomiast w układzie poziomym – na rodzaje.

W układzie pionowym podziału transportu dokonuje się, biorąc pod uwagę następujące kryteria:

- – sposób transportu,
- – środowisko transportowe,
- – gałąź transportu.

Uwzględniając sposób transportu, wyróżniamy transport przewozowy i przesyłowy. Według środowiska, w którym odbywa się przewóz, transport dzielimy na: lądowy, wodny, powietrzny i rurociągowy. Natomiast według gałęzi transportu wyróżniamy transport samochodowy, kolejowy, morski, wodny śródlądowy, lotniczy, kosmiczny, rurociągowy oraz elektrotransport. Pionowy podział transportu przedstawiono na rys. W.1.

Rys. W.1. Pionowy podział transportu

Źródło: opracowanie własne na podstawie

Transport kolejowy według powyższego podziału jest zatem elementem dziedziny transport sklasyfikowany według gałęzi transportu, środowiska transportowego, sposobu transportu – patrz pogrubienie na rys. W.1. Klasyfikacja pozioma, obejmująca podział transportu na rodzaje, została przedstawiona na rys. W.2.

W procesie przemieszania ładunków i pasażerów wykorzystuje się podsystemy przewozów kolejowych, samochodowych, lotniczych, morskich itp. Można również wykorzystać formy zintegrowane, tzw. transport kombinowany lub intermodalny. Aby system transportowy mógł funkcjonować, musi posiadać następujące elementy:

- – infrastrukturę punktową służącą do obsługi środków transportu oraz do obsługi przemieszczanych ładunków i osób,
- – środki transportu różnych gałęzi transportu służące do przewozu rzeczy i osób,
- – przedmiot działań w transporcie i logistyce, tj. przewozy rzeczy i osób,
- – wykwalifikowanych pracowników odpowiedzialnych za proces transportowy.

Rys. W.2. Poziomy podział transportu

Źródło: opracowanie własne na podstawie

Obecne trendy gospodarcze wskazują na wzrost znaczenia zintegrowanych rozwiązań logistycznych w transporcie towarów, jak również w przewozie pasażerów. Standardem w wymianie handlowej staje się oferowanie kompleksowych usług. W transporcie towarowym rynek oczekuje zintegrowanych rozwiązań logistycznych, realizowanych niezależnie od przewoźnika, które dotychczas oferowane były przez spedytorów i firmy logistyczne. Tendencja łączenia usług przewozowych w jednej sieci transportowej (transport szynowy i samochodowy, lotniczy i morski) znajduje odzwierciedlenie w działalności globalnych firm logistycznych. W krajach UE położono nacisk na logistykę w transporcie kolejowym, umiędzynarodowienie przewozów oraz rozwój przewozów intermodalnych. Liberalizacja dostępu do sieci kolejowej umożliwia wprowadzenie nowych modeli rynkowych. Już dzisiaj następuje koncentracja działań grup przewoźników towarowych w celu optymalnej gospodarki taborem i efektywnej informacji dla klientów kolei, wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych. Nowe technologie pozwalają m.in. na likwidację wąskich gardeł, np. przy przewozach transgranicznych. Lokomotywy wielosystemowe w znaczący sposób skróciły czas przekraczania granic państwowych.

Podobne trendy jak przy przewozie towarów można zaobserwować przy ruchu pasażerskim. Przewoźnicy kolejowi zaczynają już oferować usługę zintegrowaną, tj. taką, która zabezpieczy transport pasażera ze stacji do docelowego punktu podróży.

Zagadnienia opisane w niniejszej książce dotyczą części tematyki z dziedziny transportu, a proponowany zakres tematyczny obejmuje transport kolejowy i zagadnienia z tym związane. Główny nacisk położono na problemy organizacji ruchu kolejowego z punktu widzenia jego techniki, technologii pasażerskich i towarowych przewozów kolejowych oraz interoperacyjności kolei. W niniejszej książce nie uwzględniono zagadnień związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego z punktu widzenia sterowania ruchem kolejowym (dotyczących elementów i układów sterowania ruchem kolejowym). Nie analizowano także wielu zagadnień związanych z szeroko pojętym bezpieczeństwem ruchu kolejowego wynikającym m.in. z zastosowania odpowiednich urządzeń sterowania ruchem kolejowym i ich prawidłowej obsługi. Zagadnienia bezpieczeństwa uwzględniono natomiast w problematyce związanej z przygotowaniem prawidłowej organizacji ruchu kolejowego i zachowania zasad techniki ruchu kolejowego. Analizując zasady prowadzenia ruchu kolejowego, rozważono przypadki, w których wszystkie urządzenia są sprawne i umożliwiają na bezpieczne i niezakłócone prowadzenia ruchu kolejowego. W analizie uwzględniono wyłącznie jazdy pociągowe – bez jazd manewrowych, prowadzenia rozrządu składów towarowych, obsługi punktów ładunkowych i bocznic. Zagadnienia poruszone w książce dotyczą taboru z wyłączeniem pojazdów specjalnych, tj. maszyn torowych do utrzymania lub budowy infrastruktury kolejowej bądź przeznaczonych do prowadzenia działań ratowniczych.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: