Facebook - konwersja

Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
2 listopada 2011
39,00
3900 pkt
punktów Virtualo

Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze - ebook

  • Trzeci sektor w polskich realiach
  • Pozyskiwanie środków
  • Poszukiwanie najlepszych ludzi
  • Marketing organizacji
  • PR wewnętrzny i zewnętrzny
  • Rola rzecznika prasowego
  • Konferencje prasowe od A do Z
  • Współpraca z mediami

Organizacja zarządzania organizacją

Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją... innych organizacji pozarządowych.

Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.



Emilia Kotnis-Górka - absolwentka socjologii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współpracowała z wieloma mediami krajowymi, regionalnymi, lokalnymi i środowiskowymi: telewizją, dziennikami, czasopismami i portalami internetowymi. Na stałe jest dziennikarką i sekretarzem redakcji "Przeglądu Olkuskiego". Ma na swoim koncie wiele publikacji o tematyce społecznej. Należy do Stowarzyszenia Dobroczynnego "Res Sacra Miser" w Olkuszu.

Mateusz Wysocki - absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe z rachunkowości i finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie jest kierownikiem finansowym Sądu Rejonowego w Olkuszu. Od ośmiu lat zasiada w zarządzie Stowarzyszenia Dobroczynnego "Res Sacra Miser" w Olkuszu (wiceprezes). Jest autorem wielu publikacji z zakresu zarządzania organizacją pozarządową oraz współpracy z mediami w miesięczniku "Poradnik organizacji non profit" (wydawca Infor Ekspert).

Spis treści

Wstęp (5)

Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce (7)

Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową (29)

  • Finanse (31)
  • Aplikowanie o środki zewnętrzne (45)
  • Sponsoring (63)
  • Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim (69)
  • Wolontariat w organizacji pozarządowej (73)

Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej (81)

  • Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej? (81)
  • Kto nas ocenia? (83)
  • PR wewnętrzny (84)
  • PR zewnętrzny (85)
  • Nazwa, logo, kolory, slogan (88)
  • Wizytówki, papier firmowy i teczki (90)
  • Ulotki, plakaty, foldery, banery (91)
  • Stoisko promocyjne (92)
  • Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia (93)

Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami (97)

  • Trzeci sektor a media (97)
  • Czy media wspomagają organizacje pozarządowe? (100)
  • Źródła informacji w pracy dziennikarza (103)
  • Współpraca korzystna dla obu stron (104)
  • Kto odpowiada za kontakt z mediami? (105)
  • Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu (106)
  • Konferencja prasowa - w blasku reflektorów (118)
  • Jak napisać informację prasową? (139)
  • Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać? (149)
  • PR w sytuacjach kryzysowych (152)

Zakończenie (157)

Bibliografia (159)

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-3797-3
Rozmiar pliku: 1,5 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij