Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze - ebook
Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze - ebook
- Trzeci sektor w polskich realiach
- Pozyskiwanie środków
- Poszukiwanie najlepszych ludzi
- Marketing organizacji
- PR wewnętrzny i zewnętrzny
- Rola rzecznika prasowego
- Konferencje prasowe od A do Z
- Współpraca z mediami
Organizacja zarządzania organizacją
Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją... innych organizacji pozarządowych.
Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.
Emilia Kotnis-Górka - absolwentka socjologii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współpracowała z wieloma mediami krajowymi, regionalnymi, lokalnymi i środowiskowymi: telewizją, dziennikami, czasopismami i portalami internetowymi. Na stałe jest dziennikarką i sekretarzem redakcji "Przeglądu Olkuskiego". Ma na swoim koncie wiele publikacji o tematyce społecznej. Należy do Stowarzyszenia Dobroczynnego "Res Sacra Miser" w Olkuszu.
Mateusz Wysocki - absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe z rachunkowości i finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie jest kierownikiem finansowym Sądu Rejonowego w Olkuszu. Od ośmiu lat zasiada w zarządzie Stowarzyszenia Dobroczynnego "Res Sacra Miser" w Olkuszu (wiceprezes). Jest autorem wielu publikacji z zakresu zarządzania organizacją pozarządową oraz współpracy z mediami w miesięczniku "Poradnik organizacji non profit" (wydawca Infor Ekspert).
Spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce (7)
Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową (29)
- Finanse (31)
- Aplikowanie o środki zewnętrzne (45)
- Sponsoring (63)
- Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim (69)
- Wolontariat w organizacji pozarządowej (73)
Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej (81)
- Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej? (81)
- Kto nas ocenia? (83)
- PR wewnętrzny (84)
- PR zewnętrzny (85)
- Nazwa, logo, kolory, slogan (88)
- Wizytówki, papier firmowy i teczki (90)
- Ulotki, plakaty, foldery, banery (91)
- Stoisko promocyjne (92)
- Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia (93)
Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami (97)
- Trzeci sektor a media (97)
- Czy media wspomagają organizacje pozarządowe? (100)
- Źródła informacji w pracy dziennikarza (103)
- Współpraca korzystna dla obu stron (104)
- Kto odpowiada za kontakt z mediami? (105)
- Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu (106)
- Konferencja prasowa - w blasku reflektorów (118)
- Jak napisać informację prasową? (139)
- Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać? (149)
- PR w sytuacjach kryzysowych (152)
Zakończenie (157)
Bibliografia (159)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3797-3 |
Rozmiar pliku: | 1,7 MB |