Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu - ebook
Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu - ebook
Reputacja to rezultat tego, kim jesteś i co osiągnąłeś. Suma wszystkich decyzji podejmowanych od początku kariery aż do dzisiaj. Nawet tej, czy kupić tę książkę. Dobre decyzje przynoszą dobre rezultaty, a dopiero one, osiągane przez pewien czas, składają się na osobistą reputację.
Dzisiejszy świat pozorami stoi. Można mieć najlepsze wykształcenie, prestiżowy zawód, miliony na koncie i... pozostać w strefie cienia. Nigdy nie zyskać autorytetu, uznania i szacunku wpływowych ludzi. Reputacja często broni się sama, pozwala osiągać zyski, a także cele prywatne i towarzyskie, jakiekolwiek by one były.
W tej książce zabieram Cię w podróż, która prowadzi do bycia człowiekiem z dobrą reputacją. Pokazuję światowe trendy, które czynią reputację kapitałem przyszłości, demaskuję triki kreowania sztucznego wizerunku, byś przestał kierować się wyidealizowanym światem wirtualnym i skupił się na rzetelnej pracy. Uczę, jak zbudować własną wartość i wewnętrzną siłę, a następnie przełożyć to na relacje z najważniejszymi dla Ciebie ludźmi, w imię Twoich wartości. Zwieńczeniem jest zestaw wskazówek, które możesz od razu wykorzystać - zarówno w świecie biznesu, jak i w życiu prywatnym - by zbudować własną wiarygodność, autorytet, uznanie... Krótko mówiąc: stać się człowiekiem z dobrą reputacją.
Spis treści
Przedmowa 5
Wstęp 9
Rozdział 1. Współczesny wymiar reputacji 13
- Czynniki wzmacniające znaczenie reputacji 19
- Demokratyzacja wizerunku 19
- Bezpośrednia nieformalna komunikacja 21
- Ciągła możliwość wyboru 22
- Globalizacja 23
- Ścisła korelacja między nazwiskiem prezesa a reputacją firmy 24
- Szybsze tempo życia i konieczność podejmowania szybkich decyzji 26
- Fake newsy 29
- Kryzys zaufania 31
- Kryzys autorytetów 32
- Korzyści z budowania kapitału reputacji 35
- Reputacja a wizerunek 40
Rozdział 2. Reputacja w życiu 63
- Początkowy kapitał reputacji 65
- Kluczowe grupy interesariuszy 72
- Najbliższa rodzina 75
- Dalsza rodzina 80
- Współpracownicy 84
- Przyjaciele 87
- Znajomi 91
- Dalsze otoczenie 92
- Budowanie zaangażowania interesariuszy 94
- Osobiste wartości 98
Rozdział 3. Reputacja w biznesie 109
- Kluczowe grupy interesariuszy 111
- Klienci 119
- Pracownicy 125
- Dostawcy 130
- Partnerzy biznesowi 133
- Ambasadorzy 137
- Liderzy opinii 143
- Grupa wsparcia 148
- Projektowanie wartości dodanej 151
- Samowystarczalne źródło siły 158
- Wartości racjonalne 168
- Wartości emocjonalne 175
Rozdział 4. Narzędzia budowania osobistej reputacji 181
- Spotkania rodzinne 182
- Spotkania towarzyskie 184
- Spotkania biznesowe 187
- Korespondencja mailowa 190
- Media społecznościowe 193
- Rozmowy telefoniczne 194
- Święta i jubileusze 197
- Działalność charytatywna 201
- Komunikacja z otoczeniem 204
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9788-0 |
Rozmiar pliku: | 3,2 MB |