Oswoić FPGA z SystemVerilog. Jak używać programowalnych układów logicznych we własnych projektach - ebook
Oswoić FPGA z SystemVerilog. Jak używać programowalnych układów logicznych we własnych projektach - ebook
Programuj i steruj - odkryj tajniki FPGA!
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?
Tyle niezbędnej teorii, przejdźmy zatem do wspomnianej praktyki, czyli odpowiedzi na pytanie, jak zbudować taki programowalny układ logiczny. Znajdziesz ją właśnie w tej książce. Dowiesz się z niej nie tylko, jakie zastosowanie mają układy FPGA, ale także:
- Co będzie potrzebne do wykonania własnych eksperymentów
- Jak przygotować środowisko pracy
- Jakiego rodzaju elementów (układ FPGA, przyciski, diody) należy użyć i jak je połączyć
- W jaki sposób zbudować praktyczne projekty, takie jak zegar czy sterownik silnika krokowego
- Jak skutecznie obsługiwać port szeregowy
Spis treści
Spis treści
1. Lista elementów
2. A komu to potrzebne?
- 2.1. Co FPGA ma w środku?
- 2.2. Jak powstają projekty?
- 2.3. Gdzie są używane układy FPGA?
- 2.4. Kto produkuje sprzęt i narzędzia?
- 2.5. Co dalej?
3. Przygotowujemy środowisko
- 3.1. ModelSim Questa
- 3.2. GOWIN EDA
- 3.3. Przykłady
- 3.4. Pierwszy projekt
- 3.5. Symulacja
- 3.6. Synteza i implementacja
- 3.7. Modelowanie logiki
- 3.8. Testbench
- 3.9. Symulacja
4. Liczniki
- 4.1. Licznik modulo N
- 4.2. Poruszanie się po przebiegach
- 4.3. Łączenie modułów
- 4.4. Jak to wygląda w FPGA?
- 4.5. System dwójkowy
- 4.6. Liczby w SystemVerilog
- 4.7. Licznik
- 4.8. Logika kombinacyjna i synchroniczna
- 4.9. Latch
- 4.10. Licznik w SystemVerilog
5. Przyciski
- 5.1. Zliczanie naciśnięć
- 5.2. Debounce
- 5.3. Wykrywanie zbocza
- 5.4. Wyświetlacz 7-segmentowy
- 5.5. Uruchamiamy licznik
- 5.6. Implementacja dekodera
- 5.7. Jak działa budowa projektu?
6. Zegar
- 6.1. Dużo liczników
- 6.2. Cyfry godzin
- 6.3. Multipleksing
- 6.4. Symulacja zegara
- 6.5. Łączymy elementy
- 6.6. Kod BCD
- 6.7. Z godziny na BCD
- 6.8. Implementacja multipleksingu
7. Silnik krokowy
- 7.1. Działanie silnika
- 7.2. Sterownik silnika
- 7.3. Łączymy klocki
- 7.4. Maszyna stanów
- 7.5. Typ wyliczeniowy enum
- 7.6. Implementacja automatu
8. Port szeregowy
- 8.1. Testujemy port
- 8.2. Nadajemy
- 8.3. Zaokrąglanie liczb
- 8.4. Wysyłamy liczby
- 8.5. Odbieramy
- 8.6. Tor przetwarzania danych
- 8.7. Liczymy średnią
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-1888-7 |
Rozmiar pliku: | 7,2 MB |