- W empik go
Paintball - ebook
Paintball - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-52-6 |
Rozmiar pliku: | 313 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Od kilku lat strzelanie do siebie kulkami z farbą staje się coraz popularniejsze także w naszym kraju. Sprawdzimy zatem, ile trzeba będzie wydać na wyposażenie, doradzimy, jak najlepiej szukać potencjalnych klientów oraz gdzie organizować rozgrywki. Na koniec podliczymy, czy na takim strzelaniu można zarobić.
Charakterystyka rynku
Rozwój paintballa w Polsce jest ściśle powiązany z rozwojem rynku usług imprez integracyjnych, organizowanych dla pracowników firm. Od lat jest wciąż w czołówce atrakcji, organizowanych podczas takich eventów. Dlatego też pierwszymi firmami, które przyczyniły się do popularyzacji paintballa w naszym kraju i które wciąż należą do głównych organizatorów zabawy, były duże firmy eventowe i marketingowe. Dla tych firm paintball jest tylko jedną z wielu pozycji w szerokim wachlarzu usług, ale organizują one ok. 70% wszystkich rozgrywek. Małe firmy, dla których paintball jest jedynym obszarem działania, mają udział w rynku na poziomie ok. 15%. Pozostałe 15% należy do sklepów, które, oprócz zaopatrywania w sprzęt, organizują sporadycznie rozgrywki dla swoich klientów lub wąskiego grona entuzjastów.
Poza organizacją gier w ramach imprez integracyjnych, coraz większym wzrostem charakteryzuje się także liczba graczy indywidualnych. Większość osób, które raz spróbowały strzelania kulkami napełnionymi farbą, połyka bakcyla i wraca na pole gry, wciągając przy okazji swoich znajomych. Nic dziwnego, że liczba grających z roku na rok rośnie. Szacuje się, że pasjonatów, grających regularnie, jest w naszym kraju ok. 50000. Do gry każdego roku wchodzi przynajmniej kilka tysięcy osób. Ponieważ na zakup własnego sprzętu decydują się tylko najpoważniej traktujący swoje hobby, przed firmami zajmującymi się organizacją paintballowych rozgrywek stoi szansa na atrakcyjny biznes. W Polsce istnieje także zawodowa liga paintballowa, która w coraz większym stopniu upodabnia się do profesjonalnych lig w państwach zachodnich. Istnienie ligi przyczynia się niewątpliwie do propagowania tego sportu w naszym kraju.
Konkurencja
Poza wspomnianymi firmami eventowymi i marketingowymi, organizującymi dla swoich klientów rozgrywki paintballowe jako jedną z atrakcji, naturalną konkurencję stanowić będą małe firmy, podobne do naszej. W każdym większym mieście działa ich przynajmniej kilka, a założycielami i właścicielami są z reguły entuzjaści tej rozrywki. Aby skutecznie z nimi konkurować, trzeba samemu poznać wszelkie zagadnienia związane z paintballem, zarówno od strony technicznej, jak i od strony oczekiwań klientów.
Szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony
Szanse związane z przedsięwzięciem wiążą się z popularyzacją tego sportu w naszym kraju. Jest to aktywność wciąż dość nowa, a dzięki coraz silniejszej konkurencji atrakcyjniejsza cenowo i mniej elitarna niż jeszcze kilka lat temu. Możliwość organizacji zabaw w ramach imprez integracyjnych dla firm (samodzielnie lub jako podwykonawca), a także szansa dotarcia do coraz większej grupy klientów sprawiają, że biznes ten może być opłacalny.
Zagrożeniem może być paradoksalnie coraz większa popularność sportu i rosnąca świadomość graczy. Ci najbardziej doświadczeni i zapaleni nie czują już potrzeby korzystania z usług firm paintballowych. Kupują sobie sprzęt i organizują samodzielnie zawody, co zwraca się finansowo już po paru rozgrywkach. Wzrost konkurencji na rynku wpływa natomiast na konieczność obniżenia cen.
Mocną stroną organizowania paintballowych rozgrywek są niskie koszty wejścia na rynek oraz koszty stałe na akceptowalnym poziomie. Specyfika firmy nie wymaga posiadania własnego biura oraz zatrudniania pracowników, co znacznie obniża koszty działalności. Przy zakupie dobrej jakości i odpowiednio serwisowanego sprzętu istnieje realna szansa, że posłuży on bezproblemowo kilka lat. Zakup kulek oraz zapasowych akcesoriów sfinansują zaś sami klienci.