- promocja
Pamiętnik Adwokata. Skuteczny blog w nowoczesnej kancelarii prawnej - ebook
Pamiętnik Adwokata. Skuteczny blog w nowoczesnej kancelarii prawnej - ebook
Bo jeszcze kilka lat temu wielu prawnikom aktywne wychodzenie do klienta nie wydawało się potrzebne. Kontakty, polecenia — tak. Promocja, w dodatku internetowa? Niekoniecznie. Dziś wszystko się zmieniło.
Blog, na którym ekspert tłumaczy laikom zawiłości tematu, doradza, co należy zrobić w danej sytuacji, bazując na własnej wiedzy i własnym doświadczeniu, to dziś jeden z najskuteczniejszych kanałów budowania marki i pozyskiwania klientów. Do kogo zwrócę się w obliczu problemu prawnego, jeśli nie do prawnika, którego znam z imienia, nazwiska i cotygodniowego artykułu, który otrzymuję na skrzynkę mailową? Żeby jednak blog stał się Twoim sprzymierzeńcem, musi być prowadzony profesjonalnie i komunikatywnie. Jak równocześnie spełniać oba wymogi? Korzystając ze sprawdzonych wzorców!
Niniejszy poradnik to efekt wielu lat doświadczeń blogerskich autora. Zadaniem tej książki jest przygotować Cię do działania tak, byś mógł z sukcesem wykorzystywać swój prawniczy blog do budowania pozycji Twojej kancelarii na konkurencyjnym rynku. Publikacja ta skierowana jest przede wszystkim do adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych oraz rzeczników patentowych.
Rafał Chmielewski — prawnik, bloger, właściciel firmy doradczej web.lex, która wspiera blisko sto polskich i zagranicznych kancelarii w zakresie marketingu w internecie oraz administruje ponad 140 blogami we wszystkich dziedzinach prawa. Autor licznych artykułów o e-marketingu prawniczym. Uczestnik wielu konferencji poświęconych tej tematyce.
Pamiętnik Adwokata to swoista encyklopedia wiedzy na temat prawniczego bloga, co czyni z niego lekturę absolutnie obowiązkową dla wszystkich prawników, którzy zamierzają pisać lub już piszą owe dzienniki. Pamiętnik jest godny polecenia także ze względu na autora, Rafała Chmielewskiego, nie ma bowiem w moim przekonaniu obecnie w Polsce osoby lepiej znającej się na tematyce bloga prawniczego. To bezdyskusyjny „must-read”.
Łukasz Chmielniak, adwokat, autor bloga www.bialekolnierzyki.com.pl
Pamiętnik Adwokata w sposób wyczerpujący odpowiada na pytanie, jak sprawnie i efektywnie założyć i poprowadzić bloga prawniczego. Rafał Chmielewski w swojej książce wyśmienicie przybliża wszystkie niuanse tej trudnej i jednocześnie ciekawej formy komunikacji, odwołując się do własnych, wieloletnich doświadczeń. Osoba autora — znającego temat od podszewki — gwarantuje wysoki poziom merytoryczny książki. Gorąco polecam!
Monika Markisz, radca prawny i doradca podatkowy, autorka bloga www.podatki-dla-prawnika.pl
Nie jest sztuką blog założyć. Sztuką jest zrozumieć, jak on działa. Co zrobić, aby czytelnik cię polubił i obdarzył swoim zaufaniem. Od tego miejsca tylko krok do tego, aby czytelnik zechciał być twoim klientem. Tą bezcenną wiedzą Rafał Chmielewski dzieli się w Pamiętniku Adwokata. To pozycja obowiązkowa dla każdej nowoczesnej kancelarii.
Mikołaj Lech, rzecznik patentowy, autor bloga www.znakitowarowe-blog.pl
Spis treści
- Rozdział 1. Czym jest, a czym nie jest blog prawniczy
- 1. Czy blog jest narzędziem z zakresu mediów społecznościowych
- 2. Komunikacja to podstawa
- 3. W czym blog prawniczy może pomóc kancelarii prawnej
- Blog doskonale pozycjonuje się w wyszukiwarkach
- Blog jest doskonale dopasowany do wizerunku kancelarii
- Blog jest własnością swojego autora
- Blog umożliwia swobodną interakcję
- Autor bloga cieszy się dużym zaufaniem
- Blog jest zgodny z etyką zawodową
- Blog działa automatycznie
- Blog pomaga upewnić się co do słuszności wyboru kancelarii
- Blog jest przedłużeniem kontaktu fizycznego z prawnikiem
- Blog buduje kontekst
- Blog prawniczy edukuje
- Blog eliminuje efekt pierwszego wrażenia
- Blog wywołuje emocje
- Blog przesiewa klientów
- Blog prowadzi do jednolitych spraw
- Blog buduje i wzmacnia markę kancelarii
- Blog pozwala oszczędzać czas i pieniądze
- Blog ściąga na Ciebie uwagę
- 4. Czym blog prawniczy nie jest o mitach
- Blog to strata czasu
- Blogi się kiedyś skończą
- Blogi prowadzą nastolatki
- Blog może prowadzić grupa osób
- Blog trzeba prowadzić regularnie
- Na blogu trzeba pisać wyłącznie merytorycznie
- Blog w kancelarii może prowadzić ktoś inny
- Tylko blog dla osób fizycznych jest skuteczny
- Blog musi być szeroki tematycznie
- Blog powinien mieć dużo grafiki
- Blog to szybki zwrot z inwestycji
- Rozdział 2. Blog prawniczy technicznie
- 1. Na czym ten blog postawić?
- 2. Kilka słów na temat serwera
- 3. Optymalna domena dla bloga
- 4. Współpraca z agencją
- 5. Bezpieczeństwo bloga
- 6. Ochrona danych osobowych i polityka cookies
- 7. Forma bloga prawniczego
- 8. Statystyki na blogu
- 9. Gravatar, a co to jest?
- 10. Rejestracja bloga jako czasopisma
- Rozdział 3. Strategia dla bloga w kancelarii
- 1. Cele strategiczne bloga
- 2. Wybór tematyki bloga
- Zalety wąskiej specjalizacji bloga
- Rodzaje specjalizacji bloga
- Kryteria wyboru specjalizacji
- Specjalizacja na określony czas
- Tematyka bloga za jakiś czas przestanie obowiązywać, na przykład wskutek zmiany prawa
- Tematyka bloga za jakiś czas zacznie obowiązywać albo właśnie zaczyna obowiązywać
- Tematyka bloga zacznie obowiązywać i wiadomo, kiedy obowiązywać przestanie
- Kilka specjalizacji w kancelarii prawnej
- Specjalizacja drugiego bloga
- Konkurencja w tematyce bloga
- 3. Blog kilku autorów
- 4. Blogi w dużych kancelariach
- 5. Tytuł i podtytuł bloga
- Rozdział 4. O Relacji
- 1. O emocjach
- 2. O zaufaniu do kancelarii prawnej
- 3. Drugi filar Relacji
- Rozdział 5. Jak prowadzić blog prawniczy
- 1. Trzymaj się tej jednej zasady
- 2. Twoja twarz
- 3. Zakładka O mnie
- 4. Jak często
- 5. Jak obszernie
- 6. Jak głęboko
- 7. O czym pisać
- 8. Jak pisać
- 9. Czytelność treści
- 10. Gdzie pisać
- Rozdział 6. Jak opowiadać historie na blogu prawniczym?
- Rozdział 7. Komentarze
- 1. Co robić z komentarzami
- 2. Komentarze z prośbą o darmową poradę prawną
- 3. Kto na blogu prawniczym prosi o darmową pomoc prawną
- Rozdział 8. Etapy życia bloga prawniczego
- Rozdział 9. Promocja bloga prawniczego
- 1. Po co promować blog
- 2. Promocja bloga w świecie rzeczywistym
- 3. Promocja bloga w świecie wirtualnym
- 4. Najlepszy sposób na promocję
- 5. Pozostałe metody promocji bloga
- Grupy dyskusyjne
- Fora internetowe
- Blogi
- Pozostałe media społecznościowe
- 6. Skąd na to wszystko wziąć czas
- Zakończenie
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3294-2 |
Rozmiar pliku: | 2,8 MB |