Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Pastores 104. Czy żyć tylko dla innych? - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
20 września 2024
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Pastores 104. Czy żyć tylko dla innych? - ebook

Drodzy Czytelnicy!

 

Seminarzyści, pisząc podanie o dopuszczenie do sakramentu święceń czy do złożenia ślubów, wyrażają gotowość służby. Ponadto podczas obchodów jubileuszy pasterzy przez różne przypadki odmienia się „posługę duszpasterską”. Czy jednak można żyć tylko dla innych?

1. Nie można żyć tylko dla innych. Zwłaszcza wtedy, gdy pozornie działa się dla Jezusa (s. M. A. Waszewska). Każdy zdrowy człowiek korzysta z wolności i bez większego trudu może chwałę Boga przetworzyć na samouwielbienie, czyli tak naprawdę ustawić życie „pod siebie”, gdzie dając wiele, jeszcze więcej za to bierze (M. Zioło OCSO). Są pasterze, którzy długo trwali w nieumiarkowanej gorliwości aż do zamęczenia się próżną chwałą (K. Dyrek SJ). Odpoczynek i hobby nie zawsze wystarczają, by nabrać dystansu do działania duszpasterskiego i wyjść z wypalenia (A. Rusak). Problem życia dla siebie pod pozorem życia dla innych nie jest jednostkowy. Takie podejście może wpłynąć na specyficzne pojmowanie woli Bożej oraz posłuszeństwa przez wielu, a tym samym przerodzić daną grupę (zwaną na ogół wspólnotą) w strukturę „cichego totalitaryzmu”, gdzie człowiek już nie może powiedzieć „nie” lub mówi to niezasadnie (J. Klimczyk CRL). Ponadto postrzeganie człowieka i świata (zwłaszcza tego poza Kościołem) jako pozbawionego chwały Bożej w niczym nie odbiega od wizji starożytnego gnostycyzmu, sprzyjającego dehumanizacji. Wkrada się on w działania ewangelizacyjne, czyni także spustoszenie w pojmowaniu chrześcijańskiej czystości (J. Biggs).

2. Nie można żyć tylko dla siebie. Jakkolwiek by patrzeć na Jezusa Chrystusa, nie da się nie zauważyć, że On jednak żył dla innych (ks. W. Węgrzyniak). Syn Boży stał się człowiekiem nie po to, by tylko dać przykład, jak należy żyć. Jego gorące pragnienie spożycia Paschy z uczniami zapowiedziało napełnienie człowieka Jego Duchem (ks. B. Migut). Wziął On chleb człowieka i rozmnożył go swą Boską mocą. Wybrał uczniów i pasterzy. Wyraził wolę utworzenia Kościoła (ks. P. Kot). Wszystko to, co o Nim mówi się zazwyczaj w czasie przeszłym, należy powiedzieć i rozumieć w czasie teraźniejszym. Gdyż Pan mówił i mówi (R. Meynet SJ). Dopiero nawrócony uczeń, który przyjął i przyjmuje to obdarowanie, odkrywa, że jest chwałą Boga (że zamieszkał w nim Bóg, sprawca odkupienia). Dla niej jest w stanie żyć w każdych warunkach: wojny (M. Koprowska, A. Jerominek MIC) i pokoju (D. Żukowska-Gardzińska, P. Kęska), wykonując prace spektakularne i proste (rozmowa z T. Wadasem, F. Filipiec MIC). Ludowi ma jednak służyć nie profesjonalista, a ozdrowieniec, mistyk i nauczyciel (J. Keating). Pascha Chrystusa potwierdziła, że człowiek został stworzony na obraz i podobieństwo Boga. Wyraża to także jego ciało (M. Siemion). Obwieszczeniu tej prawdy dzisiaj towarzyszy odrzucenie, a w najlepszym wypadku – dyskusja i spór (rozmowa z ks. P. Mazurkiewiczem).

Pytanie postawione w tytule obecnego numeru kwartalnika ma raczej prowokować do namysłu niż skłonić do powiedzenia „tak” lub „nie”. Ostatecznie warto szukać odpowiedzi na pytanie, jak żyć tylko dla innych.[1]

 

KAZIMIERZ PEK MIC

[1] W całym numerze stosujemy następujące skróty: ĆD – św. Ignacy z Loyoli, Ćwiczenia duchowne; DD – Franciszek, list Desiderio desideravi; KL – Sobór Watykański II, Konstytucja o liturgii świętej Sacrosanctum Concilium; PFF 6 – Konferencja Biskupów Katolickich Stanów Zjednoczonych, The Program of Priestly Formation, NCCB, Washington 1971, wyd. VI; PDV – Jan Paweł II, adhortacja Pastores dabo vobis; PSP – Pisma Starochrześcijańskich Pisarzy; RFIS – Kongregacja ds. Duchowieństwa, Dar powołania do kapłaństwa. Ratio fundamentalis institutionis sacerdotalis; SSa – Benedykt XVI, encyklika Spe salvi.

Kategoria: Wiara i religia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 1,3 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

OD REDAKCJI

Drodzy Czytelnicy!

Seminarzyści, pisząc podanie o dopuszczenie do sakramentu święceń czy do złożenia ślubów, wyrażają gotowość służby. Ponadto podczas obchodów jubileuszy pasterzy przez różne przypadki odmienia się „posługę duszpasterską”. Czy jednak można żyć tylko dla innych?

1. Nie można żyć tylko dla innych. Zwłaszcza wtedy, gdy pozornie działa się dla Jezusa (s. M. A. Waszewska). Każdy zdrowy człowiek korzysta z wolności i bez większego trudu może chwałę Boga przetworzyć na samouwielbienie, czyli tak naprawdę ustawić życie „pod siebie”, gdzie dając wiele, jeszcze więcej za to bierze (M. Zioło OCSO). Są pasterze, którzy długo trwali w nieumiarkowanej gorliwości aż do zamęczenia się próżną chwałą (K. Dyrek SJ). Odpoczynek i hobby nie zawsze wystarczają, by nabrać dystansu do działania duszpasterskiego i wyjść z wypalenia (A. Rusak). Problem życia dla siebie pod pozorem życia dla innych nie jest jednostkowy. Takie podejście może wpłynąć na specyficzne pojmowanie woli Bożej oraz posłuszeństwa przez wielu, a tym samym przerodzić daną grupę (zwaną na ogół wspólnotą) w strukturę „cichego totalitaryzmu”, gdzie człowiek już nie może powiedzieć „nie” lub mówi to niezasadnie (J. Klimczyk CRL). Ponadto postrzeganie człowieka i świata (zwłaszcza tego poza Kościołem) jako pozbawionego chwały Bożej w niczym nie odbiega od wizji starożytnego gnostycyzmu, sprzyjającego dehumanizacji. Wkrada się on w działania ewangelizacyjne, czyni także spustoszenie w pojmowaniu chrześcijańskiej czystości (J. Biggs).

2. Nie można żyć tylko dla siebie. Jakkolwiek by patrzeć na Jezusa Chrystusa, nie da się nie zauważyć, że On jednak żył dla innych (ks. W. Węgrzyniak). Syn Boży stał się człowiekiem nie po to, by tylko dać przykład, jak należy żyć. Jego gorące pragnienie spożycia Paschy z uczniami zapowiedziało napełnienie człowieka Jego Duchem (ks. B. Migut). Wziął On chleb człowieka i rozmnożył go swą Boską mocą. Wybrał uczniów i pasterzy. Wyraził wolę utworzenia Kościoła (ks. P. Kot). Wszystko to, co o Nim mówi się zazwyczaj w czasie przeszłym, należy powiedzieć i rozumieć w czasie teraźniejszym. Gdyż Pan mówił i mówi (R. Meynet SJ). Dopiero nawrócony uczeń, który przyjął i przyjmuje to obdarowanie, odkrywa, że jest chwałą Boga (że zamieszkał w nim Bóg, sprawca odkupienia). Dla niej jest w stanie żyć w każdych warunkach: wojny (M. Koprowska, A. Jerominek MIC) i pokoju (D. Żukowska-Gardzińska, P. Kęska), wykonując prace spektakularne i proste (rozmowa z T. Wadasem, F. Filipiec MIC). Ludowi ma jednak służyć nie profesjonalista, a ozdrowieniec, mistyk i nauczyciel (J. Keating). Pascha Chrystusa potwierdziła, że człowiek został stworzony na obraz i podobieństwo Boga. Wyraża to także jego ciało (M. Siemion). Obwieszczeniu tej prawdy dzisiaj towarzyszy odrzucenie, a w najlepszym wypadku – dyskusja i spór (rozmowa z ks. P. Mazurkiewiczem).

Pytanie postawione w tytule obecnego numeru kwartalnika ma raczej prowokować do namysłu niż skłonić do powiedzenia „tak” lub „nie”. Ostatecznie warto szukać odpowiedzi na pytanie, jak żyć tylko dla innych.1

KAZIMIERZ PEK MIC

------------------------------------------------------------------------

1.

1 W całym numerze stosujemy następujące skróty: ĆD – św. Ignacy z Loyoli, Ćwiczenia duchowne; DD – Franciszek, list Desiderio desideravi; KL – Sobór Watykański II, Konstytucja o liturgii świętej Sacrosanctum Concilium; PFF 6 – Konferencja Biskupów Katolickich Stanów Zjedno-
czonych, The Program of Priestly Formation, NCCB, Washington 1971, wyd. VI; PDV – Jan Paweł II, adhortacja Pastores dabo vobis; PSP – Pisma Starochrześcijańskich Pisarzy; RFIS – Kongregacja ds. Duchowieństwa, Dar powołania do kapłaństwa. Ratio fundamentalis institutionis sacerdotalis; SSa – Benedykt XVI, encyklika Spe salvi.PASTORES 105 (4) jesień 2024 Prorocy czy wróżbici?

W NUMERZE M.IN.:

prorockie odczytywanie znaków czasu

czy Bóg nakazał przestrzegać wszystkich przykazań?

wolność słowa i prawda

prorokini Katarzyna ze Sieny

wobec samozwańczych proroków

autorytet w formacji

Jan Chrzciciel – służba i przejrzystość

jakiego słuchania chce Bóg?

nieprzyjaciel natury ludzkiej

co nadaje wiarygodność słowu i misji Kościoła?

pogańskie korzenie aborcji

Marialis cultus i teologia świętych

co zrobić, by parafia żyła?

misja rzeźby sakralnej

PISZĄ M.IN.:
Dariusz Kowalczyk SJ, s. Karmela Katarzyna Sługocka OP

bp Jacek Grzybowski, Agnieszka Kuryś, ks. Janusz Chyła

Jarosław Horowski, ks. Krystian Chmielewski, ks. Józef Maciąg Grzegorz Ginter SJ, Andrzej Derdziuk OFMCap, Louise Perry Kazimierz Pek MIC, ks. Mirosław Cholewa, Łukasz Krupski

PASTORES 106 (1) zima 2025 Kiedy sił brakuje...

PASTORES 107 (2) wiosna 2025 Ze światem i z Jezusem?

PASTORES 108 (3) lato 2025 Przyszłość Tradycjiwww.pastores.pl

W Poprzednich NUMERACH M.IN.:

Ksiądz bez kobiety?

Ksiądz – stary kawaler?

Jaki radykalizm?

Asceza dziś?

Czy i wy chcecie odejść?

Kuszenie księdza

Ksiądz a dziecko

Wobec przemocy

Boży wojownicy

Męska strona kapłaństwa

Dojrzałe ojcostwo

Samodzielność i posłuszeństwo

Wiara poddana próbie

Nawrócenie

PISALI M.IN.:

J. Augustyn SJ, ks. W. Bartkowicz, ks. M. Cholewa, ks. W. Chrostowski

ks. J. Chyła, ks. A. Draguła, W. Giertych OP, G. Ginter SJ, T. Grabowski OP
G. Górny, ks. T. Huk, Z. J. Kijas OFMConv, ks. P. Kot, D. Kowalczyk SJ

ks. P. Mazurkiewicz, P. Milcarek, K. Pek MIC, A. Rusak, J. Salij OP
ks. R. Skrzypczak, P. Szyrszeń SDS, ks. M. Warowny, K. Wons SDS
M. Zachara MIC, M. Zioło OCSO

www.pastores.pl

wciąż

dostępne!w darze

Kwartalnik można zaprenumerować dla siebie, swojej parafii czy wspólnoty, ale także ufundować, podarować innym.

Komu? Księdzu, seminarzyście, misjonarzowi, siostrze zakonnej, wspólnocie, ludziom mediów, osobom zainteresowanym lub niezainteresowanym życiem Kościoła.

Kiedy? W dowolnym momencie.

Na jak długo? Fundując półroczną lub roczną prenumeratę pisma (wersja drukowana lub plik w wersji PDF) albo wybierając na prezent konkretny numer pisma, bieżący lub poprzedni, dostępny także w formie e-wydania.

W jaki sposób? Korzystając z opcji na www.pastores.pl, dokonując przelewu na konto Wydawnictwa „Bernardinum”

10 8342 0009 2000 1427 2000 0002

lub zasilając, choćby drobną wpłatą, Fundusz PASTORES (ten sam numer konta). Pomoże to objąć prenumeratą większą liczbę księży pracujących m.in. na Wschodzie (Ukraina, Białoruś,
Rosja itd.), którzy zgłaszają się do nas z prośbą o pismo.

Szczegóły na:

http://www.pastores.pl

Zamówienia:

Wydawnictwo „Bernardinum” Sp. z o.o.

ul. Biskupa Dominika 11, 83-130 Pelplin,

tel. 58 531 64 81 tel. kom. 662 014 683

koszt wysyłki:

przesyłka płatna za pobraniem – 20 zł, przesyłka płatna z góry – 17 zł

m [email protected] w www.bernardinum.com.pl

www.księgarnia.bernardinum.com.pl

Poleca:

KS. STEPHEN J. ROSSETTI

DLACZEGO KSIĘŻA SĄ SZCZĘŚLIWI?

Raport o psychicznym

i duchowym zdrowiu księży

Dlaczego księża są szczęśliwi? To tytuł książki autorstwa ks. Stephena J. Rossettiego, ale również prowokacyjne i bardzo ciekawe pytanie. W Polsce, głównie za sprawą powierzchownych przekazów medialnych, funkcjonuje sporo stereotypowych wyobrażeń, spekulacji i projekcji na temat kapłaństwa. Dotyczą one przede wszystkim diagnozy tego, jak dojrzali bądź niedojrzali, szczęśliwi bądź nieszczęśliwi, zdrowi lub chorzy są katoliccy księża.

Cena: 29,90 zł

Format 125 x 195 mm, stron 340

oprawa miękka

Zdzisław Józef Kijas OFMC onv

Inna strona kościoła

W tej książce piszę o złożonej, bo­sko-ludzkiej naturze Kościoła. Jej głębię jest w stanie zrozumieć wyłącznie wiara, a przeżyć jedynie osoba święta. Dlatego utarło się powiedzenie, że święci są światłem Kościoła, czyli jego najlepszą cząstką. Oni wyraźnie pokazują, że od początku Kościołowi zależy wyłącznie na człowieku, że zawsze razem z tym człowiekiem szuka jego najbardziej autentycznego i najtrwalszego dobra.

(fragment Wstępu)

Cena: 22,00 zł

+ koszt przesyłki

format 125 x 195, stron 272

oprawa miękkaTO OUR READERS

Dear Readers,

Seminarians, when applying to be admitted for the sacrament of holy orders or for religious vows, declare their readiness for ministry. And also the expression ‘pastoral ministry’ is used extensively when priests celebrate their jubilees. But can we live exclusively for others?

1. One cannot live exclusively for others. Especially when in all appearances one does everything for Jesus (Sr. M. A. Waszewska). Every healthy person makes use of his freedom and can easily convert the glory of God into self-exultation, i.e. organize his life to suit his own needs and, while giving a lot, take even more for himself (M. Ziolo, O.C.S.O.). There are priests who have been over-zealous to the point of wearing themselves out with their futile glory (K. Dyrek, S.J.). Relaxation and hobbies may not be enough to distance oneself from pastoral activities and recover from burn-out (A. Rusak). The problem of living for oneself under the cover of living for others is not a rare occurrence. This attitude can result in a specific understanding of the will of God and obedience to him in many people, while transforming a group (usually called a community) into a structure of “silent totalitarianism”, where a member can no longer say ‘no’ or his ‘no’ is unjustified (J. Klimczyk, C.R.L.). Moreover, percei-
ving a person and the world (especially those outside the
Church) as devoid of the glory of God is not a far cry from ancient Gnosticism, which tends to lead to dehumanization. This atti-
tude is creeping into evangelization activities and causing havoc in the understanding of Christian chastity (J. Biggs).

2. One cannot live exclusively for oneself. However one looks at Jesus Christ, one cannot help seeing that he lived for others (Rev. W. Wegrzyniak). The Son of God became man not only in order to give us an example how we ought to live. His eager desire to eat the Passover with his disciples foreshadowed filling people with his Spirit (Rev. B. Migut). He took our human bread and multiplied it with his divine power. He chose his disciples and pastors. He expressed his desire to found the Church (Rev. P. Kot). Everything that is usually said about him in the past tense should also be said and understood in the present tense. Because the Lord was speaking and is speaking (R. Meynet, S.J.). Only a converted disciple, who received and is receiving this gift, may discover that he himself is the glory of God (that God, the Maker of Redemption, dwells in him). For the sake of this glory, he is able to live in any conditions: in war (M. Koprowska, A. Jerominek, M.I.C.) and peace (D. Zukowska-Gardzinska, P. Keska); doing spectacular and simple tasks (an interview with T. Wadas; F. Filipiec, M.I.C.). However, the people are not to be served by a professional, but rather by the healed, mystics and teachers (J. Keating). The Passover of Christ confirmed that man was created in the image and likeness of God. It is also expressed in his body (M. Siemion). When this truth is proclaimed today, it is usually rejected or, at best, disputed and challenged (an interview with Rev. P. Mazurkiewicz).

The question raised in the title of the present issue of our quarterly is meant as food for thought rather than as a typical yes/no question. The question of how to live exclusively for others definitely deserves searching for an answer.

KAZIMIERZ PEK, M.I.C.

Translation: Mira Majdan

To Our Readers

CONTENTS

From the Editor

KAZIMIERZ PEK, M.I.C. 5

Articles

REV. WOJCIECH WEGRZYNIAK, Who Did Jesus
Christ Live for? 7

MICHAL ZIOLO, O.C.S.O., On the Wings of Cherubs:
A Few Words on Self-Exaltation 16

JAROSLAW KLIMCZYK, C.R.L., Does a Priest Has
the Right to Say “No”? 24

KRZYSZTOF DYREK, S.J., Some Advice from
a Spiritual Director for Zealous Pastors 32

JASMIN BIGGS, The Curse of Gnosticism
and the Cure that is Play 45

MARCELINA KOPROWSKA, The Saints
of the Warsaw Uprising 66

DOMINIKA ZUKOWSKA-GARDZINSKA, On Holidays
with Rev. Karol Wojtyla 76

Our Interviews

An Honor to Be a Nurse.

An interview with: TADEUSZ WADAS 83

A Dramatic Dispute.

An interview with: REV. PIOTR MAZURKIEWICZ 94

Prayer

REV. PIOTR KOT, To Lose Oneself But Not
to Get Lost 109

REV. BOGUSLAW MIGUT, There Is No Christianity
without Liturgy 117

ROLAND MEYNET, S.J., If My People Would
but Listen to Me... 127

The Life of the Church

JAMES KEATING, Healed, Mystic, Teacher: Spiritual
Formation in a Seminary 139

MAGDALENA SIEMION, Theology of the Body,
i.e. the Beginning of Every Love 146

Questions and Answers

AGATA RUSAK, A Hobby as an Addiction? 157

Personal Witness

He Really Cared for People 163

The Mission is Built Collectively 167

God Wanted My Efforts and My Clumsiness 170

Some People Need High Temperatures
to Be Converted 173

Books 177

Cultural Events 185

Announcements 191

To Our Readers 196Zasady prenumeraty

„Pastores” ukazuje się cztery razy w roku.

W prenumeracie – najtaniej

Cena prenumeraty rocznej
łącznie z przesyłką wynosi 140 zł

Cena jednego numeru „Pastores” brutto: 35,00 zł
(w tym 8% VAT) + koszt przesyłki

Wpłat można dokonywać w bankach lub na poczcie.

Wydawnictwo „Bernardinum” Sp. z o.o.

ul. Bpa Dominika 11, 83-130 Pelplin

konto: Bank Spółdzielczy Skórcz o/Pelplin

10 8342 0009 2000 1427 2000 0002

z dopiskiem na odwrocie:

prenumerata „Pastores”, liczba egz. ......... na okres .................

albo przez stronę http://www.pastores.pl

lub kontaktując się z działem prenumeraty

tel. +48 722 277 240

e-mail: [email protected]

W Wydawnictwie „Bernardinum”
można zamawiać poszczególne numery archiwalne kwartalnika.

Prenumerata zagraniczna (1 rok):

Europa 182 PLN; 42,10 EUR; 45,61 USD

poza Europą 216 PLN; 49,97 EUR; 54,13 USD

Australia 258 PLN; 59,68 EUR; 64,65 USD

Konto (EURO): Bank Zachodni WBK S.A.

PL 53 1500 1025 1210 2007 7008 0000 (BIG) WBKPPLPP

Konto (USD): Bank Zachodni WBK S.A.

PL 86 1500 1025 12102008 7515 0000 KRDBPLPW

Dla księgarń istnieje możliwość zamówienia stałego abonamentu
na dowolną liczbę egzemplarzy w cenach prenumeraty.

Pytania i reklamacje w sprawie prenumeraty można kierować na adres Wydawnictwa.

W przypadku zmiany adresu prosimy o przysłanie nam z wyprzedzeniem
informacji zawierającej: 1) adres dotychczasowy, 2) adres nowy,

3) datę, od której nowy adres będzie aktualny.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: