Facebook - konwersja

  • Empik Go W empik go

Pedagogie postu - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
28 marca 2013
21,35
2135 pkt
punktów Virtualo

Pedagogie postu - ebook

 

„Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. (…) Na nasze polskie i regionalne przeobrażenia ‘socjalizmu’ w demokrację, gospodarkę rynkową i otwarcie na Zachód nałożyły się globalne procesy technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, komunikacyjne i kulturowe porzucania epoki nowoczesności na rzecz epoki ponowoczesnej, a w kulturze i nauce trwał i trwa zwycięski pochód postmodernizmu – jako zwycięski wobec oświecenia i pozytywizmu sposób myślenia, wartościowania i zachowań.

Studia, eseje i raporty z badań były wywołane przez nową, niezwykle trudną sytuację dziejową, którą przeżywaliśmy i której nadal doświadczamy, była ona dla nich głównym zbiorem pretekstów; są próbą jej wieloaspektowego zrozumienia z perspektywy pedagogicznej, ogarnięcia kontekstów przemian edukacji; są wreszcie próbą spenetrowania ukrytych, niewidocznych funkcji instytucji edukacyjnych, niejako jej podtekstów”.

Jak zatem nazwać przemiany systemów otoczenia edukacji po 1989 roku?  Za niezwykle trafną metaforę uznaję określenie B. Barana, który napisał, że po socjalizmie w Polsce z tych różnych post-ów został nam tylko …post. (…) I stąd tytuł tego zbioru – Pedagogie postu (…)

(Ze słowa wstępnego autora)

 

[...] teksty zamieszczone w niniejszym tomie są ciągłe niezwykle aktualne, co w sposób jednoznaczny zaświadcza o tym, że post ciągle trwa....[...] z recenzji

Spis treści

Słowo wstępne

Pedagogia przejścia i pogranicza

Edukacja jako trwały podmiot i przedmiot blokady rozwoju. Hipotezy dysfunkcjonalności po 20 latach

Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego

Demokracja w edukacji czy edukacja dla demokracji?

Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności

Zapętlenie kwestii edukacyjnej w sytuacji gwałtownej zmiany jej kontekstu

Rynek edukacyjny a demokracja – sprzeczne wyzwania

I cóż po pedagogu w zbójeckich czasach?

Lęk i edukacja wobec przyszłości świata

Potrzeba kształcenia w humanistycznej mądrości

Mądrość jako oferta czwartej pedagogiki Pierwszego Pedagoga

30 grzechów głównych w kształceniu nauczycieli

Zmienić kształcenie nauczycieli

Mity i funkcje szkoły. U korzeni dominującego paradygmatu edukacyjnego

Ukryta przemoc jako podstawa racjonalności funkcjonowania szkoły

Praca w szkole jako złudzenie. Studium przypadku

Socjopedagogiczne problemy płci (zarys wykładu i konwersatorium)

Epidemie społeczne w środowisku akademickim

Pedagogie pozoru i ułudy

O różnym rozumieniu „równych szans” edukacyjnych

Długotrwałe sprzężenie poziomu podstawowej alfabetyzacji i jakości życia w dorosłości

Nierówno pod sufitem

Nowe nierówności społeczne w edukacji wyższej

Szkoła potem. Nadzieje i zwątpienia

Potrzeba edukacji krytycznej

Szkoła do/dla zmiany społecznej – warunki konieczne

Bibliografia

Indeks nazwisk

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7850-133-6
Rozmiar pliku: 8,4 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij