Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Perennialsi. Megatrendy tworzące społeczeństwo postpokoleniowe - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
5 marca 2025
46,00
4600 pkt
punktów Virtualo

Perennialsi. Megatrendy tworzące społeczeństwo postpokoleniowe - ebook

„Mauro Guillén rzuca wyzwanie sekwencyjnemu modelowi życia i zachęca nas, abyśmy ponownie przemyśleli naszą karierę, rodzinę i przyszłe plany”.
—Adam Grant, #1 autor bestsellera Think Again
Koniec z BOOMERSAMI. POKOLENIEM X, MILENIALSAMI albo POKOLENIEM Z. Nadchodzi czas PERENNIALSÓW, czyli ludzi, którzy przełamują schematy i nie mieszczą się w sztywnych podziałach pokoleniowych.
W Perennialsach Mauro Guillén, autor bestsellera 2030, przygląda się ogromnej zmianie społecznej wywołanej przez transformację demograficzną i technologiczną. Twierdzi, że przestarzałe terminy, takie jak boomersi, pokolenie X, milenialsi czy pokolenie Z długo były stosowane w celu zamykania nas w sztywnych kategoriach i etapach życia, sztucznie uniemożliwiając ludziom realizowanie ich pełnego potencjału.                                   Nowa, postpokoleniowa siła znana jako „perennialsi” — jednostki, które nie są konfrontowane ze sobą ze względu na wiek czy doświadczenie — pozwala na wyzwolenie mnóstwa ludzi z ograniczeń sekwencyjnego modelu życia i stworzenie wszystkim równych szans, aby każdy miał możliwość życiowego spełnienia.
Ta wielopokoleniowa rewolucja już się rozpoczęła, a Mauro Guillén wskazuje konkretne kulturowe, organizacyjne i polityczne zmiany, które trzeba przeprowadzić, aby dać początek nowej epoce innowacji tworzonej przez perennialsów.
„Otworzymy wam umysły na waszą własną przyszłość i pokażemy nowy świat pełen przygód”.
—Arthur C. Brooks, Profesor, autor bestsellera From Strength to Strength

W dzisiejszym świecie przyspieszenie megatrendów — między innymi wydłużanie życia i eksplozja technologii — przekształca życie, jakie dotąd znaliśmy.
Mauro Guillén podkreśla, że sekwencyjny model życia – nauka, praca, emerytura – to już przeszłość. Żyjemy dłużej, mamy do dyspozycji nowe technologie, które zmieniają z jednej strony modele edukacji, z drugiej charakter pracy. To szansa, którą należy wykorzystać. I mogą to zrobić właśnie perennialsi, wyzwalający się z utrwalonych przez dziesięciolecia schematów. Guillén pokazuje, jak ta rewolucja pokoleniowa wpłynie na młodych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają pracę, a także na tych, którzy żyją i pracują już dłużej. Identyfikuje też konkretne kulturowe, organizacyjne i polityczne zmiany, które trzeba przeprowadzić, aby dać początek nowej epoce innowacji tworzonej przez perennialsów.

MAURO F. GUILLÉN jest profesorem zarządzania i wicedziekanem do spraw programu MBA for Executives w Wharton School. To oryginalny myśliciel, ekspert w dziedzinie globalnych trendów rynkowych, ceniony mówca i konsultant. Łączy swoje wykształcenie socjologiczne z Yale University oraz z ekonomii biznesu w rodzinnej Hiszpanii, by metodycznie identyfikować i kwantyfikować najbardziej obiecujące możliwości pojawiające się na przecięciu demografii, ekonomii i rozwoju technologicznego. Jego kursy online na platformie Coursera i innych przyciągnęły ponad sto tysięcy uczestników z całego świata. Zdobył liczne nagrody dla wykładowców w Wharton, gdzie jego prezentacje na temat globalnych trendów rynkowych stały się trwałym elementem ponad pięćdziesięciu programów kształceniowych dla managerów.   „Wall Street Journal” uznał jego książkę 2030: How Today’s Biggest Trends Will Collide and Reshape the Future of Everything za besteseller.

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-68064-23-0
Rozmiar pliku: 2,5 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Pe­ren­nialsi i spo­łe­czeń­stwo post­po­ko­le­niowe w licz­bach

Po­nie­waż ży­jemy co­raz dłu­żej, na sce­nie znaj­duje się jed­no­cze­śnie co­raz wię­cej po­ko­leń. W miarę prze­kształ­ca­nia się go­spo­darki i ko­lej­nych zmian tech­no­lo­gicz­nych po­ko­le­nia w co­raz więk­szym stop­niu uczą się, pra­cują, żyją i kon­su­mują wspól­nie. Stary mo­del prze­ży­wa­nia ży­cia ko­lejno od szkoły do pracy i do eme­ry­tury, który de­fi­nio­wał nas jako bo­ome­rów, mi­le­nial­sów itp. – po­działy oparte na okle­pa­nych za­ło­że­niach, że kon­kretne grupy ro­bią ta­kie, a nie inne rze­czy – ustę­puje. Już roz­po­częła się re­wo­lu­cja, która two­rzy mno­gie ścieżki, umoż­li­wia­jące lu­dziom do­sto­so­wy­wa­nie się w ela­styczny spo­sób do zmian i nie­prze­wi­dzia­nych wy­da­rzeń. Na na­szych oczach kształ­tuje się spo­łe­czeń­stwo post­po­ko­le­niowe zło­żone z jed­no­stek, które można na­zwać pe­ren­nial­sami – z lu­dzi, któ­rych nie cha­rak­te­ry­zuje de­kada uro­dze­nia, a ra­czej spo­sób, w jaki pra­cują, uczą się i wcho­dzą w in­te­rak­cje z in­nymi.

SPO­ŁE­CZEŃ­STWO POST­PO­KO­LE­NIOWE W LICZ­BACH

32 lata: wzrost śred­niej prze­wi­dy­wa­nej dłu­go­ści ży­cia Ame­ry­ka­nów od roku 1900, z 46 do 78 lat.

19–25 lat: śred­nia dłu­gość po­zo­sta­łej czę­ści ży­cia dla miesz­kań­ców obu Ame­ryk, Eu­ro­pej­czy­ków i Azja­tów w wieku 60 lat.

13–17 lat: liczba po­zo­sta­łych lat prze­ży­tych w do­brym zdro­wiu dla lu­dzi w wieku 60 lat.

8: liczba po­ko­leń ak­tu­al­nie znaj­du­ją­cych się na świa­to­wej sce­nie.

18 proc.: pro­por­cja ame­ry­kań­skich go­spo­darstw do­mo­wych two­rzą­cych ro­dzinę nu­kle­arną z dwójką ro­dzi­ców po­łą­czo­nych mał­żeń­stwem i co naj­mniej jed­nym dziec­kiem po­ni­żej 18. roku ży­cia (2021), w 1970 roku 40 proc.

Także 18 proc.: pro­por­cja Ame­ry­ka­nów ży­ją­cych w go­spo­dar­stwach wie­lo­po­ko­le­nio­wych, gdzie miesz­kają wspól­nie trzy po­ko­le­nia lub wię­cej (2021), w 1971 roku 7 proc.

10–15 proc.: naj­wyż­sza pro­por­cja osób w wieku 30 lat i po­wy­żej uczest­ni­czą­cych w tra­dy­cyj­nej edu­ka­cji wyż­szej, w za­leż­no­ści od kraju.

30–35 proc.: naj­wyż­sza pro­por­cja osób w wieku 30 lat i po­wy­żej uczą­cych się za po­śred­nic­twem plat­formy cy­fro­wej, w za­leż­no­ści od kraju.

46 proc.: mię­dzy­na­ro­dowi me­ne­dże­ro­wie za­in­te­re­so­wani po­ten­cjal­nymi ko­rzy­ściami pły­ną­cymi z wie­lo­po­ko­le­nio­wej siły ro­bo­czej.

37–38 proc.: pro­por­cja przed­sta­wi­cieli po­ko­le­nia Z i mi­le­nial­sów w Zjed­no­czo­nym Kró­le­stwie mó­wią­cych, że na wy­bór przez nich okre­ślo­nej marki więk­szy wpływ mieli ro­dzice lub opie­ku­no­wie niż ce­le­bryci i in­flu­en­ce­rzy z me­diów spo­łecz­no­ścio­wych.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij