Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • nowość

Personel Plus. Nr 12/2022 (181) - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 listopada 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
47,00

Personel Plus. Nr 12/2022 (181) - ebook

Szanowni Państwo,

informujemy, że od 1 stycznia 2023 r. nowym wydawcą czasopisma "Personel Plus" jest HR RAZEM (formalnie reprezentowane przez CoachWise SA), z siedzibą w Warszawie przy ul. Jana Czeczota 31.
W sprawie zakupu czasopisma lub złożenia tekstu do publikacji zapraszamy Czytelników i Autorów do kontaktu: Paweł Sopkowski, [email protected], +48 668 217 065.

Dziękujemy Państwu za dotychczasową współpracę.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

„Personel Plus” to czołowy miesięcznik branży HR. Jest skierowany do dyrektorów i specjalistów HR, właścicieli firm, szefów działów szkoleń oraz wszystkich zainteresowanych tematyką z zakresu HRM, prawa pracy i zarządzania. Magazyn co miesiąc trafia na biurka osób odpowiedzialnych za strategię i planowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi w największych korporacjach w Polsce.

Czytając „Personel Plus”, zyskujesz:

ekspercką i jasno podaną wiedzę na temat zarządzania zasobami ludzkimi i coachingu
aktualne i wiarygodne informacje, które stanowią inspirację dla HR-owca
opis nowych trendów i technologii stosowanych w obszarze HRM
receptę na konkretne wyzwania, z jakimi aktualnie stykają się praktycy HR
odpowiedzi na pytania dotyczące stosowania przepisów prawa pracy.



Temat Numeru

TEMAT NUMERU to seria unikalnych artykułów na wybrany temat. Wszystkie teksty pomagają Ci kreować strategię personalną organizacji. Prezentują najnowsze trendy i zagadnienia, jakimi żyje branża, oraz podpowiadają HR-owcom, jak rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Ludzie i wydarzenia

W tym dziale prezentujemy ludzi branży HR oraz opinie i komentarze przedstawicieli środowiska. Rozmawiamy z ekspertami, szefami działów HR i dyrektorami personalnymi największych polskich firm oraz zapowiadamy i podsumowujemy najważniejsze wydarzenia w branży.

Raport

Dział RAPORT to prezentacja wyników badań z zakresu HRM i rynku pracy, jakie realizują Partnerzy Personelu Plus. Czytelnicy mają do dyspozycji najnowsze dane i analizy przygotowane przez ekspertów w swoich dziedzinach.

HRM, Edukacja i Rozwój

W tym dziale publikujemy artykuły ekspertów i praktyków HR z zakresu m.in.: rekrutacji i adaptacji pracowników, zarządzania różnorodnością, nowoczesnych narzędzi w obszarze rozwoju i szkoleń, polityki wynagrodzeń i benefitów, dobrostanu pracowników czy work-life balance’u.

Prawo

Materiały w dziale PRAWO przygotowują specjaliści prawa pracy i ubezpieczeń społecznych na co dzień publikujący w serwisach LEX Kadry i LEX BHP oraz prawnicy czołowych kancelarii w Polsce.

Po godzinach

W tym dziale prezentujemy zestawienie wartościowych książek (nowości wydawniczych) z obszaru zarządzania, rozwoju, psychologii i prawa pracy.

Spis treści

temat numeru

8 Świat do BANI czy świat pełen możliwości?
Blisko trzy lata pandemii, wybuch wojny w Ukrainie, a także nakładające się na nie widmo kryzysu ekonomicznego spowodowały, że fundamenty świata, który znaliśmy, zostały naruszone. Karierę robi akronim BANI, stworzony przez Jamaisa Cascio, który zdaje się doskonale definiować czasy, w jakich żyjemy.

14 10 wyzwań dla menedżera HR
Dziś już nie dziwi, że ktoś zmienia firmę i stanowisko, praktycznie nie ruszając się zza biurka w domu. Albo pracuje hybrydowo, większą część tygodnia spędzając tam, gdzie lubi, i pojawiając się w siedzibie swojej firmy dwa dni w tygodniu. Dziś niemal każdy, niezależnie od tego, gdzie jest, może wykonywać swoją pracę zdalnie.

22 HR 4.0 – przyszłość zaczyna się dziś
Gdy byłem małym chłopcem, zastanawiałem się, jaki będzie mój przyszły zawód. Nie rozważałem jednak, jak ten wymarzony zawód będzie wyglądał. Bo niby jak miałby wyglądać. Na przestrzeni kilkuset wcześniejszych lat tak dużo się nie zmieniło i nic nie wskazywało na to, że nastąpi jakaś rewolucja. Jak bardzo się wtedy myliłem…

ludzie i wydarzenia

34 Kompetencje nie mają płci
O zmieniającej się na lepsze sytuacji kobiet w biznesie, o strategii firmy i o osobistych doświadczeniach w tym zakresie rozmawiamy z Wiktorią Brauksiepe, członkinią zarządu, dyrektor finansową w Henkel Polska.

38 Wzmacnianie zaangażowania
Dostrzegamy, że dziś ludzie poszukują sensu w tym, co robią. Z perspektywy życia zawodowego sens naszej pracy może nadawać misja, jaką kieruje się firma – mówi Magda Dybska-Tabor, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w DANONE.

41 O roli języka
Bez inkluzywnego języka nie da się wspierać różnorodności – to jedno znaczne przesłanie debaty „Rola inkluzywnego języka w budowaniu różnorodności w organizacjach”, zorganizowanej w Światowym Dniu Wartości przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w ramach programu #WorkingTogether. W debacie udział wzięli: prof. Adam Bodnar, Iwona Dudzińska, Anna Karolska oraz Szczepan Twardoch.

44 Tak będzie wyglądać przyszłość!
Rozmowy o przyszłości branży IT, możliwych scenariuszach rozwoju techno logii, modeli pracy i eksploracji kosmosu oraz pełna innowacyjnych produktów Strefa Expo. Ponad 1000 uczestników,

40 wystawców, 22 panelistów i prelegentów. Tak wyglądała
szósta edycja konferencji „Made in Wroclaw”, która odbyła się 18 października br. pod hasłem „Future mindset”.

raport

48 Great resignation czy quiet quitting?
Czy zjawisko great resignation oznacza wyłącznie masowe odejścia z pracy? Jakie są prawdziwe powody wzmożonej rotacji? Czy trend ten dotyczy również polskiego rynku pracy? Między innymi na te pytania odpowiadają wyniki badania przeprowadzanego wśród polskich liderów i liderek HR oraz kadry zarządzającej na przełomie kwietnia i maja 2022 r.

54 Nieustająca partia szachów
„Lepiej zapobiegać niż leczyć” czy „profilaktyka przede wszystkim” to zdania, które każdy z nas dobrze zna i które często wybrzmiewają w polskich organizacjach. Wypowiadanie ich na głos nie zawsze jednak oznacza, że kierujemy się nimi w praktyce.

59 Skill blending
Czy polscy pracownicy mogą liczyć na dostęp do bogatej oferty programów szkoleniowych? Na jakie kompetencje stawiają pracodawcy? O politykę rozwojową firm, ocenę stanu szkoleń i kompetencji w Polsce, umiejętności przyszłości w swoich najnowszych badaniach GoodHabitz zapytał pracowników oraz ekspertów HR ds. szkoleń.

hrm

62 Jak pytać, żeby się dowiedzieć
Każda praca w zasadzie polega na tym samym: pracownik dobrowolnie poświęca swój czas na wykonanie określonych zadań fizycznych lub intelektualnych, które służą wytworzeniu towarów lub usług, i otrzymuje za to wynagrodzenie. Taka definicja oznaczałaby jednak, że miejsca pracy różnią się między sobą co najwyżej rodzajem zadań, lokalizacją i wynagrodzeniem.

70 Kobiety wchodzą do gry
Gdybyśmy chcieli rozmawiać o roli kobiet w biznesie w ujęciu historycznym, to należałoby zacząć od danych z przełomu XIX i XX w., bo doszło wtedy do zmian w przepisach prawnych, które miały wpływ na drogę kobiet ku niezależności.

81 Działanie w warunkach niepewności
W dzisiejszym świecie trudno jest planować. Zmiany społeczno-ekonomiczne i gospodarcze w kraju, regionie i na świecie wpływają na nasze projekty, na ich kształt, czasem je wyhamowują. Doktor Ewa Gałka, prezeska stowarzyszenia Centrum PISOP, i Maciej Krzysztoszek z Grupy Amica podkreślają w takich momentach, że zbudowane wcześniej zaufanie, lepsze poznanie się owocuje tym, że chcemy działać dalej, nawet w takiej niepewnej sytuacji.

edukacja i rozwój

84 Budowanie zaangażowania
Pandemia i praca zdalna zmieniły więzi zespołowe, a do Europy zawitało znane zza oceanu zjawisko great resignation. Właściwe zadbanie o poczucie wspólnoty i zaangażowania wśród zespołów staje się więc ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

88 Pracownik w potrzebie „rozwojowej”
Czy specjaliści HR znają swoje organizacje, a ścieżki rozwoju zawodowego, które projektują, pokrywają się z oczekiwaniami pracowników? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w raporcie z badania „Kompetencje miękkie i potrzeba ich rozwoju…”.

94 IT z nową twarzą
Wizerunek pracownika działu IT, do jakiego przyzwyczailiśmy się przez lata, czyli zamkniętego w swoim świecie „nerda”, odchodzi do historii. Dziś idealny specjalista w tej branży, oprócz posiadania doświadczenia, musi łączyć kompetencje techniczne z szerokim wachlarzem umiejętności miękkich.

100 Sztuka przemawiania
Czy publiczne przemawianie naprawdę jest tak trudne?  Co w nim takiego niezwykłego, skoro komunikujemy się z ludźmi na co dzień? Czy na pewno chodzi tylko o stres? Czy może jednak opanowanie sztuki przemawiania wymaga szczególnych kompetencji lub predyspozycji?

prawo

110 Prawo do bycia offl ine
Czy znajdzie się dla niego miejsce na polskim rynku pracy? Jedni twierdzą, że już jest częścią obowiązującego porządku prawnego bez konieczności wprowadzania dodatkowych przepisów, inni – że ze względu na postępującą cyfryzację pracy wymaga dodatkowego zaakcentowania.

115 Czas pracy kontrolerów lotów
Jakie są kluczowe przepisy prawa odnoszące się do kwestii czasu pracy kontrolerów(-ek) lotów zarówno na szczeblu międzynarodowym, europejskim, jak i krajowym? Jakie mają one znaczenie dla bezpieczeństwa awiacji?

119 Serwis LEX Kadry – poradnik prawny w pytaniach i odpowiedziach

po godzinach

120 Nowości wydawnicze – warto przeczytać!

opinie/komentarze
- Katarzyna Szydłowska / 6
- Joanna Rutkowska / 7
- Anna Schulz / 12
- Dorota Sawicz / 18
- Miłosz Marchlewicz / 20
- Maciej Iwankiewicz / 26
- Iwona Grochowska / 28
- Katarzyna Janik, Edyta Bąkowska-Szczurek / 30
- Agnieszka Jagiełka / 32
- Tina Sobocińska / 61
- Piotr Trzmiel / 66
- Anna Morawiec-Bartosik / 68
- dr hab. Małgorzata Sidor-Rządkowska / 69
- Patrycja Krześniak / 74
- Milena Kosińska / 75
- Agata Kebłesz / 76
- Stanisław Piotr Nowak / 77
- Beata Bardoni / 78
- Beata Dyraga / 80
- Michał Strzelec / 92
- Iwona Wieczorek / 97
- Monika Reszko / 98
- Milena Dzialuk / 103
- Rafał Glogier-Osiński / 104
- Joanna Laska / 106
- Sylwia Koleszka / 108

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 19 MB

BESTSELLERY

Kategorie: