Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Photoshop CS3/CS3 PL. Kanały i maski. Biblia - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
26 sierpnia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
99,00

Photoshop CS3/CS3 PL. Kanały i maski. Biblia - ebook

  • Poznaj sekrety kanałów barwnych
  • Dobieraj umiejętnie maski
  • Projektuj jak profesjonalista

Photoshop -- najpopularniejszy program do tworzenia i obróbki grafiki -- wciąż skrywa wiele tajemnic, a jego możliwości są tak ogromne, że wprawiają w zachwyt nawet najbardziej doświadczonych projektantów i fotografów. Na szczęście dzięki intuicyjnemu interfejsowi ogrom jego możliwości wcale nie utrudnia użytkowania! Umożliwia za to niezwykłą synergię różnych technik i narzędzi oraz pozwala na tworzenie profesjonalnych, niepowtarzalnych projektów. Aktualna wersja -- Photoshop CS3/CS3 PL -- jest sprawniejsza i bardziej intuicyjna niż poprzednie, m.in. dzięki udoskonaleniu interfejsu użytkownika oraz wprowadzeniu nowych funkcji, takich jak inteligentne filtry.

Książka "Photoshop CS3/CS3 PL. Kanały i maski. Biblia" zawiera szczegółowe omówienie sposobów zarządzania kanałami kolorów i maskami oraz wyjawia tajniki sprawnej pracy w tym programie. Dodatkowo wszystkie przykłady zastosowania narzędzi zostały zilustrowane kolorowymi zdjęciami. Korzystając z tego wyczerpującego podręcznika, poznasz techniki służące do mieszania kanałów, tworzenia obrazów monochromatycznych, bichromii i wprowadzania koloru dodatkowego. Dowiesz się, na czym polega praca w trybie Lab oraz przekształcanie zaznaczeń. Nauczysz się efektownie kompilować zdjęcia za pomocą kanałów i masek. Ta książka łączy w sobie ekspercką wiedzę teoretyczną z praktycznymi technikami. Takie połączenie wzbogaci Twój warsztat i zainspiruje Cię do tworzenia własnych, wyjątkowych obrazów!

  • Obrazy wektorowe i rastrowe
  • Przekształcanie zdjęć
  • Korzystanie z narzędzia Crop
  • Praca z warstwami
  • Korzystanie z palet
  • Konwersja trybów barwnych
  • Tworzenie kolorów
  • CMYK i RGB
  • Techniki pracy z kanałami barwnymi
  • Zmiana informacji barwnej
  • Tworzenie obrazu monochromatycznego
  • Praca w trybie Lab
  • Tworzenie świateł i cieni
  • Praca z maskami

Połącz perfekcyjne rzemiosło i artystyczną inspirację!


Książkę poleca redakcja Digital Foto Video:

Spis treści

  • O autorze (17)
  • Wstęp (19)
  • Podziękowania (21)

Część I Podstawy obrazu (23)

Rozdział 1. Tworzenie obrazów (25)

  • Obrazy wektorowe i rastrowe (25)
    • Grafiki wektorowe (25)
    • Obrazy rastrowe (26)
  • Zrozumieć głębię bitową (26)
    • Bitmapy (27)
    • Skala szarości (28)
    • Kolor RGB (29)
    • 64-bitowy obraz CMYK (29)
    • Obrazy HDR (30)
  • Formaty zapisu (30)
  • Określanie rozdzielczości i rozmiaru (30)
    • Rozdzielczość (31)
      • Rozdzielczość obrazu (31)
      • Rozdzielczość monitora (31)
      • Rozdzielczość drukarki (32)
      • Rozdzielczość obrazu półtonowego (32)
      • Rozdzielczość rastra stochastycznego (33)
      • Określanie właściwej rozdzielczości (34)
    • Skalowanie obrazu (34)
    • Zachowywanie proporcji (36)
    • Style skalowania (36)
    • Uzyskiwanie pomocy przy skalowaniu zdjęć (36)
    • Wybór ustawień interpolacji (37)
    • Skalowanie kanałów i masek (37)
    • Przekształcanie zdjęć (37)
    • Pozostałe metody obracania i odwracania obrazu (38)
  • Korzystanie z narzędzia Crop (Kadrowanie) (39)
    • Kadrowanie do określonego rozmiaru (41)
    • Kadrowanie perspektywy (41)
    • Zmiana wielkości obszaru roboczego (42)
    • Obracanie obszaru roboczego (42)
  • Praca z warstwami (43)
    • Paleta warstw (43)
    • Praca z warstwą tła (45)
    • Nazywanie warstw (45)
    • Przeglądanie zawartości warstw (46)
    • Wybór wielkości miniaturki (46)
    • Zaznaczanie warstw (47)
    • Zrozumieć przezroczystość (47)
    • Kontrola przejrzystości (48)
    • Przezroczystość wypełnienia (48)
    • Zmiana kolejności warstw (48)
    • Praca z dokumentami wielowarstwowymi (49)
      • Łączenie warstw (49)
      • Grupowanie warstw (50)
      • Grupy warstw i kanały barwne (52)
    • Blokowanie warstw (52)
    • Tworzenie nowych warstw (54)
    • Przenoszenie zawartości warstwy (56)
      • Kopiowanie pojedynczych warstw (56)
      • Kopiowanie kilku warstw jednocześnie (56)
      • Przeciąganie wybranej zawartości (57)
    • Kopiowanie warstw (57)
    • Usuwanie warstw (58)
    • Mieszanie warstw (58)
    • Stosowanie stylów warstw (60)
    • Zapisywanie stylów warstw (61)
    • Scalanie warstw (61)
    • Spłaszczanie obrazu (61)
  • Pojęcia związane z maskowaniem (62)
  • Podsumowanie (63)

Rozdział 2. Poznajemy narzędzia, palety i menu (65)

  • Wyświetlanie zdjęcia (65)
    • Zastosowanie narzędzia Zoom (Lupka) (66)
    • Korzystanie z menu View (Widok) (66)
    • Wybór trybu ekranowego (67)
    • Określanie procentowej wielkości wyświetlanego obrazu (67)
    • Przewijanie obrazu na ekranie (68)
    • Navigator (Nawigator) (68)
  • Okno obrazu (69)
    • Pasek tytułu (70)
    • Pasek stanu (70)
  • Dostęp do menu i okien dialogowych (73)
  • Korzystanie z palet (74)
    • Klastry palet (76)
      • Łączenie palet (76)
      • Organizowanie palet (76)
    • Przywracanie i zmienianie przestrzeni roboczych i położenia palet (76)
  • Praca z nowymi narzędziami CS3 (77)
    • Paleta narzędzi (77)
    • Korzystanie z podpowiedzi (79)
    • Ikony narzędzi (79)
    • Pasek opcji (79)
    • Ustawienia predefiniowane narzędzi (79)
  • Podsumowanie (81)

Część II Zen koloru (83)

Rozdział 3. Zrozumieć tryby barwne (85)

  • Zrozumieć kolor cyfrowy (85)
    • Urządzenia rejestrujące światło (86)
    • Zamiana kolorów na liczby (87)
  • Wybór różnych trybów barwnych (87)
    • Tryb bitmapy (87)
    • Tryb skali szarości (94)
    • Tryb koloru indeksowanego (95)
    • Tryb Duotone (bichromia) (98)
    • Tryb barwny RGB (99)
    • Tryb CMYK (100)
    • Tryb Lab (101)
    • Tryb wielokanałowy (102)
    • Model barwny HSB (103)
  • Konwersja trybów barwnych (103)
  • Tworzenie kolorów (105)
    • Pobieranie próbek kolorów (106)
    • Praca z próbnikiem kolorów (106)
      • Hue (Barwa) (106)
      • Saturation (Nasycenie) (107)
      • Brightness (Jasność) (107)
    • Wybór kolorów (107)
    • Aktywne parametry koloru (107)
    • Wybór koloru RGB (107)
    • Wybór trybu Lab (108)
    • Określanie kolorów CMYK (108)
    • Ostrzeżenie o przekroczeniu zakresu kolorów CMYK (108)
    • Wybór palety internetowej (108)
    • Określanie koloru w bibliotece kolorów (110)
    • Korzystanie z palet kolorów (111)
    • Paleta Swatches (Próbki) (111)
  • Podsumowanie (112)

Rozdział 4. Zarządzanie kolorem (113)

  • Poznajemy robocze przestrzenie barwne (113)
    • Profile ICC (113)
    • Szklane okno (114)
  • Kalibracja monitora (114)
  • Wybór odpowiedniej przestrzeni roboczej (115)
    • Jak wybrać właściwą roboczą przestrzeń barwną (116)
    • Konwersja i osadzanie profilu (118)
  • Korzystanie z podstawowych ustawień kolorów (119)
    • Zasady zarządzania kolorami (119)
    • Otwieranie zdjęć z niezgodnymi profilami (120)
    • Otwieranie zdjęć bez osadzonego profilu (121)
    • Robocza przestrzeń barwna CMYK (122)
  • Praca z zaawansowanymi ustawieniami kolorów (122)
    • Mechanizmy zarządzania kolorem (122)
    • Konwersje za pomocą metod konwersji (123)
    • Parametry zaawansowane (125)
    • Tworzenie profili własnych użytkownika (125)
  • Drukowanie zdjęć (126)
    • Korzystanie z okien dialogowych wydruku (126)
      • Page Setup (Ustawienia strony) (127)
      • Print (Drukuj) (127)
    • Output options (Wyjście) (128)
    • Color Management Options (zarządzanie kolorami) (129)
    • Drukowanie odbitek barwnych, separacji, kanałów i zawartości warstw (130)
      • Obrazy barwne (130)
      • Separacje barwne (130)
      • Pojedyncze kanały lub warstwy (130)
  • Podsumowanie (131)

Rozdział 5. Korekcja koloru (133)

  • Zrozumieć dynamikę dopasowań (134)
    • Wykrywanie niedoskonałości barwnych (134)
    • Analiza histogramu (134)
    • Pomiar koloru przy wykorzystaniu palety Info (139)
    • Korzystanie z narzędzia Eyedropper (Kroplomierz) (141)
    • Korzystanie z narzędzia Color Sampler (Próbkowanie kolorów) (141)
  • Korzystanie z dopasowań automatycznych (143)
    • Stosowanie dopasowań automatycznych (143)
    • Kontrola nad przycinaniem (144)
    • Korygowanie jasności i kontrastu (145)
  • Praca z poleceniem Levels (Poziomy) (146)
    • Poziomy wejścia (146)
    • Output levels (Poziomy wyjściowe) (147)
    • Przypisywanie nowych wartości pikselom (147)
    • Korekcja poziomów w poszczególnych kanałach (148)
    • Określanie i ustawianie punktów bieli i czerni (149)
    • Zapisywanie i wczytywanie poziomów (150)
  • Korekcja za pomocą polecenia Curves (Krzywe) (151)
    • Podstawowe korekcje za pomocą krzywych (152)
      • Korzystanie z ustawień predefiniowanych (154)
      • Korzystanie z paska jasności (154)
      • Wybór narzędzi wykresu (154)
      • Zmiana wartości wejścia i wyjścia (154)
    • Korekcja kanałów (155)
    • Tworzenie krzywej zablokowanej (155)
    • Wykonywanie dopasowań miejscowych (156)
  • Równoważenie koloru (157)
    • Praca z poleceniem Color Balance (Balans kolorów) (157)
    • Korzystanie z polecenia Selective Color (Kolor selektywny) (158)
  • Ponowne mapowanie kolorów (159)
    • Zmiana barwy i nasycenia (159)
    • Oddziaływanie na wybrane kolory (160)
    • Pobieranie próbek za pomocą kroplomierzy (162)
    • Korygowanie nasycenia (162)
    • Korekcja jasności (162)
    • Kolorowanie zdjęcia (163)
  • Tworzenie warstw dopasowania (165)
  • Podsumowanie (166)

Część III Techniki pracy z kanałami barwnymi (167)

Rozdział 6. Poznajemy paletę Channels (Kanały) (169)

  • Otwieranie palety Channels (Kanały) (169)
    • Ukrywanie i wyświetlanie zawartości kanału (170)
    • Analiza kanałów barwnych (170)
  • Praca z kanałem alfa (171)
    • Zapisywanie zaznaczeń jako kanałów alfa (172)
    • Wczytywanie selekcji (173)
  • Zmiana preferencji kanałów (174)
  • Wykonywanie operacji na kanałach (176)
    • Wyświetlanie kanałów (176)
    • Wyświetlanie kanałów alfa (177)
  • Korzystanie z opcji kanałów (178)
    • Powielanie kanałów (179)
    • Usuwanie kanałów (179)
    • Pozostałe operacje na kanałach (180)
    • Dzielenie kanałów (180)
    • Scalanie kanałów (181)
    • Konwersja na tryb Multichannel (wielokanałowy) (181)
    • Mieszanie kanałów (182)
  • Przegląd pozostałych rodzajów kanałów (183)
    • Kanały koloru dodatkowego (183)
    • Maski warstw (184)
    • Szybkie maski (184)
  • Podsumowanie (185)

Rozdział 7. Mieszanie kanałów barwnych (187)

  • Zamiana informacji barwnej (187)
    • Praca z poleceniem Channel Mixer (Mieszanie kanałów) (190)
    • Przenoszenie kolorów pomiędzy kanałami (190)
  • Mieszanie kanałów (192)
    • Korzystanie z polecenia Apply Image (Zastosuj obraz) (192)
    • Redukowanie wypalonych świateł (193)
  • Usuwanie koloru (197)
  • Przesuwanie kanałów barwnych (200)
    • Tworzenie dwupoziomowych obrazów trójwymiarowych (201)
    • Tworzenie obrazów 3D o ciągłej głębi (204)
  • Podsumowanie (206)

Rozdział 8. Tworzenie idealnego obrazu monochromatycznego (207)

  • Wybór najlepszego kanału (207)
  • Korzystanie z polecenia Channel Mixer (Mieszanie kanałów) przy tworzeniu zdjęć monochromatycznych (211)
  • Tworzenie obrazu czarno-białego w trybie Lab (215)
  • Desaturacja koloru za pomocą polecenia Calculations (Obliczenia) (217)
  • Praca z tonami sepiowymi (220)
    • Za pomocą filtra fotograficznego (221)
    • Za pomocą krzywych kanału (223)
  • Korzystanie z konwertera Black and White (Czarno-biały) (226)
  • Podsumowanie (227)

Rozdział 9. Określanie bichromii (229)

  • Poznajemy bichromie, trichromie i kwadrychromie (229)
  • Wybór kolorów bichromii (231)
  • Edycja krzywej bichromii (232)
    • Uginanie krzywej (233)
    • Zapisywanie i wczytywanie krzywej (234)
    • Tworzenie separacji barwnych (234)
    • Tryb wielokanałowy (235)
    • Kolory nadrukowane na siebie (235)
  • Podsumowanie (236)

Rozdział 10. Korzystanie z koloru dodatkowego (237)

  • Praca z kanałami koloru dodatkowego (237)
  • Odróżnianie krycia od... krycia (240)
  • Wyświetlanie kanałów koloru dodatkowego (242)
  • Tworzenie wycięć i zalewek (242)
    • Wycinanie i wykonywanie zalewek kolorów jednolitych (242)
    • Tworzenie tonalnych kanałów koloru dodatkowego (244)
  • Drukowanie kolorów dodatkowych (248)
  • Podsumowanie (248)

Część IV Wystrzałowe techniki pracy z kanałami barwnymi (249)

Rozdział 11. Praca w trybie Lab (251)

  • Zrozumieć tryb barwny Lab (251)
  • Wyostrzanie zdjęć w trybie Lab (252)
    • Wyostrzanie w trybie Lab za pomocą dużego promienia (253)
    • Dwuetapowe wyostrzanie w trybie Lab (255)
  • Zwiększanie intensywności koloru (258)
    • Korzystanie z polecenia Apply Image (Zastosuj obraz) (258)
    • Korzystanie z techniki Curves (Krzywe) (262)
  • Dodawanie szumów do obrazów w kolorze Lab (264)
  • Ograniczanie szumu (267)
  • Kolorowanie zdjęć czarno-białych w trybie Lab (269)
  • Podsumowanie (274)

Rozdział 12. Wydobywanie detali za pomocą kanałów (275)

  • Podkreślanie koloru skóry (275)
  • Wyostrzanie obrazu (277)
    • Korzystanie z maski wyostrzającej (278)
    • Techniki wykorzystujące maskę wyostrzającą (279)
    • Inteligentne wyostrzanie (280)
  • Korzystanie z efektów świetlnych (282)
    • Opcje dostępne w efektach świetlnych (282)
    • Korzystanie z kanału tekstury (285)
  • Mapowanie zdjęć za pomocą kanałów (288)
  • Podsumowanie (294)

Rozdział 13. Tworzenie świateł i cieni (295)

  • Tworzenie cienia za pomocą stylów warstw (295)
  • Tworzenie cieni padających (298)
  • Cienie w fotomontażu (302)
  • Tworzenie smugi światła (304)
  • Podsumowanie (307)

Część V Podstawy tworzenia masek (309)

Rozdział 14. Poznajemy maski (311)

  • Zrozumieć maski (311)
  • Typy masek (312)
  • Tworzenie i edycja wirtualnych masek (317)
  • Zapisywanie masek (317)
  • Podsumowanie (318)

Rozdział 15. Tworzenie zaznaczeń (319)

  • Poznajemy narzędzia zaznaczania (319)
    • Korzystanie z narzędzi zaznaczania (319)
    • Korzystanie z paska opcji (320)
      • Praca z ikonami Boole'a (321)
      • Wtapianie krawędzi (321)
      • Wygładzanie krawędzi (324)
    • Korzystanie z narzędzi zaznaczania kształtów (324)
      • Praca z narzędziami Rectangular Marquee (Zaznaczanie prostokątne) i Elliptical Marquee (Zaznaczanie eliptyczne) (325)
      • Zaznaczanie pojedynczych rzędów (326)
      • Zaznaczanie pojedynczych kolumn (326)
    • Korzystanie z narzędzi swobodnego zaznaczania (327)
      • Wykonywanie zaznaczeń za pomocą narzędzia Lasso (327)
      • Wykonywanie zaznaczeń za pomocą narzędzia Polygonal Lasso (Lasso wielokątne) (327)
      • Wykonywanie zaznaczeń za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne) (329)
    • Korzystanie z narzędzi zaznaczania automatycznego (330)
      • Korzystanie z narzędzia Magic Wand (Różdżka) (330)
      • Korzystanie z narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) (331)
  • Modyfikowanie zaznaczeń (331)
  • Przekształcanie zaznaczeń (334)
  • Praca z poleceniami zaznaczania (335)
  • Podsumowanie (336)

Rozdział 16. Korzystanie z kanałów alfa i szybkich masek (337)

  • Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń (338)
    • Podgląd kanałów alfa (340)
    • Zmiana opcji kanału alfa (342)
    • Wczytywanie zaznaczeń (342)
  • Edytowanie kanałów (343)
    • Udoskonalanie kanałów alfa (344)
    • Kopiowanie kanałów alfa (347)
    • Usuwanie kanałów alfa (348)
  • Praca z kanałami alfa (348)
    • Tworzenie ramek za pomocą kanałów alfa (348)
    • Wykonywanie edycji za pomocą masek gradientowych (351)
    • Łączenie zaznaczeń (354)
  • Przechodzenie w tryb Quick Mask (Szybka maska) (357)
  • Malowanie i edycja Quick Masks (Szybkich masek) (358)
  • Zmiana opcji Quick Mask (Szybkiej maski) (362)
  • Korzystanie z filtrów na Quick Mask (Szybkiej masce) (362)
  • Podsumowanie (364)

Część VI Maskowanie zawartości warstwy (365)

Rozdział 17. Maskowanie trudnych krawędzi (367)

  • Tworzenie zaznaczeń za pomocą kanałów barwnych (368)
  • Praca z poleceniem Color Range (Zakres koloru) (374)
  • Zaznaczanie drobnych szczegółów za pomocą warstw dopasowania i polecenia Color Range (Zakres kolorów) (376)
  • Wydzielanie zdjęć (383)
    • Podgląd wydzielenia (385)
    • Udoskonalanie wydzielenia (387)
    • Wydzielanie obrazu (387)
  • Podsumowanie (388)

Rozdział 18. Praca z wykorzystaniem masek warstw, masek odcinania i Smart Objects (Obiektów inteligentnych) (389)

  • Praca z maskami warstw (390)
    • Kontrolowanie masek warstw (390)
    • Tworzenie masek warstw (391)
  • Płynne łączenia za pomocą masek gradientowych (393)
  • Maskowanie dopasowań barwnych (400)
    • Dopasowania selektywne (400)
    • Korygowanie kontrastu (402)
  • Maskowanie obszarów litego koloru, gradientów i wzorów (405)
    • Tworzenie jednolitej warstwy wypełnienia (405)
    • Tworzenie gradientowej warstwy wypełniającej (406)
    • Tworzenie warstwy wypełnienia wzorkiem (409)
  • Przycinanie zdjęć (409)
    • Określanie obszarów do przycięcia (410)
    • Tworzenie wirtualnego tatuażu (410)
    • Łączenie masek przycinania i masek warstw (411)
  • Praca ze Smart Objects (Obiektami inteligentnymi) (412)
  • Tworzenie i edycja Smart Objects (Obiektów inteligentnych) (414)
    • Tworzenie Smart Objects (Obiektów inteligentnych) (414)
    • Edycja Smart Objects (Obiektów inteligentnych) (415)
    • Kopiowanie Smart Objects (Obiektów inteligentnych) (416)
  • Tworzenie i edytowanie Smart Filters (Filtrów inteligentnych) (417)
    • Korzystanie ze Smart Filters (Filtrów inteligentnych) (417)
    • Korzystanie z trybów mieszania (418)
  • Maskowanie działania filtrów (418)
  • Podsumowanie (420)

Część VII Praca z maskami tekstowymi i wektorowymi (421)

Rozdział 19. Praca z maskami tekstowymi (423)

  • Poznajemy narzędzia tekstowe (423)
  • Kontrola nad stosowaną czcionką (423)
  • Korzystanie z narzędzi tekstowych (425)
  • Tworzenie tekstu (427)
    • Tworzenie tekstu od wybranego punktu (427)
    • Tworzenie akapitu (427)
      • Wprowadzanie tekstu na ścieżce (428)
    • Zniekształcanie tekstu (429)
    • Rasteryzowanie tekstu (430)
  • Tworzenie i edytowanie masek tekstowych (430)
  • Podsumowanie (434)

Rozdział 20. Maskowanie ścieżek i kształtów (435)

  • Zrozumieć obiekty wektorowe (435)
  • Rysowanie ścieżek (436)
    • Narzędzia służące do rysowania i edycji ścieżek (436)
    • Korzystanie z narzędzia Pen (Pióro) (437)
      • Ścieżki proste (437)
      • Ścieżki zakrzywione (438)
    • Zmiana kierunku zakrzywionej ścieżki (439)
    • Łączenie prostych i zakrzywionych ścieżek (440)
    • Zamykanie ścieżki (441)
    • Tworzenie ścieżek swobodnych (442)
    • Opcja Magnetic Pen (Pióro magnetyczne) (443)
  • Edytowanie ścieżek (443)
    • Narzędzie Path Selection (Zaznaczanie ścieżek) (444)
    • Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (444)
    • Dodawanie i usuwanie punktów kontrolnych (444)
    • Konwersja punktów kontrolnych (444)
    • Przekształcanie ścieżek (445)
    • Łączenie ścieżek (445)
  • Praca z paletą Paths (Ścieżki) (446)
    • Korzystanie ze ścieżek roboczych (446)
    • Zapisywanie ścieżek (446)
    • Wyświetlanie ścieżek (446)
    • Usuwanie ścieżek z okna obrazu (447)
    • Usuwanie ścieżek z palety (447)
    • Wypełnianie ścieżki (448)
    • Obrysowywanie ścieżki (448)
    • Konwertowanie ścieżek (449)
    • Przekształcanie zaznaczeń na ścieżki (451)
  • Maskowanie obrazów wektorowych (451)
    • Tworzenie masek wektorowych (451)
    • Korzystanie ze ścieżek przycinających (453)
    • Zapisywanie ścieżek przycinających (454)
  • Maskowanie kształtów (455)
    • Tworzenie warstw kształtów (455)
    • Praca z narzędziami Shape (Kształt) (456)
    • Korzystanie z paska opcji narzędzia Shape (Kształt) (457)
    • Rysowanie kształtów (457)
    • Tworzenie prostokątów i elips (458)
    • Tworzenie wielokątów (459)
    • Tworzenie linii i strzałek (460)
    • Tworzenie kształtów własnych (460)
    • Określanie kształtów własnych (462)
    • Maskowanie kształtów (463)
  • Podsumowanie (464)

Część VIII Łączenie zdjęć za pomocą kanałów i masek (465)

Rozdział 21. Mieszanie warstw (467)

  • Łączenie kolorów (467)
  • Mieszanie warstw (468)
    • Łączące tryby mieszania (468)
    • Tryby mieszania powodujące przyciemnienie obrazu (470)
    • Tryby mieszania powodujące rozjaśnienie obrazu (472)
    • Tryby mieszania oddziałujące na kontrast (474)
    • Porównawcze tryby mieszania (476)
    • Tryby mieszania wykorzystujące element obrazu (477)
    • Dodatkowe tryby mieszania (479)
    • Mieszanie warstw o podobnej zawartości (480)
    • Mieszanie za pomocą narzędzi i poleceń (482)
  • Korzystanie z zaawansowanych opcji mieszania (484)
  • Wymiana tła (485)
    • Defringe (Bez aureoli) (486)
    • Usuwanie białej lub czarnej obwódki (487)
  • Podsumowanie (488)

Rozdział 22. Łączenie obrazów za pomocą kanałów (489)

  • Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz) (489)
    • Tworzenie trudnych zaznaczeń za pomocą polecenia Apply Image (Zastosuj obraz) (490)
    • Podnoszenie jakości zdjęć (495)
    • Łączenie obrazów (497)
  • Korzystanie z polecenia Calculations (Obliczenia) (500)
    • Obliczanie jednego zdjęcia. (500)
    • Obliczanie dwóch zdjęć (502)
  • Podsumowanie (504)

Skorowidz (505)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8431-1
Rozmiar pliku: 34 MB

BESTSELLERY

Kategorie: