Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Photoshop CS4 PL. Retusz i restauracja fotografii. Biblia - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
9 września 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
99,00

Photoshop CS4 PL. Retusz i restauracja fotografii. Biblia - ebook

Wykorzystaj niezrównane możliwości Photoshopa i twórz zachwycające fotografie

  • Jak przywrócić blask starym odbitkom?
  • Jak udoskonalić nowe fotografie?
  • Jak tworzyć perfekcyjne i zachwycające zdjęcia?

Nowa wersja Photoshopa - CS4 - została wyposażona w jeszcze bardziej intuicyjny interfejs użytkownika, a także liczne udoskonalenia, z których większość służy przede wszystkim do korekcji i retuszu fotografii. W programie pojawiły się również nowe panele, ułatwiające i przyspieszające pracę z warstwami dopasowania oraz maskami warstw, a także wiele ulepszeń w zakresie produktywności. Niezrównane możliwości programu dotyczące edycji i kompozycji obrazów czynią go niezastąpionym narzędziem do obróbki zdjęć dla wszystkich fotografów - zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

Książka "Photoshop CS4 PL. Retusz i restauracja fotografii. Biblia" zawiera szczegółowe opisy narzędzi tego programu i profesjonalnych technik retuszerskich. Dzięki temu podręcznikowi zdobędziesz ekspercką wiedzę i będziesz mógł skorzystać z wielu porad, które pozwolą Ci przywrócić do życia stare zdjęcie i udoskonalić nowe, czyli stworzyć perfekcyjne obrazy. Dzięki praktycznym przykładom i ćwiczeniom nauczysz się klonować elementy obrazu, mieszać warstwy, poprawiać kontrast, tonować refleksy świetlne, a także stosować maski i warstwy, zachowując elastyczny tok pracy. A przede wszystkim zgłębisz tajniki retuszowania i restaurowania rozmaitych typów zdjęć, począwszy od portretowych, przez krajobrazowe, aż po architektoniczne.

  • Korekcja jasności i kontrastu obrazu
  • Edycja koloru
  • Pliki RAW i obrazy o dużej głębi bitowej
  • Obsługa i stosowanie warstw
  • Program Adobe Bridge CS4
  • Narzędzia i techniki retuszerskie oraz renowacyjne
  • Narzędzia do zaznaczania
  • Maski warstw
  • Praca z fotografiami czarno-białymi
  • Kadrowanie i ustalanie ostatecznych wymiarów

Wykorzystaj najlepszą ekspercką wiedzę, aby udoskonalić każdą fotografię

Spis treści

  • Wstęp (13)
  • Podziękowania (19)

Część I Najważniejsze informacje o obrazie cyfrowym (21)

Rozdział 1. Korekcja jasności i kontrastu obrazu (23)

  • Analiza histogramu (23)
  • Korekcja jasności i kontrastu obrazu przy użyciu polecenia Levels (Poziomy) (29)
  • Korekcja jasności i kontrastu obrazu przy użyciu polecenia Krzywe (Curves) (34)
  • Korygowanie zakresu dynamiki przy użyciu polecenia Cienie/Podświetlenia (Shadows/Highlights) (39)
  • Podsumowanie (44)

Rozdział 2. Edycja koloru (45)

  • Kalibrowanie monitora (45)
  • Teoria barw (48)
  • Porównanie różnych przestrzeni barw (51)
  • Wybór roboczej przestrzeni barw w Photoshopie CS4 (55)
  • Kanały koloru w Photoshopie CS4 (58)
  • Ocena kolorystyki obrazu przy użyciu panelu informacyjnego i próbnika kolorów (60)
  • Korekcja koloru (63)
    • Usuwanie przebarwień przy użyciu polecenia Poziomy (Levels) (63)
    • Polecenie Wariacje (Variations) (65)
    • Polecenie Balans kolorów (Color Balance) (67)
    • Polecenie Barwa/Nasycenie (Hue/Saturation) (69)
  • Podsumowanie (74)

Rozdział 3. Pliki RAW i obrazy o dużej głębi bitowej (75)

  • Czym jest RAW? (75)
    • Niedogodności wynikające ze stosowania formatu RAW (77)
    • Techniczne aspekty formatu RAW (77)
    • Konwertowanie plików RAW w Photoshopie CS4 (81)
    • Praca z plikami 16-bitowymi (84)
      • Tworzenie plików 16-bitowych za pomocą modułu Camera Raw (87)
      • Tworzenie plików 16-bitowych za pomocą skanera (87)
  • Edytowanie 16-bitowych skanów w ACR (88)
  • Podsumowanie (88)

Rozdział 4. Obsługa i stosowanie warstw (89)

  • Czym są warstwy? (89)
  • Warstwy dopasowania (93)
  • Posługiwanie się panelem Warstwy (Layers) (96)
  • Znaczenie warstwy Tło (Background) (99)
    • Zarządzanie warstwami (101)
    • Przemieszczanie warstw (101)
    • Tworzenie nowej warstwy przez kopiowanie (103)
    • Scalanie warstw i spłaszczanie obrazu (107)
  • Parametr Krycie (Opacity) i tryby mieszania warstw (108)
  • Podsumowanie (111)

Rozdział 5. Organizacja pracy (113)

  • Formaty plików graficznych (114)
    • PSD (115)
    • TIFF (116)
    • JPG (118)
  • Tworzenie systemu organizacyjnego (119)
    • Analiza nieniszczącego toku pracy (120)
    • Trzy kategorie plików (120)
    • Budowanie systemu organizacji plików (121)
  • Zarządzanie systemem organizacyjnym w programie Adobe Bridge CS4 (122)
    • Walory użytkowe programu Bridge (122)
    • Tworzenie własnej przestrzeni roboczej (125)
    • Nadawanie nazw, etykietowanie i sortowanie (129)
    • Korzystanie z metadanych (133)
    • Słowa kluczowe (136)
    • Metadane a wyszukiwanie plików (136)
  • Tworzenie kopii bezpieczeństwa i archiwizowanie plików (138)
    • Dyski twarde (138)
    • CD i DVD (139)
  • Podsumowanie (141)

Część II Narzędzia i techniki retuszerskie oraz renowacyjne (143)

Rozdział 6. Podstawowe narzędzia retuszerskie (145)

  • Praca z pędzlami (146)
    • Ustawianie parametrów pędzla (146)
    • Panel Pędzle (Brushes) (152)
    • Posługiwanie się tabletem graficznym (153)
  • Obsługa narzędzia Stempel (Clone Stamp) (155)
    • Stosowanie narzędzia Pędzel historii (History Brush) (157)
    • Klonowanie z jednego obrazu do innego (158)
    • Korzystanie z panelu Powielanie źródła (Clone Source) (159)
  • Narzędziowe tryby mieszania (162)
  • Posługiwanie się narzędziem Pędzel korygujący (Healing Brush) (164)
  • Naprawianie drobnych niedoskonałości za pomocą narzędzia Punktowy pędzel korygujący (Spot Healing Brush) (167)
  • Obsługa narzędzia Łatka (Patch) (169)
  • Usuwanie efektu czerwonych oczu (172)
  • Retuszowanie przy użyciu warstw (174)
    • Próbkowanie wielu warstw (174)
    • Pomijanie warstw dopasowania (176)
  • Poprawianie sylwetki za pomocą filtra Skraplanie (Liquify) (177)
  • Podsumowanie (179)

Rozdział 7. Zaznaczenia (181)

  • Czym jest zaznaczenie? (181)
  • Posługiwanie się podstawowymi narzędziami zaznaczającymi (182)
    • Narzędzia z grupy Zaznaczanie (Marquee) (182)
    • Narzędzia z grupy Lasso (186)
    • Narzędzie Różdżka (Magic Wand) (190)
    • Narzędzie Szybkie zaznaczanie (Quick Selection) (193)
    • Strategie skutecznego zaznaczania (195)
  • Doskonalenie zaznaczeń (197)
    • Wtapianie krawędzi zaznaczenia (197)
    • Korzystanie z polecenia Popraw krawędź (Refine Edge) (199)
  • Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń (203)
  • Wycinanie i wklejanie przy użyciu zaznaczeń (205)
  • Zaznaczenia a filtry (210)
  • Filtry inteligentne (213)
    • Obiekty inteligentne (214)
    • Stosowanie filtrów inteligentnych (215)
  • Podsumowanie (217)

Rozdział 8. Maski warstw - jeszcze więcej elastyczności (219)

  • Pojęcie maski warstwy (219)
  • Tworzenie masek warstw (222)
  • Maski a zaznaczenia (228)
  • Porównanie masek typu "pokaż wszystko" i "ukryj wszystko" (230)
  • Maskowanie warstw dopasowania (233)
  • Łączenie zaznaczeń, warstw dopasowania i masek (235)
  • Maski gradientowe (238)
  • Podsumowanie (241)

Część III Renowacja, czyli ratowanie zniszczonych fotografii (243)

Rozdział 9. Skanowanie (245)

  • Prawa autorskie (245)
  • Pojęcie rozdzielczości (246)
    • Trochę prostych obliczeń matematycznych (247)
    • Zmiany wymiarów a ponowne próbkowanie (249)
    • Wybór właściwej metody interpolacyjnej (250)
    • Rozdzielczość a skanowanie (252)
  • Skanowanie odbitek i filmów (253)
    • Skaner (253)
    • Oprogramowanie skanera (253)
    • Obsługa skanera (256)
  • Skanowanie oryginałów o dużych rozmiarach (257)
  • Stosowanie polecenia Kadrowanie i prostowanie zdjęć (Crop and Straighten Photos) (260)
  • Korekcja geometrii obrazu przy użyciu polecenia Przekształć (Transform) (262)
  • Podsumowanie (264)

Rozdział 10. Rozwiązywanie typowych problemów renowacyjnych (265)

  • Ocena zniszczeń (266)
  • Postępowanie ze zdjęciami wyblakłymi (269)
  • Poprawianie wyblakłych kolorów za pomocą jednego kliknięcia (273)
  • Usuwanie plam i niepożądanej tekstury (275)
  • Naprawianie uszkodzeń mechanicznych (279)
    • Rozdarcia, załamania i pęknięcia (279)
    • Usuwanie plam (286)
  • Naprawianie największych uszkodzeń, czyli uzupełnianie brakujących fragmentów (291)
  • Podsumowanie (296)

Rozdział 11. Prace wykończeniowe (297)

  • Praca z fotografiami czarno-białymi (297)
    • Tryb Szarości (Grayscale) (298)
    • Mieszanie kanałów (302)
    • Polecenie Czarno-biały (Black & White) (304)
  • Sepiowanie (309)
    • Tonowanie przy użyciu polecenia Barwa/Nasycenie (Hue/Saturation) (310)
    • Tonowanie przy użyciu polecenia Czarno-biały (Black & White) (312)
  • Kolorowanie zdjęć czarno-białych (313)
  • Kadrowanie i ustalanie ostatecznych wymiarów (317)
    • Narzędzie Kadrowanie (Crop) (317)
    • Polecenie Rozmiar obszaru roboczego (Canvas Size) (321)
  • Podsumowanie (324)

Rozdział 12. Konkretny przykład pełnej procedury renowacyjnej (325)

  • Znaczenie właściwego toku pracy (326)
  • Wstępna ocena zadania (326)
  • Podstawowe prace renowacyjne (328)
    • Usuwanie punktowych zanieczyszczeń (329)
    • Naprawa pozostałych uszkodzeń (333)
  • Lokalna korekcja tonalna (337)
    • Lokalne przyciemnianie i rozjaśnianie bez użycia narzędzi Ściemnij (Burn) i Rozjaśnianie (Dodge) (337)
  • Ostatni szlif (340)
    • Tonowanie (340)
    • Wymiana obramowania (341)
    • Kadrowanie i zmiana wymiarów (342)
  • Wyostrzanie skanowanych obrazów (345)
  • Drukowanie (348)
    • Znaczenie ustawień drukowania (348)
    • Drukowanie obrazu (351)
  • Podsumowanie (354)

Część IV Retuszowanie, czyli doskonalenie zdjęć (357)

Rozdział 13. Dobra strategia podstawą sukcesu (359)

  • Na czym polega retuszowanie? (359)
  • Retusz poprawia jakość zdjęć (360)
  • Retusz miękkokrawędziowy a twardokrawędziowy (362)
  • Tok pracy retuszera (364)
    • Planowanie wstępne (364)
    • Trzy fazy toku pracy (365)
    • Wiedzieć, kiedy przestać (366)
  • Strategie retuszowania podobnych obrazów (367)
  • Podsumowanie (368)

Rozdział 14. Szczególne przypadki retuszu zdjęć portretowych (369)

  • Wymienianie głów (369)
  • Wymienianie oczu (373)
    • Zastępowanie zamkniętych oczu otwartymi (374)
    • Odbicia w szkłach okularów - rekonstruowanie oczu (377)
  • Usuwanie aparatów ortodontycznych (383)
  • Likwidowanie fałd na ubraniach (387)
  • Wygładzanie skóry (391)
    • Wygładzanie skóry za pomocą filtra Rozmycie powierzchniowe (Surface Blur) (391)
    • Wygładzanie skóry przy użyciu modułu dodatkowego (395)
  • Podsumowanie (397)

Rozdział 15. Przykładowy retusz zdjęcia portretowego (399)

  • Analiza zadania (399)
  • Faza pierwsza: podstawowa korekcja obrazu (401)
  • Faza druga: usuwanie elementów rozpraszających uwagę (402)
    • Wygładzanie zmarszczek i usuwanie skaz (404)
    • Poprawianie wyglądu oczu (412)
    • Poprawianie wyglądu zębów (414)
    • Ujarzmianie rozwichrzonych włosów (416)
    • Wygładzanie skóry (419)
  • Faza trzecia: prace wykończeniowe (421)
    • Kadrowanie i ustalanie wymiarów (422)
    • Lokalne przyciemnianie i rozjaśnianie (422)
    • Profesjonalne strategie wyostrzania (424)
    • Filtr Inteligentne wyostrzenie (Smart Sharpen) (425)
  • Podsumowanie (430)

Rozdział 16. Praktyczny przykład retuszu zdjęć architektonicznych (433)

  • Analiza zadania (435)
  • Faza pierwsza: korekcja podstawowa (435)
    • Poprawianie kontrastu półtonów za pomocą krzywej tonalnej (435)
    • Korzystanie z linii pomocniczych (438)
    • Poprawianie perspektywy przy użyciu polecenia Przekształć (Transform) (440)
  • Faza druga: usuwanie elementów rozpraszających uwagę (444)
    • Retuszowanie twardych krawędzi za pomocą narzędzia Stempel (Clone Stamp) (445)
    • Retuszowanie przy użyciu poleceń Warstwa przez kopiowanie (Layer via Copy) i Przekształć (Transform) (447)
    • Retuszowanie przy użyciu filtra Punkt zbiegu (Vanishing Point) (452)
  • Faza trzecia: prace wykończeniowe (457)
    • Lokalne rozjaśnianie i przyciemnianie (457)
    • Zwiększanie wymiarów obrazu (458)
    • Wyostrzanie przy użyciu filtra Maska wyostrzająca (Unsharp Mask) (460)
  • Podsumowanie (462)

Skorowidz (465)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8383-3
Rozmiar pliku: 29 MB

BESTSELLERY

Kategorie: