Facebook - konwersja

PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
24 listopada 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
79,00

PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych - ebook

  • Model architektoniczny MVC
  • Szablony PHP i szablony Smarty
  • Wizualne projektowanie baz danych
  • Mapowanie relacyjno-obiektowe
  • Oprogramowanie Propel oraz Doctrine
  • Formaty TXT, XML oraz XLS

Duża część popularnych serwisów internetowych dostępnych obecnie w sieci działa w oparciu o relacyjne bazy danych i język PHP. Tandem ten stał się już niemal standardem w dziedzinie tworzenia rozbudowanych, dynamicznych witryn i aplikacji WWW zarówno w przypadku wielkich przedsiębiorstw, jak i hobbystów pragnących dzielić się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem internetu. PHP i MySQL doskonale nadają się do praktycznej realizacji wzorca architektonicznego MVC, ułatwiającego opracowywanie nawet najbardziej złożonych projektów. Dzięki odseparowaniu poszczególnych komponentów aplikacji i podzieleniu jej na mniejsze elementy funkcjonalne tworzona witryna jest znacznie wygodniejsza w zarządzaniu i modyfikacji niż serwisy oparte na innych wzorcach.

Wzorzec architektoniczny MVC — choć opracowany z myślą o uproszczeniu życia programistom i twórcom witryn WWW — początkowo bardzo trudno zrozumieć, a postęp w dziedzinie tworzenia stron internetowych wymusza ciągłe dostosowywanie się do panujących na rynku trendów i stałe odświeżanie wiedzy na ten temat. Pomocą posłuży tu odpowiednia książka — z pewnością może nią być "PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych ". W przystępny sposób prezentuje ona podstawy zastosowania architektury MVC, pokazuje wykorzystanie dwóch najważniejszych rozwiązań do mapowania obiektowo-relacyjnego, podsuwa techniki tworzenia funkcjonalnych interfejsów użytkownika aplikacji WWW oraz proponuje stosowanie różnych formatów do przechowywania danych. Poszczególne zagadnienia ilustrowane są przykładami i praktycznymi projektami, dzięki czemu łatwiej zrozumieć opisywane techniki i wykorzystać je w swoich aplikacjach. Zdobytą wiedzę pomagają utrwalić liczne ćwiczenia do samodzielnego wykonania.

  • Podstawy użycia wzorca MVC
  • Moduły, akcje, widoki, szablony PHP i szablony Smarty
  • Reguły translacji przyjaznych adresów URL
  • Używanie baz danych w projektach WWW
  • Wizualne projektowanie baz danych i mapowanie relacyjno-obiektowe
  • Wykorzystanie oprogramowania Propel oraz Doctrine
  • Metody zwiększania funkcjonalności interfejsów aplikacji internetowych
  • Stronicowanie wyników i przewijanie rekordów
  • Chmura tagów
  • Korzystanie z formatów TXT, XML, XLS
  • Odczyt plików i wypełnianie bazy danych
  • Pliki skompresowane i osadzanie danych binarnych w plikach XML

Poznaj w praktyce nowoczesne metody
tworzenia zaawansowanych aplikacji WWW!

Wszystkie projekty omówione w książce umieszczono na płycie dołączonej do książki. Każdy z projektów jest dostępny jako kompletne, działające rozwiązanie, dokładnie przetestowane.

Spis treści

Wstęp (13)

Część I: Akcje, widoki, translacje adresów URL i bazy danych, czyli podstawy użycia MVC (15)

Rozdział 1. Hello world - pierwsza aplikacja korzystająca z MVC (17)

  • Projekt 1.1. Hello world! (18)
    • Krok pierwszy: utworzenie modułu main (19)
    • Krok drugi: utworzenie akcji hello w module main (19)
    • Krok trzeci: utworzenie układu witryny WWW (20)
    • Krok czwarty: reguła translacji adresu pierwszy-projekt.html na wykonanie akcji main/hello (20)
    • Krok piąty: skrypt index.php (21)
    • Pliki, które należy utworzyć (22)
    • Uruchomienie projektu (23)
    • Przebieg wykonania (24)

Rozdział 2. Dołączanie zewnętrznych zasobów .css, .jpg, .js (27)

  • Projekt 2.1. Wlazł kotek na schody... (28)
  • Analiza ścieżek zawartych w kodzie HTML (31)

Rozdział 3. Błędy 404 (35)

  • Projekt 3.1. Żółta Turnia (36)
    • Oglądanie strony błędu oraz nagłówka HTTP (38)

Rozdział 4. Zmienne i widoki (41)

  • Projekt 4.1. Data i godzina - szablon PHP (42)
  • Projekt 4.2. Data i godzina - szablon Smarty (45)
  • Projekt 4.3. Ojciec i syn - szablon PHP (47)
  • Projekt 4.4. Ojciec i syn - szablony Smarty (49)
  • Projekt 4.5. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablon PHP (50)
  • Projekt 4.6. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablony Smarty (53)
  • Projekt 4.7. Kolory CSS (54)
  • Projekt 4.8. Kolory CSS - szablony Smarty (56)

Rozdział 5. Pre- i postprzetwarzanie (59)

  • Projekt 5.1. Fraszki (60)
  • Projekt 5.2. Fraszki - szablony Smarty (68)

Rozdział 6. Translacja adresów URL (71)

  • Projekt 6.1. Kolędy (73)
  • Analiza różnych rodzajów adresów URL (77)
  • Dwukierunkowość konwersji adresów (78)
  • Konwersje adresów w generowanych stronach WWW (79)
  • Włączanie i wyłączanie translacji wyjściowych (80)
  • Konwersja adresów URL przy użyciu funkcji pomocniczych (81)
  • Implementacja funkcji pomocniczych w postaci wtyczek Smarty (82)
  • Kilka zmiennych w adresach URL (83)
  • Projekt 6.2. Ligi piłkarskie (84)
    • Zmienne $path_prefix oraz ###PATH_PREFIX### (92)

Rozdział 7. Bazy danych (95)

  • Wizualne projektowanie bazy danych (95)
  • Oprogramowanie ORM (99)
  • Konwersja pliku .mwb do formatu Propel XML (100)
  • Konwersja pliku .mwb do formatu Doctrine YML (101)
  • db-frame-tool (101)
  • Propel - generowanie klas dostępu do bazy (102)
  • ORM Propel - pierwsze kroki (104)
    • Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (104)
    • Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Propel (105)
  • Doctrine - generowanie klas dostępu do bazy (106)
  • ORM Doctrine - pierwsze kroki (107)
    • Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (107)
    • Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Doctrine (108)
  • Projekt 7.1. Tatry (szablony PHP, Propel) (109)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (110)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (110)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (110)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (110)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (113)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (114)
  • Projekt 7.2. Tatry (szablony PHP, Doctrine) (116)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (116)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (116)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (117)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (117)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (118)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (118)
  • Projekt 7.3. Tatry (szablony Smarty, Propel) (119)
  • Projekt 7.4. Tatry (szablony Smarty, Doctrine) (120)

Rozdział 8. Czego powinieneś nauczyć się z części pierwszej? (123)

Część II: Operowanie klasami wygenerowanymi przez Propel oraz Doctrine (129)

Rozdział 9. Wybieranie wszystkich rekordów z tabeli w zadanym porządku (131)

  • Propel - sortowanie rekordów (132)
  • Doctrine - sortowanie rekordów (134)
  • Projekt 9.1. Słownik (Propel, PHP) (134)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (135)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (135)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (137)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (137)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (138)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (138)
  • Projekt 9.2. Słownik (Doctrine, PHP) (141)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (141)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (141)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (142)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (142)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (142)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (143)

Rozdział 10. Wybieranie pojedynczego rekordu (145)

  • Propel (145)
  • Doctrine (147)
  • Projekt 10.1. Treny (Propel, PHP) (147)
    • Identyfikacja trenu wewnątrz akcji tren/show (151)
  • Projekt 10.2. Treny (Doctrine, PHP) (153)

Rozdział 11. Relacje 1:n (157)

  • Metody generowane przez Propel dla relacji 1:n (158)
  • Doctrine i relacje 1:n (160)
  • Projekt 11.1. Kontynenty, państwa, miasta (Propel, PHP) (162)
    • Przygotowanie bazy danych (163)
    • Aplikacja (167)
  • Projekt 11.2. Kontynenty, państwa, miasta (Doctrine, PHP) (173)
    • Rozszerzanie właściwości klas generowanych przez Doctrine (174)
    • Wstawianie rekordów (176)
    • Aplikacja (178)

Rozdział 12. Relacje n:m (181)

  • Metody generowane przez Propel dla relacji n:m (182)
  • Doctrine i relacje n:m (183)
  • Projekt 12.1. Filmy (Propel, PHP) (184)
    • Przygotowanie bazy danych (184)
    • Aplikacja (187)
  • Projekt 12.2. Filmy (Doctrine, PHP) (189)
  • Propel. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (192)
  • Projekt 12.3. Filmy (Propel, PHP, sortowanie) (192)
  • Doctrine. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (193)
  • Projekt 12.4. Filmy (Doctrine, PHP, sortowanie) (194)

Rozdział 13. Zagadnienia dodatkowe dotyczące warstw M oraz V (197)

  • Czyszczenie zawartości bazy danych (197)
  • Konwersja obiektu w napis (198)
  • Konwersje toArray(), fromArray() (198)
  • Warunkowe wstawianie nieistniejących obiektów (200)
  • Wielokrotne wykorzystanie widoku (201)
  • Projekt 13.1. Aparaty foto (Propel, PHP) (202)
    • Warstwa M (202)
    • Wypełnianie bazy danych (205)
    • Aplikacja (206)
  • Projekt 13.2. Aparaty foto (Doctrine, PHP) (208)
    • Rozszerzanie funkcjonalności klas wygenerowanych przez Doctrine (209)
    • Wstawianie rekordów do bazy danych (211)
    • Aplikacja (212)

Rozdział 14. Zapisywanie w bazie danych obrazów i plików binarnych (215)

  • Zapisywanie w bazie danych zdjęć JPG (215)
  • Prezentowanie zdjęć JPG zapisanych w bazie danych na stronie WWW (216)
  • Zapisywanie w bazie danych dowolnych plików binarnych (218)
  • Wysyłanie danych binarnych z bazy do przeglądarki (220)
  • Projekt 14.1. NotH (Propel, PHP) (221)
    • Skrypt wstaw.php (223)
    • Aplikacja (224)
    • Tytuły stron (225)
    • Rozwijane menu pionowe (226)
    • Wartości atrybutów href oraz src w tekstach zapisanych w bazie danych (227)
  • Projekt 14.2. NotH (Doctrine, PHP) (229)
    • Skrypt wstaw.php (230)
    • Aplikacja (230)

Rozdział 15. Akcje list i show, czyli publikowanie zawartości bazy danych w postaci witryny WWW (233)

  • Projekt 15.1. Czcionki projektów CSS Zen Garden (Propel, PHP) (234)
    • Aplikacja (235)
    • Menu główne witryny oraz tytuły podstron (240)

Rozdział 16. Czego powinieneś nauczyć się z części drugiej? (243)

Część III: Zwiększanie funkcjonalności interfejsu aplikacji internetowej (245)

Rozdział 17. Kontekstowe hiperłącza do stron ze szczegółowymi informacjami (247)

  • Projekt 17.1. Angaże (szablony PHP, Propel) (248)
    • Unikatowość kolumny slug (248)
    • Pliki tekstowe o bardziej złożonej strukturze (250)
    • Rozszerzenia warstwy M (251)
    • Filtry konwertujące generowany kod HTML (260)
    • Aplikacja (261)
    • Hiperłącza kontekstowe (263)
    • Menu kontekstowe (264)

Rozdział 18. Następny, poprzedni, czyli przewijanie zawartości witryny WWW (267)

  • Projekt 18.1. PHP. Praktyczne projekty (269)
    • Ograniczenia kluczy obcych (270)
    • Wstępne opracowanie aplikacji (271)
    • Implementacja hiperłączy następny/poprzedni (276)
    • Hiperłącza link zawarte w nagłówku strony WWW (285)

Rozdział 19. Wskaźnik położenia (287)

  • Projekt 19.1. Kolekcja płyt DVD z fotografiami (288)
    • Rozszerzanie klas dostępu do bazy danych (291)
    • Wypełnianie bazy danych rekordami (295)
    • Aplikacja (302)
    • Translacje adresów stosujących cztery zmienne URL (304)
    • Tabela zdjęć wykonana bez użycia tabel HTML (305)
    • Wskaźniki następny/poprzedni do przewijania zdjęć i kategorii (306)
    • Efekt rollover ze wskaźnikiem wybranej opcji (307)
    • Fotografie podążające za wskaźnikiem myszki (307)
    • Wskaźnik breadcrumbs (310)

Rozdział 20. Sortowanie tabel (311)

  • Projekt 20.1. Piłka nożna - sezon 2002/2003 (312)
    • Wielokrotne klucze obce z tej samej tabeli (314)
    • Sortowanie złączeń dla wielokrotnych kluczy (314)
    • Wypełnianie bazy danych (317)
    • Zarys aplikacji (320)
    • Implementacja sortowalnych tabelek HTML (320)

Rozdział 21. Stronicowanie (331)

  • Projekt 21.1. 33 ? (332)
    • Automatyczne generowanie identyfikatorów slug dla rekordów o zdublowanych tytułach (333)
    • Klasa Pager (335)
    • Widok wskaźnika stronicowania (343)
    • Prezentacja rekordów poddanych stronicowaniu (345)
    • Kontekstowe stronicowanie rekordów (348)

Rozdział 22. Alfabet (351)

  • Projekt 22.1. Imiona (351)
    • Wybieranie alfabetu liter (352)
  • Komponent wyświetlający alfabet (353)
    • Prezentacja liter rozpoczynających się od wybranej litery na stronie WWW (354)
    • Umieszczanie kontrolki z listą liter w szablonie layout.html (355)

Rozdział 23. Chmura tagów (357)

  • Projekt 23.1. Katalog Open Clipart (358)
    • Wypełnianie bazy danych (360)
    • Waga słów kluczowych (363)
    • Aplikacja (365)

Rozdział 24. Spis treści (371)

  • Projekt 24.1. Artykuły (372)
    • Wypełnianie bazy danych rekordami (373)
    • Funkcje odpowiedzialne za odczytywanie i usuwanie fragmentów kodu HTML (376)
    • Funkcje odpowiedzialne za tworzenie spisu treści (378)
    • Kolorowanie składni (380)
    • Aplikacja (381)

Rozdział 25. Czego powinieneś nauczyć się z części trzeciej? (383)

Część IV: Formaty danych (385)

Rozdział 26. Podstawy przetwarzania dokumentów XML w PHP (387)

  • Klasa SimpleXML (387)
    • Tworzenie obiektu SimpleXMLElement (388)
    • Dostęp do węzłów drzewa (389)
    • Lista identycznych elementów (390)
    • Dostęp do atrybutów (391)
    • Przetwarzanie wszystkich elementów i ich atrybutów (391)
    • Wielokrotne zagnieżdżenia (392)
    • Język XPath (395)
  • Przykładowe dokumenty XML dostępne w internecie (395)
    • Kursy walut (395)
    • Książki wydawnictwa Helion (397)
  • Projekt 26.1. Turniej Czterech Skoczni (398)
    • Aplikacja (400)

Rozdział 27. Generowanie dokumentów XML w PHP (403)

  • Statyczne pliki XML (403)
  • Generowanie dokumentu XML w PHP (405)
  • Echo - drukowanie kodu XML (406)
  • Generowanie XML na podstawie tablicy (407)
  • Generowanie XML na podstawie pliku tekstowego (408)
  • Zapisywanie kodu XML do pliku (409)
  • Konwersja pliku tekstowego do formatu XML (409)
  • Dane w formacie XML opisujące witrynę WWW (410)
    • Mapa witryny: sitemap.xml (410)
    • Kanał RSS (411)
  • Projekt 27.1. Kursy walut (412)
    • Ustalanie adresów dokumentów XML z kursami walut (412)
    • Projekt bazy danych (413)
    • Wypełnianie bazy danych rekordami (413)
    • Aplikacja (415)
    • Kanał RSS (415)
    • Mapa witryny (416)
    • Wykresy kursów walut (418)

Rozdział 28. XML_Serializer, XML_Unserializer - dwukierunkowe transformacje tablic w XML (423)

  • XML_Serializer (423)
    • Konwersja tablicy w kod XML (423)
    • Tablica asocjacyjna (424)
    • Opcje (425)
    • Tablica opcji (426)
    • Jednowymiarowa tablica indeksowana (426)
    • Wielowymiarowe tablice indeksowane (427)
    • Atrybuty (428)
    • Wybiórcze stosowanie atrybutów (429)
    • Przekształcenia (430)
  • XML_Serializer - przykłady (431)
  • Projekt 28.1. Konwersja pliku nobel.txt (431)
  • Projekt 28.2. Konwersja pliku mecze.txt (432)
  • Projekt 28.3. Konwersja pliku tcs.txt (434)
  • Klasa XML_Unserializer (436)
    • Podstawowe użycie (436)
    • Odczyt pliku (437)
    • Parsing atrybutów (437)
  • Konwersja formatu XML (439)
  • Projekt 28.4. Konwersja jeden-w-wiele (439)
  • Projekt 28.5. Konwersja wiele-w-jeden (440)
  • Projekt 28.6. Klasyfikacja zwierząt (441)
    • Wypełnianie bazy danych rekordami (442)
    • Moduły i akcje aplikacji (443)
    • Akcja main/drzewo (444)
    • Kanał RSS (444)
    • Generowanie statycznego dokumentu sitemap.xml (447)

Rozdział 29. Arkusze kalkulacyjne MS Excel XLS (449)

  • Odczyt pliku XLS (449)
    • Odczyt kilku arkuszy (451)
  • Tworzenie pliku XLS (452)
  • Wysyłanie arkusza do przeglądarki (453)
    • Konwersja pliku tekstowego do formatu XLS (453)
  • Konwersja pliku XLS do formatu tekstowego (454)
  • Projekt 29.1. Generowanie danych autokomisu (455)
  • Projekt 29.2. Autokomis (460)
    • Wypełnianie bazy danych rekordami (460)
    • Aplikacja (465)

Rozdział 30. Konwersja plików z danymi (467)

  • Format danych tekstowych (467)
  • Format danych XML (469)
  • Format danych XLS (470)
  • Projekt 30.1. Konwersja formatu TXT do formatu XML (470)
  • Projekt 30.2. Konwersja formatu TXT do formatu XLS (474)
  • Projekt 30.3. Konwersja formatu XML do formatu TXT (476)
  • Projekt 30.4. Konwersja formatu XML do formatu XLS (477)
  • Projekt 30.5. Konwersja formatu XLS do formatu TXT (478)
  • Projekt 30.6. Konwersja formatu XLS do formatu XML (480)
  • Projekt 30.7. Zestawienia artykułów "Magazynu INTERNET" (480)
    • Aplikacja (483)
    • Akcja list prezentująca sortowalną i stronicowaną tabelkę HTML (484)
    • Akcja show prezentująca sortowalną i stronicowaną tabelkę HTML (486)

Rozdział 31. Skompresowane dokumenty XML zawierające dane binarne (489)

  • Kodowanie base64 (490)
  • Dekodowanie base64 (490)
  • Kompresja danych (491)
  • Dekompresja danych (492)
  • Projekt 31.1. Format danych systemu do publikowania artykułów (493)
    • Umieszczanie ilustracji, listingów, ramek i tabel w treści artykułu (495)
  • Projekt 31.2. Konwersja artykułu z formatu tekstowego do spakowanego pliku XML (495)
  • Projekt 31.3. System publikacji artykułów w postaci witryny WWW (498)
    • Baza danych (499)
    • Propel i dostęp tylko do wybranych kolumn tabeli (499)
    • Wypełnianie bazy danych (501)
    • Aplikacja (508)

Rozdział 32. Czego powinieneś nauczyć się z części czwartej? (511)

Skorowidz (513)

zz

Wstęp (13)

Część I: Akcje, widoki, translacje adresów URL i bazy danych, czyli podstawy użycia MVC (15)

Rozdział 1. Hello world - pierwsza aplikacja korzystająca z MVC (17)

  • Projekt 1.1. Hello world! (18)
    • Krok pierwszy: utworzenie modułu main (19)
    • Krok drugi: utworzenie akcji hello w module main (19)
    • Krok trzeci: utworzenie układu witryny WWW (20)
    • Krok czwarty: reguła translacji adresu pierwszy-projekt.html na wykonanie akcji main/hello (20)
    • Krok piąty: skrypt index.php (21)
    • Pliki, które należy utworzyć (22)
    • Uruchomienie projektu (23)
    • Przebieg wykonania (24)

Rozdział 2. Dołączanie zewnętrznych zasobów .css, .jpg, .js (27)

  • Projekt 2.1. Wlazł kotek na schody... (28)
  • Analiza ścieżek zawartych w kodzie HTML (31)

Rozdział 3. Błędy 404 (35)

  • Projekt 3.1. Żółta Turnia (36)
    • Oglądanie strony błędu oraz nagłówka HTTP (38)

Rozdział 4. Zmienne i widoki (41)

  • Projekt 4.1. Data i godzina - szablon PHP (42)
  • Projekt 4.2. Data i godzina - szablon Smarty (45)
  • Projekt 4.3. Ojciec i syn - szablon PHP (47)
  • Projekt 4.4. Ojciec i syn - szablony Smarty (49)
  • Projekt 4.5. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablon PHP (50)
  • Projekt 4.6. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablony Smarty (53)
  • Projekt 4.7. Kolory CSS (54)
  • Projekt 4.8. Kolory CSS - szablony Smarty (56)

Rozdział 5. Pre- i postprzetwarzanie (59)

  • Projekt 5.1. Fraszki (60)
  • Projekt 5.2. Fraszki - szablony Smarty (68)

Rozdział 6. Translacja adresów URL (71)

  • Projekt 6.1. Kolędy (73)
  • Analiza różnych rodzajów adresów URL (77)
  • Dwukierunkowość konwersji adresów (78)
  • Konwersje adresów w generowanych stronach WWW (79)
  • Włączanie i wyłączanie translacji wyjściowych (80)
  • Konwersja adresów URL przy użyciu funkcji pomocniczych (81)
  • Implementacja funkcji pomocniczych w postaci wtyczek Smarty (82)
  • Kilka zmiennych w adresach URL (83)
  • Projekt 6.2. Ligi piłkarskie (84)
    • Zmienne $path_prefix oraz ###PATH_PREFIX### (92)

Rozdział 7. Bazy danych (95)

  • Wizualne projektowanie bazy danych (95)
  • Oprogramowanie ORM (99)
  • Konwersja pliku .mwb do formatu Propel XML (100)
  • Konwersja pliku .mwb do formatu Doctrine YML (101)
  • db-frame-tool (101)
  • Propel - generowanie klas dostępu do bazy (102)
  • ORM Propel - pierwsze kroki (104)
    • Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (104)
    • Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Propel (105)
  • Doctrine - generowanie klas dostępu do bazy (106)
  • ORM Doctrine - pierwsze kroki (107)
    • Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (107)
    • Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Doctrine (108)
  • Projekt 7.1. Tatry (szablony PHP, Propel) (109)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (110)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (110)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (110)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (110)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (113)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (114)
  • Projekt 7.2. Tatry (szablony PHP, Doctrine) (116)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (116)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (116)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (117)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (117)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (118)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (118)
  • Projekt 7.3. Tatry (szablony Smarty, Propel) (119)
  • Projekt 7.4. Tatry (szablony Smarty, Doctrine) (120)

Rozdział 8. Czego powinieneś nauczyć się z części pierwszej? (123)

Część II: Operowanie klasami wygenerowanymi przez Propel oraz Doctrine (129)

Rozdział 9. Wybieranie wszystkich rekordów z tabeli w zadanym porządku (131)

  • Propel - sortowanie rekordów (132)
  • Doctrine - sortowanie rekordów (134)
  • Projekt 9.1. Słownik (Propel, PHP) (134)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (135)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (135)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (137)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (137)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (138)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (138)
  • Projekt 9.2. Słownik (Doctrine, PHP) (141)
    • Krok pierwszy: projekt bazy danych (141)
    • Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (141)
    • Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (142)
    • Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (142)
    • Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (142)
    • Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (143)

Rozdział 10. Wybieranie pojedynczego rekordu (145)

  • Propel (145)
  • Doctrine (147)
  • Projekt 10.1. Treny (Propel, PHP) (147)
    • Identyfikacja trenu wewnątrz akcji tren/show (151)
  • Projekt 10.2. Treny (Doctrine, PHP) (153)

Rozdział 11. Relacje 1:n (157)

  • Metody generowane przez Propel dla relacji 1:n (158)
  • Doctrine i relacje 1:n (160)
  • Projekt 11.1. Kontynenty, państwa, miasta (Propel, PHP) (162)
    • Przygotowanie bazy danych (163)
    • Aplikacja (167)
  • Projekt 11.2. Kontynenty, państwa, miasta (Doctrine, PHP) (173)
    • Rozszerzanie właściwości klas generowanych przez Doctrine (174)
    • Wstawianie rekordów (176)
    • Aplikacja (178)

Rozdział 12. Relacje n:m (181)

  • Metody generowane przez Propel dla relacji n:m (182)
  • Doctrine i relacje n:m (183)
  • Projekt 12.1. Filmy (Propel, PHP) (184)
    • Przygotowanie bazy danych (184)
    • Aplikacja (187)
  • Projekt 12.2. Filmy (Doctrine, PHP) (189)
  • Propel. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (192)
  • Projekt 12.3. Filmy (Propel, PHP, sortowanie) (192)
  • Doctrine. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (193)
  • Projekt 12.4. Filmy (Doctrine, PHP, sortowanie) (194)

Rozdział 13. Zagadnienia dodatkowe dotyczące warstw M oraz V (197)

  • Czyszczenie zawartości bazy danych (197)
  • Konwersja obiektu w napis (198)
  • Konwersje toArray(), fromArray() (198)
  • Warunkowe wstawianie nieistniejących obiektów (200)
  • Wielokrotne wykorzystanie widoku (201)
  • Projekt 13.1. Aparaty foto (Propel, PHP) (202)
    • Warstwa M (202)
    • Wypełnianie bazy danych (205)
    • Aplikacja (206)
  • Projekt 13.2. Aparaty foto (Doctrine, PHP) (208)
    • Rozszerzanie funkcjonalności klas wygenerowanych przez Doctrine (209)
    • Wstawianie rekordów do bazy danych (211)
    • Aplikacja (212)

Rozdział 14. Zapisywanie w bazie danych obrazów i plików binarnych (215)

  • Zapisywanie w bazie danych zdjęć JPG (215)
  • Prezentowanie zdjęć JPG zapisanych w bazie danych na stronie WWW (216)
  • Zapisywanie w bazie danych dowolnych plików binarnych (218)
  • Wysyłanie danych binarnych z bazy do przeglądarki (220)
  • Projekt 14.1. NotH (Propel, PHP) (221)
    • Skrypt wstaw.php (223)
    • Aplikacja (224)
    • Tytuły stron (225)
    • Rozwijane menu pionowe (226)
    • Wartości atrybutów href oraz src w tekstach zapisanych w bazie danych (227)
  • Projekt 14.2. NotH (Doctrine, PHP) (229)
    • Skrypt wstaw.php (230)
    • Aplikacja (230)

Rozdział 15. Akcje list i show, czyli publikowanie zawartości bazy danych w postaci witryny WWW (233)

  • Projekt 15.1. Czcionki projektów CSS Zen Garden (Propel, PHP) (234)
    • Aplikacja (235)
    • Menu główne witryny oraz tytuły podstron (240)

Rozdział 16. Czego powinieneś nauczyć się z części drugiej? (243)

Część III: Zwiększanie funkcjonalności interfejsu aplikacji internetowej (245)

Rozdział 17. Kontekstowe hiperłącza do stron ze szczegółowymi informacjami (247)

  • Projekt 17.1. Angaże (szablony PHP, Propel) (248)
    • Unikatowość kolumny slug (248)
    • Pliki tekstowe o bardziej złożonej strukturze (250)
    • Rozszerzenia warstwy M (251)
    • Filtry konwertujące generowany kod HTML (260)
    • Aplikacja (261)
    • Hiperłącza kontekstowe (263)
    • Menu kontekstowe (264)

Rozdział 18. Następny, poprzedni, czyli przewijanie zawartości witryny WWW (267)

  • Projekt 18.1. PHP. Praktyczne projekty (269)
    • Ograniczenia kluczy obcych (270)
    • Wstępne opracowanie aplikacji (271)
    • Implementacja hiperłączy następny/poprzedni (276)
    • Hiperłącza link zawarte w nagłówku strony WWW (285)

Rozdział 19. Wskaźnik położenia (287)

  • Projekt 19.1. Kolekcja płyt DVD z fotografiami (288)
    • Rozszerzanie klas dostępu do bazy danych (291)
    • Wypełnianie bazy danych rekordami (295)
    • Aplikacja (302)
    • Translacje adresów stosujących cztery zmienne URL (304)
    • Tabela zdjęć wykonana bez użycia tabel HTML (305)
    • Wskaźniki następny/poprzedni do przewijania zdjęć i kategorii (306)
    • Efekt rollover ze wskaźnikiem wybranej opcji (307)
    • Fotografie podążające za wskaźnikiem myszki (307)
    • Wskaźnik breadcrumbs (310)

Rozdział 20. Sortowanie tabel (311)

  • Projekt 20.1. Piłka nożna - sezon 2002/2003 (312)
    • Wielokrotne klucze obce z tej samej tabeli (314)
    • Sortowanie złączeń dla wielokrotnych kluczy (314)
    • Wypełnianie bazy danych (317)
    • Zarys aplikacji (320)
    • Implementacja sortowalnych tabelek HTML (320)

Rozdział 21. Stronicowanie (331)

  • Projekt 21.1. 33 ? (332)
    • Automatyczne generowanie identyfikatorów slug dla rekordów o zdublowanych tytułach (333)
    • Klasa Pager (335)
    • Widok wskaźnika stronicowania (343)
    • Prezentacja rekordów poddanych stronicowaniu (345)
    • Kontekstowe stronicowanie rekordów (348)

Rozdział 22. Alfabet (351)

  • Projekt 22.1. Imiona (351)
    • Wybieranie alfabetu liter (352)
  • Komponent wyświetlający alfabet (353)
    • Prezentacja liter rozpoczynających się od wybranej litery na stronie WWW (354)
    • Umieszczanie kontrolki z listą liter w szablonie layout.html (355)

Rozdział 23. Chmura tagów...

Kategoria: Bazy danych
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2409-1
Rozmiar pliku: 6,2 MB

BESTSELLERY