Facebook - konwersja

PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie III - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 czerwca 2011
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
79,00

PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie III - ebook

Kompendium wiedzy na temat obiektów w PHP!

  • Jak wykorzystać techniki obiektowe w PHP?
  • Jaka obsługiwać wyjątkowe sytuacje?
  • Jak zapewnić ciągłą integrację kodu?

PHP jest dowodem na to, że czas potrzebny na opanowanie języka programowania oraz uzyskanie pierwszych efektów wcale nie musi zmierzać do nieskończoności! Łatwa konfiguracja środowiska programistycznego, tanie i ogólnodostępne serwery do umieszczania własnych aplikacji oraz witryn opartych o PHP, a ponadto duża liczba publikacji i chętna do pomocy społeczność użytkowników sprawiły, że język PHP błyskawicznie zdobył uznanie. W ciągu ostatnich lat język ten przeszedł obiektową rewolucję. Dostęp do zaawansowanych narzędzi, wzrost świadomości oraz zmiany w samym języku wystarczyły, by programiści coraz powszechniej zaczęli stosować techniki obiektowe w trakcie tworzenia rozwiązań w PHP.

W trakcie lektury tej książki zostaniesz wprowadzony w świat obiektów w PHP. Poznasz pojęcia ściśle związane z tym podejściem do programowania - klasa, obiekt, metoda, dziedziczenie czy widoczność zmiennych to słowa, które nabiorą dla Ciebie nowego znaczenia. Na kolejnych stronach przeczytasz o tym, jak obsługiwać wyjątkowe sytuacje, korzystać z interfejsów, domknięć i funkcji zwrotnych. Ponadto zdobędziesz wiedzę na temat projektowania obiektowego. Zasada hermetyzacji i diagramy UML staną się dla Ciebie całkowicie jasne. Autor bardzo dużo czasu poświęca wzorcom projektowym w PHP. Dzięki nim Twój kod stanie się przejrzysty, a nawet najtrudniejsze problemy będą zdecydowanie łatwiejsze do rozwiązania. Na sam koniec sprawdzisz, jak najlepiej dokumentować kod, korzystać z dodatkowych bibliotek oraz wykonywać testy jednostkowe. Książka ta stanowi kompendium wiedzy na temat obiektowego programowania w PHP, dlatego musi się znaleźć na półce każdej osoby choć trochę związanej z tym popularnym językiem programowania!

  • Historia obiektowości w PHP
  • Elementarz pojęć z programowania obiektowego
  • Obsługa błędów
  • Wykorzystanie interfejsów, klas abstrakcyjnych oraz metod statycznych
  • Projektowanie obiektowe - diagramy UML, hermetyzacja
  • Wzorce projektowe
  • Wykorzystanie PEAR i Pyrus
  • Generowanie dokumentacji za pomocą phpDocumentor
  • Zarządzanie kodem za pomocą Subversion
  • Przygotowywanie testów jednostkowych
  • Automatyzacja instalacji
  • Ciągła integracja kodu

Twórz lepszy, czytelniejszy i wydajniejszy kod w PHP!

Spis treści

O autorze (11)

O recenzencie technicznym (13)

Podziękowania (15)

Przedmowa do trzeciego wydania (17)

Część I: Wprowadzenie (19)

Rozdział 1. PHP - projektowanie i zarządzanie (21)

  • Problem (21)
  • PHP a inne języki programowania (22)
  • O książce (24)
    • Obiekty (24)
    • Wzorce (24)
    • Narzędzia (25)
    • Nowości w trzecim wydaniu (26)
  • Podsumowanie (26)

Część II: Obiekty (27)

Rozdział 2. PHP a obiekty (29)

  • Nieoczekiwany sukces obiektów w PHP (29)
    • PHP/FI - u zarania języka (29)
    • PHP3 - składniowy lukier (30)
    • Cicha rewolucja - PHP4 (30)
    • PHP5 - nieuchronne zmiany (31)
  • W przyszłości (32)
  • Debata obiektowa - za czy przeciw? (32)
  • Podsumowanie (32)

Rozdział 3. Obiektowy elementarz (33)

  • Klasy i obiekty (33)
    • Pierwsza klasa (33)
    • Pierwszy obiekt (lub dwa) (34)
  • Definiowanie składowych klasy (35)
  • Metody (37)
    • Metoda konstrukcji obiektu (38)
  • Typy argumentów metod (39)
    • Typy elementarne (40)
    • Typy obiektowe (42)
  • Dziedziczenie (44)
    • Problemy związane z dziedziczeniem (44)
    • Stosowanie dziedziczenia (48)
    • Zarządzanie dostępem do klasy - słowa public, private i protected (52)
  • Podsumowanie (56)

Rozdział 4. Zaawansowana obsługa obiektów (57)

  • Metody i składowe statyczne (57)
  • Składowe stałe (60)
  • Klasy abstrakcyjne (61)
  • Interfejsy (62)
  • Późne wiązanie statyczne: słowo static (64)
  • Obsługa błędów (66)
    • Wyjątki (68)
  • Klasy i metody finalne (72)
  • Przechwytywanie chybionych wywołań (73)
  • Definiowanie destruktorów (77)
  • Wykonywanie kopii obiektów (78)
  • Reprezentacja obiektu w ciągach znaków (80)
  • Wywołania zwrotne, funkcje anonimowe i domknięcia (81)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 5. Narzędzia obiektowe (87)

  • PHP a pakiety (87)
    • Pakiety i przestrzenie nazw w PHP (87)
    • Ratunek - przestrzenie nazw (88)
    • Symulowanie systemu pakietów na bazie systemu plików (92)
    • Nazwy a la PEAR (93)
    • Ścieżki przeszukiwania (93)
    • Automatyczne wczytywanie kodu (95)
  • Klasy i funkcje pomocnicze (96)
    • Szukanie klasy (97)
    • Badanie obiektów i klas (98)
    • Badanie metod (99)
    • Badanie składowych (100)
    • Badanie relacji dziedziczenia (100)
    • Badanie wywołań metod (101)
  • Interfejs retrospekcji - Reflection API (102)
    • Zaczynamy (102)
    • Pora zakasać rękawy (103)
    • Badanie klasy (104)
    • Badanie metod (106)
    • Badanie argumentów metod (107)
    • Korzystanie z retrospekcji (108)
  • Podsumowanie (111)

Rozdział 6. Obiekty a projektowanie obiektowe (113)

  • Czym jest projektowanie? (113)
  • Programowanie obiektowe i proceduralne (114)
    • Odpowiedzialność (117)
    • Spójność (117)
    • Sprzęganie (118)
    • Ortogonalność (118)
  • Zasięg klas (118)
  • Polimorfizm (119)
  • Hermetyzacja (121)
  • Nieważne jak (122)
  • Cztery drogowskazy (122)
    • Zwielokrotnianie kodu (123)
    • Przemądrzałe klasy (123)
    • Złota rączka (123)
    • Za dużo warunków (123)
  • Język UML (123)
    • Diagramy klas (124)
    • Diagramy sekwencji (129)
  • Podsumowanie (131)

Część III: Wzorce (133)

Rozdział 7. Czym są wzorce projektowe? Do czego się przydają? (135)

  • Czym są wzorce projektowe? (135)
  • Wzorzec projektowy (137)
    • Nazwa (137)
    • Problem (138)
    • Rozwiązanie (138)
    • Konsekwencje (138)
  • Format wzorca według Bandy Czworga (138)
  • Po co nam wzorce projektowe? (139)
    • Wzorzec projektowy definiuje problem (139)
    • Wzorzec projektowy definiuje rozwiązanie (139)
    • Wzorce projektowe są niezależne od języka programowania (139)
    • Wzorce definiują słownictwo (140)
    • Wzorce są wypróbowane (140)
    • Wzorce mają współpracować (141)
    • Wzorce promują prawidła projektowe (141)
  • Wzorce projektowe a PHP (141)
  • Podsumowanie (141)

Rozdział 8. Wybrane prawidła wzorców (143)

  • Olśnienie wzorcami (143)
  • Kompozycja i dziedziczenie (144)
    • Problem (144)
    • Zastosowanie kompozycji (147)
  • Rozprzęganie (149)
    • Problem (149)
    • Osłabianie sprzężenia (150)
  • Kod ma używać interfejsów, nie implementacji (151)
  • Zmienne koncepcje (153)
  • Nadmiar wzorców (153)
  • Wzorce (154)
    • Wzorce generowania obiektów (154)
    • Wzorce organizacji obiektów i klas (154)
    • Wzorce zadaniowe (154)
    • Wzorce korporacyjne (154)
    • Wzorce baz danych (154)
  • Podsumowanie (154)

Rozdział 9. Generowanie obiektów (157)

  • Generowanie obiektów - problemy i rozwiązania (157)
  • Wzorzec Singleton (161)
    • Problem (161)
    • Implementacja (162)
    • Konsekwencje (163)
  • Wzorzec Factory Method (164)
    • Problem (164)
    • Implementacja (166)
    • Konsekwencje (167)
  • Wzorzec Abstract Factory (168)
    • Problem (168)
    • Implementacja (169)
    • Konsekwencje (171)
    • Prototyp (172)
    • Problem (173)
    • Implementacja (173)
  • Ależ to oszustwo! (175)
  • Podsumowanie (177)

Rozdział 10. Wzorce elastycznego programowania obiektowego (179)

  • Strukturalizacja klas pod kątem elastyczności obiektów (179)
  • Wzorzec Composite (179)
    • Problem (180)
    • Implementacja (182)
    • Konsekwencje (185)
    • Composite - podsumowanie (188)
  • Wzorzec Decorator (188)
    • Problem (188)
    • Implementacja (190)
    • Konsekwencje (193)
  • Wzorzec Facade (193)
    • Problem (193)
    • Implementacja (195)
    • Konsekwencje (195)
  • Podsumowanie (196)

Rozdział 11. Reprezentacja i realizacja zadań (197)

  • Wzorzec Interpreter (197)
    • Problem (197)
    • Implementacja (198)
    • Ciemne strony wzorca Interpreter (204)
  • Wzorzec Strategy (205)
    • Problem (205)
    • Implementacja (206)
  • Wzorzec Observer (210)
    • Implementacja (211)
  • Wzorzec Visitor (216)
    • Problem (216)
    • Implementacja (217)
    • Wady wzorca Visitor (221)
  • Wzorzec Command (222)
    • Problem (222)
    • Implementacja (222)
  • Podsumowanie (225)

Rozdział 12. Wzorce korporacyjne (227)

  • Przegląd architektury (227)
    • Wzorce (228)
    • Aplikacje i warstwy (228)
  • Małe oszustwo na samym początku (231)
    • Wzorzec Registry (231)
    • Implementacja (232)
  • Warstwa prezentacji (240)
    • Wzorzec Front Controller (240)
    • Wzorzec Application Controller (249)
    • Wzorzec Page Controller (259)
    • Wzorce Template View i Helper View (263)
  • Warstwa logiki biznesowej (266)
    • Wzorzec Transaction Script (266)
    • Wzorzec Domain Model (270)
  • Podsumowanie (273)

Rozdział 13. Wzorce bazodanowe (275)

  • Warstwa danych (275)
  • Wzorzec Data Mapper (276)
    • Problem (276)
    • Implementacja (276)
  • Wzorzec Identity Map (288)
    • Problem (288)
    • Implementacja (288)
    • Konsekwencje (291)
  • Wzorzec Unit of Work (291)
    • Problem (291)
    • Implementacja (291)
    • Konsekwencje (295)
  • Wzorzec Lazy Load (295)
    • Problem (295)
    • Implementacja (296)
    • Konsekwencje (297)
  • Wzorzec Domain Object Factory (297)
    • Problem (298)
    • Implementacja (298)
    • Konsekwencje (299)
  • Wzorzec Identity Object (300)
    • Problem (300)
    • Implementacja (301)
    • Konsekwencje (305)
  • Wzorce Selection Factory i Update Factory (306)
    • Problem (306)
    • Implementacja (306)
    • Konsekwencje (309)
  • Co zostało z wzorca Data Mapper? (309)
  • Podsumowanie (311)

Część IV: Narzędzia (313)

Rozdział 14. Dobre (i złe) praktyki (315)

  • Nie tylko kod (315)
  • Pukanie do otwartych drzwi (316)
  • Jak to zgrać? (317)
  • Uskrzydlanie kodu (318)
  • Dokumentacja (319)
  • Testowanie (320)
  • Ciągła integracja (320)
  • Podsumowanie (321)

Rozdział 15. PEAR i Pyrus (323)

  • Czym jest PEAR? (323)
  • Pyrus (324)
  • Instalowanie pakietu (325)
    • Kanały PEAR (327)
  • Korzystanie z pakietu z PEAR (328)
    • Obsługa błędów w pakietach PEAR (330)
  • Tworzenie własnych pakietów PEAR (333)
    • Plik package.xml (333)
    • Składniki pakietu (333)
    • Element contents (335)
    • Zależności (337)
    • Dookreślanie instalacji - phprelease (339)
    • Przygotowanie pakietu do dystrybucji (340)
    • Konfigurowanie własnego kanału PEAR (340)
  • Podsumowanie (344)

Rozdział 16. Generowanie dokumentacji - phpDocumentor (345)

  • Po co nam dokumentacja? (345)
  • Instalacja (346)
  • Generowanie dokumentacji (347)
  • Komentarze DocBlock (348)
  • Dokumentowanie klas (349)
  • Dokumentowanie plików (351)
  • Dokumentowanie składowych (351)
  • Dokumentowanie metod (352)
  • Tworzenie odnośników w dokumentacji (354)
  • Podsumowanie (356)

Rozdział 17. Zarządzanie wersjami projektu z Subversion (357)

  • Po co mi kontrola wersji? (357)
  • Skąd wziąć Subversion? (358)
  • Konfigurowanie repozytorium Subversion (359)
    • Tworzenie repozytorium (359)
    • Dostęp do repozytorium Subversion (360)
  • Rozpoczynamy projekt (361)
  • Aktualizacja i zatwierdzanie zmian (363)
  • Dodawanie i usuwanie plików i katalogów (367)
    • Dodawanie pliku (367)
    • Usuwanie pliku (367)
    • Dodawanie katalogu (367)
    • Usuwanie katalogów (368)
  • Etykietowanie i eksportowanie wydania (368)
    • Etykietowanie projektu (368)
    • Eksportowanie projektu (369)
  • Rozgałęzianie projektu (369)
  • Podsumowanie (373)

Rozdział 18. Testy jednostkowe z PHPUnit (375)

  • Testy funkcjonalne i testy jednostkowe (375)
  • Testowanie ręczne (376)
  • PHPUnit (378)
    • Tworzenie przypadku testowego (378)
    • Metody asercji (379)
    • Testowanie wyjątków (380)
    • Uruchamianie zestawów testów (381)
    • Ograniczenia (382)
    • Atrapy i imitacje (383)
    • Dobry test to oblany test (386)
  • Testy dla aplikacji WWW (389)
    • Przygotowanie aplikacji WWW do testów (389)
    • Proste testy aplikacji WWW (391)
    • Selenium (393)
  • Słowo ostrzeżenia (397)
  • Podsumowanie (398)

Rozdział 19. Automatyzacja instalacji z Phing (401)

  • Czym jest Phing? (402)
  • Pobieranie i instalacja pakietu Phing (402)
  • Montowanie dokumentu kompilacji (403)
    • Różnicowanie zadań kompilacji (404)
    • Właściwości (406)
    • Typy (410)
    • Operacje (414)
  • Podsumowanie (418)

Rozdział 20. Ciągła integracja kodu (419)

  • Czym jest ciągła integracja? (419)
    • Przygotowanie projektu do ciągłej integracji (421)
  • CruiseControl i phpUnderControl (427)
    • Instalowanie CruiseControl (427)
    • Instalowanie phpUnderControl (428)
    • Instalowanie projektu do integracji ciągłej (430)
  • Podsumowanie (439)

Część V: Konkluzje (441)

Rozdział 21. Obiekty, wzorce, narzędzia (443)

  • Obiekty (443)
    • Wybór (444)
    • Hermetyzacja i delegowanie (444)
    • Osłabianie sprzężenia (444)
    • Zdatność do wielokrotnego stosowania kodu (445)
    • Estetyka (445)
  • Wzorce (446)
    • Co dają nam wzorce? (446)
    • Wzorce a zasady projektowe (447)
  • Narzędzia (448)
    • Testowanie (449)
    • Dokumentacja (449)
    • Zarządzanie wersjami (449)
    • Automatyczna kompilacja (instalacja) (450)
    • System integracji ciągłej (450)
    • Co pominęliśmy? (450)
  • Podsumowanie (451)

Część VI: Dodatki (453)

Dodatek A: Bibliografia (455)

  • Książki (455)
  • Publikacje (456)
  • Witryny WWW (456)

Dodatek B: Prosty analizator leksykalny (459)

  • Skaner (459)
  • Analizator leksykalny (466)

Skorowidz (477)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-3520-7
Rozmiar pliku: 5,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: