Facebook - konwersja
Pobierz fragment

PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 września 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie IV - ebook

Twój przewodnik po obiektowym PHP!

Język PHP przebył długą drogę od swoich początków do obecnego poziomu rozwoju. Dziś jest pełnoprawnym, obiektowym językiem programowania, wciąż zdobywającym większe zaufanie i używanym w coraz większych projektach. Jeżeli znasz ten język od dawna, lecz nie jesteś przekonany, że nadaje się on do zaawansowanych zastosowań, albo dopiero zaczynasz karierę i potrzebujesz szybkiego wprowadzenia w świat obiektów czy wzorców projektowych w języku PHP, to jest właśnie książka dla Ciebie!

Sięgnij po nią i przekonaj się na własnej skórze, że PHP to dojrzały język, który nie ustępuje konkurentom. W trakcie lektury poznasz podstawowe zagadnienia związane z programowaniem obiektowym, a następnie przejdziesz do nauki zaawansowanej obsługi obiektów w języku PHP. Kolejne rozdziały zostały poświęcone między innymi wzorcom projektowym, dobrym i złym praktykom, zastosowaniu PEAR i Pyrus oraz sposobom automatycznego generowania dokumentacji i tworzenia kodu wysokiej jakości dzięki testom automatycznym. Książka ta jest doskonałą lekturą dla każdego programisty PHP chcącego podnieść swoje kwalifikacje.

Dzięki tej książce:

  • poznasz podstawowe zagadnienia związane z programowaniem obiektowym
  • nauczysz się operować na obiektach w PHP
  • poznasz przydatne wzorce projektowe
  • unikniesz typowych problemów
  • przygotujesz testy jednostkowe

Poznaj zaawansowane możliwości języka PHP!

Spis treści

O autorze (13)

O recenzencie technicznym (15)

Podziękowania (17)

Wprowadzenie (19)

Rozdział 1. PHP - projektowanie i zarządzanie (21)

  • Problem (21)
  • PHP a inne języki programowania (22)
  • O książce (24)
    • Obiekty (24)
    • Wzorce (24)
    • Narzędzia (25)
    • Nowości w czwartym wydaniu (26)
  • Podsumowanie (26)

Rozdział 2. Obiekty (27)

  • Nieoczekiwany sukces obiektów w PHP (27)
    • PHP/FI - u zarania języka (27)
    • PHP3 - składniowy lukier (27)
    • Cicha rewolucja - PHP4 (28)
    • PHP5 - nieuchronne zmiany (29)
  • Debata obiektowa - za czy przeciw? (30)
  • Podsumowanie (30)

Rozdział 3. Obiektowy elementarz (31)

  • Klasy i obiekty (31)
    • Pierwsza klasa (31)
    • Pierwszy obiekt (lub dwa) (32)
  • Definiowanie składowych klasy (33)
  • Metody (35)
    • Metoda konstrukcji obiektu (36)
  • Typy argumentów metod (37)
    • Typy elementarne (38)
    • Typy obiektowe (40)
  • Dziedziczenie (42)
    • Problemy związane z dziedziczeniem (42)
    • Stosowanie dziedziczenia (46)
    • Zarządzanie dostępem do klasy - słowa public, private i protected (50)
  • Podsumowanie (54)

Rozdział 4. Zaawansowana obsługa obiektów (55)

  • Metody i składowe statyczne (55)
  • Składowe stałe (58)
  • Klasy abstrakcyjne (59)
  • Interfejsy (61)
  • Cechy typowe (62)
    • Zadanie dla cech typowych (62)
    • Definiowanie i stosowanie cechy typowej (63)
    • Stosowanie wielu cech typowych (64)
    • Łączenie cech z interfejsami (64)
    • Unikanie kolizji nazw metod za pomocą słowa insteadof (65)
    • Aliasy metod cech typowych (67)
    • Cechy typowe z metodami statycznymi (68)
    • Dostęp do składowych klasy włączającej (68)
    • Definiowanie metody abstrakcyjnej cechy typowej (69)
    • Zmiana dostępności metod cech typowych (70)
  • Późne wiązanie statyczne: słowo static (71)
  • Obsługa błędów (73)
    • Wyjątki (75)
  • Klasy i metody finalne (80)
  • Przechwytywanie chybionych wywołań (81)
  • Definiowanie destruktorów (86)
  • Wykonywanie kopii obiektów (87)
  • Reprezentacja obiektu w ciągach znaków (90)
  • Wywołania zwrotne, funkcje anonimowe i domknięcia (91)
  • Podsumowanie (94)

Rozdział 5. Narzędzia obiektowe (95)

  • PHP a pakiety (95)
    • Pakiety i przestrzenie nazw w PHP (95)
    • Automatyczne wczytywanie kodu (103)
  • Klasy i funkcje pomocnicze (105)
    • Szukanie klasy (106)
    • Badanie obiektów i klas (107)
    • Pozyskiwanie ciągu pełnej nazwy klasy (108)
    • Badanie metod (108)
    • Badanie składowych (110)
    • Badanie relacji dziedziczenia (110)
    • Badanie wywołań metod (110)
  • Interfejs retrospekcji - Reflection API (112)
    • Zaczynamy (112)
    • Pora zakasać rękawy (112)
    • Badanie klasy (114)
    • Badanie metod (116)
    • Badanie argumentów metod (117)
    • Korzystanie z retrospekcji (118)
  • Podsumowanie (121)

Rozdział 6. Obiekty a projektowanie obiektowe (123)

  • Czym jest projektowanie? (123)
  • Programowanie obiektowe i proceduralne (124)
    • Odpowiedzialność (127)
    • Spójność (127)
    • Sprzęganie (127)
    • Ortogonalność (128)
  • Zasięg klas (128)
  • Polimorfizm (129)
  • Hermetyzacja (131)
  • Nieważne jak (132)
  • Cztery drogowskazy (132)
    • Zwielokrotnianie kodu (133)
    • Przemądrzałe klasy (133)
    • Złota rączka (133)
    • Za dużo warunków (133)
  • Język UML (133)
    • Diagramy klas (134)
    • Diagramy sekwencji (139)
  • Podsumowanie (141)

Rozdział 7. Czym są wzorce projektowe? Do czego się przydają? (143)

  • Czym są wzorce projektowe? (143)
  • Wzorzec projektowy (145)
    • Nazwa (145)
    • Problem (146)
    • Rozwiązanie (146)
    • Konsekwencje (146)
  • Format wzorca według Bandy Czworga (146)
  • Po co nam wzorce projektowe? (147)
    • Wzorzec projektowy definiuje problem (147)
    • Wzorzec projektowy definiuje rozwiązanie (147)
    • Wzorce projektowe są niezależne od języka programowania (147)
    • Wzorce definiują słownictwo (148)
    • Wzorce są wypróbowane (148)
    • Wzorce mają współpracować (149)
    • Wzorce promują prawidła projektowe (149)
    • Wzorce są stosowane w popularnych frameworkach (149)
  • Wzorce projektowe a PHP (149)
  • Podsumowanie (150)

Rozdział 8. Wybrane prawidła wzorców (151)

  • Olśnienie wzorcami (151)
  • Kompozycja i dziedziczenie (152)
    • Problem (152)
    • Zastosowanie kompozycji (155)
  • Rozprzęganie (157)
    • Problem (157)
    • Osłabianie sprzężenia (158)
  • Kod ma używać interfejsów, nie implementacji (160)
  • Zmienne koncepcje (161)
  • Nadmiar wzorców (161)
  • Wzorce (161)
    • Wzorce generowania obiektów (162)
    • Wzorce organizacji obiektów i klas (162)
    • Wzorce zadaniowe (162)
    • Wzorce korporacyjne (162)
    • Wzorce baz danych (162)
  • Podsumowanie (162)

Rozdział 9. Generowanie obiektów (163)

  • Generowanie obiektów - problemy i rozwiązania (163)
  • Wzorzec Singleton (167)
    • Problem (167)
    • Implementacja (168)
    • Konsekwencje (169)
  • Wzorzec Factory Method (170)
    • Problem (170)
    • Implementacja (172)
    • Konsekwencje (174)
  • Wzorzec Abstract Factory (174)
    • Problem (174)
    • Implementacja (175)
    • Konsekwencje (177)
  • Prototyp (178)
    • Problem (178)
    • Implementacja (179)
  • Ależ to oszustwo! (181)
  • Podsumowanie (182)

Rozdział 10. Wzorce elastycznego programowania obiektowego (183)

  • Strukturalizacja klas pod kątem elastyczności obiektów (183)
  • Wzorzec Composite (183)
    • Problem (184)
    • Implementacja (186)
    • Konsekwencje (189)
    • Composite - podsumowanie (191)
  • Wzorzec Decorator (192)
    • Problem (192)
    • Implementacja (194)
    • Konsekwencje (197)
  • Wzorzec Facade (197)
    • Problem (197)
    • Implementacja (199)
    • Konsekwencje (199)
  • Podsumowanie (200)

Rozdział 11. Reprezentacja i realizacja zadań (201)

  • Wzorzec Interpreter (201)
    • Problem (201)
    • Implementacja (202)
    • Ciemne strony wzorca Interpreter (209)
  • Wzorzec Strategy (209)
    • Problem (209)
    • Implementacja (211)
  • Wzorzec Observer (214)
    • Implementacja (215)
  • Wzorzec Visitor (220)
    • Problem (220)
    • Implementacja (221)
    • Wady wzorca Visitor (225)
  • Wzorzec Command (226)
    • Problem (226)
    • Implementacja (226)
  • Podsumowanie (230)

Rozdział 12. Wzorce korporacyjne (231)

  • Przegląd architektury (231)
    • Wzorce (232)
    • Aplikacje i warstwy (232)
  • Małe oszustwo na samym początku (235)
    • Wzorzec Registry (235)
    • Implementacja (236)
  • Warstwa prezentacji (244)
    • Wzorzec Front Controller (244)
    • Wzorzec Application Controller (253)
    • Wzorzec Page Controller (264)
    • Wzorce Template View i View Helper (268)
  • Warstwa logiki biznesowej (270)
    • Wzorzec Transaction Script (270)
    • Wzorzec Domain Model (274)
  • Podsumowanie (277)

Rozdział 13. Wzorce bazodanowe (279)

  • Warstwa danych (279)
  • Wzorzec Data Mapper (280)
    • Problem (280)
    • Implementacja (280)
  • Wzorzec Identity Map (293)
    • Problem (293)
    • Implementacja (294)
    • Konsekwencje (296)
  • Wzorzec Unit of Work (297)
    • Problem (297)
    • Implementacja (297)
    • Konsekwencje (301)
  • Wzorzec Lazy Load (301)
    • Problem (301)
    • Implementacja (302)
    • Konsekwencje (303)
  • Wzorzec Domain Object Factory (303)
    • Problem (303)
    • Implementacja (304)
    • Konsekwencje (305)
  • Wzorzec Identity Object (306)
    • Problem (306)
    • Implementacja (307)
    • Konsekwencje (311)
  • Wzorce Selection Factory i Update Factory (312)
    • Problem (312)
    • Implementacja (312)
    • Konsekwencje (315)
  • Co zostało z wzorca Data Mapper? (316)
  • Podsumowanie (318)

Rozdział 14. Dobre (i złe) praktyki (319)

  • Nie tylko kod (319)
  • Pukanie do otwartych drzwi (320)
  • Jak to zgrać? (321)
  • Uskrzydlanie kodu (322)
  • Dokumentacja (323)
  • Testowanie (324)
  • Ciągła integracja (325)
  • Podsumowanie (325)

Rozdział 15. PEAR i Pyrus (327)

  • Czym jest PEAR? (327)
  • Pyrus (328)
  • Instalowanie pakietu (329)
    • Kanały PEAR (331)
  • Korzystanie z pakietu z PEAR (333)
    • Obsługa błędów w pakietach PEAR (334)
  • Tworzenie własnych pakietów PEAR (337)
    • Plik package.xml (337)
    • Składniki pakietu (338)
    • Element contents (339)
    • Zależności (342)
    • Dookreślanie instalacji - phprelease (343)
    • Przygotowanie pakietu do dystrybucji (344)
    • Konfigurowanie własnego kanału PEAR (345)
  • Podsumowanie (348)

Rozdział 16. Generowanie dokumentacji - phpDocumentor (349)

  • Po co nam dokumentacja? (349)
  • Instalacja (350)
  • Generowanie dokumentacji (350)
  • Komentarze DocBlock (352)
  • Dokumentowanie klas (354)
  • Dokumentowanie plików (354)
  • Dokumentowanie składowych (355)
  • Dokumentowanie metod (357)
  • Namespace support (357)
  • Tworzenie odnośników w dokumentacji (359)
  • Podsumowanie (361)

Rozdział 17. Zarządzanie wersjami projektu z systemem Git (363)

  • Po co mi kontrola wersji? (363)
  • Skąd wziąć klienta Git? (364)
  • Konfigurowanie serwera Git (365)
    • Tworzenie repozytorium zdalnego (365)
  • Rozpoczynamy projekt (367)
    • Klonowanie repozytorium (369)
  • Wprowadzanie i zatwierdzanie zmian (370)
  • Dodawanie i usuwanie plików i katalogów (373)
    • Dodawanie pliku (373)
    • Usuwanie pliku (374)
    • Dodawanie katalogu (374)
    • Usuwanie katalogów (374)
  • Etykietowanie wersji (375)
  • Rozgałęzianie projektu (375)
  • Podsumowanie (379)

Rozdział 18. Testy jednostkowe z PHPUnit (381)

  • Testy funkcjonalne i testy jednostkowe (381)
  • Testowanie ręczne (382)
  • PHPUnit (384)
    • Tworzenie przypadku testowego (384)
    • Metody asercji (385)
    • Testowanie wyjątków (386)
    • Uruchamianie zestawów testów (387)
    • Ograniczenia (388)
    • Atrapy i imitacje (389)
    • Dobry test to oblany test (392)
  • Testy dla aplikacji WWW (394)
    • Przygotowanie aplikacji WWW do testów (395)
    • Proste testy aplikacji WWW (396)
    • Selenium (398)
  • Słowo ostrzeżenia (402)
  • Podsumowanie (404)

Rozdział 19. Automatyzacja instalacji z Phing (405)

  • Czym jest Phing? (406)
  • Pobieranie i instalacja pakietu Phing (406)
  • Montowanie dokumentu kompilacji (407)
    • Różnicowanie zadań kompilacji (408)
    • Właściwości (410)
    • Typy (416)
    • Operacje (420)
  • Podsumowanie (424)

Rozdział 20. Ciągła integracja kodu (425)

  • Czym jest ciągła integracja? (425)
    • Przygotowanie projektu do ciągłej integracji (427)
  • Jenkins (436)
    • Instalowanie Jenkinsa (436)
    • Instalowanie rozszerzeń Jenkinsa (438)
    • Konfigurowanie klucza publicznego serwera Git (439)
    • Instalowanie projektu (439)
    • Pierwsza kompilacja (441)
    • Konfigurowanie raportów (441)
    • Automatyzacja kompilacji (444)
  • Podsumowanie (446)

Rozdział 21. Obiekty, wzorce, narzędzia (447)

  • Obiekty (447)
    • Wybór (448)
    • Hermetyzacja i delegowanie (448)
    • Osłabianie sprzężenia (448)
    • Zdatność do wielokrotnego stosowania kodu (449)
    • Estetyka (449)
  • Wzorce (450)
    • Co dają nam wzorce? (450)
    • Wzorce a zasady projektowe (451)
  • Narzędzia (452)
    • Testowanie (453)
    • Dokumentacja (453)
    • Zarządzanie wersjami (453)
    • Automatyczna kompilacja (instalacja) (454)
    • System integracji ciągłej (454)
    • Co pominęliśmy? (454)
  • Podsumowanie (455)

Dodatek A. Bibliografia (457)

  • Książki (457)
  • Publikacje (458)
  • Witryny WWW (458)

Dodatek B. Prosty analizator leksykalny (461)

  • Skaner (461)
  • Analizator leksykalny (468)

Skorowidz (481)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-9181-4
Rozmiar pliku: 7,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: