- promocja
Podrecznik HTML5. Smashing Magazine - ebook
Podrecznik HTML5. Smashing Magazine - ebook
Uwaga! Książka nie jest w kolorze. Rozdział "Praca z wartościami kolorów" udostępniamy Wam w kolorze pod tym adresem.»"
- Gruntowny przegląd nowych znaczników, atrybutów i wartości w HTML5
- Projektowanie struktury i nawigacji strony oraz korzystanie z grafiki, plików audio i wideo
- Sposoby na poprawne wyświetlanie witryny w różnych przeglądarkach
Niezbędny podręcznik dla webmasterów i programistów, którzy chcą szybko zacząć pracę z HTML5!
Po latach intensywnego rozwoju i niemal corocznego wprowadzania nowych, ulepszonych wersji nagle w 2000 roku dla języka HTML nastały czasy nadzwyczajnego jak na warunki sieci zastoju. Stary, dobry... ale mocno już wysłużony HTML4 zdecydowanie potrzebował gruntownych zmian. Przełom nastąpił w 2008 roku, gdy organizacja W3C opublikowała pierwszy szkic nowego standardu HTML5. Spotkał się on z tak entuzjastycznym przyjęciem, że od samego początku otrzymał mocne wsparcie rynku - popularne przeglądarki, począwszy od Google Chrome, przez Firefoksa czy Safari już zaczęły na wyścigi go implementować. Wciąż rozwijany HTML5 ma do zaoferowania sporo nowych, fantastycznych możliwości, które dają ambitnym webmasterom i programistom spore pole do popisu! Czy jesteś gotów po nie sięgnąć?
Jeśli skorzystasz z tej niezwykłej książki, będziesz mieć w zasięgu ręki całą wiedzę, której potrzebujesz, by zacząć działać! Ten podzielony na cztery części podręcznik pokaże Ci, jak zacząć pracę z najnowszą wersją HTML5, używać znaczników tego języka oraz różnych atrybutów i wartości. Dowiesz się, jak pracować z CSS oraz zapewniać swoim stronom doskonały wygląd i poprawne wyświetlanie na wszelkich możliwych nośnikach - od monitora komputera po ekran telefonu komórkowego. Zobaczysz także, jak zoptymalizować media w sieci, i zaczniesz sprawnie korzystać z tekstu, grafiki, audio, wideo czy nawigacji w przeglądarkach kompatybilnych z HTML5. Nauczysz się używać ciekawego, służącego do rysowania elementu canvas, a żebyś mógł z nim efektywnie pracować, autor wprowadzi Cię także w podstawy JavaScriptu i obiektowego modelu dokumentu (DOM) w HTML5. Ponadto zaczniesz stosować PHP do przetwarzania informacji wprowadzanych w postaci formularzy oraz przeczytasz o nowych obiektach geolocation i ich zaskakujących właściwościach.
Dzięki tej książce nauczysz się m.in. jak:
- pracować ze znacznikami HTML5 i CSS3
- zaprojektować strukturę witryny
- pracować z wartościami kolorów
- stworzyć przejrzystą i intuicyjną nawigację strony
- umieszczać grafikę oraz pliki audio i wideo na stronach HTML5
- wykorzystywać moc elementu canvas w HTML5
- korzystać z formularzy HTML5
- tworzyć interaktywność, zagnieżdżać obiekty i przechowywać informacje
Wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie oferuje HTML5
- twórz świetnie wyglądające, interaktywne strony nowej generacji!
Spis treści
Wstęp (13)
CZĘŚĆ I JĘZYK SIECI (17)
Rozdział 1. Wprowadzenie do HTML5 (19)
- Tworzenie przy pomocy znaczników: przegląd (20)
- Wprowadzanie nowych elementów HTML5 (21)
- Korzystanie z kontynuowanych znaczników z HTML4 (23)
- Pomijanie lub zastępowanie niekontynuowanych znaczników (27)
- Wybieranie przeglądarki interpretującej HTML5 (28)
- Mozilla Firefox (29)
- Google Chrome (30)
- Opera (32)
- Apple Safari (32)
- Microsoft Internet Explorer 9 (33)
- Przegląd różnych wyświetleń (34)
- Do dzieła! (35)
Rozdział 2. Znajomość znaczników HTML5 (37)
- Parsowanie kodu (38)
- Znajomość HTML5 i związanych z nim plików (38)
- Dowiadujemy się, które pliki działają w sieci (40)
- Dowiadujemy się, jak działają znaczniki (41)
- Zaczynamy od podstawowych znaczników HTML (41)
- Opisywanie strony za pomocą znaczników (42)
- Rozpoznawanie części znacznika (43)
- Znajomość roli znacznika komentarza (45)
- Zagnieżdżanie znaczników (48)
- Do dzieła! (50)
Rozdział 3. Znaczniki tekstowe i odrobina CSS3 (53)
- Podstawy (54)
- Trochę więcej organizacji (55)
- Zastanówmy się nad strukturą (57)
- Dodajmy więcej struktury HTML5 (59)
- Dodawanie stylu tekstowi za pomocą CSS3 (62)
- Nadawanie stylu elementom HTML5 za pomocą właściwości CSS3 (62)
- Tworzenie klas CSS3 i identyfikatory (69)
- Do dzieła! (73)
Rozdział 4. Praca z wartościami kolorów (75)
- Znajomość kolorów RGB (76)
- Używanie nazw (76)
- RGB i wartości procentowe HSL (77)
- Ustawianie RGB za pomocą liczb całkowitych (80)
- Ustawienia heksadecymalne: myślenie jak Twój komputer (81)
- Dodawanie kolorom przejrzystości (84)
- Tworzenie schematu koloru (86)
- Z koloru podstawowego (86)
- Z obrazu (87)
- Integrowanie Twojej palety kolorów z Twoją stroną (88)
- Do dzieła! (90)
CZĘŚĆ II STRONY, WITRYNY I PROJEKTY (93)
Rozdział 5. Tworzenie strony (95)
- Ustawianie bazy startowej (96)
- Dodawanie witrynie charakteru za pomocą metadanych (97)
- Kiedy skrypt jest potrzebny (98)
- Projektowanie za pomocą sekcji (100)
- Porządkowanie zawartości Twojej strony (104)
- Akapity, podziały i listy (104)
- Grupowanie bez dzielenia (108)
- Rysunki i podpisy (111)
- Organizacja plików (113)
- Odwołania do obrazków i ich organizacja (113)
- Odniesienie bezwzględne (113)
- Odniesienie względne (114)
- Do dzieła! (116)
Rozdział 6. Wyświetlanie danych w tabelach (117)
- Właściwości tabeli CSS3 dla HTML5 (118)
- Tabele i dane tabelaryczne (121)
- Podstawowe elementy tabeli (121)
- Nadawanie stylu tabeli (122)
- Dodawanie obramowania za pomocą CSS3 (123)
- Oddzielanie danych za pomocą kolorów tła (125)
- Tabele złożone (127)
- Korzystanie z atrybutów rowspan i colspan (128)
- Praktyczne rozpiętości w tabelach (130)
- Do dzieła! (133)
Rozdział 7. Wszystko o odnośnikach (135)
- Element link i jego główne atrybuty (136)
- Alternatywne arkusze stylów (136)
- Ikony odnośników (139)
- Wstępne pobieranie (140)
- Inne atrybuty odnośnika (141)
- Odnośniki strony (141)
- Więcej o atrybucie rel (142)
- Kotwice strony i identyfikatory (145)
- Cele (148)
- Korzystanie z elementu iframe (150)
- Zagnieżdżanie stron internetowych (151)
- Do dzieła! (153)
Rozdział 8. Strategie nawigacji (155)
- Nawigacja w sieci (156)
- Nawigacja projektanta i użytkownika (156)
- Nawigacja globalna (157)
- Korzystanie z JavaScriptu do wzywania strony z odnośnikiem (163)
- Tworzenie spójności (165)
- Nawigacja pionowa i pozioma (167)
- Zastosowanie pseudoklas CSS3 (167)
- Znajomość mechanizmów HTML5 w nawigacji pionowej (169)
- Korzystanie z ikon grafiki w nawigacji (172)
- Jednostronicowe witryny internetowe z pływającymi ramkami (172)
- Odwoływanie się do grafiki (173)
- Tworzenie i wykorzystywanie miniatur (173)
- Korzystanie z pływających ramek na urządzeniach przenośnych (175)
- Do dzieła! (176)
CZĘŚĆ III MEDIA W HTML5 (179)
Rozdział 9. Grafika (181)
- Podstawy plików obrazu w HTML5 (182)
- Liczy się format i piksele (182)
- Zachowywanie warstw w grafikach sieci (184)
- Praca nad rozmiarem plików graficznych (185)
- Korzystanie z programu graficznego do modyfikowania rozmiaru pliku (187)
- Umieszczanie obrazków i tworzenie elastycznych stron internetowych (195)
- Umieszczanie obrazka za pomocą atrybutu align (195)
- Elastyczny rozmiar obrazka z odrobiną JavaScriptu (197)
- Aplikacja dla plików dynamicznych SVG z plików Adobe Illustrator CS5 (200)
- Do dzieła! (202)
Rozdział 10. Dźwięk (205)
- Podstawy audio w HTML5 (206)
- Atrybut autoplay (206)
- Atrybut controls (206)
- Atrybut preload (208)
- Atrybut loop (209)
- Obsługa audio przez przeglądarkę (209)
- Uratowany przez źródło: plan B (210)
- Atrybut type (210)
- Parametr codec typu źródłowego (211)
- Tworzenie plików audio (212)
- Rejestrator dźwięku w systemie Windows 7 (212)
- Sound System w systemie Mac OS X (214)
- Efekty dźwiękowe: FX na Twoim komputerze (215)
- Dźwięk zmiany (215)
- Integrowanie efektów dźwiękowych ze stroną (217)
- Do dzieła! (220)
Rozdział 11. Wideo (221)
- Tworzenie strony HTML5 z wideo (222)
- Wideo i kompatybilność przeglądarki (224)
- Tworzenie formatu WebM: program Miro Video Converter (225)
- Konwersja na 3GP: program Adobe Media Encoder CS5 (226)
- Tworzenie filmów do zamieszczania w sieci (228)
- Kamery internetowe (228)
- Małe kamery wideo (229)
- Standardowe kamery wideo (230)
- Zrzuty wideo z ekranu (230)
- Wideo i atrybuty źródła (231)
- Atrybut type (231)
- Atrybut poster (232)
- Atrybut preload (233)
- Atrybut loop (233)
- Atrybut autoplay (234)
- Atrybut controls (234)
- Atrybut width i height (235)
- Do dzieła! (235)
CZĘŚĆ IV DYNAMICZNE ZNACZNIKI HTML5 ORAZ ODROBINA JAVASCRIPTU I PHP (237)
Rozdział 12. Dodajemy odrobinę języka JavaScript (239)
- Umieszczanie JavaScriptu na stronach HTML5 (240)
- JavaScript w plikach zewnętrznych (240)
- Funkcje (241)
- Procedury obsługi zdarzeń (242)
- Korzystanie z obiektowego modelu dokumentu (246)
- Jak DOM współdziała z Twoją stroną i JavaScriptem (246)
- Elementy HTML5 i DOM (248)
- Przechowywanie tymczasowych wartości (250)
- Zmienne (250)
- Tablice (254)
- Obiekty (255)
- Do dzieła! (258)
Rozdział 13. Korzystanie ze znacznika canvas na stronie (259)
- Podstawy elementu canvas (260)
- Prosta implementacja elementu canvas (262)
- Obrazki w elemencie canvas i cienie (269)
- Tworzenie złożonych rysunków za pomocą elementu canvas (274)
- Linie i ruch (275)
- Krzywe (279)
- Do dzieła! (285)
Rozdział 14. Dodawanie formularzy (287)
- Dodawanie formularza (288)
- Główne atrybuty formularza (289)
- Formularz jako część DOM (294)
- Wiele rodzajów danych wejściowych (296)
- Atrybut list, rodzaj adresu URL i listy danych (298)
- Pola typu radio i checkbox ułatwiające wybieranie elementów danych wejściowych (300)
- Wybieranie daty (304)
- Do dzieła! (306)
Rozdział 15. Zagnieżdżanie obiektów i przechowywanie informacji (307)
- Geolokalizacja (308)
- Znajdywanie szerokości i długości geograficznej (308)
- Pobieranie mapy (309)
- Praca z właściwościami geolokalizacji i wtyczka Google Earth (312)
- Przechowywanie w HTML5 (314)
- Przechowywanie w sesji (314)
- Przechowywanie lokalne (318)
- Dodawanie i dostosowywanie obiektów na stronach HTML5 (322)
- Dodawanie obiektu (322)
- Dostosowywanie obiektu (324)
- Do dzieła! (324)
Rozdział 16. Przechwytywanie danych interaktywnych (325)
- Język programowania po stronie serwera (326)
- Konfiguracja PHP na Twoim komputerze (któremu wydaje się, że jest serwerem) (327)
- Testowanie PHP (327)
- Podstawy PHP (328)
- Przechwytywanie żądania post (330)
- Weryfikacja danych (330)
- Podstawowe struktury skryptu PHP (332)
- Tymczasowe przechowywanie danych (332)
- Główne operatory PHP (335)
- Tworzenie aplikacji poczty elektronicznej (337)
- Prosta aplikacja poczty elektronicznej (337)
- Przechwytywanie i wysyłanie PHP (340)
- Dodawanie nagłówka i automatycznej odpowiedzi w PHP (341)
- Do dzieła! (343)
Skorowidz (345)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3960-1 |
Rozmiar pliku: | 17 MB |