Facebook - konwersja
  • promocja

Podrecznik HTML5. Smashing Magazine - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
20 czerwca 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Podrecznik HTML5. Smashing Magazine - ebook

Uwaga! Książka nie jest w kolorze. Rozdział "Praca z wartościami kolorów" udostępniamy Wam w kolorze pod tym adresem.»"

  • Gruntowny przegląd nowych znaczników, atrybutów i wartości w HTML5
  • Projektowanie struktury i nawigacji strony oraz korzystanie z grafiki, plików audio i wideo
  • Sposoby na poprawne wyświetlanie witryny w różnych przeglądarkach

Niezbędny podręcznik dla webmasterów i programistów, którzy chcą szybko zacząć pracę z HTML5!

Po latach intensywnego rozwoju i niemal corocznego wprowadzania nowych, ulepszonych wersji nagle w 2000 roku dla języka HTML nastały czasy nadzwyczajnego jak na warunki sieci zastoju. Stary, dobry... ale mocno już wysłużony HTML4 zdecydowanie potrzebował gruntownych zmian. Przełom nastąpił w 2008 roku, gdy organizacja W3C opublikowała pierwszy szkic nowego standardu HTML5. Spotkał się on z tak entuzjastycznym przyjęciem, że od samego początku otrzymał mocne wsparcie rynku - popularne przeglądarki, począwszy od Google Chrome, przez Firefoksa czy Safari już zaczęły na wyścigi go implementować. Wciąż rozwijany HTML5 ma do zaoferowania sporo nowych, fantastycznych możliwości, które dają ambitnym webmasterom i programistom spore pole do popisu! Czy jesteś gotów po nie sięgnąć?

Jeśli skorzystasz z tej niezwykłej książki, będziesz mieć w zasięgu ręki całą wiedzę, której potrzebujesz, by zacząć działać! Ten podzielony na cztery części podręcznik pokaże Ci, jak zacząć pracę z najnowszą wersją HTML5, używać znaczników tego języka oraz różnych atrybutów i wartości. Dowiesz się, jak pracować z CSS oraz zapewniać swoim stronom doskonały wygląd i poprawne wyświetlanie na wszelkich możliwych nośnikach - od monitora komputera po ekran telefonu komórkowego. Zobaczysz także, jak zoptymalizować media w sieci, i zaczniesz sprawnie korzystać z tekstu, grafiki, audio, wideo czy nawigacji w przeglądarkach kompatybilnych z HTML5. Nauczysz się używać ciekawego, służącego do rysowania elementu canvas, a żebyś mógł z nim efektywnie pracować, autor wprowadzi Cię także w podstawy JavaScriptu i obiektowego modelu dokumentu (DOM) w HTML5. Ponadto zaczniesz stosować PHP do przetwarzania informacji wprowadzanych w postaci formularzy oraz przeczytasz o nowych obiektach geolocation i ich zaskakujących właściwościach.

Dzięki tej książce nauczysz się m.in. jak:

  • pracować ze znacznikami HTML5 i CSS3
  • zaprojektować strukturę witryny
  • pracować z wartościami kolorów
  • stworzyć przejrzystą i intuicyjną nawigację strony
  • umieszczać grafikę oraz pliki audio i wideo na stronach HTML5
  • wykorzystywać moc elementu canvas w HTML5
  • korzystać z formularzy HTML5
  • tworzyć interaktywność, zagnieżdżać obiekty i przechowywać informacje

Wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie oferuje HTML5
- twórz świetnie wyglądające, interaktywne strony nowej generacji!

Spis treści

Wstęp (13)

CZĘŚĆ I JĘZYK SIECI (17)

Rozdział 1. Wprowadzenie do HTML5 (19)

  • Tworzenie przy pomocy znaczników: przegląd (20)
    • Wprowadzanie nowych elementów HTML5 (21)
    • Korzystanie z kontynuowanych znaczników z HTML4 (23)
    • Pomijanie lub zastępowanie niekontynuowanych znaczników (27)
  • Wybieranie przeglądarki interpretującej HTML5 (28)
    • Mozilla Firefox (29)
    • Google Chrome (30)
    • Opera (32)
    • Apple Safari (32)
    • Microsoft Internet Explorer 9 (33)
    • Przegląd różnych wyświetleń (34)
  • Do dzieła! (35)

Rozdział 2. Znajomość znaczników HTML5 (37)

  • Parsowanie kodu (38)
    • Znajomość HTML5 i związanych z nim plików (38)
    • Dowiadujemy się, które pliki działają w sieci (40)
  • Dowiadujemy się, jak działają znaczniki (41)
    • Zaczynamy od podstawowych znaczników HTML (41)
    • Opisywanie strony za pomocą znaczników (42)
    • Rozpoznawanie części znacznika (43)
    • Znajomość roli znacznika komentarza (45)
  • Zagnieżdżanie znaczników (48)
  • Do dzieła! (50)

Rozdział 3. Znaczniki tekstowe i odrobina CSS3 (53)

  • Podstawy (54)
    • Trochę więcej organizacji (55)
    • Zastanówmy się nad strukturą (57)
  • Dodajmy więcej struktury HTML5 (59)
  • Dodawanie stylu tekstowi za pomocą CSS3 (62)
    • Nadawanie stylu elementom HTML5 za pomocą właściwości CSS3 (62)
    • Tworzenie klas CSS3 i identyfikatory (69)
  • Do dzieła! (73)

Rozdział 4. Praca z wartościami kolorów (75)

  • Znajomość kolorów RGB (76)
    • Używanie nazw (76)
    • RGB i wartości procentowe HSL (77)
    • Ustawianie RGB za pomocą liczb całkowitych (80)
    • Ustawienia heksadecymalne: myślenie jak Twój komputer (81)
  • Dodawanie kolorom przejrzystości (84)
  • Tworzenie schematu koloru (86)
    • Z koloru podstawowego (86)
    • Z obrazu (87)
  • Integrowanie Twojej palety kolorów z Twoją stroną (88)
  • Do dzieła! (90)

CZĘŚĆ II STRONY, WITRYNY I PROJEKTY (93)

Rozdział 5. Tworzenie strony (95)

    • Ustawianie bazy startowej (96)
    • Dodawanie witrynie charakteru za pomocą metadanych (97)
    • Kiedy skrypt jest potrzebny (98)
  • Projektowanie za pomocą sekcji (100)
  • Porządkowanie zawartości Twojej strony (104)
    • Akapity, podziały i listy (104)
    • Grupowanie bez dzielenia (108)
    • Rysunki i podpisy (111)
  • Organizacja plików (113)
    • Odwołania do obrazków i ich organizacja (113)
    • Odniesienie bezwzględne (113)
    • Odniesienie względne (114)
  • Do dzieła! (116)

Rozdział 6. Wyświetlanie danych w tabelach (117)

  • Właściwości tabeli CSS3 dla HTML5 (118)
  • Tabele i dane tabelaryczne (121)
    • Podstawowe elementy tabeli (121)
  • Nadawanie stylu tabeli (122)
    • Dodawanie obramowania za pomocą CSS3 (123)
    • Oddzielanie danych za pomocą kolorów tła (125)
  • Tabele złożone (127)
    • Korzystanie z atrybutów rowspan i colspan (128)
    • Praktyczne rozpiętości w tabelach (130)
  • Do dzieła! (133)

Rozdział 7. Wszystko o odnośnikach (135)

  • Element link i jego główne atrybuty (136)
    • Alternatywne arkusze stylów (136)
    • Ikony odnośników (139)
    • Wstępne pobieranie (140)
    • Inne atrybuty odnośnika (141)
  • Odnośniki strony (141)
    • Więcej o atrybucie rel (142)
    • Kotwice strony i identyfikatory (145)
    • Cele (148)
  • Korzystanie z elementu iframe (150)
    • Zagnieżdżanie stron internetowych (151)
  • Do dzieła! (153)

Rozdział 8. Strategie nawigacji (155)

  • Nawigacja w sieci (156)
    • Nawigacja projektanta i użytkownika (156)
    • Nawigacja globalna (157)
  • Korzystanie z JavaScriptu do wzywania strony z odnośnikiem (163)
  • Tworzenie spójności (165)
    • Nawigacja pionowa i pozioma (167)
    • Zastosowanie pseudoklas CSS3 (167)
    • Znajomość mechanizmów HTML5 w nawigacji pionowej (169)
    • Korzystanie z ikon grafiki w nawigacji (172)
  • Jednostronicowe witryny internetowe z pływającymi ramkami (172)
    • Odwoływanie się do grafiki (173)
    • Tworzenie i wykorzystywanie miniatur (173)
    • Korzystanie z pływających ramek na urządzeniach przenośnych (175)
  • Do dzieła! (176)

CZĘŚĆ III MEDIA W HTML5 (179)

Rozdział 9. Grafika (181)

  • Podstawy plików obrazu w HTML5 (182)
    • Liczy się format i piksele (182)
    • Zachowywanie warstw w grafikach sieci (184)
  • Praca nad rozmiarem plików graficznych (185)
    • Korzystanie z programu graficznego do modyfikowania rozmiaru pliku (187)
  • Umieszczanie obrazków i tworzenie elastycznych stron internetowych (195)
    • Umieszczanie obrazka za pomocą atrybutu align (195)
    • Elastyczny rozmiar obrazka z odrobiną JavaScriptu (197)
    • Aplikacja dla plików dynamicznych SVG z plików Adobe Illustrator CS5 (200)
  • Do dzieła! (202)

Rozdział 10. Dźwięk (205)

  • Podstawy audio w HTML5 (206)
    • Atrybut autoplay (206)
    • Atrybut controls (206)
    • Atrybut preload (208)
    • Atrybut loop (209)
  • Obsługa audio przez przeglądarkę (209)
  • Uratowany przez źródło: plan B (210)
    • Atrybut type (210)
    • Parametr codec typu źródłowego (211)
  • Tworzenie plików audio (212)
    • Rejestrator dźwięku w systemie Windows 7 (212)
    • Sound System w systemie Mac OS X (214)
  • Efekty dźwiękowe: FX na Twoim komputerze (215)
    • Dźwięk zmiany (215)
    • Integrowanie efektów dźwiękowych ze stroną (217)
  • Do dzieła! (220)

Rozdział 11. Wideo (221)

  • Tworzenie strony HTML5 z wideo (222)
  • Wideo i kompatybilność przeglądarki (224)
    • Tworzenie formatu WebM: program Miro Video Converter (225)
    • Konwersja na 3GP: program Adobe Media Encoder CS5 (226)
  • Tworzenie filmów do zamieszczania w sieci (228)
    • Kamery internetowe (228)
    • Małe kamery wideo (229)
    • Standardowe kamery wideo (230)
    • Zrzuty wideo z ekranu (230)
  • Wideo i atrybuty źródła (231)
    • Atrybut type (231)
    • Atrybut poster (232)
    • Atrybut preload (233)
    • Atrybut loop (233)
    • Atrybut autoplay (234)
    • Atrybut controls (234)
    • Atrybut width i height (235)
  • Do dzieła! (235)

CZĘŚĆ IV DYNAMICZNE ZNACZNIKI HTML5 ORAZ ODROBINA JAVASCRIPTU I PHP (237)

Rozdział 12. Dodajemy odrobinę języka JavaScript (239)

  • Umieszczanie JavaScriptu na stronach HTML5 (240)
    • JavaScript w plikach zewnętrznych (240)
    • Funkcje (241)
    • Procedury obsługi zdarzeń (242)
  • Korzystanie z obiektowego modelu dokumentu (246)
    • Jak DOM współdziała z Twoją stroną i JavaScriptem (246)
    • Elementy HTML5 i DOM (248)
  • Przechowywanie tymczasowych wartości (250)
    • Zmienne (250)
    • Tablice (254)
    • Obiekty (255)
  • Do dzieła! (258)

Rozdział 13. Korzystanie ze znacznika canvas na stronie (259)

  • Podstawy elementu canvas (260)
    • Prosta implementacja elementu canvas (262)
    • Obrazki w elemencie canvas i cienie (269)
  • Tworzenie złożonych rysunków za pomocą elementu canvas (274)
    • Linie i ruch (275)
    • Krzywe (279)
  • Do dzieła! (285)

Rozdział 14. Dodawanie formularzy (287)

  • Dodawanie formularza (288)
    • Główne atrybuty formularza (289)
    • Formularz jako część DOM (294)
  • Wiele rodzajów danych wejściowych (296)
    • Atrybut list, rodzaj adresu URL i listy danych (298)
    • Pola typu radio i checkbox ułatwiające wybieranie elementów danych wejściowych (300)
    • Wybieranie daty (304)
  • Do dzieła! (306)

Rozdział 15. Zagnieżdżanie obiektów i przechowywanie informacji (307)

  • Geolokalizacja (308)
    • Znajdywanie szerokości i długości geograficznej (308)
    • Pobieranie mapy (309)
    • Praca z właściwościami geolokalizacji i wtyczka Google Earth (312)
  • Przechowywanie w HTML5 (314)
    • Przechowywanie w sesji (314)
    • Przechowywanie lokalne (318)
  • Dodawanie i dostosowywanie obiektów na stronach HTML5 (322)
    • Dodawanie obiektu (322)
    • Dostosowywanie obiektu (324)
  • Do dzieła! (324)

Rozdział 16. Przechwytywanie danych interaktywnych (325)

  • Język programowania po stronie serwera (326)
    • Konfiguracja PHP na Twoim komputerze (któremu wydaje się, że jest serwerem) (327)
    • Testowanie PHP (327)
  • Podstawy PHP (328)
    • Przechwytywanie żądania post (330)
    • Weryfikacja danych (330)
  • Podstawowe struktury skryptu PHP (332)
    • Tymczasowe przechowywanie danych (332)
    • Główne operatory PHP (335)
  • Tworzenie aplikacji poczty elektronicznej (337)
    • Prosta aplikacja poczty elektronicznej (337)
    • Przechwytywanie i wysyłanie PHP (340)
    • Dodawanie nagłówka i automatycznej odpowiedzi w PHP (341)
  • Do dzieła! (343)

Skorowidz (345)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-3960-1
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: