- W empik go
Podstawy języka angielskiego - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 czerwca 2024
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Podstawy języka angielskiego - ebook
Podstawy języka angielskiego jest podręcznikiem dla każdego, kto chce nauczyć się języka angielskiego. Przedstawia podstawy angielskiej gramatyki, uczy właściwego używania języka. Wszystkie rozdziały zawierają przykłady stosowania, danego zagadnienia, które zostały przetłumaczone na język polski oraz zadania do rozwiązania wraz z odpowiedziami, dzięki, którym będzie łatwiej utrwalić pisownię. Książka przyda się każdemu, kto chce poszerzyć własną wiedzę ze znajomości języka Angielskiego.
Kategoria: | Polonistyka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8324-623-9 |
Rozmiar pliku: | 1,3 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej
Rzeczownik nazywa osobę, miejsce, rzecz lub ideę.
Zazwyczaj pierwsza strona książki do gramatyki mówi o rzeczownikach. Rzeczowniki nadają nazwy konkretnych lub abstrakcyjnych rzeczy w naszym życiu. Ponieważ dzieci uczą się „mamy”, „taty” lub „mleka” jako pierwszego słowa, rzeczowniki powinny być pierwszym tematem podczas nauki języka obcego.
W przypadku liczby mnogiej większości rzeczowników dodaj s.
PRZYKŁAD
bottle — bottles
cup — cups
pencil — pencils
desk — desks
sticker — stickers
window — windows
W przypadku rzeczowników kończących się na ch, x, s lub s dodaj es.
PRZYKŁAD
box — boxes
watch — watches
moss — mosses
bus — buses
W przypadku rzeczowników kończących się na f lub fe zmień f na v i dodaj es.
PRZYKŁAD
wolf — wolves
wife — wives
leaf — leaves
life — lives
Niektóre rzeczowniki mają różne formy liczby mnogiej.
PRZYKŁAD
child — children
woman — women
man — men
mouse — mice
goose — geese
Rzeczowniki kończące się samogłoskami takimi jak y lub o nie mają określonych reguł.
PRZYKŁAD
baby — babies
toy — toys
kidney — kidneys
potato — potatoes
memo — memos
stereo — stereos
Kilka rzeczowników ma te same formy liczby pojedynczej i mnogiej.
PRZYKŁAD
sheep — sheep
deer — deer
series — series
species — species
Zadanie
Wybierz poprawną formę rzeczownika w każdym zdaniu.
PRZYKŁAD
1)I have three (child, children).
2)There are five (man, men) and one (woman, women).
3)(Baby, Babies) play with bottles as toys.
4)I put two big (potato, potatoes) in the lunch box.
5)A few men wear (watch, watches).
6)I put a (memo, memos) on the desk.
7)I saw a (mouse, mice) running by.
8)There are few (bus, buses) on the road today.
TŁUMACZENIE ZDAŃ
1) Mam troje (dziecko, dzieci).
2) Jest ich pięć (mężczyzna, mężczyzn)
i jedna(kobieta, kobiety).
3)(dziecko, dzieci) bawią się butelkami jak zabawkami.
4) Włożyłem dwa duże (ziemniak, ziemniaki) do pudełka
na lunch.
5) Kilku mężczyzn nosi (zegarek, zegarki).
6) Położyłem (notatkę, notatki) na biurku.
7) Widziałem (mysz, myszy) biegnące obok.
8) Niewiele jest (autobus, autobusów) na drogach dzisiaj.
Odpowiedzi
1) children.
2) men, woman.
3) Babies.
4) potatoes.
5) watches.
6) memo.
7) mouse.
8) buses.Rzeczowniki liczące, a rzeczowniki nieliczące
Policz rzeczowniki
Może być liczony jako jeden lub więcej.
pen, computer, bottle, spoon, desk, cup, television, chair, shoe, finger, flower, camera, stick, balloon, book, table, comb.
TŁUMACZENIE LICZBY POJEDYNCZEJ
długopis, komputer, butelka, łyżka, biurko, kubek, telewizor, krzesło, but, palec, kwiat, aparat fotograficzny, kij, balon, książka, stół, grzebień
WEŹ S, ABY UTWORZYĆ LICZBĘ MNOGĄ
pens, computers, bottles, spoons, desks, cups, televisions, chairs, shoes, fingers, flowers, cameras, sticks, balloons, books, tables, combs.
TŁUMACZENIE LICZBY MNOGIEJ
długopisy, komputery, butelki, łyżki, biurka, kubki, telewizory, krzesła, buty, palce, kwiaty, aparaty fotograficzne, kije, balony, książki, stoły, grzebienie.
Pracuj z wyrażeniami takimi jak (a few, few, many, some, every, each, these, and the number of).
a few pens, a few computers, many bottles, some spoons, every desk, each cup, these televisions, the number of chairs, a few shoes, a few fingers, many flowers, some cameras, every stick, each balloon, these books, the number of tables, many combs, etc.
a few pens, a few computers, many bottles, some spoons, every desk, each cup, these televisions, the number of chairs, a few shoes, a few fingers, many flowers, some cameras, every stick, each balloon, these books, the number of tables, many combs, etc.
TŁUMACZENIE LICZBY MNOGIEJ
Kilka długopisów, kilka komputerów, wiele butelek, kilka łyżek, każde biurko, każda filiżanka, te telewizory, liczba krzeseł, kilka butów, kilka palców, wiele kwiatów, kilka aparatów fotograficznych, każdy patyk, każdy balon, te książki, liczba stołów, wiele grzebieni itp.
Pracuj z odpowiednimi artykułami (a, an lub the).
a pen, the computer, a bottle, the spoon, a desk, the cup, a television, the chair, a shoe, the finger, a flower, the camera, a stick, the balloon, a book, the table, a comb, etc.
TŁUMACZENIE SŁÓW
długopis, komputer, butelka, łyżka, biurko, kubek, telewizor, krzesło, but, palec, kwiat, aparat fotograficzny, patyk, balon, książka, stół, grzebień itp.Rzeczowniki nieliczące
Nie można policzyć. Zazwyczaj wyrażają grupę lub typ.
water, wood, ice, air, oxygen, English, Spanish, traffic, furniture, milk, wine, sugar, rice, meat, flour, soccer, sunshine, etc.
TŁUMACZENIE
woda, drewno, lód, powietrze, tlen, angielski, hiszpański, ruch uliczny, meble, mleko, wino, cukier, ryż, mięso, mąka, piłka nożna, słońce itp.
PRZYKŁAD
Sugar is sweet. The sunshine is beautiful. I drink milk. He eats rice. We watch soccer together. The wood is burning.
TŁUMACZENIE
Cukier jest słodki. Słońce jest piękne. Piję mleko. Je ryż. Oglądamy razem piłkę nożną. Drewno płonie.
Pracuj z wyrażeniami takimi jak (some, any, enough, this, that, and much).
PRZYKŁAD
We ate some rice and milk.
I hope to see some sunshine today.
This meat is good.
She does not speak much Spanish.
Do you see any traffic on the road?
That wine is very old.
TŁUMACZENIE
Zjedliśmy trochę ryżu i mleka.
Mam nadzieję, że zobaczę dziś trochę słońca.
To mięso jest dobre.
Nie mówi zbyt dobrze po hiszpańsku.
Czy widzisz jakiś ruch na drodze?
To wino jest bardzo stare.Rzeczowniki dzierżawcze
Rzeczowniki dzierżawcze są używane do wskazania własności.
Rzeczowniki dzierżawcze są zwykle tworzone przez dodanie apostrofu ( ’ ) i s.
PRZYKŁAD
John’s book.
Kerry’s car.
Grandma’s mirror.
TŁUMACZENIE
Książka Jana.
Samochód Kerry’ego.
Lustro babci.
Gdy rzeczownik jest w liczbie mnogiej i kończy się na s, po prostu dodaj apostrof (”).
PRZYKŁAD
The kids” toys.
My parents” house.
The teachers” lounge.
TŁUMACZENIE
Zabawki dla dzieci.
Dom moich rodziców.
Salon nauczycielski.
Jeśli dwie osoby posiadają jedną rzecz, dodaj apostrof i s tylko do drugiej osoby.
PRZYKŁAD
John and Mary’s new house
David and Sue’s wedding
Tom and Doug’s car
TŁUMACZENIE
Nowy dom Jana i Marii
Ślub Davida i Sue
Samochód Toma i Douga
Jeśli dwie osoby posiadają oddzielne rzeczy, dodaj apostrof i s dla każdej osoby.
PRZYKŁAD
Susan’s and Beth’s books
Jean’s and Dan’s pants
Ben’s and Jim’s offices
TŁUMACZENIE
Książki Susan i Beth
Spodnie Jean i Dana
Biura Bena i Jima
Zadanie
Które z poniższych stwierdzeń nie jest poprawne?
PRZYKŁAD
1)Dr. Hunts has a new computer.
2)Dr. Hunts’s new computer is working well.
3)Dr. Hunts” computer is new.
TŁUMACZENIE
1)Dr Hunts ma nowy komputer.
2) Nowy komputer doktora Huntsa działa dobrze.
3) Komputer doktora Huntsa jest nowy.
Odpowiedź
Zarówno 2, jak i 3 są poprawnymi odpowiedziami. W swoim pisaniu powinieneś być konsekwentny. Jeśli zdecydujesz się pominąć ostatnie „s”, zostaw je w całym zdaniu.Czasowniki „być”(„Be” Verbs)
Czasownik pokazuje działanie, lub stan bycia.
PRZYKŁAD
I go home. Home is my place to rest. I like the smell of my house. I feel totally relaxed. Home refreshes me. At home, I get ready for a new day.
TŁUMACZENIE
Wracam do domu. Dom jest moim miejscem odpoczynku. Lubię zapach mojego domu. Czuję się całkowicie zrelaksowany. Dom mnie odświeża. W domu przygotowuję się na nowy dzień.
Czasowniki „Be” wskazują na stan bycia.
PRZYKŁAD
I am a doctor.
He is sleepy.
We are here.
TŁUMACZENIE
Jestem lekarzem.
Jest śpiący.
Jesteśmy tutaj.
Zdania zaprzeczające muszą posiadać „nie” po czasowniku.
PRZYKŁAD
I am not a doctor.
He is not sleepy.
We are not there.
TŁUMACZENIE
Nie jestem lekarzem.
Nie jest śpiący.
Nas tam nie ma.
Czasownik pojawia się jako pierwszy w zdaniach pytających.
PRZYKŁAD
Am I a doctor?
Is he sleepy?
Are we there?
TŁUMACZENIE
Czy jestem lekarzem?
Czy jest śpiący?
Czy tam jesteśmy?
Zdanie Nie są (is not) można skrócić do (isn’t).
PRZYKŁAD
He isn’t sleepy.
We aren’t there.
TŁUMACZENIE
Nie jest śpiący.
Nie ma nas tam.
Odmiany czasownika be, „być”
LICZBA POJEDYNCZA
_1 osoba liczba pojedyncza: I am._
_2 osoba liczba pojedyncza: You are._
_3 osoba liczba pojedyncza: He is, She is, It is._
_LICZBA MNOGA_
_1 osoba liczba mnoga: we._
_2 osoba liczba mnoga: you._
_3 osoba liczba mnoga: they._
_Bezokolicznik: (to) be._
Zaprzeczenie
LICZBA POJEDYNCZA
_1 osoba liczba pojedyncza: I am not_
_2 osoba liczba pojedyncza: You are not (aren’t)_
_3 osoba liczba pojedyncza: He is not (isn’t), She is not (isn’t),_
_It is not (isn’t)_
_LICZBA MNOGA_
_osoba liczba mnoga: We are not (aren’t)._
_2 osoba liczba mnoga: You are not (aren’t)._
_3 osoba liczba mnoga: They are not (aren’t)._
Zadanie
_Które z poniższych zdań jest napisane poprawnie?_
_1)I am thirsty._
_2)You are kind._
_3)He am not sad._
_4)She are not tall._
_5)It is not moving._
_6)We aren’t tired._
_7)Is they running?_
_8)Are you ready?_
_TŁUMACZENIE_
_1) Jestem spragniony._
_2) Jesteś miły._
_3) On nie jest smutny._
_4) Ona nie jest wysoka._
_5) Nie porusza się._
_6) Nie jesteśmy zmęczeni._
_7) Czy działają?_
_8) Czy jesteś gotowy?_
Odpowiedź
_Poprawne są 1, 2, 5, 6 i 8._Czasowniki akcji
_Czasowniki czynności wyrażają działanie i są najczęstszymi czasownikami.
Czasowniki akcji muszą być na końcu z trzecioosobowymi, pojedynczymi podmiotami._
_PRZYKŁAD_
He eats bread.
She walks to the station.
It floats on the sea.
TŁUMACZENIE
Je chleb.
Idzie na dworzec.
Unosi się na morzu.
Zdania przeczące need do not, does not, or did not.
PRZYKŁAD
I do not eat bread.
He does not eat bread.
You did not walk to the station.
It does not float on the sea.
TŁUMACZENIE
Nie jem chleba.
Nie je chleba.
Nie szedłeś na dworzec.
Nie unosi się na morzu.
Zdania pytające zaczynają się od do, does, lub did.
PRZYKŁAD
Do you eat bread?
Does he eat bread?
Does she walk to the station?
Did they finish it?
TŁUMACZENIE
Czy jesz chleb?
Czy je chleb?
Czy ona idzie na dworzec?
Czy go skończyli?
Nie można skrócić do don’t, does not to doesn’t, and did not to didn’t.
PRZYKŁAD
I don’t eat bread.
She doesn’t walk to the station.
It doesn’t float on the sea.
They didn’t finish it.
TŁUMACZENIE
Nie jem chleba.
Nie idzie na dworzec.
Nie unosi się na morzu.
Nie dokończyli go.
Zadanie
Popraw błędy czasowników w poniższych zdaniach. Niektóre zdania mogą być poprawne.
PRZYKŁAD
1)I runs a marathon.
2)You look sleepy.
3)She do not dance.
4)Does you leave today?
5)We don’t stay here.
6)It come with rice.
TŁUMACZENIE
1) Biegnę maraton.
2) Wyglądasz na śpiącego.
3) Ona nie tańczy.
4) Czy wyjeżdżasz dzisiaj?
5) Nie zostajemy tutaj.
6) Pochodzi z ryżem.
Odpowiedź
1) runs -> run
3) do -> does
4) Does -> Do
6) come -> comesZaimki
Zaimek zastępuje rzeczownik.
PRZYKŁAD
Mary is one of the heads of the ToJi Corporation. Mary works with Mr. James and Mr. James” son Tom. Mr. James and Mr. James” son Tom are experts in biochemistry. Mary, Mr. James, and Tom researched and invented a drug for cancer treatment.
TŁUMACZENIE
Mary jest jednym z szefów ToJi Corporation. Mary pracuje z panem Jamesem i synem pana Jamesa, Tomem. Pan James i syn pana Jamesa, Tom, są ekspertami w dziedzinie biochemii. Mary, pan James i Tom zbadali i wynaleźli lek do leczenia raka.
Jeśli powyższy tekst jest napisany za pomocą zaimków:
PRZYKŁAD
Mary is one of the heads of the ToJi Corporation. She works with Mr. James and his son Tom. He and his son Tom are experts in biochemistry. They researched and invented a drug for cancer treatment.
TŁUMACZENIE
Mary jest jednym z szefów ToJi Corporation. Pracuje z panem Jamesem i jego synem Tomem. On i jego syn Tom są ekspertami w dziedzinie biochemii. Zbadali i wynaleźli lek do leczenia raka.
Zaimki osobowe
Zaimki osobowe odnoszą się do osoby:
PRZYKŁAD
I go to school.
You are a student.
They are Koreans.
He works here.
We gave her food.
TŁUMACZENIE
Chodzę do szkoły.
Jesteś studentem.
To Koreańczycy.
Pracuje tutaj.
Daliśmy jej jedzenie.
Słowo „to” odnosi się do przedmiotu:
PRZYKŁAD
I drank it.
It is big.
They cut it into halves.
TŁUMACZENIE
Wypiłem to.
Jest duży.
Przecięli go na pół.
ZAIMKI OSOBOWE
1 osoba liczba pojedyncza: I. liczba mnoga: we.
2 osoba liczba pojedyncza: you. liczba mnoga: you.
3 osoba liczba pojedyncza: he, she, it. liczba mnoga: they
TŁUMACZENIE
1 osoba liczba pojedyncza: Ja. liczba mnoga: my.
2 osoba liczba pojedyncza: ty. liczba mnoga: wy.
3 osoba liczba pojedyncza: on, ona, ono. liczba mnoga: oni,
one.
Zadanie
Napisz poprawny zaimek w każdym pustym miejscu.
1) I ate an apple.______ was delicious.
2) You look tired.______ should rest.
3) She is a teacher. I gave _____ a book.
4) They are my friends. I like_______ very much.
5) He saw the movie.______ was funny.
Odpowiedź
1) I ate an apple. It was delicious.
2) You look tired. You should rest.
3) She is a teacher. I gave her a book.
4) They are my friends. I like them very much.
5) He saw the movie. He was funny.
TŁUMACZENIE
1) Zjadłem jabłko. To było pyszne.
2) Wyglądasz na zmęczonego. Powinieneś odpocząć.
3) Jest nauczycielką. Dałem jej książkę.
4) To moi przyjaciele. Bardzo ich lubię.
5) On widział film. On był zabawnyPrzymiotniki
Przymiotniki opisują, lub modyfikują rzeczowniki.
PRZYKŁAD
I like fairy tales. A fairy tale is an imaginary story that has unrealistic characters in a fantastic background. It makes me forget about the real world and refreshes my tired mind.
TŁUMACZENIE
Lubię bajki. Bajka to wyimaginowana historia, która ma nierealistyczne postacie na fantastycznym tle. Sprawia, że zapominam o prawdziwym świecie i odświeża mój zmęczony umysł.
Przymiotniki zazwyczaj pojawiają się bezpośrednio przed rzeczownikiem.
PRZYKŁAD
A pretty girl.
Red flowers.
A long stick.
Heavy boxes.
Warm weather.
TŁUMACZENIE
Ładna dziewczyna.
Czerwone kwiaty.
Długi kij.
Ciężkie pudła.
Ciepła pogoda.
Zwykle przymiotniki o przeciwnym znaczeniu są tworzone przez dodanie przedrostka, takiego jak _un_, _in_ lub _dis_.
PRZYKŁAD
clear — unclear,
important — unimportant,
predictable — unpredictable,
believable — unbelievable,
common — uncommon,
aware — unaware,
ambiguous — unambiguous,
conventional — unconventional,
certain — uncertain, definite — indefinite,
correct — incorrect,
comparable — incomparable,
complete — incomplete,
evitable — inevitable,
expensive — inexpensive,
able — disable,
assemble — disassemble,
content — discontent,
similar — dissimilar.
TŁUMACZENIE
jasne — niejasne,
ważne — nieważne,
przewidywalne — nieprzewidywalne,
wiarygodne — niewiarygodne,
powszechne — niecodzienne,
świadome — nieświadome,
niejednoznaczne — jednoznaczne,
konwencjonalne — niekonwencjonalne,
pewne — niepewne,
określony — nieokreślony,
poprawny — niepoprawny,
porównywalny — nieporównywalny,
kompletny — niekompletny,
możliwy do uniknięcia — nieunikniony,
drogi — niedrogi,
zdolny — niezdolny,
zmontować — zdemontować,
zadowolenie — niezadowolenie,
podobne — niepodobne.
Używając ciągu przymiotników, powinny one pojawiać się w ustalonej kolejności: rozmiar / kształt + wiek + kolor + pochodzenie + materiał.
PRZYKŁAD
A big brown house,
A small old English desk,
A beautiful black Italian leather purse,
Delicious Chinese food.
TŁUMACZENIE
Duży brązowy dom,
Małe stare angielskie biurko,
Piękna czarna włoska skórzana torebka,
Pyszne chińskie jedzenie.
_
_
_Przymiotnik_ + opisuje klasę lub grupę ludzi i działa jako rzeczownik.
PRZYKŁAD
the old,
the young,
the poor,
the rich,
the oppressed,
the homeless.
This popular TV show is loved by the old.
TŁUMACZENIE
starzy,
młodzi,
biedni,
bogaci,
uciskani,
bezdomni.
Ten popularny program telewizyjny jest kochany przez starych.
Zadanie
1. Napisz przeciwne przymiotniki, używając odpowiedniego przedrostka.
1)Clear —
2) Definite —
3) Correct —
4) Expensive —
5) Complete —
2. Podkreśl wszystkie przymiotniki w poniższych zdaniach.
In the spring, red roses blossom in my cute small garden. The beautiful birds also sing in the big oak tree.
TŁUMACZENIE
Wiosną czerwone róże kwitną w moim uroczym małym ogrodzie. Piękne ptaki śpiewają również w wielkim dębie.
Odpowiedź
1. 1) unclear,
2) indefinite,
3) incorrect,
4) inexpensive,
5) incomplete,
2. red, cute, small, beautiful, big, oak.Przymiotniki porównawcze
1. Przymiotniki porównawcze porównują dwie rzeczy. Przymiotniki superlatywne porównują więcej niż dwie rzeczy. Zwykle przymiotniki, które zawierają tylko jedną sylabę lub kończą się na „y”, używają „er” do tworzenia wyrazów i „est” do tworzenia superlatywów. W przypadku przymiotników kończących się na y zmień „y” na „i” przed dodaniem „er” lub „est”.
PRZYKŁAD
old — older — oldest,
young — younger — youngest,
pretty — prettier — prettiest,
long — longer — longest,
short — shorter — shortest,
bright — brighter — brightest,
close — closer — closest,
happy — happier — happiest.
TŁUMACZENIE
stary — starszy — najstarszy,
młody — młodszy — najmłodszy,
ładne — ładniejsze — najładniejsze,
długi — dłuższy — najdłuższy,
krótki — krótszy — najkrótszy,
jasny — jaśniejszy — najjaśniejszy,
blisko — bliżej — najbliżej,
szczęśliwy — szczęśliwszy — najszczęśliwszy.
2. Przymiotniki z dwiema, lub więcej sylabami nie zmieniają się, ale zamiast tego dodają more, tworząc porównania i _większość_ w superlatywach.
PRZYKŁAD
respectable — more respectable — most respectable,
beautiful — more beautiful — most beautiful,
preferable — more preferable — most preferable,
hardworking — more hardworking — most hardworking.
TŁUMACZENIE
Szanowany — bardziej godny szacunku — najbardziej
szanowany,
piękne — piękniejsze — najpiękniejsze,
preferowany — bardziej preferowany — najkorzystniejszy,
pracowity — bardziej pracowity — najbardziej pracowity.
3. Niektóre przymiotniki mają różne formy porównawcze i superlatywy.
PRZYKŁAD
good — better — best,
bad — worse — worst,
little — less — least,
much (many) — more — most,
far — further — furthest.
TŁUMACZENIE
dobry — lepszy — najlepszy,
zły — gorszy — najgorszy,
mało — mniej — najmniej,
dużo (wiele) — więcej — najwięcej,
daleko — dalej — najdalej.
4. Słowo _to_ zwykle pojawia się w zdaniach porównawczych.
PRZYKŁAD
Amy is smarter than Betty.
Chad is stronger than Dan.
Greg is more diligent than his brother.
I have more apples than he.
She likes him more than me.
TŁUMACZENIE
Amy jest mądrzejsza od Betty.
Chad jest silniejszy od Dana.
Greg jest bardziej pracowity niż jego brat.
Mam więcej jabłek niż on.
Lubi go bardziej niż mnie.
5. Superlatywom zazwyczaj towarzyszy słowo _the_.
PRZYKŁAD
Tom is the oldest man in town.
Paul is the tallest boy in the neighborhood.
That shade of blue is the most beautiful color.
This is the longest song that I have ever heard.
TŁUMACZENIE
Tom jest najstarszym mężczyzną w mieście.
Paul jest najwyższym chłopcem w okolicy.
Ten odcień niebieskiego jest najpiękniejszym kolorem.
To najdłuższa piosenka, jaką kiedykolwiek słyszałem.
Zadanie 1
Napisz odpowiednią porównawczą, lub nadrzędną formę słowa zimny w każdym pustym miejscu.
Yesterday was a cold day. Today is________ than yesterday. Tomorrow will be the_________ day yet.
TŁUMACZENIE
Wczoraj był zimny dzień. Dzisiaj jest_________ niż wczoraj.
Jutro będzie_______ jeszcze ten dzień.
Zadanie 2
Wypełnij puste pola.
1)My friend has a pretty purse, but I have a________ one.
2)The_________ weather is yet to come!
3)Today’s sunshine is__________ beautiful than yesterday’s.
TŁUMACZENIE
1) Mój przyjaciel ma ładną torebkę, ale ja mam jedną.
2) Pogoda jeszcze nadejdzie!
3) Dzisiejsze słońce jest piękne niż wczorajsze.
Zadanie 3
Które z poniższych zdań jest niepoprawne?
PRZYKŁAD
1) Mary is shorter than Jane.
2) The moon is more closer to the earth than the sun.
3) I have the best score on the exam.
TŁUMACZENIE
1) Mary jest niższa od Jane.
2) Księżyc jest bliżej Ziemi niż Słońce.
3) Mam najlepszy wynik na egzaminie.
Odpowiedzi
ZADANIE 1
colder, coldest.
ZADANIE 2
prettier, best, more
ZADANIE 3
2.Przysłówki
Przysłówki modyfikują czasownik, przymiotnik lub inny przysłówek.
1. Przysłówek mówi więcej o czasowniku w zdaniu.
PRZYKŁAD
The fire engine runs fast.
Listen to his speech carefully.
I browse the web frequently.
It rained hard.
TŁUMACZENIE
Wóz strażacki jedzie szybko.
Posłuchaj uważnie jego przemówienia.
Często przeglądam sieć.
Mocno padało.
2. Przysłówek opisuje więcej o przymiotniku w zdaniu.
PRZYKŁAD
The news is very surprising!
The coffee is extremely hot, so be careful.
Nature is really amazing!
TŁUMACZENIE
Wiadomość jest bardzo zaskakująca!
Kawa jest bardzo gorąca, więc bądź ostrożny.
Natura jest naprawdę niesamowita!
3. Przysłówek modyfikuje inny przysłówek w zdaniu.
PRZYKŁAD
It rains very hard.
Computers run much faster these days.
I clean my room less frequently because I am busy.
TŁUMACZENIE
Pada bardzo mocno.
W dzisiejszych czasach komputery działają znacznie szybciej.
Rzadziej sprzątam pokój, bo jestem zajęty.
4. Zwykle przymiotniki można zmienić na przysłówki, dodając końcówkę „ly”.
PRZYKŁAD
slow — slowly,
quick — quickly,
comfortable — comfortably,
loud — loudly,
clear — clearly.
TŁUMACZENIE
wolno — powoli,
Szybko — szybko,
wygodnie — wygodnie,
głośno — głośno,
jasne — wyraźne.
5. Aby zmienić przymiotniki kończące się na „y” na przysłówki, zmień „y” na „i” i dodaj „ly”.
PRZYKŁAD
happy — happily,
easy — easily.
TŁUMACZENIE
szczęśliwy — szczęśliwie,
łatwe — łatwe.
Zadanie
Wybierz poprawną formę słowa w poniższych zdaniach.
PRZYKŁAD
1)I spoke to you (careful, carefully) last time.
2)We talked about it (clear, clearly).
3)I sat on the (comfortable, comfortably) sofa.
4)My dog runs very (fast, faster).
5)Let’s install the new program (quick, quickly).
TŁUMACZENIE
1) Rozmawiałem z tobą (ostrożnie, ostrożnie) ostatnim razem.
2) Rozmawialiśmy o tym (jasno, wyraźnie).
3) Usiadłem na (wygodnej, wygodnej) sofie.
4) Mój pies biega bardzo (szybko, szybciej).
5) Zainstaluj nowy program (szybko, szybko).
Odpowiedź
TŁUMACZENIE
1) ostrożnie.
2) wyraźnie.
3) wygodnie.
4) szybko.
5) szybko.Czas prosty
Forma czasownika mówi, kiedy dzieje się akcja. Istnieją trzy główne formy czasowników: teraźniejszy, przeszły i przyszły. Każdy czas główny jest podzielony na czasy prosty(SIMPLE), progresywny(PROGRESSIVE), doskonały(PERFECT) i czas doskonały progresywny (PERFECT PROGRESSIVE).
Rzeczy do zapamiętania o czasie prostym: a. Czas teraźniejszy jest oryginalną formą czasownika. Ur. Czas przeszły ma kilka wzorców. c. Czas przyszły potrzebuje (będzie)+ czasownik((shall) + verb).
Rzeczownik nazywa osobę, miejsce, rzecz lub ideę.
Zazwyczaj pierwsza strona książki do gramatyki mówi o rzeczownikach. Rzeczowniki nadają nazwy konkretnych lub abstrakcyjnych rzeczy w naszym życiu. Ponieważ dzieci uczą się „mamy”, „taty” lub „mleka” jako pierwszego słowa, rzeczowniki powinny być pierwszym tematem podczas nauki języka obcego.
W przypadku liczby mnogiej większości rzeczowników dodaj s.
PRZYKŁAD
bottle — bottles
cup — cups
pencil — pencils
desk — desks
sticker — stickers
window — windows
W przypadku rzeczowników kończących się na ch, x, s lub s dodaj es.
PRZYKŁAD
box — boxes
watch — watches
moss — mosses
bus — buses
W przypadku rzeczowników kończących się na f lub fe zmień f na v i dodaj es.
PRZYKŁAD
wolf — wolves
wife — wives
leaf — leaves
life — lives
Niektóre rzeczowniki mają różne formy liczby mnogiej.
PRZYKŁAD
child — children
woman — women
man — men
mouse — mice
goose — geese
Rzeczowniki kończące się samogłoskami takimi jak y lub o nie mają określonych reguł.
PRZYKŁAD
baby — babies
toy — toys
kidney — kidneys
potato — potatoes
memo — memos
stereo — stereos
Kilka rzeczowników ma te same formy liczby pojedynczej i mnogiej.
PRZYKŁAD
sheep — sheep
deer — deer
series — series
species — species
Zadanie
Wybierz poprawną formę rzeczownika w każdym zdaniu.
PRZYKŁAD
1)I have three (child, children).
2)There are five (man, men) and one (woman, women).
3)(Baby, Babies) play with bottles as toys.
4)I put two big (potato, potatoes) in the lunch box.
5)A few men wear (watch, watches).
6)I put a (memo, memos) on the desk.
7)I saw a (mouse, mice) running by.
8)There are few (bus, buses) on the road today.
TŁUMACZENIE ZDAŃ
1) Mam troje (dziecko, dzieci).
2) Jest ich pięć (mężczyzna, mężczyzn)
i jedna(kobieta, kobiety).
3)(dziecko, dzieci) bawią się butelkami jak zabawkami.
4) Włożyłem dwa duże (ziemniak, ziemniaki) do pudełka
na lunch.
5) Kilku mężczyzn nosi (zegarek, zegarki).
6) Położyłem (notatkę, notatki) na biurku.
7) Widziałem (mysz, myszy) biegnące obok.
8) Niewiele jest (autobus, autobusów) na drogach dzisiaj.
Odpowiedzi
1) children.
2) men, woman.
3) Babies.
4) potatoes.
5) watches.
6) memo.
7) mouse.
8) buses.Rzeczowniki liczące, a rzeczowniki nieliczące
Policz rzeczowniki
Może być liczony jako jeden lub więcej.
pen, computer, bottle, spoon, desk, cup, television, chair, shoe, finger, flower, camera, stick, balloon, book, table, comb.
TŁUMACZENIE LICZBY POJEDYNCZEJ
długopis, komputer, butelka, łyżka, biurko, kubek, telewizor, krzesło, but, palec, kwiat, aparat fotograficzny, kij, balon, książka, stół, grzebień
WEŹ S, ABY UTWORZYĆ LICZBĘ MNOGĄ
pens, computers, bottles, spoons, desks, cups, televisions, chairs, shoes, fingers, flowers, cameras, sticks, balloons, books, tables, combs.
TŁUMACZENIE LICZBY MNOGIEJ
długopisy, komputery, butelki, łyżki, biurka, kubki, telewizory, krzesła, buty, palce, kwiaty, aparaty fotograficzne, kije, balony, książki, stoły, grzebienie.
Pracuj z wyrażeniami takimi jak (a few, few, many, some, every, each, these, and the number of).
a few pens, a few computers, many bottles, some spoons, every desk, each cup, these televisions, the number of chairs, a few shoes, a few fingers, many flowers, some cameras, every stick, each balloon, these books, the number of tables, many combs, etc.
a few pens, a few computers, many bottles, some spoons, every desk, each cup, these televisions, the number of chairs, a few shoes, a few fingers, many flowers, some cameras, every stick, each balloon, these books, the number of tables, many combs, etc.
TŁUMACZENIE LICZBY MNOGIEJ
Kilka długopisów, kilka komputerów, wiele butelek, kilka łyżek, każde biurko, każda filiżanka, te telewizory, liczba krzeseł, kilka butów, kilka palców, wiele kwiatów, kilka aparatów fotograficznych, każdy patyk, każdy balon, te książki, liczba stołów, wiele grzebieni itp.
Pracuj z odpowiednimi artykułami (a, an lub the).
a pen, the computer, a bottle, the spoon, a desk, the cup, a television, the chair, a shoe, the finger, a flower, the camera, a stick, the balloon, a book, the table, a comb, etc.
TŁUMACZENIE SŁÓW
długopis, komputer, butelka, łyżka, biurko, kubek, telewizor, krzesło, but, palec, kwiat, aparat fotograficzny, patyk, balon, książka, stół, grzebień itp.Rzeczowniki nieliczące
Nie można policzyć. Zazwyczaj wyrażają grupę lub typ.
water, wood, ice, air, oxygen, English, Spanish, traffic, furniture, milk, wine, sugar, rice, meat, flour, soccer, sunshine, etc.
TŁUMACZENIE
woda, drewno, lód, powietrze, tlen, angielski, hiszpański, ruch uliczny, meble, mleko, wino, cukier, ryż, mięso, mąka, piłka nożna, słońce itp.
PRZYKŁAD
Sugar is sweet. The sunshine is beautiful. I drink milk. He eats rice. We watch soccer together. The wood is burning.
TŁUMACZENIE
Cukier jest słodki. Słońce jest piękne. Piję mleko. Je ryż. Oglądamy razem piłkę nożną. Drewno płonie.
Pracuj z wyrażeniami takimi jak (some, any, enough, this, that, and much).
PRZYKŁAD
We ate some rice and milk.
I hope to see some sunshine today.
This meat is good.
She does not speak much Spanish.
Do you see any traffic on the road?
That wine is very old.
TŁUMACZENIE
Zjedliśmy trochę ryżu i mleka.
Mam nadzieję, że zobaczę dziś trochę słońca.
To mięso jest dobre.
Nie mówi zbyt dobrze po hiszpańsku.
Czy widzisz jakiś ruch na drodze?
To wino jest bardzo stare.Rzeczowniki dzierżawcze
Rzeczowniki dzierżawcze są używane do wskazania własności.
Rzeczowniki dzierżawcze są zwykle tworzone przez dodanie apostrofu ( ’ ) i s.
PRZYKŁAD
John’s book.
Kerry’s car.
Grandma’s mirror.
TŁUMACZENIE
Książka Jana.
Samochód Kerry’ego.
Lustro babci.
Gdy rzeczownik jest w liczbie mnogiej i kończy się na s, po prostu dodaj apostrof (”).
PRZYKŁAD
The kids” toys.
My parents” house.
The teachers” lounge.
TŁUMACZENIE
Zabawki dla dzieci.
Dom moich rodziców.
Salon nauczycielski.
Jeśli dwie osoby posiadają jedną rzecz, dodaj apostrof i s tylko do drugiej osoby.
PRZYKŁAD
John and Mary’s new house
David and Sue’s wedding
Tom and Doug’s car
TŁUMACZENIE
Nowy dom Jana i Marii
Ślub Davida i Sue
Samochód Toma i Douga
Jeśli dwie osoby posiadają oddzielne rzeczy, dodaj apostrof i s dla każdej osoby.
PRZYKŁAD
Susan’s and Beth’s books
Jean’s and Dan’s pants
Ben’s and Jim’s offices
TŁUMACZENIE
Książki Susan i Beth
Spodnie Jean i Dana
Biura Bena i Jima
Zadanie
Które z poniższych stwierdzeń nie jest poprawne?
PRZYKŁAD
1)Dr. Hunts has a new computer.
2)Dr. Hunts’s new computer is working well.
3)Dr. Hunts” computer is new.
TŁUMACZENIE
1)Dr Hunts ma nowy komputer.
2) Nowy komputer doktora Huntsa działa dobrze.
3) Komputer doktora Huntsa jest nowy.
Odpowiedź
Zarówno 2, jak i 3 są poprawnymi odpowiedziami. W swoim pisaniu powinieneś być konsekwentny. Jeśli zdecydujesz się pominąć ostatnie „s”, zostaw je w całym zdaniu.Czasowniki „być”(„Be” Verbs)
Czasownik pokazuje działanie, lub stan bycia.
PRZYKŁAD
I go home. Home is my place to rest. I like the smell of my house. I feel totally relaxed. Home refreshes me. At home, I get ready for a new day.
TŁUMACZENIE
Wracam do domu. Dom jest moim miejscem odpoczynku. Lubię zapach mojego domu. Czuję się całkowicie zrelaksowany. Dom mnie odświeża. W domu przygotowuję się na nowy dzień.
Czasowniki „Be” wskazują na stan bycia.
PRZYKŁAD
I am a doctor.
He is sleepy.
We are here.
TŁUMACZENIE
Jestem lekarzem.
Jest śpiący.
Jesteśmy tutaj.
Zdania zaprzeczające muszą posiadać „nie” po czasowniku.
PRZYKŁAD
I am not a doctor.
He is not sleepy.
We are not there.
TŁUMACZENIE
Nie jestem lekarzem.
Nie jest śpiący.
Nas tam nie ma.
Czasownik pojawia się jako pierwszy w zdaniach pytających.
PRZYKŁAD
Am I a doctor?
Is he sleepy?
Are we there?
TŁUMACZENIE
Czy jestem lekarzem?
Czy jest śpiący?
Czy tam jesteśmy?
Zdanie Nie są (is not) można skrócić do (isn’t).
PRZYKŁAD
He isn’t sleepy.
We aren’t there.
TŁUMACZENIE
Nie jest śpiący.
Nie ma nas tam.
Odmiany czasownika be, „być”
LICZBA POJEDYNCZA
_1 osoba liczba pojedyncza: I am._
_2 osoba liczba pojedyncza: You are._
_3 osoba liczba pojedyncza: He is, She is, It is._
_LICZBA MNOGA_
_1 osoba liczba mnoga: we._
_2 osoba liczba mnoga: you._
_3 osoba liczba mnoga: they._
_Bezokolicznik: (to) be._
Zaprzeczenie
LICZBA POJEDYNCZA
_1 osoba liczba pojedyncza: I am not_
_2 osoba liczba pojedyncza: You are not (aren’t)_
_3 osoba liczba pojedyncza: He is not (isn’t), She is not (isn’t),_
_It is not (isn’t)_
_LICZBA MNOGA_
_osoba liczba mnoga: We are not (aren’t)._
_2 osoba liczba mnoga: You are not (aren’t)._
_3 osoba liczba mnoga: They are not (aren’t)._
Zadanie
_Które z poniższych zdań jest napisane poprawnie?_
_1)I am thirsty._
_2)You are kind._
_3)He am not sad._
_4)She are not tall._
_5)It is not moving._
_6)We aren’t tired._
_7)Is they running?_
_8)Are you ready?_
_TŁUMACZENIE_
_1) Jestem spragniony._
_2) Jesteś miły._
_3) On nie jest smutny._
_4) Ona nie jest wysoka._
_5) Nie porusza się._
_6) Nie jesteśmy zmęczeni._
_7) Czy działają?_
_8) Czy jesteś gotowy?_
Odpowiedź
_Poprawne są 1, 2, 5, 6 i 8._Czasowniki akcji
_Czasowniki czynności wyrażają działanie i są najczęstszymi czasownikami.
Czasowniki akcji muszą być na końcu z trzecioosobowymi, pojedynczymi podmiotami._
_PRZYKŁAD_
He eats bread.
She walks to the station.
It floats on the sea.
TŁUMACZENIE
Je chleb.
Idzie na dworzec.
Unosi się na morzu.
Zdania przeczące need do not, does not, or did not.
PRZYKŁAD
I do not eat bread.
He does not eat bread.
You did not walk to the station.
It does not float on the sea.
TŁUMACZENIE
Nie jem chleba.
Nie je chleba.
Nie szedłeś na dworzec.
Nie unosi się na morzu.
Zdania pytające zaczynają się od do, does, lub did.
PRZYKŁAD
Do you eat bread?
Does he eat bread?
Does she walk to the station?
Did they finish it?
TŁUMACZENIE
Czy jesz chleb?
Czy je chleb?
Czy ona idzie na dworzec?
Czy go skończyli?
Nie można skrócić do don’t, does not to doesn’t, and did not to didn’t.
PRZYKŁAD
I don’t eat bread.
She doesn’t walk to the station.
It doesn’t float on the sea.
They didn’t finish it.
TŁUMACZENIE
Nie jem chleba.
Nie idzie na dworzec.
Nie unosi się na morzu.
Nie dokończyli go.
Zadanie
Popraw błędy czasowników w poniższych zdaniach. Niektóre zdania mogą być poprawne.
PRZYKŁAD
1)I runs a marathon.
2)You look sleepy.
3)She do not dance.
4)Does you leave today?
5)We don’t stay here.
6)It come with rice.
TŁUMACZENIE
1) Biegnę maraton.
2) Wyglądasz na śpiącego.
3) Ona nie tańczy.
4) Czy wyjeżdżasz dzisiaj?
5) Nie zostajemy tutaj.
6) Pochodzi z ryżem.
Odpowiedź
1) runs -> run
3) do -> does
4) Does -> Do
6) come -> comesZaimki
Zaimek zastępuje rzeczownik.
PRZYKŁAD
Mary is one of the heads of the ToJi Corporation. Mary works with Mr. James and Mr. James” son Tom. Mr. James and Mr. James” son Tom are experts in biochemistry. Mary, Mr. James, and Tom researched and invented a drug for cancer treatment.
TŁUMACZENIE
Mary jest jednym z szefów ToJi Corporation. Mary pracuje z panem Jamesem i synem pana Jamesa, Tomem. Pan James i syn pana Jamesa, Tom, są ekspertami w dziedzinie biochemii. Mary, pan James i Tom zbadali i wynaleźli lek do leczenia raka.
Jeśli powyższy tekst jest napisany za pomocą zaimków:
PRZYKŁAD
Mary is one of the heads of the ToJi Corporation. She works with Mr. James and his son Tom. He and his son Tom are experts in biochemistry. They researched and invented a drug for cancer treatment.
TŁUMACZENIE
Mary jest jednym z szefów ToJi Corporation. Pracuje z panem Jamesem i jego synem Tomem. On i jego syn Tom są ekspertami w dziedzinie biochemii. Zbadali i wynaleźli lek do leczenia raka.
Zaimki osobowe
Zaimki osobowe odnoszą się do osoby:
PRZYKŁAD
I go to school.
You are a student.
They are Koreans.
He works here.
We gave her food.
TŁUMACZENIE
Chodzę do szkoły.
Jesteś studentem.
To Koreańczycy.
Pracuje tutaj.
Daliśmy jej jedzenie.
Słowo „to” odnosi się do przedmiotu:
PRZYKŁAD
I drank it.
It is big.
They cut it into halves.
TŁUMACZENIE
Wypiłem to.
Jest duży.
Przecięli go na pół.
ZAIMKI OSOBOWE
1 osoba liczba pojedyncza: I. liczba mnoga: we.
2 osoba liczba pojedyncza: you. liczba mnoga: you.
3 osoba liczba pojedyncza: he, she, it. liczba mnoga: they
TŁUMACZENIE
1 osoba liczba pojedyncza: Ja. liczba mnoga: my.
2 osoba liczba pojedyncza: ty. liczba mnoga: wy.
3 osoba liczba pojedyncza: on, ona, ono. liczba mnoga: oni,
one.
Zadanie
Napisz poprawny zaimek w każdym pustym miejscu.
1) I ate an apple.______ was delicious.
2) You look tired.______ should rest.
3) She is a teacher. I gave _____ a book.
4) They are my friends. I like_______ very much.
5) He saw the movie.______ was funny.
Odpowiedź
1) I ate an apple. It was delicious.
2) You look tired. You should rest.
3) She is a teacher. I gave her a book.
4) They are my friends. I like them very much.
5) He saw the movie. He was funny.
TŁUMACZENIE
1) Zjadłem jabłko. To było pyszne.
2) Wyglądasz na zmęczonego. Powinieneś odpocząć.
3) Jest nauczycielką. Dałem jej książkę.
4) To moi przyjaciele. Bardzo ich lubię.
5) On widział film. On był zabawnyPrzymiotniki
Przymiotniki opisują, lub modyfikują rzeczowniki.
PRZYKŁAD
I like fairy tales. A fairy tale is an imaginary story that has unrealistic characters in a fantastic background. It makes me forget about the real world and refreshes my tired mind.
TŁUMACZENIE
Lubię bajki. Bajka to wyimaginowana historia, która ma nierealistyczne postacie na fantastycznym tle. Sprawia, że zapominam o prawdziwym świecie i odświeża mój zmęczony umysł.
Przymiotniki zazwyczaj pojawiają się bezpośrednio przed rzeczownikiem.
PRZYKŁAD
A pretty girl.
Red flowers.
A long stick.
Heavy boxes.
Warm weather.
TŁUMACZENIE
Ładna dziewczyna.
Czerwone kwiaty.
Długi kij.
Ciężkie pudła.
Ciepła pogoda.
Zwykle przymiotniki o przeciwnym znaczeniu są tworzone przez dodanie przedrostka, takiego jak _un_, _in_ lub _dis_.
PRZYKŁAD
clear — unclear,
important — unimportant,
predictable — unpredictable,
believable — unbelievable,
common — uncommon,
aware — unaware,
ambiguous — unambiguous,
conventional — unconventional,
certain — uncertain, definite — indefinite,
correct — incorrect,
comparable — incomparable,
complete — incomplete,
evitable — inevitable,
expensive — inexpensive,
able — disable,
assemble — disassemble,
content — discontent,
similar — dissimilar.
TŁUMACZENIE
jasne — niejasne,
ważne — nieważne,
przewidywalne — nieprzewidywalne,
wiarygodne — niewiarygodne,
powszechne — niecodzienne,
świadome — nieświadome,
niejednoznaczne — jednoznaczne,
konwencjonalne — niekonwencjonalne,
pewne — niepewne,
określony — nieokreślony,
poprawny — niepoprawny,
porównywalny — nieporównywalny,
kompletny — niekompletny,
możliwy do uniknięcia — nieunikniony,
drogi — niedrogi,
zdolny — niezdolny,
zmontować — zdemontować,
zadowolenie — niezadowolenie,
podobne — niepodobne.
Używając ciągu przymiotników, powinny one pojawiać się w ustalonej kolejności: rozmiar / kształt + wiek + kolor + pochodzenie + materiał.
PRZYKŁAD
A big brown house,
A small old English desk,
A beautiful black Italian leather purse,
Delicious Chinese food.
TŁUMACZENIE
Duży brązowy dom,
Małe stare angielskie biurko,
Piękna czarna włoska skórzana torebka,
Pyszne chińskie jedzenie.
_
_
_Przymiotnik_ + opisuje klasę lub grupę ludzi i działa jako rzeczownik.
PRZYKŁAD
the old,
the young,
the poor,
the rich,
the oppressed,
the homeless.
This popular TV show is loved by the old.
TŁUMACZENIE
starzy,
młodzi,
biedni,
bogaci,
uciskani,
bezdomni.
Ten popularny program telewizyjny jest kochany przez starych.
Zadanie
1. Napisz przeciwne przymiotniki, używając odpowiedniego przedrostka.
1)Clear —
2) Definite —
3) Correct —
4) Expensive —
5) Complete —
2. Podkreśl wszystkie przymiotniki w poniższych zdaniach.
In the spring, red roses blossom in my cute small garden. The beautiful birds also sing in the big oak tree.
TŁUMACZENIE
Wiosną czerwone róże kwitną w moim uroczym małym ogrodzie. Piękne ptaki śpiewają również w wielkim dębie.
Odpowiedź
1. 1) unclear,
2) indefinite,
3) incorrect,
4) inexpensive,
5) incomplete,
2. red, cute, small, beautiful, big, oak.Przymiotniki porównawcze
1. Przymiotniki porównawcze porównują dwie rzeczy. Przymiotniki superlatywne porównują więcej niż dwie rzeczy. Zwykle przymiotniki, które zawierają tylko jedną sylabę lub kończą się na „y”, używają „er” do tworzenia wyrazów i „est” do tworzenia superlatywów. W przypadku przymiotników kończących się na y zmień „y” na „i” przed dodaniem „er” lub „est”.
PRZYKŁAD
old — older — oldest,
young — younger — youngest,
pretty — prettier — prettiest,
long — longer — longest,
short — shorter — shortest,
bright — brighter — brightest,
close — closer — closest,
happy — happier — happiest.
TŁUMACZENIE
stary — starszy — najstarszy,
młody — młodszy — najmłodszy,
ładne — ładniejsze — najładniejsze,
długi — dłuższy — najdłuższy,
krótki — krótszy — najkrótszy,
jasny — jaśniejszy — najjaśniejszy,
blisko — bliżej — najbliżej,
szczęśliwy — szczęśliwszy — najszczęśliwszy.
2. Przymiotniki z dwiema, lub więcej sylabami nie zmieniają się, ale zamiast tego dodają more, tworząc porównania i _większość_ w superlatywach.
PRZYKŁAD
respectable — more respectable — most respectable,
beautiful — more beautiful — most beautiful,
preferable — more preferable — most preferable,
hardworking — more hardworking — most hardworking.
TŁUMACZENIE
Szanowany — bardziej godny szacunku — najbardziej
szanowany,
piękne — piękniejsze — najpiękniejsze,
preferowany — bardziej preferowany — najkorzystniejszy,
pracowity — bardziej pracowity — najbardziej pracowity.
3. Niektóre przymiotniki mają różne formy porównawcze i superlatywy.
PRZYKŁAD
good — better — best,
bad — worse — worst,
little — less — least,
much (many) — more — most,
far — further — furthest.
TŁUMACZENIE
dobry — lepszy — najlepszy,
zły — gorszy — najgorszy,
mało — mniej — najmniej,
dużo (wiele) — więcej — najwięcej,
daleko — dalej — najdalej.
4. Słowo _to_ zwykle pojawia się w zdaniach porównawczych.
PRZYKŁAD
Amy is smarter than Betty.
Chad is stronger than Dan.
Greg is more diligent than his brother.
I have more apples than he.
She likes him more than me.
TŁUMACZENIE
Amy jest mądrzejsza od Betty.
Chad jest silniejszy od Dana.
Greg jest bardziej pracowity niż jego brat.
Mam więcej jabłek niż on.
Lubi go bardziej niż mnie.
5. Superlatywom zazwyczaj towarzyszy słowo _the_.
PRZYKŁAD
Tom is the oldest man in town.
Paul is the tallest boy in the neighborhood.
That shade of blue is the most beautiful color.
This is the longest song that I have ever heard.
TŁUMACZENIE
Tom jest najstarszym mężczyzną w mieście.
Paul jest najwyższym chłopcem w okolicy.
Ten odcień niebieskiego jest najpiękniejszym kolorem.
To najdłuższa piosenka, jaką kiedykolwiek słyszałem.
Zadanie 1
Napisz odpowiednią porównawczą, lub nadrzędną formę słowa zimny w każdym pustym miejscu.
Yesterday was a cold day. Today is________ than yesterday. Tomorrow will be the_________ day yet.
TŁUMACZENIE
Wczoraj był zimny dzień. Dzisiaj jest_________ niż wczoraj.
Jutro będzie_______ jeszcze ten dzień.
Zadanie 2
Wypełnij puste pola.
1)My friend has a pretty purse, but I have a________ one.
2)The_________ weather is yet to come!
3)Today’s sunshine is__________ beautiful than yesterday’s.
TŁUMACZENIE
1) Mój przyjaciel ma ładną torebkę, ale ja mam jedną.
2) Pogoda jeszcze nadejdzie!
3) Dzisiejsze słońce jest piękne niż wczorajsze.
Zadanie 3
Które z poniższych zdań jest niepoprawne?
PRZYKŁAD
1) Mary is shorter than Jane.
2) The moon is more closer to the earth than the sun.
3) I have the best score on the exam.
TŁUMACZENIE
1) Mary jest niższa od Jane.
2) Księżyc jest bliżej Ziemi niż Słońce.
3) Mam najlepszy wynik na egzaminie.
Odpowiedzi
ZADANIE 1
colder, coldest.
ZADANIE 2
prettier, best, more
ZADANIE 3
2.Przysłówki
Przysłówki modyfikują czasownik, przymiotnik lub inny przysłówek.
1. Przysłówek mówi więcej o czasowniku w zdaniu.
PRZYKŁAD
The fire engine runs fast.
Listen to his speech carefully.
I browse the web frequently.
It rained hard.
TŁUMACZENIE
Wóz strażacki jedzie szybko.
Posłuchaj uważnie jego przemówienia.
Często przeglądam sieć.
Mocno padało.
2. Przysłówek opisuje więcej o przymiotniku w zdaniu.
PRZYKŁAD
The news is very surprising!
The coffee is extremely hot, so be careful.
Nature is really amazing!
TŁUMACZENIE
Wiadomość jest bardzo zaskakująca!
Kawa jest bardzo gorąca, więc bądź ostrożny.
Natura jest naprawdę niesamowita!
3. Przysłówek modyfikuje inny przysłówek w zdaniu.
PRZYKŁAD
It rains very hard.
Computers run much faster these days.
I clean my room less frequently because I am busy.
TŁUMACZENIE
Pada bardzo mocno.
W dzisiejszych czasach komputery działają znacznie szybciej.
Rzadziej sprzątam pokój, bo jestem zajęty.
4. Zwykle przymiotniki można zmienić na przysłówki, dodając końcówkę „ly”.
PRZYKŁAD
slow — slowly,
quick — quickly,
comfortable — comfortably,
loud — loudly,
clear — clearly.
TŁUMACZENIE
wolno — powoli,
Szybko — szybko,
wygodnie — wygodnie,
głośno — głośno,
jasne — wyraźne.
5. Aby zmienić przymiotniki kończące się na „y” na przysłówki, zmień „y” na „i” i dodaj „ly”.
PRZYKŁAD
happy — happily,
easy — easily.
TŁUMACZENIE
szczęśliwy — szczęśliwie,
łatwe — łatwe.
Zadanie
Wybierz poprawną formę słowa w poniższych zdaniach.
PRZYKŁAD
1)I spoke to you (careful, carefully) last time.
2)We talked about it (clear, clearly).
3)I sat on the (comfortable, comfortably) sofa.
4)My dog runs very (fast, faster).
5)Let’s install the new program (quick, quickly).
TŁUMACZENIE
1) Rozmawiałem z tobą (ostrożnie, ostrożnie) ostatnim razem.
2) Rozmawialiśmy o tym (jasno, wyraźnie).
3) Usiadłem na (wygodnej, wygodnej) sofie.
4) Mój pies biega bardzo (szybko, szybciej).
5) Zainstaluj nowy program (szybko, szybko).
Odpowiedź
TŁUMACZENIE
1) ostrożnie.
2) wyraźnie.
3) wygodnie.
4) szybko.
5) szybko.Czas prosty
Forma czasownika mówi, kiedy dzieje się akcja. Istnieją trzy główne formy czasowników: teraźniejszy, przeszły i przyszły. Każdy czas główny jest podzielony na czasy prosty(SIMPLE), progresywny(PROGRESSIVE), doskonały(PERFECT) i czas doskonały progresywny (PERFECT PROGRESSIVE).
Rzeczy do zapamiętania o czasie prostym: a. Czas teraźniejszy jest oryginalną formą czasownika. Ur. Czas przeszły ma kilka wzorców. c. Czas przyszły potrzebuje (będzie)+ czasownik((shall) + verb).
więcej..