Facebook - konwersja
  • promocja

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
18 marca 2016
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS - ebook

Język Swift, uważany za następcę Objective-C, bardzo szybko stał popularny wśród programistów tworzących aplikacje na platformę iOS. Dzieje się tak z wielu przyczyn: Swift w porównaniu ze swoim poprzednikiem charakteryzuje się dużo bardziej zwięzłą i przejrzystą składnią, a kod napisany w tym języku jest znacznie krótszy i czytelniejszy. Ponadto Swift łączy wiele elementów takich języków, jak: JavaScript, Python, Ruby czy C#, dzięki czemu osoby posługujące się tymi językami nie powinny mieć trudności z opanowaniem Swifta.

Swift jest językiem kompilowanym o dużej wydajności, z kompilatorem typu LLVM (ang. Low Level Virtual Machine). Oferuje on liczne funkcje wspomagające programowanie, przy tym jest elastyczny, jeśli chodzi o typy danych. Dzięki swej strukturze umożliwia wykorzystywanie paradygmatu programowania funkcyjnego.

Autor tej książki, uznany autorytet w dziedzinie programowania, w przystępny sposób przedstawił podstawy programowania w Swifcie i przygotował cały zestaw utrwalających tę wiedzę ćwiczeń i przykładów.
Z racji tego, że Swift jest bardzo nowym i bardzo obiecującym językiem programowania, umiejętność tworzenia w nim może wkrótce stać się Twoim atutem — zacznij naukę już dziś!

Dzięki tej książce:
  • Bez problemów rozpoczniesz pracę ze Swiftem
  • Poznasz typy zmiennych
  • Opanujesz polecenia i pętle
  • Nauczysz się tworzyć i uaktualniać tablice oraz słownik
  • Poznasz rodzaje i metody wykorzystywania funkcji, klas i protokołów
  • Stworzysz interfejs aplikacji na iOS8 z użyciem Swifta

Spis treści

Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy (9)

  • 1.1. Aplikacja typu "Witaj, świecie!" w języku Swift (9)
  • 1.2. Praca w środowisku Xcode (17)
  • Ćwiczenia do rozdziału 1. (26)
  • Podsumowanie (27)

Rozdział 2. Zmienne (29)

  • 2.1. Tworzenie zmiennych i stałych (29)
  • 2.2. Typy zmiennej (35)
  • 2.3. Operatory arytmetyczne (39)
  • 2.4. Rzutowanie typu (44)
  • 2.5. Interpolacja ciągu tekstowego (46)
  • Ćwiczenia do rozdziału 2. (50)
  • Podsumowanie (50)

Rozdział 3. Przepływ kontroli działania programu (53)

  • 3.1. Polecenie if (53)
  • 3.2. Złożone i skomplikowane polecenia if (59)
  • 3.3. Konstrukcja switch (67)
  • 3.4. Pętla while (71)
  • 3.5. Pętla for (76)
  • 3.6. Pętla for-in (79)
  • Ćwiczenia do rozdziału 3. (82)
  • Podsumowanie (83)

Rozdział 4. Tablice i słowniki (85)

  • 4.1. Tworzenie i uaktualnianie tablic (85)
  • 4.2. Funkcje array.count() i array.slice() (89)
  • 4.3. Funkcje tablicy (95)
  • 4.4. Utworzenie słownika (103)
  • 4.5. Funkcje słownika (106)
  • Ćwiczenia do rozdziału 4. (112)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 5. Funkcje (115)

  • 5.1. Definicja i wywołanie funkcji (115)
  • 5.2. Funkcje pobierające argumenty (119)
  • 5.3. Funkcje zwracające wartość (124)
  • 5.4. Funkcje i zasięg zmiennej lub stałej (129)
  • 5.5. Funkcje zagnieżdżone (133)
  • Ćwiczenia do rozdziału 5. (136)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 6. Klasy i protokoły (139)

  • 6.1. Typy wyliczeniowe (139)
  • 6.2. Tworzenie klasy i jej egzemplarza (146)
  • 6.3. Podklasy i nadpisywanie metod (154)
  • 6.4. Protokoły (161)
  • Ćwiczenia do rozdziału 6. (166)
  • Podsumowanie (167)

Rozdział 7. Więcej konstrukcji języka Swift (169)

  • 7.1. Rozszerzenia (169)
  • 7.2. Przeciążanie operatora (173)
  • 7.3. Funkcje generyczne (176)
  • 7.4. Emotikony (179)
  • Ćwiczenia do rozdziału 7. (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 8. Aplikacja iOS 8 w języku Swift (185)

  • 8.1. Utworzenie interfejsu użytkownika aplikacji (185)
  • 8.2. Utworzenie outletów i akcji (194)
  • 8.3. Uruchomienie i przetestowanie aplikacji (203)
  • Ćwiczenia do rozdziału 8. (208)
  • Podsumowanie (212)

Odpowiedzi (213)

Dodatek (225)

Skorowidz (229)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1915-8
Rozmiar pliku: 9,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: