- promocja
Podstawy programowania dla młodych bystrzaków - ebook
Podstawy programowania dla młodych bystrzaków - ebook
- Stwórz swojego robota
- Nadaj mu styl
- Wpraw robota w ruch
Poznaj język komputerów
Nabywanie umiejętności programowania przypomina uczenie się języka obcego. Ta książka to świetny poradnik, który sprawi, że zaczniesz pisać w dziwnie wyglądających językach tworzących globalną sieć. Dzięki prostym wskazówkom nauczysz się pracować z prawdziwym kodem i zbudujesz własnego przeglądarkowego robota.
W książce:
- Kod, który tworzy ciało i strukturę robota
- Zmiana kolorystyki i kształtu maszyny
- Uczymy robota tańczyć!
Spis treści
Wprowadzenie (5)
- O książce (5)
- Wymagania technologiczne (7)
- O Tobie (7)
- Ikony użyte w tej książce (8)
- Pierwszy krok (8)
PROJEKT 1: Zostajemy programistą (9)
- Co to takiego programowanie? (9)
- Jak rozmawiać z komputerem? (14)
- Jakich języków się nauczysz? (18)
- Narzędzia, których potrzebujesz (22)
- Przygotowanie przeglądarki (22)
- Poznajemy JSFiddle (23)
- Dzielenie się z innymi (31)
- Podsumowanie (32)
PROJEKT 2: Gromadzimy części do budowy robota (33)
- Mów to, co myślisz (34)
- Piszemy instrukcje (35)
- Trzymaj się zasad (37)
- Przekazywanie i odbieranie danych (38)
- Argumenty i operatory (43)
- Przygoda z Superkalkulatorem (44)
- Rozwidlamy kalkulator (45)
- Używanie Superkalkulatora (46)
- Superkalkulacje z tekstem (48)
- Podsumowanie (51)
PROJEKT 3: Budujemy ciało robota (52)
- Piszemy kod HTML (52)
- Jak wygląda tekst bez HTML? (53)
- Praca z HTML - wszystko sprowadza się do znaczników (54)
- Zagnieżdżanie znaczników HTML (56)
- Twój pierwszy dokument HTML (59)
- Znaj swoje elementy HTML (60)
- Poznaj robota Douglasa (62)
- Zmieniamy HTML z użyciem JavaScript (68)
- Podsumowanie (70)
PROJEKT 4: Nadajemy robotowi styl (71)
- Nadajemy Douglasowi styl (72)
- Poznajemy podstawy CSS (73)
- Selektory CSS (74)
- Deklaracje CSS (78)
- Właściwości CSS (80)
- Kolorowanie Douglasa (82)
- Używanie kolorów CSS (83)
- Zmieniamy kolory (85)
- Modyfikowanie robota (89)
- Podsumowanie (90)
PROJEKT 5: Uczymy się animowania robota (91)
- Zmiana CSS za pomocą JavaScript (91)
- Modyfikowanie Douglasa za pomocą JavaScript (93)
- Eksperymentujemy z Douglasem (96)
- Tańczący Douglas (98)
- Tworzenie animacji za pomocą JavaScript (101)
- Animowanie innego elementu (104)
- Używanie drugiej funkcji animacji (104)
- Podsumowanie (108)
PROJEKT 6: Tworzymy grę w słówka w języku JavaScript (109)
- Tworzenie zmiennej historyjki (109)
- Tworzenie gry (110)
- Piszemy HTML (112)
- Stylowanie gry (115)
- Piszemy kod JavaScript (118)
- Kończenie programu (121)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5299-5 |
Rozmiar pliku: | 6,1 MB |