Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Poeci Szkoły Nowojorskiej - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
12,00

Poeci Szkoły Nowojorskiej - ebook

Publikacja poświęcona twórczości Franka O’Hary, Johna Ashbery`ego, Kennetha Kocha, Jamesa Schuylera, Barbary Guest, odnajdujących się na fascynującym przecięciu wielu płaszczyzn artystycznych i instytucjonalnych, które na przełomie lat 50. i 60. doprowadziły w Nowym Jorku do wybuchu awangardowego renesansu.

Nowojorska Szkoła Poetycka to nieformalna nazwa, mająca pierwotnie sygnalizować zjawiska estetyczne pojawiające się w twórczości tych zaprzyjaźnionych ze sobą poetów. W sposób brawurowy, początkowo całkowicie niezauważony przez krytykę, ożywili oni amerykańską poezję XX wieku, od tego momentu wymykającą się podziałom na centrum i peryferia oraz stawiającą zupełnie nowe zadania przed akademicką myślą o poezji. Wielość estetycznych źródeł, nieustająca inwencja formalno-językowa znosząca podziały między językiem, myślą, ciałem, światem materialnym, inwencja, dzięki której wiersz przenika niestabilne obszary zawieszone między sztuką a życiem – wszystko to sprawia, że twórczość O’Hary, Ashbery`ego, Kocha, Schuylera i Guest stanowi jedno z najsilniej oddziałujących dziś zjawisk poetyckich nie tylko w Stanach Zjednoczonych.

O poetach w Szkole Nowojorskiej napisali w tej książce: Paulina Ambroży, Kacper Bartczak, Jacek Gutorow, Jerzy Kamionowski, Paweł Marcinkiewicz, Joanna Orska, Przemysław Owczarek, Marjorie Perloff, Alicja Piechucka, Tadeusz Pióro, Krzysztof Siwczyk, Magdalena Szuster, Anna Warso, Marek Wilczyński, Mikołaj Wiśniewski.

This publication contains essays devoted to the poetry of John Ashbery, Frank O’Hara, James Schuyler, Kenneth Koch, and Barbara Guest – poets whose talents flourished in the rich environment of the 1950’s and 1960’s New York, when a complex intersection of artistic and institutional influences led to the outburst of an avant-garde renaissance.

Kategoria: Polonistyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-235-3481-5
Rozmiar pliku: 26 MB

BESTSELLERY

Kategorie: