Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu - ebook
Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu - ebook
Niezastąpione źródło wiedzy i inspiracji
Znaki logo stanowią niejednokrotnie najcenniejsze z aktywów firmy - i mówimy tu o astronomicznych kwotach. Nietrudno znaleźć przykłady, które potwierdzają ten fakt. Zastanawiasz się, jak zaprojektować logo, które będzie się kojarzyło z daną firmą, przetrwa próbę czasu i będzie stanowiło wartość samo w sobie? Książka ta odpowiada na podstawowe pytania: jak stworzyć projekt atrakcyjny wizualnie, poprawny technicznie i spełniający oczekiwania zamawiającego.
Co sprawia, że logo jest dobre albo złe? Dlaczego niektóre znaki towarowe, choć są w użytku od dziesięcioleci, nadal wyglądają znakomicie? Projektanci, wykładowcy, studenci, specjaliści od marketingu i fani dobrego designu nie muszą już w pocie czoła szukać odpowiedzi na te pytania, gdyż mają w ręku publikację, która rozwieje dręczące ich wątpliwości. Pełna przydatnych porad, bogato ilustrowana książka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu jest przystępnym podręcznikiem projektowania i praktycznej implementacji logo. Każdy etap projektowania, od koncepcji i szkiców, przez proces doskonalenia, prezentację różnych wariantów znaku, aż do gotowego produktu, został opisany i opatrzony cennymi, przydatnymi uwagami. W trakcie lektury dowiesz się, jak wycenić koszt projektu i przygotować pierwszy szkic. Ponadto zobaczysz, jak wykonać prawną weryfikację symbolu i przygotować księgę znaku, oraz nauczysz się projektować wizytówki, koperty i papier firmowy. Jeżeli zajmujesz się projektowaniem logotypów zawodowo lub jest to Twoja pasja, nie możesz zignorować tej książki!
Dzięki niej:
- dowiesz się, jak wycenić projekt dla klienta
- przygotujesz atrakcyjną prezentację efektów Twojej pracy
- zyskasz pewność w kwestiach prawnych związanych z logo
- zaprojektujesz dodatki spójne ze znakiem (papier firmowy, kopertę i wizytówkę)
Zaskocz swoich klientów profesjonalnym podejściem do projektowania logo!
JACK GERNSHEIMER - otrzymał tytuł licencjata sztuk plastycznych na wydziale projektowania reklamowego na uniwersytecie w Syracuse w 1968 roku, po czym rozpoczął karierę u boku projektanta J. Waltera Thompsona w Nowym Jorku. W 1971 roku, wraz z bratem bliźniakiem, Jeffem, założył studio Partners Design, w którym odpowiada za projektowanie i kierownictwo artystyczne. W 1978 roku Jack przez pewien czas pracował w Oslo, wspólnie z uznanym na całym świecie projektantem Bruno Oldanim.
Jack zaprojektował blisko pół tysiąca logo dla różnych firm i instytucji, od koncernów notowanych na liście "Fortune 500" do jednoosobowych inicjatyw. Jego prace były prezentowane w wielu prestiżowych publikacjach o zasięgu międzynarodowym, takich jak "Communication Arts", "Graphics", "Print" czy "Novum". Jack prowadzi wykłady i warsztaty w Pennsylvania School of Art and Design oraz na Uniwersytecie Kutztown w Pensylwanii, a także publikuje teksty poświęcone projektowaniu. Mieszka z żoną, Nancy Wolff, w pensylwańskim Bernville oraz w Nowym Jorku.
Spis treści
Przedmowa (V)
Podziękowania (VII)
Wstęp (IX)
Część 01. Z logo przez wieki (2)
Rozdział 01. W ujęciu historycznym (4)
- Najstarsze znane symbole identyfikacyjne (5)
- Przodkowie liter (5)
- Początki logo (6)
- Heraldyka: sposób na identyfikację walczących (6)
- Próby i pieczęcie (7)
- Współczesność (9)
- Europa i Ameryka (9)
- Narzędzia (12)
- Pierwsze współczesne logo (12)
- Papier, tusz i grafit (12)
- Flamastry, farby i kolorowe kredki (12)
- Letraset, kalkomanie i fotostaty (13)
- A oto Twój nowy, najlepszy przyjaciel... (13)
- Kilka słów o mitach (13)
- Bezproblemowa integracja (16)
- Uwaga na zwodniczy monitor... (16)
Rozdział 02. Logo w szerszym kontekście (18)
- Co stanowi o jakości logo? (19)
- Dziesięć cech ponadczasowego logo (19)
- Drugorzędne cechy dobrego logo (27)
- Studiowanie klasyków (28)
- Kluczowy element wizerunku (28)
- Odpowiednie dać rzeczy logo (28)
Rozdział 03. Pierwszy krok (30)
- Wywiad z klientem (31)
- Im więcej informacji, tym lepiej (33)
- Szacowanie kosztów projektu (35)
- Doświadczenie jest ważne (37)
- (Ostrożne) poszukiwanie inspiracji (37)
Rozdział 04. Przymiarki (40)
- Pierwsze kroki z projektem (41)
- Nie mów hop, póki nie zobaczysz (41)
- Pamiętaj o zewnętrznym obrysie (42)
- Rozpocznij od czerni i bieli (43)
- Eksperymentowanie z kolorystyką (44)
- Raz jest łatwo, a raz pod górkę (47)
- Daj się ponieść wenie (47)
- Wielopłaszczyznowość koncepcji (48)
Rozdział 05. W zastępstwie symbolu (50)
- Eksploracja logotypów (51)
- Projektowanie niestandardowych słów i znaków (53)
- Odświeżanie starych logo (56)
- Logo nawiązujące do określonego stylu lub epoki (61)
Rozdział 06. Przygotowanie do prezentacji (64)
- "Bobby! Bobby! Bobby!" (65)
- Edycja i wybór dostępnych wariantów (65)
- Wypróbuj wiele, przedstaw kilka (66)
- Angażowanie klienta w proces projektowania (66)
- Doskonalenie i upraszczanie (67)
- Twarzą w twarz (67)
- Kolejność prezentowania wariantów (67)
- Prezentowanie projektów w jak najlepszym świetle (68)
- Wstępne zestawienia logo i tekstu (69)
Rozdział 07. Pierwsza prezentacja dla klienta (70)
- Przygotuj klienta na wstępną prezentację (71)
- Uwaga na niespełnione oczekiwania! (71)
- Przedstaw zalety dobrego logo (71)
- Wsłuchuj się w reakcje odbiorców (72)
- Budowanie suspensu (72)
- Oglądanie różnych wariantów (73)
- A co z ewentualnymi kombinacjami? (73)
- Omówienie celów drugiej prezentacji (74)
Rozdział 08. Kolejne prezentacje (76)
- Zapoczątkowanie drugiej tury poprawek (77)
- Od czasu do czasu spójrz na wszystko z dystansem (77)
- Uwzględnianie nowych wytycznych (78)
- Udoskonalanie logotypu (78)
- Analiza aranżacji logo i logotypu (79)
- Dobieranie palety krojów (80)
- Budowanie palety kolorów (80)
- Druga prezentacja (81)
- Zadbaj o stosowną oprawę (81)
Rozdział 09. Po dokonaniu wyboru (82)
- Prawna weryfikacja symbolu (83)
- Przygotuj ostateczną wersję projektu (84)
- Konwersja barw z CMYK na RGB i Pantone(r) (84)
- Przygotowanie plików w różnych formatach (84)
- Kampania wizerunkowa zaczyna się od wizytówki (85)
- Projektowanie kopert (86)
- Projektowanie papieru firmowego (87)
- Projektowanie reklam (87)
- Projektowanie innych elementów identyfikacji wizualnej (88)
- Projektowanie na potrzeby internetu, TV i mediów interaktywnych (89)
Rozdział 10. Księga znaku (90)
- Zabezpieczanie inwestycji (91)
- Konstrukcja logo i obszary chronione (91)
- Zależności między logo a logotypem oraz kwestie kolorystyczne (92)
- Przestrzeganie zasad stosowania krojów pisma i kolorów (92)
- Coś namacalnego dla klienta (93)
- Daj szanse na zmiany (93)
- Podsumowanie (93)
Część 02. Klasyczne logo (98)
Część 03. Ewolucja projektów (140)
Skorowidz (211)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7037-6 |
Rozmiar pliku: | 13 MB |