- W empik go
Poradnik pracy w Call Center - ebook
Poradnik pracy w Call Center - ebook
W życiu ważne jest to aby się kierować tym co mówi ci serce. Tylko TY wiesz co dla Ciebie najlepsze. Pamiętaj o rozwadze. Każda praca, którą wykonywać będziemy jest ważna lecz nie każda jest warta poświęcenia a więc pamiętaj o rozwadze. Książka jest małym poradnikiem dla osób zaczynających w zarobku call center jak i dla tych co chcą poznać podstawy tej pracy.
Kategoria: | Administracja |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8245-358-4 |
Rozmiar pliku: | 2,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Witajcie drodzy czytelnicy, będzie to poradnik czym jest a czym nie jest branża call center. Oczywiście nie będę tu krytykował żadnej firmy lecz konkretne projekty. W tym poradniku chciałbym również pokazać czym są projekty, jak mniej więcej na nich się pracuje jakie są minusy i plusy, zarobek i co najważniejsze jak to wpływa na nasze zdrowie. Jako, że już pracuję jakiś czas w branży call center, dropshippingu oraz marketingu sieciowym wiem już z czym to się wiąże oraz czy w ogóle warto się brać za tą pracę i czy ta praca jest dla każdego. Piszę ten poradnik tylko po to by wyjaśnić pewne zaległości w wiedzy naszego społeczeństwa, z badań jakie przeprowadziłem wychodzi, że spore rzesze ludzi nie potrafią zrozumieć, że jest to ciężka praca a tak często dzwonią na infolinię i myślą, że roboty odbierają i rozmawiają z nimi. Trzeba wiedzieć, że po drugiej stronie stoi też człowiek i ma prawo mieć gorszy dzień.
Mam głęboką nadzieję, że ten poradnik trafi do szerokiego grona czytelników i zrozumieją, że podniesienie tonu podczas rozmowy z konsultantem nie działa.
Życzę miłej lektury.
_„Kiedy chadzasz do sklepu obok, obsługa cię zna. Mogą nawet zacząć przygotowywać ci kawę zanim ją zamówisz. Czemu to się nie dzieje w sieci? Czemu nie umiemy odtworzyć tego przytulnego doświadczenia online?”_
Neil PatelCzym jest Call Center
Zbyt wiele nie da się powiedzieć o tym czym ona jest łatwiej jest powiedzieć czym ono nie jest.
Call Center to w przetłumaczeniu na polski _biuro telefoniczne_. Pewnie wielu z Was to słyszało a jeszcze pewnie niektórzy pierwszy raz się stykają z call center.
Call Center na pewno nie jest siedzeniem i nic nie robieniem chyba, że mamy taki projekt ale to jest rzadkość o czym w poniższych działach tej książki będę pisał.
W tej branży musimy mieć motywację, miły ton głosu i czystą mowę (dykcję) oraz mówić poprawnym i nienagannym językiem ojczystym, wyjątek stanowi jeśli zatrudniamy się na stanowisko konsultanta z językiem angielskim, niemieckim czy ukraińskim bo też to się zdarza.
Mamy obecnie dwa rodzaje pracy: Home Office lub Office.
Home Office
to nic innego jak praca w domu (zdalnie) dość popularny model pracy w czasach pandemii i pewnie nie tylko w czasach pandemii.
Plusem pracy w domu jest to, że siedzisz w zaciszu własnego przytulnego miejsca w domu. Nie musisz się nigdzie ruszać, masz ciepło w każdym momencie możesz wziąć laptop w rękę i zrobić sobie herbatę coś czego w biurze nie zrobisz raczej. Jedynie czego potrzebujesz to stałego i szybkiego łącza internetowego i znajomości komputera w stopniu średnim — proszę uwierzyć w pracy zdalnej jeśli mieszkamy sami a ledwo się na komputerze znamy to trochę będzie nam ciężko.
Office
Jest to praca i wyłącznie w biurze gdzie pod sobą mamy całą salę innych konsultantów, którzy siedzą w swoich boksach i rozmawiają z klientami. Tu masz wyznaczone godziny pracy i przerwy. Wszystko jest kontrolowane a opóźnienia źle wyglądają. Oczywiście zazwyczaj w takich biurach znajduje się kuchnia gdzie można zrobić sobie herbatę czy odgrzać obiad. W biurze jest o tyle fajniej, że mamy wokół siebie mnóstwo innych ludzi a każdy z nich na swój sposób jest ciekawy i niesamowity. Każdy dzieli się swoją wiedzą bo w takiej branży człowiek uczy się cały czas. Jest to dość mocno motywujące.
Tyle jeśli chodzi o samą definicję Call Center.Projekty
— Sprzedażowe
Projekt sprzedażowy jest dość trudnym projektem zazwyczaj sprzedajemy produkty związane z telekomunikacją ale również są konta bankowe, ubezpieczenia i wiele innych.
Najważniejszą zasadą w sprzedaży jest uwierzyć w to co się sprzedaje. Choć może nam się to wydawać dziwne bo jak mamy sprzedaż smartfon, który był na topie pięć lat temu? By nie było tego mało aby łatwiej się nam to urządzenie sprzedawało dajemy je w super abonamencie za trzydzieści osiem złotych z rabatem za e-fakturę i zgodę marketingową. Po prostu nic dodać nic ująć. Osobiście nie umiem sprzedawać, po prostu zwyczajnie nie nadaje się do tego. Nie każdy się do sprzedaży nadaje.
— Infolinia
Jeden z bardziej przyjemniejszych projektów, gdzie nic nie musimy sprzedawać a najważniejsze jest to aby klientowi pomóc i doradzić. Kiedy mamy styczność z infolinią? Otóż w sumie zawsze, każdy z nas się kiedykolwiek zetknął takimi przykładami są:
— kiedy dzwonimy do banku
— kiedy dzwonimy do operatora
— kiedy dzwonimy na ogólnopolską infolinię NFZ
— kiedy dzwonimy do operatora gazu czy prądu.