- W empik go
Pościg łowcy - ebook
Pościg łowcy - ebook
Historia „Pościgu Łowcy” toczy się w świecie Nortenardu, gdzie rok zaczyna się i kończy wraz ze stopieniem śniegów. Po Nortenardzie krąży legenda, iż raz na dziesięć lat, jeden z władców kontynentu para ofiarą Wilka (zjawisko bliżej niewyjaśnione). Książka zaczyna się pod koniec roku tysięcznego, dlatego wszyscy spodziewają się, że któryś z władców wkrótce pożegna się ze światem.
Głównym bohaterem jest Gizdian, najemnik, który szuka swojego przyjaciela. W przeszłości złożył mu „Braterską Przysięgę”, niewypełnienie której ciągnie za sobą konsekwencje utraty świadomości i pamięci oraz sił witalnych. Gizdian ulega podpowiedziom różnych osób ze świata polityki Nortenardu, gdyż sam nie ma pojęcia jak swój problem rozwiązać. Stąd kontakty z rodziną królewską, piratem imieniem Draxar oraz Czarnowronem – organizacją rzekomo kupiecką, która napędza wojnę na wschodzie kontynentu. Najemnik zostaje wplątany w wir rozgrywek politycznych, a jego poczynania mogą wywrócić historię kontynentu do góry nogami, mimo iż on pragnie jedynie pozbyć się własnego problemu. Niestety, głosy szepczące do niego zza pleców, należą do postaci upatrujących w jego kłopotach własnych korzyści.
Kategoria: | Fantasy |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-949972-1-2 |
Rozmiar pliku: | 4,5 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
łupem Wilka pada jeden z władców Nortenardu.
„Dzieje i mity Świata”
Autor nieznany
Mrok coraz dotkliwiej zatruwał blask dnia.
Liście, zwiedzione urokiem jesieni,poczęły opadać z drzew.
Przydługie trawy pochyliły się nad umierającym latem.
Chłód podszczypywał ludzkie lica, wicher świszczał w uszach,
leśna zwierzyna kładła się do snu.
Tymczasem Wilk, węsząc delikatną woń jesieni, ziewnął, po czym na moment otworzył ślepia.
Warknął leniwie i przeciągnął zastane kości, i znów wtulił się w miękką ściółkę.
On jeden, w przeciwieństwie do leśnej braci, powoli budził się do życia.
Był to znak, że tysięczny rok drugiej ery, a zarazem dziesiąty
od śmierci następcy tronu Mitrii zmierzał ku końcowi.
Zarówno wielcy tego świata, jak i zwykli kmiecie zachodzili w głowę,
którego z monarchów upatrzy sobie Wilk przed końcem roku i nadejściem wiosny.
A zdarzało się, że rok w Nortenardzie trwał dłużej niż dwanaście miesięcy…Zarys polityki Nortenardu
Mitria, zwana Stolicą Zachodu
Stolica Królestwa Mitrii, rozciągającego się na wschód aż do Przełęczy. Dzieli się na cztery dzielnice: Północną, Południową, Wschodnią oraz Zachodnią, i największym skupiskiem ludzi w całym Nortenardzie. Obecnie miastem, jak i całym królestwem rządzi Mitrian Wielki, ojciec dwóch synów. Starszy zaginął na morzu podczas podróży poślubnej; uznawany jest za zmarłego, gdyż słuch o nim zaginął przed dziesięciu laty. Młodszy, imiennik swojego ojca – Mitrian, mimo że przydomku jeszcze się nie dorobił, przewodniczy Radzie Mitrii. Wnukiem Mitriana Wielkiego, a synem Mitriana jest Mitrin, kilkunastoletni chłopak. Herbem Mitrii jest złoty gryf na purpurowym tle.
Czarnowron
Organizacja kupiecka z siedzibą w Czarnym Gmachu, mieszczącym się w Zachodniej dzielnicy Mitrii. Jej członkowie zwą samych siebie Czarnymi Rycerzami. Założycielem i wieloletnim przywódcą Czarnowronu jest Blayal, któremu dzięki owocnej współpracy z Mitrianem Wielkim udało się uzyskać przywilej wyłączności na handel zagraniczny. Od jakiegoś czasu stosunki na linii Czarnowron–Mitria zaczynają jednak ochładzać się, a na Czarnych Rycerzy padają podejrzenia o nielegalny handel bronią. Herbem Czarnowronu jest wrona w locie na ciemnym, szarym tle.
Harrogród
Wielokulturowe, kupieckie państwo-miasto położone na północy Przełęczy. Sojusznik Mitrii. Jego władcą jest Vilgird, wyznający zasadę, że o potędze miasta świadczy wielkość prowadzonego przezeń handlu. Harrogród od jakiegoś czasu jest w stanie wojny ze swoim południowym sąsiadem Frabardem. Herbem Harrogrodu są żołędzie na tle czerwono-zielonej kraty.
Frabard
Kraj na południu Przełęczy. Przez wiele lat Frabard bogacił się na handlu morskim, a jego tętniący życiem i majętnością port znany był w całym Nortenardzie. Władcą Frabardu jest Minster Parader, mający zapędy imperialistyczne. Pod niepopartym faktami pretekstem wypowiedział wojnę Harrogrodowi z zamysłem opanowania całego szlaku handlowego na Przełęczy. Interesy Frabardu komplikują się jednak, gdy inni władcy, w obawie przed siłą Frabardu, zaprzestają kontaktów handlowych z Paraderem. Na wieżach Frabardu powiewają sztandary o czarno-złotych barwach.
Tarrencourt
Portowe miasto na południowym wschodzie Przełęczy. Znane głównie z produkcji wina oraz organizacji corocznego jarmarku na błoniach miasta. Herbem Tarrencourt jest złota kiść winogron na seledynowym tle.
Dormear
Miasto położone na „Wilczym Zębie” na południu Nortenardu, gdzie śnieg topnieje niezwykle rzadko. Władcą Dormear jest Baltazar mal Tarell, poprzedni król Mitrii i wielki rywal Mitriana Wielkiego. Po śmierci żony najbliższą mu osobą jest nadworny błazen, doradca i przyjaciel Willow.Baltazar jest ojcem czwórki dzieci. Jego najstarszy syn Joachimmarzy o powrocie mal Tarellów na tron Mitrii i przy każdej sposobności namawia ojca do wyjścia z cienia. Herbem mal Tarellów jest odbicie lwiej łapy na jadeitowym tle.