Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2010
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
65,00

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji - ebook

Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powo­dy upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania war­tości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.

Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.

Spis treści

Wprowadzenie 5

Rozdział 1

Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw - A. Gorczyńska 7

1.1. Istota globalizacji 7

1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9

1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12

1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15

1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17

Rozdział 2

Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych - G. Storoniak-Palczak 27

2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27

2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27

2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29

2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31

2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35

2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37

2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37

2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38

Rozdział 3

Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 49

3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49

3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53

3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59

Rozdział 4

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 71

4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71

4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79

4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83

Rozdział 5

Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny - D. Szwajca 91

5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91

5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95

5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105

Rozdział 6

Zasoby ludzkie w okresie globalizacji - M. Zieliński 115

6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115

6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118

6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122

Rozdział 7

Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw - D. Szwajca 137

7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137

7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139

7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142

7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147

7.5. Kompetencje marketingowe 152

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7941-463-5
Rozmiar pliku: 6,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: