Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 czerwca 2019
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
59,00

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS - ebook

Twórz aplikacje dla systemu iOS - i naucz się programowania w języku Swift

Swift został zaprezentowany światu w 2014 roku - dziś jest uznanym standardem dla programistów platformy macOS i iOS. Równocześnie to jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest łatwy do nauczenia się, wygodny i elastyczny. Programiści mawiają, że Swift podsuwa nowe sposoby rozwiązywania starych problemów. Jeśli chcesz pisać efektywne i bezpieczne, a przy tym eleganckie i przyjazne użytkownikom aplikacje dla maszyn z logo jabłuszka, po prostu musisz nauczyć się Swifta!

Jeśli jesteś początkującym programistą i postanowiłeś nauczyć się rzetelnego programowania aplikacji mobilnych dla iOS, to książka dla Ciebie. Znajdziesz w niej przystępne wprowadzenie do koncepcji programowania oraz podstawy języka Swift. Przećwiczysz tworzenie aplikacji mobilnych na platformie iOS. Dowiesz się, jak tworzyć interfejs użytkownika za pomocą plików typu storyboard w Xcode, a także jak pobierać i wyświetlać obrazy oraz zapisywać i wczytywać informacje w trakcie różnych sesji pracy z aplikacją. Nauczysz się korzystać z menedżera zależności CocoaPods i przekonasz się, jak bardzo jest użyteczny. Poznasz kilka przydatnych bibliotek open source do szybkiego tworzenia oprogramowania, dowiesz się też, jak opracowywać aplikacje pobierające informacje i zasoby z chmury.

Najważniejsze zagadnienia:

  • składnia i elementy języka Swift oraz praca w środowisku Xcode
  • struktura aplikacji mobilnej
  • zastosowanie poszczególnych struktur danych w Swifcie
  • tworzenie GUI i zapewnianie interaktywności aplikacji
  • wykorzystywanie informacji pochodzących z publicznego API do budowy swojej aplikacji
  • biblioteki dla open source Swifta

Oto Swift: najlepszy język dla aplikacji na iOS!

Spis treści


O autorze 7

O recenzencie 8

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Podstawy Swifta - zmienne i funkcje 13

  • Zmienna 14
    • Typ opcjonalny 18
    • Typ wyliczeniowy 19
  • Podstawowe konstrukcje przepływu sposobu działania programu 20
    • Konstrukcja if 20
    • Pętla 21
    • Pętla while 22
    • Konstrukcja switch 23
    • Funkcja 24
    • Czym jest krotka? 26
    • Czym jest konstrukcja guard? 28
    • Jak radzić sobie z dużymi problemami? 28
  • Podsumowanie 29

Rozdział 2. Xcode i projekt typu playground 31

  • Instalowanie Xcode 31
  • Przedstawiam Ci Xcode 33
    • Co znajduje się na ekranie? 35
  • Projekt typu playground 47
    • Czym jest projekt typu playground? 47
    • Dodawanie kodu do projektu 48
    • Dodawanie pliku pomocniczego do projektu 52
    • Dodawanie zasobu do projektu 53
    • Konwertowanie projektu typu playground na przestrzeń roboczą 54
    • Kod znaczników w projekcie typu playground 55
  • Podsumowanie 60

Rozdział 3. Tworzenie minimalnej aplikacji mobilnej 61

  • Pierwsza aplikacja iOS 61
    • Struktura projektu 73
    • System kontroli wersji Git 78
  • Podsumowanie 82

Rozdział 4. Struktury, klasy i dziedziczenie 83

  • Struktury i klasy 83
    • Rozszerzenie 89
    • Metoda deinit() 91
    • Właściwości i metody typu 92
    • Dodawanie niestandardowych typów danych do projektu typu playground 93
  • Dziedziczenie 97
    • Klasa bazowa 97
    • Architektura MVC 100
  • Podsumowanie 104

Rozdział 5. Dodawanie interaktywności do pierwszej aplikacji 105

  • Plik Storyboard 105
    • Wybrane kontrolki interfejsu użytkownika 107
    • Dodawanie elementów do pliku Storyboard 111
    • Połączenie interfejsu użytkownika z kodem 114
    • Ogólna analiza 126
  • Podsumowanie 126

Rozdział 6. Używanie struktur danych, programowania zorientowanego obiektowo i protokołów 129

  • Podstawowe typy kolekcji 130
    • Typ generyczny 130
    • Tablica 131
    • Zbiór 133
    • Słownik 136
    • Wybór najlepszego typu kolekcji 138
  • Lista elementów w projekcie typu playground 139
    • UICollectionView 139
    • UICollectionViewCell 141
    • Ponowne używanie komórek 144
    • Układy 146
  • Widok tabeli w aplikacji iOS 149
    • Model listy miast 151
    • Wyświetlenie wszystkich miast 152
    • Implementacja wyszukiwania 156
  • Protokół 158
    • Protokół i dziedziczenie 160
  • Podsumowanie 163

Rozdział 7. Tworzenie prostej aplikacji prognozy pogody 165

  • Definiowanie ekranów aplikacji 165
    • Ekran główny aplikacji 170
    • Ekran ulubionych lokalizacji 173
    • Ograniczenia 175
    • Ekran wyboru lokalizacji 176
  • Model 179
    • Lokalizacje 186
    • Kontrolery i przejścia 191
    • Dalsze usprawnienia aplikacji 197
  • Podsumowanie 198

Rozdział 8. Wprowadzenie do CocoaPods i zależności projektu 199

  • Tworzenie oprogramowania w nowoczesny sposób 200
    • Ruby i CocoaPods 201
    • Użyteczne polecenia CocoaPods 205
  • Carthage 206
  • Swift Package Manager 207
    • Użyteczne polecenia SPM 208
  • Popularne biblioteki opracowane przez podmioty zewnętrzne 214
    • Alamofire 215
    • Texture 216
    • RxSwift 217
  • Podsumowanie 217

Rozdział 9. Usprawnianie aplikacji prognozy pogody 219

  • API prognozy pogody 219
    • Co to jest API? 220
    • Lista wybranych żądań API 221
    • Utworzenie nowych modeli 223
  • Czyste żądania sieciowe 226
    • Implementowanie Alamofire 231
    • Usprawnienia za pomocą bibliotek opracowanych przez podmioty zewnętrzne 234
    • Lepsza obsługa błędów 234
    • Ekran informacji dodatkowych 238
  • Podsumowanie 241

Rozdział 10. Tworzenie aplikacji przypominającej Instagram 243

  • Projekt aplikacji opartej na kartach 243
  • Firebase 244
    • Ekran logowania 246
    • Pozostałe ekrany aplikacji 253
    • Niestandardowe przyciski na pasku kart 254
    • Utworzenie postu 257
    • Modele 262
    • Firebase 263
    • Filtry 268
  • Podsumowanie 270

Rozdział 11. Ciąg dalszy pracy nad aplikacją przypominającą Instagram 271

  • Ekran główny 271
  • Ekran profilu 276
  • Ekran wyszukiwania 284
  • Ekran ulubionych 287
  • Dopracowanie ekranu głównego 289
  • Podsumowanie 297

Dodatek A. Udział w projekcie typu open source 299

  • Konto w serwisie GitHub 299
  • Tworzenie odgałęzienia repozytorium 300
  • Udział w pracy nad projektem 301
  • Przygotowanie zgłoszenia 303
  • Podsumowanie 306

Skorowidz 309

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5454-8
Rozmiar pliku: 9,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: