- W empik go
Pozycjonowanie zdjęć w sieci - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 lipca 2023
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Pozycjonowanie zdjęć w sieci - ebook
Jak poprawnie przygotować zdjęcia do publikacji w Internecie? Jak realnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania? Jak trafiać do Google Grafika? Jak za pomocą zdjęć promować swój biznes? Poznaj kilka praktycznych sztuczek, które realnie wpłyną na twoje wyniki wyszukiwania w sieci, a co za tym idzie, zwiększą twoją popularność i widoczność w Internecie.
Kategoria: | Administracja |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8351-218-1 |
Rozmiar pliku: | 1,6 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
POZYCJONOWANIE ZDJĘĆ W SIECI
Wstęp
WSTĘP
Ten e-book powstał z myślą o osobach działających w sieci, publikujących zdjęcia w swoich social mediach oraz na stronach internetowych i zastanawiających się, co robią nie tak, że ich fotografie nie osiągają takich wyników, na jakie liczyli. Pamiętaj, że zdjęcia to nie tylko liczba „lajków” pod nimi, ale także realne zasięgi oraz widoczność twojego biznesu w sieci.
TAK WIĘC:
• Jakie zdjęcia publikować?
• Jak je poprawnie podpisywać?
• Jak podpisywać galerie zdjęć?
• Co to jest tekst alternatywny?
• Jak zadbać o responsywność zdjęć pod względem
urządzeń mobilnych?
Odpowiedzi na te i inne pytania na dalszych stronach
e-booka.POZYCJONOWANIE ZDJĘĆ W SIECI
Rozdział I. Plik zdjęciowy
ROZDZIAŁ I. PLIK ZDJĘCIOWY
Zacznijmy od samego pliku zdjęciowego, który mamy na naszym dysku. Zanim załadujemy go w czeluści Internetu, przyjrzyjmy się temu, jak on wygląda, a konkretnie — ile waży.
Po pierwsze, plik nie powinien ważyć za dużo, tzn. poniżej 1 MB. Dlaczego nie więcej? Jeśli na stronę załadujemy 20 zdjęć, a każde z nich waży ok. 10 MB to mamy już 200 MB danych, które serwer musi udźwignąć. Waga przekłada się na czas ładowania strony. Im cięższe pliki, tym dłuższy czas ładowania.
Im mniej ważą zdjęcia, tym szybciej ładuje się nasza strona i galeria zdjęć. Jeśli strona nie załaduje się w ciągu dwóch/trzech sekund, czytelnik wyjdzie z zakładki zniechęcony czekaniem.
Ludzie nie lubią czekać… chcą wszystkiego na „już”.
Nie przesadzaj ze zmniejszaniem zdjęć — sprawdzaj jak prezentuje się jakość zmniejszonych plików. Zbyt małe mogą mieć widoczne piksele lub tzw. mydło na konturach osób albo przedmiotów.
Pamiętaj, że pliki wgrywane do sieci służą tylko do przeglądania. Nie służą do drukowania w czasopismach czy na bilbordach. Nie taka jest ich rola. Nie musisz ładować ich w ekstremalnej rozdzielczości z wagą ciężarówki. Tu chodzi o szybkość ładowania strony.
_Przykładowe zdjęcie ważące nieco ponad 800 KB_
Wstęp
WSTĘP
Ten e-book powstał z myślą o osobach działających w sieci, publikujących zdjęcia w swoich social mediach oraz na stronach internetowych i zastanawiających się, co robią nie tak, że ich fotografie nie osiągają takich wyników, na jakie liczyli. Pamiętaj, że zdjęcia to nie tylko liczba „lajków” pod nimi, ale także realne zasięgi oraz widoczność twojego biznesu w sieci.
TAK WIĘC:
• Jakie zdjęcia publikować?
• Jak je poprawnie podpisywać?
• Jak podpisywać galerie zdjęć?
• Co to jest tekst alternatywny?
• Jak zadbać o responsywność zdjęć pod względem
urządzeń mobilnych?
Odpowiedzi na te i inne pytania na dalszych stronach
e-booka.POZYCJONOWANIE ZDJĘĆ W SIECI
Rozdział I. Plik zdjęciowy
ROZDZIAŁ I. PLIK ZDJĘCIOWY
Zacznijmy od samego pliku zdjęciowego, który mamy na naszym dysku. Zanim załadujemy go w czeluści Internetu, przyjrzyjmy się temu, jak on wygląda, a konkretnie — ile waży.
Po pierwsze, plik nie powinien ważyć za dużo, tzn. poniżej 1 MB. Dlaczego nie więcej? Jeśli na stronę załadujemy 20 zdjęć, a każde z nich waży ok. 10 MB to mamy już 200 MB danych, które serwer musi udźwignąć. Waga przekłada się na czas ładowania strony. Im cięższe pliki, tym dłuższy czas ładowania.
Im mniej ważą zdjęcia, tym szybciej ładuje się nasza strona i galeria zdjęć. Jeśli strona nie załaduje się w ciągu dwóch/trzech sekund, czytelnik wyjdzie z zakładki zniechęcony czekaniem.
Ludzie nie lubią czekać… chcą wszystkiego na „już”.
Nie przesadzaj ze zmniejszaniem zdjęć — sprawdzaj jak prezentuje się jakość zmniejszonych plików. Zbyt małe mogą mieć widoczne piksele lub tzw. mydło na konturach osób albo przedmiotów.
Pamiętaj, że pliki wgrywane do sieci służą tylko do przeglądania. Nie służą do drukowania w czasopismach czy na bilbordach. Nie taka jest ich rola. Nie musisz ładować ich w ekstremalnej rozdzielczości z wagą ciężarówki. Tu chodzi o szybkość ładowania strony.
_Przykładowe zdjęcie ważące nieco ponad 800 KB_
więcej..