PPK w budżetówce – tworzenie, funkcjonowanie, ewidencja - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
Październik 2020
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
PPK w budżetówce – tworzenie, funkcjonowanie, ewidencja - ebook
W Poradniku w sposób uporządkowany omówiono zasady tworzenia i rozliczania PPK w jednostkach sektora finansów publicznych.
Z Poradnika można dowiedzieć się m.in.:
• w jaki sposób należy wypełnić obowiązek tworzenia PPK – jak nie narazić się na kary w związku z PPK,
• jak wygląda tryb tworzenia PPK – krok po kroku – co trzeba zrobić (harmonogram prac na 2020 i pierwszą połowę 2021 r.), jakie obowiązują najważniejsze terminy w ramach PPK z perspektywy pracodawcy, w tym – o czym należy bezwzględnie pamiętać w pierwszej połowie 2021 r.,
• czy można nie tworzyć PPK,
• jak wybrać usługodawcę PPK – jaka jest rola i odpowiedzialność pracodawcy,
• jak zapisywać osoby zatrudnione do PPK oraz jak naliczać wpłaty do PPK, które składniki wynagrodzenia wliczać do podstawy naliczania wpłat do PPK, a które nie,
• na co zwrócić uwagę, negocjując umowy składające się na PPK,
• jak przygotowywać korekty i rozliczenia za okresy wsteczne,
• jak podzielić obowiązki w zakresie prowadzenia spraw związanych z PPK między komórkę kadr i komórkę księgowości – czy analogicznie do obowiązków związanych z ustalaniem i naliczaniem wynagrodzeń oraz sporządzaniem list płac.
• jak wpłaty do PPK ująć w planie finansowym, w jakim paragrafie wydatków, na jakich kontach księgowych – bilansowych oraz pozabilansowych (zaangażowanie), jak je ewidencjonować oraz jak wykazywać w sprawozdawczości.
Można skorzystać z przykładowego projektu utworzenia PPK w jednostce sektora finansów publicznych oraz harmonogramu tworzenia i funkcjonowania PPK.
W Poradniku znajdują się także wzory w zakresie PPK:
§ deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK,
§ wniosku o uczestnictwo w PPK osoby zatrudnionej w wieku 55–69 lat,
§ wniosku o obniżenie wpłaty podstawowej do PPK.
Dopełnieniem Poradnika jest dodatek specjalny – Listy kontrolne:
§ terminarz wdrażania i stosowania PPK w jednostkach sektora publicznego,
§ terminarz wprowadzenia zmian w polityce rachunkowości i księgowości w zakresie PPK,
§ zestawienie składników wynagrodzeń występujących w jednostkach sektora publicznego, które wchodzą i które nie wchodzą do podstawy naliczania wpłat pracodawcy i pracownika do PPK. Muszą być one znane pracownikom kadr i księgowości.
Za pomocą przygotowanych list można samodzielnie skontrolować przebieg procesu wdrażania procedur związanych z objęciem od 1 stycznia 2021 r. PPK pracowników jednostek sektora publicznego.
Z Poradnika można dowiedzieć się m.in.:
• w jaki sposób należy wypełnić obowiązek tworzenia PPK – jak nie narazić się na kary w związku z PPK,
• jak wygląda tryb tworzenia PPK – krok po kroku – co trzeba zrobić (harmonogram prac na 2020 i pierwszą połowę 2021 r.), jakie obowiązują najważniejsze terminy w ramach PPK z perspektywy pracodawcy, w tym – o czym należy bezwzględnie pamiętać w pierwszej połowie 2021 r.,
• czy można nie tworzyć PPK,
• jak wybrać usługodawcę PPK – jaka jest rola i odpowiedzialność pracodawcy,
• jak zapisywać osoby zatrudnione do PPK oraz jak naliczać wpłaty do PPK, które składniki wynagrodzenia wliczać do podstawy naliczania wpłat do PPK, a które nie,
• na co zwrócić uwagę, negocjując umowy składające się na PPK,
• jak przygotowywać korekty i rozliczenia za okresy wsteczne,
• jak podzielić obowiązki w zakresie prowadzenia spraw związanych z PPK między komórkę kadr i komórkę księgowości – czy analogicznie do obowiązków związanych z ustalaniem i naliczaniem wynagrodzeń oraz sporządzaniem list płac.
• jak wpłaty do PPK ująć w planie finansowym, w jakim paragrafie wydatków, na jakich kontach księgowych – bilansowych oraz pozabilansowych (zaangażowanie), jak je ewidencjonować oraz jak wykazywać w sprawozdawczości.
Można skorzystać z przykładowego projektu utworzenia PPK w jednostce sektora finansów publicznych oraz harmonogramu tworzenia i funkcjonowania PPK.
W Poradniku znajdują się także wzory w zakresie PPK:
§ deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK,
§ wniosku o uczestnictwo w PPK osoby zatrudnionej w wieku 55–69 lat,
§ wniosku o obniżenie wpłaty podstawowej do PPK.
Dopełnieniem Poradnika jest dodatek specjalny – Listy kontrolne:
§ terminarz wdrażania i stosowania PPK w jednostkach sektora publicznego,
§ terminarz wprowadzenia zmian w polityce rachunkowości i księgowości w zakresie PPK,
§ zestawienie składników wynagrodzeń występujących w jednostkach sektora publicznego, które wchodzą i które nie wchodzą do podstawy naliczania wpłat pracodawcy i pracownika do PPK. Muszą być one znane pracownikom kadr i księgowości.
Za pomocą przygotowanych list można samodzielnie skontrolować przebieg procesu wdrażania procedur związanych z objęciem od 1 stycznia 2021 r. PPK pracowników jednostek sektora publicznego.
Kategoria: | Finansowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8137-876-5 |
Rozmiar pliku: | 1,5 MB |