- promocja
Praktyczny kurs Java. Wydanie III - ebook
Praktyczny kurs Java. Wydanie III - ebook
Uniwersalna i niezastąpiona - Java na każdą okazję
- Poznaj podstawy - środowisko, struktura i kompilacja programu
- Dowiedz się więcej - instrukcje języka, wyjątki i programowanie obiektowe
- Wykorzystaj różne możliwości - system wejścia-wyjścia, kontenery, aplikacje i aplety
Język Java nieprzerwanie święci triumfy na salonach profesjonalnych firm, zajmujących się programowaniem. Jest wykorzystywany zarówno w prostych programach dla telefonów komórkowych, jak i w skomplikowanych aplikacjach sieciowych. Jego główne zalety to duża przenośność i świetna, przemyślana konstrukcja, która pozwala łatwo opanować zasady programowania i szybko zacząć tworzyć własne, dobrze działające programy. Java ma jeszcze jedną cechę, istotną z punktu widzenia każdej osoby zajmującej się informatyką - po prostu nie wypada jej nie znać!
Książka "Praktyczny kurs Java. Wydanie III " oferuje swoim czytelnikom możliwość łatwego i szybkiego zapoznania się z podstawami programowania w tym języku. Z jej pomocą w mig zainstalujesz odpowiednie środowisko programistyczne i poznasz reguły budowania aplikacji w Javie, typy danych oraz rodzaje zmiennych. Nauczysz się kontrolować przebieg wykonywania programu oraz wykorzystywać tablice. Zrozumiesz, na czym polega programowanie obiektowe i związane z nim podstawowe pojęcia, takie jak dziedziczenie i polimorfizm. Dowiesz się, jak obsługiwać i tworzyć wyjątki, jak działa system wejścia-wyjścia, co to są kontenery i typy uogólnione oraz czym różnią się aplikacje od apletów. A wszystko to w serii znakomitych, praktycznych ćwiczeń!
- Krótka historia Javy, jej narzędzia i wersje
- Instalacja JDK i podstawy programowania
- Zmienne, instrukcje sterujące i tablice
- Dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy i klasy wewnętrzne
- Wyjątki
- System wejścia-wyjścia
- Kontenery i typy uogólnione
- Aplikacje i aplety
Zanurz się w świecie Javy!
Spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Podstawy (9)
- Instalacja JDK (9)
- Instalacja w systemie Windows (10)
- Instalacja w systemie Linux (10)
- Przygotowanie do pracy z JDK (11)
- Podstawy programowania (13)
- Lekcja 1. Struktura programu, kompilacja i wykonanie (13)
- Lekcja 2. Podstawy obiektowości i typy danych (15)
- Lekcja 3. Komentarze (18)
Rozdział 2. Instrukcje języka (21)
- Zmienne (21)
- Lekcja 4. Deklaracje i przypisania (22)
- Lekcja 5. Wyprowadzanie danych na ekran (25)
- Lekcja 6. Operacje na zmiennych (30)
- Instrukcje sterujące (43)
- Lekcja 7. Instrukcja warunkowa if...else (43)
- Lekcja 8. Instrukcja switch i operator warunkowy (49)
- Lekcja 9. Pętle (54)
- Lekcja 10. Instrukcje break i continue (62)
- Tablice (69)
- Lekcja 11. Podstawowe operacje na tablicach (69)
- Lekcja 12. Tablice wielowymiarowe (74)
Rozdział 3. Programowanie obiektowe (85)
- Podstawy (85)
- Lekcja 13. Klasy, pola i metody (86)
- Lekcja 14. Argumenty i przeciążanie metod (94)
- Lekcja 15. Konstruktory (104)
- Dziedziczenie (115)
- Lekcja 16. Klasy potomne (116)
- Lekcja 17. Specyfikatory dostępu i pakiety (123)
- Lekcja 18. Przesłanianie metod i składowe statyczne (137)
- Lekcja 19. Klasy i składowe finalne (149)
Rozdział 4. Wyjątki (157)
- Lekcja 20. Blok try...catch (157)
- Lekcja 21. Wyjątki to obiekty (165)
- Lekcja 22. Własne wyjątki (173)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe II (185)
- Polimorfizm (185)
- Lekcja 23. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (185)
- Lekcja 24. Późne wiązanie i wywoływanie metod klas pochodnych (194)
- Lekcja 25. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (202)
- Interfejsy (211)
- Lekcja 26. Tworzenie interfejsów (211)
- Lekcja 27. Wiele interfejsów (217)
- Klasy wewnętrzne (225)
- Lekcja 28. Klasa w klasie (225)
- Lekcja 29. Rodzaje klas wewnętrznych i dziedziczenie (233)
- Lekcja 30. Klasy anonimowe i zagnieżdżone (241)
Rozdział 6. System wejścia-wyjścia (249)
- Lekcja 31. Standardowe wejście (249)
- Lekcja 32. Standardowe wejście i wyjście (259)
- Lekcja 33. System plików (274)
- Lekcja 34. Operacje na plikach (285)
Rozdział 7. Kontenery i typy uogólnione (301)
- Lekcja 35. Kontenery (301)
- Lekcja 36. Typy uogólnione (314)
Rozdział 8. Aplikacje i aplety (327)
- Aplety (327)
- Lekcja 37. Podstawy apletów (327)
- Lekcja 38. Kroje pisma (fonty) i kolory (333)
- Lekcja 39. Grafika (342)
- Lekcja 40. Dźwięki i obsługa myszy (350)
- Aplikacje (360)
- Lekcja 41. Tworzenie aplikacji (360)
- Lekcja 42. Komponenty (376)
Skorowidz (391)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4627-2 |
Rozmiar pliku: | 8,2 MB |