Facebook - konwersja
  • promocja

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
13 września 2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania - ebook

Jeśli chcesz być świetnym programistą, nie możesz poprzestać tylko na opanowaniu narzędzi deweloperskich i kilku języków programowania. Do rozwiązywania złożonych problemów, które często pojawiają się podczas tworzenia aplikacji, nie wystarczy Ci sama wiedza techniczna. Tak jak w innych dziedzinach rzemiosła, także i tu staniesz przed zagadnieniami, które Cię przerosną, choć wcale nie są unikatowe. Właśnie dla takich zagadnień opracowuje się wzorce — w gruncie rzeczy łączące wiele różnych dziedzin, bo oparte na podobnym schemacie. No dobrze, ale w jaki sposób rzemieślnik programowania może się uczyć od, dajmy na to, mistrza tańca?

W tej książce temat nauki rzemiosła potraktowano interdyscyplinarnie. Jej podstawą są dziesiątki wywiadów z praktykami oraz literatura na temat uczenia się, psychologii optymalnej wydajności i wszystkiego, co łączy się z osiąganiem mistrzostwa. Pokazano tu, jak uczyli się wybitni chirurdzy, choreografowie, filozofowie oraz architekci aplikacji. Książka stanowi źródło inspiracji: poszczególne wzorce rozwiązywania problemów są osadzane w określonych kontekstach, a sugerowane rozwiązania uzupełniono relacjami danego wzorca do innych wzorców i wzbogacono w odniesienia do literatury i historii mistrzów z różnych dziedzin.

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • czy jesteś uczniem, czeladnikiem czy może już mistrzem rzemiosła programistycznego
  • czym są wzorce i jakie znaczenie mają dla nauki rzemiosła
  • jak nieustannie się uczyć i dążyć do mistrzostwa
  • jak oceniać swoje umiejętności i zapewniać sobie korzyści związane z realistyczną samooceną
  • jak skutecznie rozwiązywać różne problemy, począwszy od kłopotliwej współpracy z klientem, a skończywszy na pokonaniu własnego wypalenia zawodowego

Rzemieślnik — mistrz, czyli najlepszy fachowiec!


David H. Hoover — prowadzi dział rozwoju oprogramowania oraz program praktyk zawodowych w firmie Optiva. Programuje od 2000 roku, jednak jego pasją jest rozwijanie idei rzemieślniczego podejścia do pisania aplikacji. W wolnych chwilach uprawia różne sporty wytrzymałościowe.

Adewale Oshineye — jest inżynierem w fimie Google. Programuje od wczesnego dzieciństwa. Pracował nad wieloma projektami o różnej skali, dzięki czemu mógł się uczyć od najlepszych praktyków Europy Zachodniej. Jego ulubioną rozrywką jest przemierzanie Londynu z aparatem fotograficznym w ręku.

Spis treści

  • Przedmowa
  • Wstęp
    • Cele
    • Dla kogo jest ta książka?
    • Proces
    • Organizacja książki
    • Forma wzorców
    • Stosowanie
    • Podziękowania Davea
    • Podziękowania Adea
  • MANIFEST RZEMIOSŁA PROGRAMISTYCZNEGO
    • Software Craftsmanship Manifesto
  • Rozdział 1. Wprowadzenie
    • Co to jest rzemiosło programistyczne?
      • Co to znaczy być uczniem?
      • Co to znaczy być czeladnikiem?
      • Co to znaczy być mistrzem?
    • Czym jest nauka?
    • Co to jest wzorzec nauki?
    • Skąd się wzięły wzorce?
    • Dokąd zmierzamy?
  • Rozdział 2. Opróżnianie filiżanki
    • Twój Pierwszy Język
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Biały Pas
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Uwolnij Swój Entuzjazm
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Konkretne Umiejętności
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Przyznaj Się Do Niewiedzy
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Zmierz Się Ze Swoją Niewiedzą
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Głęboka Woda
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Wycofaj Się Do Kompetencji
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Idąc długą drogą
    • Długa Droga
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Rzemiosło Ponad Sztuką
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Trwałe Motywacje
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Pielęgnuj Swoją Pasję
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Narysuj Własną Mapę
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Wykorzystaj Swój Tytuł
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Pozostań W Okopach
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Inna Droga
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Właściwa samoocena
    • Bądź Najgorszy
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Znajdź Mentorów
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Bratnie Dusze
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Kumplowanie Się
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Zamiataj Podłogę
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Nieustanne uczenie się
    • Zwiększ Swoją Przepustowość
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
    • Ćwicz, Ćwicz, Ćwicz
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Zabawki Do Zepsucia
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Użyj Źródła
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Bądź Refleksyjny Podczas Pracy
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
    • Zapisuj To, Czego Się Uczysz
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Dziel Się Tym, Czego Się Uczysz
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Twórz Pętle Informacji Zwrotnych
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Naucz Się, W Jaki Sposób Ponosisz Porażki
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Skonstruuj swój program uczenia się
    • Lista Lektur
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Nieustannie Czytaj
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Studiuj Klasykę
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Kop Głębiej
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Znajome Narzędzia
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Wnioski
  • Dodatek A Lista wzorców
  • Dodatek B Wezwanie do uruchamiania programów nauki rzemiosła
  • Dodatek C Retrospektywna analiza pierwszego roku działania programu nauki rzemiosła w Obtiva
  • Dodatek D Źródła internetowe
  • Bibliografia
    • O autorach
    • Kolofon
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3522-6
Rozmiar pliku: 5,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: