Praktyka przekonywania, czyli jak pozyskiwać zwolenników dla swoich racji i propozycji - ebook
Praktyka przekonywania, czyli jak pozyskiwać zwolenników dla swoich racji i propozycji - ebook
Reguły perswazji są po to, by je... wykorzystywać
- Jasne formułowanie celu procesu przekonywania
- Ciągła obserwacja, słuchanie i reagowanie na słowa rozmówcy
- Atrakcyjny i zrozumiały sposób przekazywania tekstu perswazyjnego
- Bieżąca analiza skuteczności Twojego postępowania
Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym, jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcemJohn D. Rockefeller
Najbardziej skuteczni są ludzie, którzy... są skuteczni. Kiedy na samą myśl o przekonaniu kogoś do swojego rozwiązania przechodzą Cię ciarki i tracisz zapał, możesz być pewny, że rzeczywiście Ci się to nie uda. Jeżeli natomiast tryskasz entuzjazmem i pewnością siebie -- sukces perswazyjny masz w zasięgu ręki!
Skuteczne oddziaływanie na ludzi wymaga przede wszystkim dobrego poznania samego siebie oraz kogoś, na kogo chcemy wpłynąć. Każdy z nas reprezentuje odmienny styl osobowości, który decyduje o indywidualnym modelu odczytywania rzeczywistości i reagowania na nią. Sposób skutecznej interakcji z drugim człowiekiem powinien być dostosowany do jego temperamentu, charakteru i typu inteligencji. Nie wolno Ci zapomnieć o postawach i wartościach, będących fundamentalnymi elementami postrzegania otaczającego świata. Pamiętaj także o kilku podstawowych zasadach, których przestrzeganie pozwoli Ci przedstawić rozmówcy sprawę z najbardziej korzystnej dla Ciebie strony:
- Bądź jednoznaczny w swoich stwierdzeniach. Powtarzanie wciąż tego samego wywołuje przekonanie, że to, o czym mówimy, jest prawdą.
- Bądź przekonany do tego, o czym mówisz. Zapał i przekonanie są zaraźliwe.
- Nie oceniaj tych, którzy nie chcą słuchać Twoich racji.
- Dostarczaj rozmówcom argumentów. Dziękuj za uwagę, nawet jeśli nie uważali.
A teraz otwórz tę książkę i wkrocz do fascynującego świata perswazji!
Spis treści
Wstęp (5)
1. Poznanie samego siebie (9)
2. Podstawy budowania perswazyjnego JA (23)
3. Rzecz o automotywacji (39)
4. Inteligencja emocjonalna a poziom oddziaływania na innych (49)
5. Zasady budowania oczekiwanych relacji z innymi (67)
6. Podstawy skutecznej komunikacji (81)
7. Aktywne słuchanie jako jedna z podstaw wywierania wpływu (101)
8. Zasady wywierania wpływu społecznego (109)
- Reguła wzajemności (112)
- Reguła niedostępności (119)
- Reguła społecznego dowodu słuszności (122)
- Reguła lubienia i sympatii (125)
- Reguła autorytetu (129)
- Reguła zaangażowania i konsekwencji (132)
9. Techniki wywierania wpływu (135)
10. Podstawy skutecznej perswazji (151)
11. Między wywieraniem wpływu a psychomanipulacją (167)
Skorowidz (173)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4619-7 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |