Facebook - konwersja

Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
17 kwietnia 2018
111,00
11100 pkt
punktów Virtualo

Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem - ebook

Publikacja przedstawia wzory umów z zakresu prawa autorskiego z komentarzami oraz ogólne zasady ich zawierania.

Jej trzecie wydanie zostało rozszerzone o dwa nowe rozdziały obejmujące umowy w zakresie sztuk scenicznych oraz architektury, a także nowe umowy:

  • wydawniczą dotyczącą e-booków,
  • o konwersję zawartości w formacie cyfrowym,
  • merchandisingu.

W opracowaniu znajdują się również wzory umów:

  • o stworzenie utworu muzycznego,
  • o wykonanie koncertu,
  • o sfilmowanie utworu literackiego,
  • między producentem a autorem scenariusza,
  • z ilustratorem,
  • z tłumaczem,
  • o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej,
  • o wystawienie dramatu.

Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla osób zawierających umowy z zakresu prawa autorskiego w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, organizatorów imprez kulturalnych, producentów filmowych, telewizyjnych i multimedialnych, fotografów, muzyków. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.

Spis treści

WYKAZ SKRÓTÓW  | str. 9

WSTĘP  | str. 11

1 PODSTAWOWE ZASADY ZAWIERANIA UMÓW PRAWA AUTORSKIEGO  | str. 15

2 KSIĄŻKA  | str. 31
2.1. Wstęp  | str. 31
2.2. Umowa między współautorami (na przykładzie komiksu) 34
2.3. Umowa wydawnicza z autorem (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych)  | str. 42
2.4. Umowa z autorem o wydanie elektroniczne (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych)  | str. 57
2.5. Umowa z grupą autorów (na przykładzie komentarza do ustawy)  | str. 69
2.6. Umowa z ilustratorem (na przykładzie ilustrowanej bajki dla dzieci)  | str. 80
2.7. Umowa z tłumaczem (na przykładzie tłumaczenia dzieła prawniczego)  | str. 91

3 MUZYKA  | str. 102
3.1. Wstęp  | str. 102
3.2. Umowa o stworzenie utworu muzycznego (na przykładzie umowy o stworzenie motywu muzycznego i licencji na wykorzystanie go w radiowym spocie reklamowym) | str.  104
3.3. Umowa wydawnicza (na przykładzie wydania materiałów nutowych wraz z nabyciem dodatkowych praw)  | str. 115
3.4. Umowa o wykonanie koncertu  | str. 125
3.5. Umowa fonograficzna (na przykładzie umowy wyłącznej o produkcję fonograficzną)  | str. 133

4 FILM I TELEWIZJA  | str. 148
4.1. Wstęp  | str. 148
4.2. Umowa o sfilmowanie utworu literackiego  | str. 152
4.3. Umowa między producentem a autorem scenariusza  | str. 167
4.4. Umowa między producentem a reżyserem  | str. 183
4.5. Umowy koprodukcyjne  | str. 197
4.6. Umowy dotyczące remake’ów  | str. 211
4.7. Umowy dotyczące kontynuacji 220
4.8. Umowy między producentem a dystrybutorem egzemplarzy  | str. 229
4.9. Umowa o nadanie telewizyjne  | str. 240
4.10. Umowy o rozpowszechnianie na platformach cyfrowych  | str. 248
4.11. Licencja na format telewizyjny  | str. 255

5 PROGRAMY KOMPUTEROWE  | str. 268
5.1. Wstęp  | str. 268
5.2. Umowa licencyjna na korzystanie z programu komputerowego  | str. 270
5.3. Umowa o wdrożenie systemu informatycznego  | str. 283

6 MULTIMEDIA  | str. 297
6.1. Wstęp | str.  297
6.2. Umowa o stworzenie strony WWW  | str. 300
6.3. Umowa między producentem a realizatorem utworu multimedialnego  | str. 315
6.4. Umowa integracji treści w formacie cyfrowym z programem sterującym  | str. 327
6.5. Umowa konwersji treści do formatu cyfrowego  | str. 334

7 SZTUKI PLASTYCZNE  | str. 345
7.1. Wstęp | str.  345
7.2. Umowa o stworzenie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie zamówienia serwisu fotograficznego) | str.  347
7.3. Umowa o wystawienie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie wystawy obrazów)  | str. 356
7.4. Umowa o prezentację utworu sztuki plastycznej w Internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie) | str.  364

8 UMOWY W ZAKRESIE REKLAMY  | str. 372
8.1. Wstęp  | str. 372
8.2. Umowa z autorem utworu plastycznego  | str. 374
8.3. Umowa z autorem fotografii (na przykładzie banneru internetowego)  | str. 383
8.4. Umowa z agencją reklamową (na przykładzie umowy o prowadzenie kampanii reklamowej)  | str. 389
8.5. Umowa o prezentację reklamy (na przykładzie reklamy na środkach transportu miejskiego)  | str. 402
8.6. Umowa w zakresie reklamy radiowej  | str. 410
8.7. Umowa w zakresie reklamy telewizyjnej  | str. 416
8.8. Umowa merchandisingu (na przykładzie sektora mody)  | str. 424
8.9. Umowa personality merchandisingu (na przykładzie sektora mody)  | str. 432

9 INTERNET  | str. 440
9.1. Wstęp  | str. 440
9.2. Hosting  | str. 441
9.3. Umowa o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej  | str. 454
9.4. Umowa z Internet service providerem  | str. 462

10 ARCHITEKTURA  | str. 472
10.1. Wstęp  | str. 472
10.2. Umowa o stworzenie projektu budowlanego | str.  474
10.3. Umowa o stworzenie projektu aranżacji wnętrza  | str. 486
10.4. Umowa o nadzór autorski  | str. 492

11 TEATR  | str. 499
11.1. Wstęp  | str. 499
11.2. Umowa o stworzenie scenariusza widowiska  | str. 500
11.3. Umowa o inscenizację  | str. 506
11.4. Umowa o reżyserię zwykłą  | str. 516
11.5. Umowa o artystyczne wykonanie (z aktorem)  | str. 523
11.6. Umowa o wykorzystanie piosenek w spektaklu  | str. 529
11.7. Umowa o przygotowanie aktorów  | str. 533

12 OKOLICE PRAWA AUTORSKIEGO  | str. 538
12.1. Wstęp  | str. 538
12.2. Umowa o ustanowienie impresariatu | str.  540
12.3. Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku (na przykładzie umowy z modelką/modelem)  | str. 551

BIBLIOGRAFIA  | str. 559

Kategoria: Własności intelektualnej
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8124-708-5
Rozmiar pliku: 1,1 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij