Facebook - konwersja

Prawo dla twórców internetowych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 października 2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
34,90

Prawo dla twórców internetowych - ebook

Świadomy praw i obowiązków blogera i vlogera...

... rozpoczynasz działalność w sieci. Albo tak Ci się tylko wydaje. Czy na pewno wiesz, jak tworzyć i publikować online, nie naruszając przy tym licznych obowiązujących przepisów i praw innych osób? Czy wiesz, jak zadbać o pełną ochronę swoich dóbr?
Prowadzenie bloga czy też vloga jest swego rodzaju aktywnością publiczną. Twórca internetowy przestaje być osobą anonimową, nie jest już dłużej „zwykłym” czytelnikiem czy widzem. Zyskuje wizerunek i know-how o określonej wartości — innymi słowy, staje się marką, którą można zmonetyzować. To plus, ale są i minusy, czyli zagrożenia, których trzeba być świadomym i brać je pod uwagę, gdy pisze się teksty, kręci filmy czy komentuje cokolwiek w sieci.

Prawo dla twórców internetowych to książka dla każdej osoby, która aktywnie, a przede wszystkim autorsko korzystają z internetu. Autorka postawiła przed sobą zadanie kompleksowego omówienia zagadnień prawnych związanych z obecnością w blogosferze. Zadanie tym ambitniejsze, że o trudnych aspektach prawa sieciowego Agnieszka Witońska-Pakulska pisze przystępnym, a przy tym praktycznym językiem, proponując konkretne, sprawdzone rozwiązania.

Jak zorganizować bloga pod kątem prawnym? Jak prowadzić go z korzyścią dla siebie i z poszanowaniem dóbr osobistych oraz materialnych innych użytkowników sieci? Jak traktować dane osobowe czytelników? O czym należy pamiętać przy organizowaniu konkursu, a o czym przy wysyłaniu newslettera? To tylko niektóre z długiej listy pytań, na które odpowiedzi znajdziesz w tej książce!


Agnieszka Witońska-Pakulska — radca prawny, kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w tym w prawie autorskim, znakach towarowych oraz zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów ukończyła Szkołę Prawa Amerykańskiego na tym samym wydziale, a po odbytej aplikacji i zdanym egzaminie radcowskim także Fashion Law Bootcamp na Fordham University w Nowym Jorku oraz studia podyplomowe zarządzania w sektorach mody na Akademii Leona Koźmińskiego i ViaModa. Świadczy pomoc prawną krajowym i zagranicznym podmiotom z sektora mody. Doradza przy opracowywaniu mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu.

Spis treści

Wstęp (7)

ETAP I. ROZPOCZYNASZ DZIAŁALNOŚĆ

Rozdział 1. Aspekty prawne zakładania bloga (17)

  • Jaką nazwę wybrać? (17)
  • Czy rejestrować nazwę/logo? (21)
  • Co może być znakiem towarowym? (24)
  • Czy rejestrować bloga? Czy blog to prasa? (34)
  • Domena i platforma blogowa (37)
  • Prawa do logo i strony internetowej (42)
  • Czy muszę mieć regulamin bloga? (46)
  • Czy muszę rejestrować działalność? (49)

ETAP II. PROWADZENIE BLOGA I KONT NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Rozdział 2. Przygotowywanie wpisów (57)

  • Czym jest utwór? (57)
  • Jak cytować? (64)
  • Inspiracja, czyli twórcza podnieta (66)
  • Czy mogę zamieszczać na swoim blogu tłumaczenia zagranicznych wpisów? (69)
  • Na co zwrócić uwagę, jeśli zamieszczam zdjęcia? Jak uchronić się przed wykorzystywaniem moich zdjęć? (70)
  • Jak to jest z tym linkowaniem? (76)
  • Uwaga na dobra osobiste! (78)
  • Zniesławienie (82)
  • Uwaga na czyn nieuczciwej konkurencji (84)
  • Wykorzystanie znaków towarowych (87)
  • Lokowanie produktów (88)
  • Prawo do wizerunku (89)
  • Konsekwencje naruszenia praw autorskich (92)
  • Vlog (97)

Rozdział 3. Dane osobowe (101)

  • Czym są dane osobowe? (101)
  • Kiedy można przetwarzać dane osobowe? Czym jest przetwarzanie danych? (104)
  • Jak powinna być sformułowana zgoda na przetwarzanie danych osobowych? (105)
  • Kto jest administratorem danych osobowych? Czy muszę zgłaszać bazę danych do GIODO? (108)

Rozdział 4. Współpraca z markami (111)

  • Jaką umowę powinienem zawrzeć? (111)
  • A co z podatkami? Co bloger może "wrzucić w koszty"? (120)
  • Jak rozliczyć próbki i prezenty? (126)

Rozdział 5. Organizacja konkursów (129)

  • Czy konkurs jest regulowany przepisami prawa? (129)
  • Czy konkurs musi mieć swój regulamin? (130)
  • Na co uczestnik powinien wyrazić zgodę? (131)
  • Co z prawami autorskimi osób, które biorą udział w konkursie? (132)
  • Podatek od wygranej (133)

Rozdział 6. Newsletter (135)

Zakończenie (139)

Dodatki (141)

  • Przykładowe postanowienia autorskoprawne (141)
  • Przykład zgody na wykorzystanie wizerunku (143)
  • Przykład zgody na przetwarzanie danych osobowych (144)
  • Przykładowy zapis w regulaminie bloga dotyczący przetwarzania danych osobowych (146)
  • Przykładowe zezwolenia na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z konkursem (148)
Kategoria: Branża IT
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4244-6
Rozmiar pliku: 3,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: