Prawo oświaty prywatnej - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Prawo oświaty prywatnej - ebook
W publikacji w sposób kompleksowy omówione zostały prawne zagadnienia prywatyzacji zadania publicznego w odniesieniu do oświaty obejmujące m.in.:
współczesne formy prywatyzacji oświaty,
źródła finansowania oświaty niepublicznej oraz udzielanie dotacji oświatowych, ich rozliczanie oraz kontrolę wydatków,
kontrolę i nadzór nad wykonaniem oświatowego zadania publicznego przez podmioty prywatne,
sprawowanie nadzoru pedagogicznego oraz jego granice,
hybrydowy układ relacji prawnych pomiędzy użytkownikiem a prywatną placówką oświatową.
Wszystkie kwestie omówiono z uwzględnieniem dotychczasowego dorobku orzecznictwa sądów i Trybunału Konstytucyjnego oraz bogatego piśmiennictwa.
Opracowanie jest przeznaczone dla pracowników samorządowych, pracowników kuratoriów oświaty (wizytatorów), właścicieli i dyrektorów niepublicznych przedszkoli, szkół i innych placówek prywatnych oraz dla studentów prawa, administracji i kierunków pedagogicznych.
współczesne formy prywatyzacji oświaty,
źródła finansowania oświaty niepublicznej oraz udzielanie dotacji oświatowych, ich rozliczanie oraz kontrolę wydatków,
kontrolę i nadzór nad wykonaniem oświatowego zadania publicznego przez podmioty prywatne,
sprawowanie nadzoru pedagogicznego oraz jego granice,
hybrydowy układ relacji prawnych pomiędzy użytkownikiem a prywatną placówką oświatową.
Wszystkie kwestie omówiono z uwzględnieniem dotychczasowego dorobku orzecznictwa sądów i Trybunału Konstytucyjnego oraz bogatego piśmiennictwa.
Opracowanie jest przeznaczone dla pracowników samorządowych, pracowników kuratoriów oświaty (wizytatorów), właścicieli i dyrektorów niepublicznych przedszkoli, szkół i innych placówek prywatnych oraz dla studentów prawa, administracji i kierunków pedagogicznych.
Spis treści
Wykaz skrótów 9
Wstęp 13
Rozdział I Zagadnienia wstępne 19 1. Uwagi wprowadzające 19 1.1. Współczesne definicje zadań publicznych 19 1.2. Prywatyzacja zadań publicznych w aspekcie prawnym 24 1.3. Zlecanie funkcji a zlecanie zadań administracji publicznej 30 2. Charakterystyka zadania oświatowego 34 2.1. Istota zadania oświatowego 34 2.2. "Publiczność" zadania oświatowego 36 2.3. Zadanie oświatowe jako zadanie własne samorządu terytorialnego 45 2.4. Swoistość regulacji prawnej zadania oświatowego 52 2.5. Międzynarodowy i unijny charakter zadania oświatowego 54
Rozdział II Konstytucyjne podstawy prywatyzacji zadania oświatowego 59
Rozdział III Prywatyzacja zadania oświatowego w polskim ustawodawstwie 65 1. Skala i tendencje prywatyzacji zadania oświatowego 65 2. Równoległe wykonywanie zadania oświatowego 70 3. Zakres prywatyzacji zadania oświatowego 73 3.1. Uwagi wprowadzające 73 3.2. Zakres przedmiotowo-organizacyjny prywatyzacji zadania oświatowego 76 3.3. Zakres podmiotowy prywatyzacji zadania oświatowego 87 4. Współczesne determinanty prywatyzacji zadania oświatowego 101 4.1. Determinanty ekonomiczne prywatyzacji zadania oświatowego 101 4.2. Determinanty społeczne prywatyzacji zadania oświatowego 106 4.3. Determinanty ustrojowe prywatyzacji zadania oświatowego 108
Rozdział IV Współczesne formy prywatyzacji zadania oświatowego 111 1. Umowa jako forma prywatyzacji zadania oświatowego 111 1.1. Charakter prawny umowy o przekazanie zadania oświatowego do realizacji na podstawie art. 5 ust. 5g u.s.o. 116 1.2. Próba oceny umowy o przekazanie szkoły w trybie art. 5 ust. 5g u.s.o. jako instrumentu prawnego prywatyzacji wykonania zadania oświatowego 122 2. Wpis do ewidencji działalności oświatowej 125 3. Zezwolenie na założenie szkoły 130 4. Decyzja dyrektora szkoły zezwalająca na edukację domową 135 5. Otwarty konkurs ofert jako nowa forma prywatyzacji zadania oświatowego 140
Rozdział V Finansowanie zadania oświatowego realizowanego przez podmioty prywatne 144 1. Źródła finansowania zadania oświatowego - uwagi ogólne 144 2. Pośrednia forma finansowania zadania oświatowego 145 3. Dotacja oświatowa udzielana przez jednostki samorządu terytorialnego jako bezpośrednia forma finansowania zadania oświatowego 151 3.1. Pojęcie dotacji oświatowej 151 3.2. Charakter prawny dotacji oświatowej 152 3.3. Zakres podmiotowy dotacji oświatowej 155 3.4. Zakres przedmiotowy dotacji oświatowej 156 3.5. Tryb udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek prowadzonych przez podmioty niepubliczne 171 3.6. Problem wykorzystania dotacji oświatowej 174 4. Finansowanie zadania oświatowego przez użytkowników szkół i placówek prowadzonych przez podmioty niepubliczne 180
Rozdział VI Jednostka wobec prywatyzacji zadania oświatowego 185 1. Uwagi ogólne 185 2. Charakter prawny jednostki oświatowej założonej przez prywatny podmiot 187 3. Dualny charakter relacji prawnych wpływających na sytuację prawną użytkownika zakładu oświatowego 190 3.1. Uwagi wprowadzające 190 3.2. Stosunki cywilnoprawne 191 3.3. Stosunki administracyjnoprawne 194 4. Jednostka jako podmiot praw i obowiązków w ramach prywatnego zakładu oświatowego 198 5. Ochrona praw jednostki w prywatnym zakładzie edukacyjnym 205 6. Uwagi końcowe 214
Rozdział VII Kontrola zadania oświatowego realizowanego przez podmioty prywatne 217 1. Uwagi wstępne 217 2. Kontrola sprawowana przez Najwyższą Izbę Kontroli 219 3. Kontrola sprawowana przez pozasądowe organy gwarancji praw i wolności 221 4. Kontrola sprawowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową 225 5. Kontrola sprawowana przez samorząd terytorialny 226 6. Kontrola sądowa 232 7. Kontrola i nadzór pedagogiczny ministrów 238 8. Kontrola i nadzór pedagogiczny kuratora oświaty 241 9. Problem kontroli i nadzoru pedagogicznego zadania oświatowego sprawowanego przez dyrektora prywatnej jednostki oświatowej 249 10. Uwagi końcowe 254
Zakończenie 257
Literatura 267
Orzecznictwo 287
Wykaz aktów prawnych 291
Wykaz wykresów i tabel 297
Wykaz źródeł internetowych 299
Wstęp 13
Rozdział I Zagadnienia wstępne 19 1. Uwagi wprowadzające 19 1.1. Współczesne definicje zadań publicznych 19 1.2. Prywatyzacja zadań publicznych w aspekcie prawnym 24 1.3. Zlecanie funkcji a zlecanie zadań administracji publicznej 30 2. Charakterystyka zadania oświatowego 34 2.1. Istota zadania oświatowego 34 2.2. "Publiczność" zadania oświatowego 36 2.3. Zadanie oświatowe jako zadanie własne samorządu terytorialnego 45 2.4. Swoistość regulacji prawnej zadania oświatowego 52 2.5. Międzynarodowy i unijny charakter zadania oświatowego 54
Rozdział II Konstytucyjne podstawy prywatyzacji zadania oświatowego 59
Rozdział III Prywatyzacja zadania oświatowego w polskim ustawodawstwie 65 1. Skala i tendencje prywatyzacji zadania oświatowego 65 2. Równoległe wykonywanie zadania oświatowego 70 3. Zakres prywatyzacji zadania oświatowego 73 3.1. Uwagi wprowadzające 73 3.2. Zakres przedmiotowo-organizacyjny prywatyzacji zadania oświatowego 76 3.3. Zakres podmiotowy prywatyzacji zadania oświatowego 87 4. Współczesne determinanty prywatyzacji zadania oświatowego 101 4.1. Determinanty ekonomiczne prywatyzacji zadania oświatowego 101 4.2. Determinanty społeczne prywatyzacji zadania oświatowego 106 4.3. Determinanty ustrojowe prywatyzacji zadania oświatowego 108
Rozdział IV Współczesne formy prywatyzacji zadania oświatowego 111 1. Umowa jako forma prywatyzacji zadania oświatowego 111 1.1. Charakter prawny umowy o przekazanie zadania oświatowego do realizacji na podstawie art. 5 ust. 5g u.s.o. 116 1.2. Próba oceny umowy o przekazanie szkoły w trybie art. 5 ust. 5g u.s.o. jako instrumentu prawnego prywatyzacji wykonania zadania oświatowego 122 2. Wpis do ewidencji działalności oświatowej 125 3. Zezwolenie na założenie szkoły 130 4. Decyzja dyrektora szkoły zezwalająca na edukację domową 135 5. Otwarty konkurs ofert jako nowa forma prywatyzacji zadania oświatowego 140
Rozdział V Finansowanie zadania oświatowego realizowanego przez podmioty prywatne 144 1. Źródła finansowania zadania oświatowego - uwagi ogólne 144 2. Pośrednia forma finansowania zadania oświatowego 145 3. Dotacja oświatowa udzielana przez jednostki samorządu terytorialnego jako bezpośrednia forma finansowania zadania oświatowego 151 3.1. Pojęcie dotacji oświatowej 151 3.2. Charakter prawny dotacji oświatowej 152 3.3. Zakres podmiotowy dotacji oświatowej 155 3.4. Zakres przedmiotowy dotacji oświatowej 156 3.5. Tryb udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek prowadzonych przez podmioty niepubliczne 171 3.6. Problem wykorzystania dotacji oświatowej 174 4. Finansowanie zadania oświatowego przez użytkowników szkół i placówek prowadzonych przez podmioty niepubliczne 180
Rozdział VI Jednostka wobec prywatyzacji zadania oświatowego 185 1. Uwagi ogólne 185 2. Charakter prawny jednostki oświatowej założonej przez prywatny podmiot 187 3. Dualny charakter relacji prawnych wpływających na sytuację prawną użytkownika zakładu oświatowego 190 3.1. Uwagi wprowadzające 190 3.2. Stosunki cywilnoprawne 191 3.3. Stosunki administracyjnoprawne 194 4. Jednostka jako podmiot praw i obowiązków w ramach prywatnego zakładu oświatowego 198 5. Ochrona praw jednostki w prywatnym zakładzie edukacyjnym 205 6. Uwagi końcowe 214
Rozdział VII Kontrola zadania oświatowego realizowanego przez podmioty prywatne 217 1. Uwagi wstępne 217 2. Kontrola sprawowana przez Najwyższą Izbę Kontroli 219 3. Kontrola sprawowana przez pozasądowe organy gwarancji praw i wolności 221 4. Kontrola sprawowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową 225 5. Kontrola sprawowana przez samorząd terytorialny 226 6. Kontrola sądowa 232 7. Kontrola i nadzór pedagogiczny ministrów 238 8. Kontrola i nadzór pedagogiczny kuratora oświaty 241 9. Problem kontroli i nadzoru pedagogicznego zadania oświatowego sprawowanego przez dyrektora prywatnej jednostki oświatowej 249 10. Uwagi końcowe 254
Zakończenie 257
Literatura 267
Orzecznictwo 287
Wykaz aktów prawnych 291
Wykaz wykresów i tabel 297
Wykaz źródeł internetowych 299
Kategoria: | Oświatowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8092-870-1 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |