Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw - ebook
Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw - ebook
Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. Modelowanie międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych (Krzysztof Wach)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Konkurencja i konkurencyjność w naukach ekonomicznych
1.3. Modelowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.4. Swoistość mikrokonkurencyjności międzynarodowej
1.5. Wybrane modele międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2. Konkurencyjność modeli biznesu w wymiarze międzynarodowym. Kontekst polskich i chińskich przedsiębiorstw (Bogdan Rogoda)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Model biznesu
2.3. Konkurencyjność i jej uwarunkowania w skali międzynarodowej
2.4. Innowacyjność modeli biznesu
2.5. Działalność badawczo-rozwojowa firm polskich i chińskich
2.6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3. Kreatywność a konkurencyjność przedsiębiorstw (Małgorzata Kosała)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Pojęcie kreatywności
3.3. Kreatywna gospodarka
3.4. Sektory kreatywne
3.5. Sektor gospodarki kreatywnej w Polsce
3.6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4. Rola informatycznych systemów zarządzania w rozwoju przedsiębiorstwa i budowaniu pozycji konkurencyjnej (Marcin Piątkowski)
4.1. Wprowadzenie
4.2. System informacyjny a system informatyczny w rozwoju przedsiębiorstwa
4.3. Systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem 79 4.4. Znaczenie systemów informatycznych w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
4.5. Przedmiot i metodyka badań
4.6. Interpretacja wyników
4.6.1. Znaczenie systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw
4.6.2. Czynniki wpływające na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw
4.6.3. Działania podejmowane na rzecz podniesienia poziomu konkurencyjności
4.7. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5. Inwestycje funduszy venture capital a konkurencyjność firm (Rafał Morawczyński)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Uzasadnienie teoretyczne
5.3. Specyfika źródła danych
5.4. Badania empiryczne
5.5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 6. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw a konkurencyjność. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych (Izabela Czaja)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Szara strefa i jej komponenty na rynku
6.3. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców
6.4. Działalność gospodarcza nierejestrowana a konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw
6.5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 7. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych (Agnieszka Żur)
7.1. Wprowadzenie
7.2. Definicje i charakterystyka przedsiębiorstw społecznych
7.3. Konkurencyjność organizacji
7.4. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych
7.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych w świetle teorii interesariuszy
7.6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 8. Czynniki przewagi konkurencyjnej ekoinnowacyjnych przedsiębiorstw (Maria Urbaniec)
8.1. Wprowadzenie
8.2. Istota i znaczenie konkurencyjności przedsiębiorstw
8.3. Ekoinnowacje jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw
8.4. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w wyniku ekoinnowacyjnych działań
8.5. Ekoinnowacje a przewaga konkurencyjna w świetle badań ankietowych
8.5.1. Metodologia badawcza
8.5.2. Wyniki badań empirycznych
8.6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 9. Determinanty osiągania oraz utrzymywania przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym (Zbigniew Michalik)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Przewaga konkurencyjna a pozycjonowanie konkurencyjne
9.3. Czynniki umożliwiające osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym
9.4. Podsumowanie
Literatura
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-18448-3 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |