Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych - ebook
Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych - ebook
Jak to wygrać?
Zastanawiało Cię kiedyś, co właściwie podlega negocjacjom? Otóż istotą negocjacji jest konflikt. W procesie mającym doprowadzić do porozumienia należy w mądry, satysfakcjonujący dla obu stron sposób zrealizować cele, które dla każdej z nich są różne. Muszą być różne - gdyby były identyczne, nie byłoby czego negocjować. Oto pierwsza prawda, którą należy zrozumieć przed przystąpieniem do negocjacji. Druga brzmi następująco: negocjacje zaczynają się o wiele wcześniej niż w momencie, gdy do nich siadamy. Podstawą do negocjowania kontraktu, porozumienia, ustaleń na przyszłość jest przeszłość - historia dotychczasowych negocjacji, marka, z jaką siadamy do stołu rozmów, pozycja na rynku, reputacja itd. Skutki negocjacji nie będą się ograniczać do warunków samego kontraktu. Będą długotrwałe, może nawet wpłyną na kształt firmy w kolejnych latach.
To tylko dwie z wielu negocjacyjnych prawd, które trzeba sobie uświadomić, nim się przystąpi do negocjowania czegokolwiek w pracy, życiu prywatnym czy też przestrzeni społecznej. Bo negocjujemy nieustannie. Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski, doświadczony trener negocjacji, mediator, ekspert w zakresie zarządzania i sprzedaży. Dzięki temu podręcznikowi nie tylko zrozumiesz psychologiczne podstawy negocjacji, ale także nauczysz się korzystać ze zdobytej wiedzy tak, by procesy psychiczne zachodzące w umyśle Twojego negocjacyjnego partnera działały zawsze na Twoją korzyść.
Jako wieloletni szef HR w największych firmach w Europie coraz bardziej doceniam sztukę profesjonalnych negocjacji wewnętrznych. W książce Pawła Kowalewskiego Profesjonalne negocjacje można znaleźć wiele praktycznych rad dotyczących tego obszaru. Z pełną odpowiedzialnością mogę ją polecić pracownikom każdej firmy, a w szczególności działom HR, managementowi i działom handlowym.Beata Paluchowska, Head of HR Poland & CEE
Jako RSM współpracuję z Pawłem Kowalewskim od wielu lat. Dzięki jego poradom i rekomendacjom negocjacyjnym wielokrotnie udawało mi się rozwiązywać bardzo trudne problemy, a w konsekwencji sprzedawać szybciej i więcej. Moim zdaniem książka Profesjonalne negocjacje powinna być obowiązkową lekturą każdej osoby, która dba o efektywność i skuteczność procesu sprzedaży.Monika Malec, RSM TOP Thimm Opakowania
Doceniam bardzo praktyczne doświadczenie Pawła Kowalewskiego i mnóstwo odniesień do sytuacji z życia wziętych, które możemy znaleźć w książce. To podejście pozwala z pełną świadomością zastosować zdobytą wiedzę w biznesie. Książkę polecam wszystkim, niezależnie od działu, w którym pracują, czy roli, jaką spełniają. Komunikacja, w tym negocjacje, to klucz do porozumienia, efektywności, a także satysfakcji.Magdalena Szaroleta, Sales Director, Raben Transport sp. z o.o.
Paweł Kowalewski to według mnie najlepszy ekspert w dziedzinie negocjacji w Polsce. Od lat współpracujemy w ramach innowacyjnych studiów podyplomowych Akademia Menedżera. Warsztaty Pawła zachwycają słuchaczy. Jego podejście do negocjacji jest nowoczesne, odnosi się do aktualnych odkryć psychologii, zmian społecznych i komunikacyjnych, a także nade wszystko jest esencją praktyki najskuteczniejszych negocjatorów. I taka też jest jego wyjątkowa książka: wyczekana, niezmiernie aktualna - myślę, że stanie się magnum opus wśród opracowań poświęconych negocjacjom w naszym kraju!Tomasz Gordon, ekspert w zakresie psychologii zarządzania, pomysłodawca i koordynator Akademii Menedżera, autor bestselleru Nowa psychologia zarządzania
Spis treści
Co to są negocjacje?
Konflikt w procesie negocjacyjnym
Negocjacje a emocje
nEGOcjacje, propagacja emocji, szybkie samochody i koronawirus
Stres w negocjacjach
Jak budować negocjacyjną siłę?
Przerwy w negocjacjach. Chcesz przyspieszyć - zwolnij
Negocjacyjne kapelusze
Negocjacyjna psychometria
Opinie - największy wróg porozumienia
Ogień i woda - pułapki naszej percepcji rzeczywistości w negocjacjach
Prawda w negocjacjach
Przygotowanie do negocjacji
Negocjacyjne wartościowanie
Pierwsze wrażenie - czyli jak otworzyć negocjacje?
Składanie propozycji
Co zrobić, kiedy druga strona w negocjacjach mówi NIE?
Strategia życia Patricka Mouratoglu
Negocjacyjne sygnały - wytęż wzrok i słuch, a zobaczysz i usłyszysz
Harmonizowanie, czyli tzw. NegoModelling
Zamykanie procesu - nieważne, jak zaczynasz, ważne, jak kończysz.
Jak szybko wyciągać rękę na zgodę?
Druga strona wyraziła zgodę - czy to już koniec?
Efekt lawiny, czyli psychologia komunikacji negocjacyjnej w sytuacji kryzysowej w firmie
Jak zmienić słowo "bestseller" w "best seller" - czyli kilka słów o negocjacjach w dziale handlowym
NegoGarda - czyli obrona przed manipulacją w procesie negocjacyjnym
Nego czy negotiatio?
Wysadzić tę nienawiść w powietrze - spójrz w lustro, negocjatorze.
Kategoria: | Psychologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9726-2 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |