Facebook - konwersja

Profesjonalne programowanie w Pythonie. Poznaj najlepsze praktyki kodowania i zaawansowane koncepcje programowania. Wydanie 4 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
28 czerwca 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
109,00

Profesjonalne programowanie w Pythonie. Poznaj najlepsze praktyki kodowania i zaawansowane koncepcje programowania. Wydanie 4 - ebook

Python cechuje się dużą prostotą, a przy tym jest wszechstronny. Ma bardzo szeroki zakres zastosowania, przez co coraz więcej osób podejmuje naukę programowania w tym języku. Python należy do języków najczęściej używanych przez programistów, którzy tworzą w nim gry i aplikacje webowe. Świetnie sprawdza się ponadto w pracy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Tym, co programiści doceniają w Pythonie, jest też obiektywność. Ucząc się, przyswajamy bowiem również zasady programowania obiektywnego, a więc koncepcji dla wielu innych języków.

Oto książka, którą docenią i osoby rozpoczynające przygodę z programowaniem, i programiści znający już inne języki. Znajdziesz tu zarówno podstawowe informacje o Pythonie, jak i wskazówki dotyczące pisania rozszerzeń, dzięki którym będziesz w stanie korzystać z atutów kilku języków. Przydatnym uzupełnieniem są liczne przykłady, pokazujące, jak rozwiązywać częste problemy. To już czwarte wydanie tego praktycznego podręcznika ? docenianego za to, że pozwala dobrze poznać Pythona i uczy, jak pisać wydajny i czytelny kod.

Z książki dowiesz się:

  • jakie są najważniejsze usprawnienia w Pythonie
  • jak przeprowadzić izolację środowiska
  • jak używać najnowszych funkcji w Pythonie
  • czym Python się różni od innych języków
  • co to jest współbieżność i wielowątkowość
  • na czym polega programowanie sterowane zdarzeniami
  • jakie są elementy metaprogramowania
  • jak przeprowadzić automatyzację kontroli jakości
  • jak optymalizować kod

Koduj wszystko w Pythonie. Obiektywnie, strukturalnie i funkcjonalnie!

Spis treści

O autorach

O recenzencie

Przedmowa

Rozdział 1. Aktualny stan Pythona

  • Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?
  • Co zrobić z kodem w Pythonie 2?
  • Jak być na bieżąco?
    • Dokumenty PEP
    • Aktywne społeczności
    • Inne źródła informacji
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Nowoczesne środowiska programistyczne Pythona

  • Wymagania techniczne
  • Ekosystem pakietów Pythona
    • Instalowanie pakietów Pythona za pomocą narzędzia pip
  • Izolowanie środowiska uruchomieniowego
    • Izolacja na poziomie aplikacji a izolacja na poziomie systemu
  • Izolacja środowiska na poziomie aplikacji
    • Poetry jako system zarządzania zależnościami
  • Izolacja środowiska na poziomie systemu
    • Konteneryzacja a wirtualizacja
    • Zarządzanie środowiskami wirtualnymi z użyciem Dockera
    • Wirtualne środowiska programistyczne oparte na narzędziu Vagrant
  • Popularne narzędzia do zwiększania produktywności
    • Niestandardowe powłoki Pythona
    • Stosowanie powłoki IPython
    • Stosowanie powłok we własnych skryptach i programach
    • Interaktywne debugery
    • Inne narzędzia do zwiększania produktywności
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Nowości w Pythonie

  • Wymagania techniczne
  • Niedawne dodatki do języka
    • Operatory scalania i aktualizacji słownika
    • Wyrażenia przypisania
    • Wskazówki dotyczące typów w typach generycznych
    • Parametry czysto pozycyjne
    • Moduł zoneinfo
    • Moduł graphlib
  • Nie tak nowe, ale wciąż błyszczące
    • Funkcja breakpoint()
    • Tryb roboczy
    • Funkcje __getattr__() i __dir__() na poziomie modułu
    • Formatowanie łańcuchów znaków za pomocą obiektów f-string
    • Podkreślenia w literałach liczbowych
    • Moduł secrets
  • Co może się pojawić w przyszłości?
    • Tworzenie sumy typów za pomocą operatora |
    • Strukturalne dopasowywanie wzorców
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Porównanie Pythona z innymi językami

  • Wymagania techniczne
  • Model klas i programowanie obiektowe
    • Dostęp do klas bazowych
    • Wielodziedziczenie i porządek MRO
    • Inicjalizowanie instancji klasy
    • Wzorce dostępu do atrybutów
    • Deskryptory
    • Właściwości
  • Dynamiczny polimorfizm
    • Przeciążanie operatorów
    • Przeciążanie funkcji i metod
  • Klasy danych
  • Programowanie funkcyjne
    • Funkcje lambda
    • Funkcje map(), filter() i reduce()
    • Obiekty i funkcje częściowe
    • Generatory
    • Wyrażenia generatora
    • Dekoratory
  • Wyliczenia
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Interfejs, wzorce i modułowość

  • Wymagania techniczne
  • Interfejsy
    • Odrobina historii: zope.interface
    • Stosowanie adnotacji funkcji i abstrakcyjnych klas bazowych
    • Tworzenie interfejsów z wykorzystaniem adnotacji określających typ
  • Odwrócenie sterowania i wstrzykiwanie zależności
    • Odwrócenie sterowania w aplikacjach
    • Stosowanie platform do wstrzykiwania zależności
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Współbieżność

  • Wymagania techniczne
  • Czym jest współbieżność?
  • Wielowątkowość
    • Czym jest wielowątkowość?
    • Obsługa wątków w Pythonie
    • Kiedy należy stosować wielowątkowość?
    • Przykładowa aplikacja wielowątkowa
  • Wieloprocesowość
    • Wbudowany moduł multiprocessing
    • Stosowanie puli procesów
    • Stosowanie modułu multiprocessing.dummy jako interfejsu do obsługi wielowątkowości
  • Programowanie asynchroniczne
    • Kooperatywna wielozadaniowość i asynchroniczne operacje wejścia - wyjścia
    • Słowa kluczowe async i await w Pythonie
    • Praktyczny przykład zastosowania programowania asynchronicznego
    • Dostosowywanie nieasynchronicznego kodu do asynchroniczności za pomocą obiektów future
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Programowanie sterowane zdarzeniami

  • Wymagania techniczne
  • Czym dokładnie jest programowanie sterowane zdarzeniami?
    • Sterowanie zdarzeniami nie jest tożsame z asynchronicznością
    • Programowanie sterowane zdarzeniami w GUI
    • Komunikacja sterowana zdarzeniami
  • Różne style programowania sterowanego zdarzeniami
    • Styl oparty na wywołaniach zwrotnych
    • Styl oparty na obserwowaniu obiektów
    • Styl oparty na tematach
  • Architektury sterowane zdarzeniami
    • Kolejki zdarzeń i komunikatów
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Elementy metaprogramowania

  • Wymagania techniczne
  • Czym jest metaprogramowanie?
  • Stosowanie dekoratorów do modyfikowania działania funkcji przed jej użyciem
    • Następny krok: dekoratory klas
  • Przechwytywanie procesu tworzenia instancji klasy
  • Metaklasy
    • Ogólna składnia
    • Stosowanie metaklas
    • Pułapki związane z metaklasami
    • Stosowanie metody __init_subclass__() jako alternatywy dla metaklas
  • Generowanie kodu
    • Funkcje exec, eval i compile
    • Drzewa składni abstrakcyjnej
    • Haczyki importu
    • Ważne przykłady generowania kodu w Pythonie
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Łączenie Pythona z kodem w C i C++

  • Wymagania techniczne
  • C i C++ jako podstawa rozszerzalności w Pythonie
  • Kompilowanie i wczytywanie w Pythonie rozszerzeń napisanych w C
  • Kiedy należy używać rozszerzeń?
    • Zwiększanie wydajności kluczowych fragmentów kodu
    • Integrowanie istniejącego kodu napisanego w różnych językach
    • Integrowanie zewnętrznych bibliotek dynamicznych
    • Tworzenie wydajnych niestandardowych typów danych
  • Pisanie rozszerzeń
    • Rozszerzenia w czystym C
    • Pisanie rozszerzeń za pomocą Cythona
  • Wady korzystania z rozszerzeń
    • Dodatkowa złożoność
    • Trudniejsze debugowanie
  • Komunikacja z bibliotekami dynamicznymi bez używania rozszerzeń
    • Moduł ctypes
    • CFFI
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Automatyzacja testów i kontroli jakości

  • Wymagania techniczne
  • Zasady programowania sterowanego testami
  • Pisanie testów z użyciem platformy pytest
    • Parametryzacja testów
    • Konfiguracje testów w platformie pytest
    • Stosowanie "fałszywych" obiektów
    • Atrapy i moduł unittest.mock
  • Automatyzacja kontroli jakości
    • Pokrycie kodu testami
    • Narzędzia do poprawiania stylu i lintery
    • Statyczna analiza typów
  • Testowanie mutacyjne
  • Przydatne narzędzia związane z testami
    • Generowanie realistycznych danych
    • Generowanie dat i czasu
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Tworzenie pakietów i udostępnianie kodu w Pythonie

  • Wymagania techniczne
  • Tworzenie pakietów bibliotek i ich udostępnianie
    • Budowa pakietu Pythona
    • Rodzaje dystrybucji pakietów
    • Rejestrowanie i publikowanie pakietów
    • Wersjonowanie pakietów i zarządzanie zależnościami
    • Instalowanie własnych pakietów
    • Pakiety przestrzeni nazw
    • Skrypty i punkty wejścia w pakietach
  • Tworzenie pakietów aplikacji i usług do użytku w internecie
    • Manifest Twelve-Factor App
    • Korzystanie z Dockera
    • Zarządzanie zmiennymi środowiskowymi
    • Rola zmiennych środowiskowych w platformach do tworzenia aplikacji
  • Tworzenie samodzielnych aplikacji wykonywalnych
    • Kiedy samodzielne aplikacje wykonywalne są przydatne?
    • Popularne narzędzia
    • Bezpieczeństwo kodu Pythona w pakietach wykonywalnych
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Monitorowanie pracy i wydajności aplikacji

  • Wymagania techniczne
  • Rejestrowanie błędów i logów
    • Podstawy rejestrowania logów w Pythonie
    • Zalecane praktyki z obszaru rejestrowania logów
    • Rozproszone rejestrowanie logów
    • Rejestrowanie błędów w celu ich późniejszej analizy
  • Instrumentacja kodu z wykorzystaniem niestandardowych wskaźników
    • Stosowanie aplikacji Prometheus
  • Śledzenie rozproszone aplikacji
    • Śledzenie rozproszone za pomocą Jaegera
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Optymalizacja kodu

  • Wymagania techniczne
  • Częste przyczyny niskiej wydajności
    • Złożoność kodu
    • Nadmierne wykorzystanie zasobów i ich wyciekanie
    • Nadmierna liczba operacji wejścia - wyjścia i operacji blokujących
  • Profilowanie kodu
    • Profilowanie procesora
    • Profilowanie wykorzystania pamięci
  • Zmniejszanie złożoności przez wybór odpowiednich struktur danych
    • Przeszukiwanie listy
    • Stosowanie zbiorów
    • Stosowanie modułu collections
  • Architektoniczne kompromisy
    • Stosowanie heurystyk i algorytmów aproksymacyjnych
    • Stosowanie kolejek zadań i przetwarzania odroczonego
    • Stosowanie probabilistycznych struktur danych
    • Zapisywanie wyników w pamięci podręcznej
  • Podsumowanie

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8744-7
Rozmiar pliku: 4,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: