Programowanie dla najmłodszych. W ruchu, z tabletem, przez zabawę - ebook
Programowanie dla najmłodszych. W ruchu, z tabletem, przez zabawę - ebook
Przyszli inżynierowie i programiści na start!
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Została opracowana na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych przez Akademię Komputerową Komputrilo podczas przedszkolnych warsztatów programowania.
Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 5 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych, rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka oraz na naukę przez zabawę i w ruchu.
- Proste, interesujące aplikacje
- Efektywna nauka z tabletem
- Wskazówki dla rodziców
- Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
- Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
- Elementy matematyki
- Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
- Rozwiązanie każdego zadania
Naukę programowania warto zacząć już w przedszkolu!
Spis treści
Wstęp 7
- Ważne informacje 8
- Instrukcja dla rodzica 8
- Co nam będzie potrzebne 9
- Co to jest programowanie i kto może programować 9
Rozdział 1. Scratch Junior 11
- Na co zwrócić uwagę 12
- Przydatne elementy 13
- Uruchamianie aplikacji 14
- Projekt 1. W prawo, w lewo, hop do góry! 16
- Projekt 2. Rakietą w Kosmos! 28
- Projekt 3. Nasza pierwsza gra 37
- Projekt 4. Wielki występ 43
- Projekt 5. Kolorowy tor przeszkód, czyli edytor graficzny 51
- Projekt 6. Fotomontaż, czyli edytora graficznego ciąg dalszy 56
- Projekt 7. Wielkie bum! 59
Rozdział 2. Box Island 63
- Na co zwrócić uwagę 64
- Przydatne elementy 65
- Uruchamianie aplikacji 65
- Projekt 8. Pudełkowe zabawy 67
- Projekt 9. Laserowe wyzwanie 79
- Projekt 10. Box leniwiec, czyli zrób to za mnie 87
- Projekt 11. Z drogi śledzie, bo box jedzie! (projekt opcjonalny, trudny) 93
Rozdział 3. Programujemy roboty (materiał do opcjonalnego wykonania) 99
- Dlaczego warto? 100
- Projekt 12. Robot na start 101
- Projekt 13. Uciekaj myszko do dziury, czyli robot w akcji 104
Rozdział 4. Lightbot Jr 107
- Na co zwrócić uwagę 108
- Przydatne elementy 109
- Uruchamianie aplikacji 109
- Projekt 14. Misja zapal światło 111
- Projekt 15. Wyzwanie skoki, czyli schody i sprężyny 123
- Projekt 16. Będzie wesoło, czyli winda i teleportacja 134
Rozdział 5. Bit by Bit 145
- Na co zwrócić uwagę 146
- Przydatne elementy 147
- Uruchamianie aplikacji 147
- Projekt 17. Do domku marsz! 149
- Projekt 18. Utrudnienia na drodze 157
- Projekt 19. Dużo bitów (projekt opcjonalny, trudny) 162
- Projekt 20. Kolorowo (projekt opcjonalny, trudny) 166
Czy to już koniec? Nie, to dopiero początek! 175
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6139-3 |
Rozmiar pliku: | 33 MB |