Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Programowanie dla początkujących - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
18 lutego 2016
19,90
1990 pkt
punktów Virtualo

Programowanie dla początkujących - ebook

Poznaj świat programowania!

Dzięki tej książce:
  • Poznasz podstawy programowania
  • Nauczysz się korzystać z podstawowych konstrukcji — pętli, instrukcji warunkowych
  • Wykorzystasz zmienne
  • Pobierzesz dane od użytkownika oraz zapiszesz wyniki do pliku
  • Zgłębisz podstawy języka Python
Jeżeli chcesz się nauczyć programować, musisz poznać podstawowe zasady i typowe konstrukcje — pętle, instrukcje warunkowe i zmienne, które są wspólne dla wszystkich powszechnie używanych języków programowania. Jeżeli zamierzasz ugruntować fundamenty, by uczyć się konkretnych języków, sięgnij po tę książkę.

Dzięki niej napiszesz i uruchomisz swój pierwszy program. Następnie nauczysz się pobierać dane od użytkownika, zapisywać wyniki w plikach oraz zrozumiesz, jak działają zmienne. Kolejny krok to nauka korzystania z pętli i instrukcji warunkowych — w ten sposób będziesz w stanie zaimplementować wiele nawet bardzo zaawansowanych programów. Mark Lassoff wszystkie koncepcje prezentuje na przykładzie języka Python, którego składnia jest zbliżona do innych języków, takich jak: JavaScript, Java czy C. Sięgnij po tę książkę i wkrocz w świat programowania!

Czytając niniejszą książkę i samodzielnie pisząc przedstawione w niej przykłady, opanujesz podstawy programowania. Swój pierwszy program napiszesz już w pierwszym rozdziale książki. W drugim rozdziale, poznasz podstawowe zagadnienia wejścia-wyjścia. W rozdziale trzecim zaczniesz korzystać ze zmiennych — pojęcia mającego kluczowe znaczenie w każdym języku programowania. Rozdział czwarty został poświęcony instrukcjom warunkowym i pętlom; natomiast w piątym poznasz struktury, przeznaczone do przechowywania różnych rodzajów danych. W ostatnim, szóstym rozdziale książki zaczniesz tworzyć klasy i obiekty, poznając tym samym podstawy programowania obiektowego.

Wkrocz w świat programowania!

Spis treści

O autorze (7)

O autorze kursu (7)

Rozdział 1. Pisanie pierwszego programu (9)

  • Czego nauczymy się z tej książki? (10)
  • Przygotowywanie środowiska do programowania (11)
  • Pisanie i uruchamianie pierwszego programu (15)
  • Wyjaśnienie polecenia print (20)

Rozdział 2. Wejście i wyjście (23)

  • Instrukcje input (23)
  • Sparametryzowane dane wejściowe (26)
  • Zapisywanie danych w plikach (28)

Rozdział 3. Zmienne (31)

  • Deklarowanie i inicjalizacja zmiennych (31)
  • Operacje arytmetyczne na zmiennych (34)
  • Stosowanie łańcuchów znaków (36)

Rozdział 4. Instrukcje warunkowe i pętle (39)

  • Proste instrukcje warunkowe (39)
  • Co jeszcze? (41)
  • Złożone wyrażenia warunkowe (42)
  • Złożone instrukcje warunkowe - instrukcja elif (44)
  • Pętle while (45)
  • Nie próbujcie tego w domu! (47)

Rozdział 5. Operacje na danych (49)

  • Listy (49)
  • Edycja elementów list (52)
  • Stosowanie funkcji list (53)
  • Krotki (54)
  • Słowniki (55)

Rozdział 6. Podsumowanie wiedzy (59)

  • Klasy a obiekty (59)
  • Tworzenie klas w języku Python (61)
  • Dodawanie metod do klasy (63)
  • Tworzenie wielu instancji (64)
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1911-0
Rozmiar pliku: 1,8 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij