- promocja
Programowanie obiektowe w PHP 5 - ebook
Programowanie obiektowe w PHP 5 - ebook
- Naucz się definiować właściwości obiektów
- Stwórz kod, który będzie łatwy w zarządzaniu
- Zbuduj wydajną i bezpieczną aplikację
Programowanie obiektowe (OOP) wciąż zyskuje rzesze nowych zwolenników. Ponieważ opiera się ono na klasach i obiektach, jest znacznie bardziej intuicyjne niż programowanie strukturalne. Do jego podstawowych zalet zaliczyć należy także łatwość modyfikowania oraz możliwość wielokrotnego wykorzystania klas. PHP 5 udostępnia wiele różnorodnych mechanizmów (na przykład obsługę wyjątków czy zbiór interfejsów znacznie rozszerzających możliwości klas użytkownika) oraz pełny moduł obsługujący styl programowania OOP, dzięki czemu jest doskonałym narzędziem, pozwalającym tworzyć wydajne, bezpieczne i dynamiczne aplikacje z wykorzystaniem programowania obiektowego.
Książka "Programowanie obiektowe w PHP 5" jest doskonałym źródłem informacji, które pomoże Ci zrozumieć najistotniejsze koncepcje programowania zorientowanego obiektowo w PHP 5. Podręcznik zawiera omówienie zagadnień podstawowych oraz bardziej zaawansowanych, takich jak architektura Model-View-Controller (MVC) oraz testy jednostkowe. Znajdziesz tu także praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące m.in. użycia biblioteki Standard PHP Library. Dowiesz się, jak używać odpowiedniego wzorca, aby zwiększyć wydajność kodu, czym jest testowanie jednostkowe i dlaczego stanowi ono zasadniczą część tworzenia dobrego oraz stabilnego projektu programu. Nauczysz się tworzyć wydajne, bezpieczne i łatwe w zarządzaniu aplikacje.
- Praca z OOP -- tworzenie obiektów
- Funkcje dostarczające informacje o klasie
- Iteratory
- Automatyczne wczytywanie klas
- Serializacja
- Wzorce projektowe
- Refleksja i testy jednostkowe
- Biblioteka Standard PHP Library
- Obsługa baz danych z użyciem stylu OOP
- Używanie architektury MVC
Spis treści
O autorze (9)
O recenzentach (11)
Wprowadzenie (13)
- Co zawiera ta książka? (13)
- Dla kogo jest przeznaczona książka? (15)
- Konwencje zastosowane w książce (15)
- Użycie przykładowych kodów (16)
Rozdział 1. Styl OOP kontra programowanie proceduralne (17)
- Wprowadzenie do PHP (18)
- Zaczynamy (18)
- Krótka historia stylu programowania OOP w PHP (19)
- Proceduralny styl kodowania kontra OOP (19)
- Zalety używania stylu OOP (20)
- Wnikliwa analiza obiektu (22)
- Różnice między stylem OOP w PHP 4 i PHP 5 (23)
- Niektóre podstawowe pojęcia z zakresu OOP (25)
- Ogólne konwencje programowania (26)
- Podsumowanie (27)
Rozdział 2. Rozpoczęcie pracy z OOP (29)
- Tworzenie obiektów (29)
- Dostęp do właściwości i metod z wewnątrz klasy (31)
- Używanie obiektu (31)
- Modyfikatory dostępu (32)
- Konstruktory i destruktory (34)
- Stałe klasy (36)
- Rozszerzanie klasy (dziedziczenie) (38)
- Nadpisywanie metod (40)
- Uniemożliwianie nadpisywania (40)
- Uniemożliwianie rozszerzania (40)
- Polimorfizm (41)
- Interfejs (42)
- Klasa abstrakcyjna (44)
- Metody i właściwości statyczne (45)
- Metody akcesorów (48)
- Używanie metod magicznych do pobierania i ustalania wartości właściwości klasy (49)
- Metody magiczne służące do przeciążania metod klasy (51)
- Wizualne przedstawienie klasy (52)
- Podsumowanie (52)
Rozdział 3. Jeszcze więcej OOP (55)
- Funkcje dostarczające informacje o klasie (55)
- Sprawdzanie, czy dana klasa istnieje (55)
- Określanie aktualnie wczytanej klasy (56)
- Sprawdzanie, czy istnieją podane metody i właściwości (56)
- Określanie rodzaju klasy (57)
- Określanie nazwy klasy (57)
- Obsługa wyjątków (58)
- Zebranie wszystkich błędów PHP jako wyjątku (62)
- Iteratory (63)
- Obiekt ArrayObject (65)
- Konwersja tablicy na obiekt (66)
- Dostęp do obiektów z zastosowaniem stylu tablicy (67)
- Serializacja (68)
- Metody magiczne w serializacji (70)
- Klonowanie obiektu (72)
- Automatyczne wczytywanie klas, czyli klasy na żądanie (73)
- Łańcuchowe wiązanie metod (74)
- Cykl życia obiektu w PHP oraz buforowanie obiektu (75)
- Podsumowanie (77)
Rozdział 4. Wzorce projektowe (79)
- Jak to zostało zrobione wcześniej? (79)
- Wzorzec Strategia (80)
- Wzorzec Fabryka (82)
- Wzorzec Fabryka abstrakcyjna (85)
- Wzorzec Adapter (87)
- Wzorzec Singleton (91)
- Wzorzec Iterator (93)
- Wzorzec Obserwator (96)
- Wzorzec Proxy, czyli mechanizm Lazy Loading (98)
- Wzorzec Dekorator (100)
- Wzorzec Active Record (103)
- Wzorzec Fasada (103)
- Podsumowanie (106)
Rozdział 5. Refleksja i testy jednostkowe (109)
- Refleksja (109)
- ReflectionClass (110)
- Klasa ReflectionMethod (115)
- Klasa ReflectionParameter (117)
- Klasa ReflectionProperty (119)
- Testy jednostkowe (121)
- Korzyści płynące z testów jednostkowych (121)
- Krótkie wprowadzenie do niebezpiecznych błędów (122)
- Przygotowanie do przeprowadzania testów jednostkowych (123)
- Rozpoczęcie przeprowadzania testów jednostkowych (124)
- Testowanie obiektu EmailValidator (127)
- Testy jednostkowe dla zwykłych skryptów (130)
- Podejście Test Driven Development (TDD) (134)
- PHPUnit API (139)
- Podsumowanie (147)
Rozdział 6. Biblioteka Standard PHP Library (149)
- Obiekty dostępne w SPL (149)
- Klasa ArrayObject (150)
- Klasa ArrayIterator (155)
- Klasa DirectoryIterator (157)
- Klasa RecursiveDirectoryIterator (161)
- Klasa RecursiveIteratorIterator (162)
- Klasa AppendIterator (162)
- Klasa FilterIterator (164)
- Klasa LimitIterator (165)
- Klasa NoRewindIterator (166)
- Interfejs SeekableIterator (167)
- Interfejs RecursiveIterator (168)
- Obiekt SPLFileObject (169)
- Obiekt SPLFileInfo (170)
- Obiekt SPLObjectStorage (172)
- Podsumowanie (174)
Rozdział 7. Obsługa baz danych z użyciem stylu OOP (175)
- Wprowadzenie do MySQLi (175)
- Nawiązywanie połączenia z MySQL w stylu zgodnym z OOP (176)
- Pobieranie danych w stylu zgodnym z OOP (177)
- Uaktualnianie danych w stylu zgodnym z OOP (177)
- Zapytania preinterpretowane (178)
- Używanie obiektu BLOB w zapytaniach preinterpretowanych (180)
- Wykonanie procedury składowanej za pomocą MySQLi i PHP (182)
- PDO (183)
- Konfiguracja DSN dla różnych silników baz danych (185)
- Używanie zapytań preinterpretowanych za pomocą PDO (185)
- Wywoływanie procedur składowanych (187)
- Inne ciekawe funkcje (187)
- Wprowadzenie do Data Abstraction Layers (188)
- ADOdb (189)
- MDB2 (197)
- Wprowadzenie do ActiveRecord (200)
- Tworzenie nowego rekordu za pomocą ActiveRecord (200)
- Wybór lub uaktualnienie danych (201)
- Podsumowanie (201)
Rozdział 8. Używanie języka XML w stylu zgodnym z OOP (203)
- Format dokumentu XML (203)
- Wprowadzenie do SimpleXML (204)
- Przetwarzanie dokumentów (205)
- Uzyskiwanie dostępu do atrybutów (206)
- Przetwarzanie źródeł Flickr za pomocą SimpleXML (206)
- Zarządzanie sekcjami CDATA za pomocą SimpleXML (209)
- XPath (210)
- DOM API (212)
- Modyfikacja istniejących dokumentów (213)
- Inne użyteczne funkcje (214)
- Podsumowanie (214)
Rozdział 9. Używanie architektury MVC (215)
- Co to jest MVC? (215)
- Rozplanowanie projektu (216)
- Projekt pliku rozruchowego (216)
- Dodanie obsługi bazy danych (232)
- Sterowniki (235)
- Tworzenie aplikacji na podstawie gotowej struktury (245)
- Kontroler uwierzytelniania (246)
- Podsumowanie (252)
Skorowidz (253)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4741-5 |
Rozmiar pliku: | 3,2 MB |