Programowanie równoległe i asynchroniczne w C# 5.0 - ebook
Programowanie równoległe i asynchroniczne w C# 5.0 - ebook
Programowanie współbieżne - wykorzystaj w pełni moc procesorów!
- Opanuj wątki, zadania i TPL
- Poznaj sprytne rozwiązania z użyciem bibliotek DSS i CCR
- Wejdź na wyższy poziom z Reactive Extensions i CUDAfy.NET
Programowanie współbieżne jest w dzisiejszych czasach absolutnym standardem, jedyną drogą pozwalającą w pełni wykorzystać moc wielordzeniowych procesorów, umieszczanych we współczesnych komputerach. Jednak nadal niewielu programistów potrafi poprawnie i efektywnie korzystać z tej technologii. Czas to zmienić!
Jeśli chcesz być naprawdę świetnym programistą C#, tworzącym aplikacje na platformę .NET, a do tej pory nie przestudiowałeś jeszcze porządnie kwestii współbieżności, pora to nadrobić. W tej książce znajdziesz informacje o podstawach tej technologii, takich jak wątki, a także o klasycznych pułapkach związanych z programowaniem współbieżnym. Kolejne rozdziały odkryją przed Tobą tajemnice zadań oraz bibliotek TPL. Poznasz również technologie DSS i CCR oraz dowiesz się co nieco na temat asynchroniczności. Potem przyjdzie kolej na omówienie technologii Reactive Extensions oraz biblioteki CUDAfy.NET, pozwalającej efektywnie wykorzystać karty graficzne do obliczeń niezwiązanych z grafiką. Odkryj zalety programowania równoległego!
- Dla niecierpliwych: asynchroniczność i pętla równoległa
- Wątki i zadania
- Zmienne w aplikacjach wielowątkowych
- Synchronizacja wątków, zadań i kontrolek interfejsu z zadaniami
- Wątki i zadania a interfejs użytkownika
- Dane w programach równoległych
- Analiza aplikacji wielowątkowych. Debugowanie i profilowanie
- Wstęp do CCR i DSS
- Skalowalne rozwiązanie dla systemów rozproszonych na bazie technologii CCR i DSS
- Wprowadzenie do Reactive Extensions. Zarządzanie sekwencjami zdarzeń
- Współbieżność w Rx
- Przykłady użycia technologii Rx w aplikacjach WPF
- CUDA w .NET
- Biblioteka TPL w WinRT
- Dobre praktyki programowania aplikacji wielowątkowych
Zostań mistrzem programowania współbieżnego!
Spis treści
Wstęp (9)
Przedmowa (11)
Rozdział 1. Dla niecierpliwych: asynchroniczność i pętla równoległa (13)
- Programowanie asynchroniczne. Operator await i modyfikator async (nowość języka C# 5.0 i platformy .NET 4.5) (13)
- Klasa Parallel z biblioteki TPL (nowość platformy .NET 4.0) (19)
- Równoległa pętla For (20)
- Przerywanie pętli (22)
Rozdział 2. Wątki (25)
- Monte Carlo (25)
- Obliczenia bez użycia dodatkowych wątków (26)
- Przeniesienie obliczeń do osobnego wątku (28)
- Wątki, procesy i domeny aplikacji (30)
- Usypianie bieżącego wątku (31)
- Przerywanie działania wątku (Abort) (32)
- Wstrzymywanie i wznawiane działania wątku (34)
- Wątki działające w tle (35)
- Zmiana priorytetu wątku (36)
- Użycie wielu wątków i problemy z generatorem liczb pseudolosowych (36)
- Pamięć lokalna wątku i bezpieczeństwo wątku (39)
- Czekanie na ukończenie pracy wątku (Join) (40)
- Sekcje krytyczne (lock) (43)
- Przesyłanie danych do wątku (45)
- Pula wątków (47)
- Jeszcze raz o sygnalizacji zakończenia pracy wątków (50)
- Operacje atomowe (51)
- Tworzenie wątków za pomocą System.Threading. Timer i imitacja timera w wątku z wysokim priorytetem (54)
- Zadania (57)
Rozdział 3. Zmienne w aplikacjach wielowątkowych (59)
- Atrybut ThreadStatic (59)
- Opóźniona inicjacja i zmienne lokalne wątku (60)
- Volatile (64)
- Zadania (65)
Rozdział 4. Więcej o synchronizacji wątków. Blokady i sygnały (67)
- Problem ucztujących filozofów (68)
- Problem czytelników i pisarzy (73)
- Komunikacja między wątkami. Problem producenta i konsumenta (78)
- Sygnalizacja za pomocą metod Monitor.Pulse i Monitor.Wait (81)
- EventWaitHandle i AutoResetEvent (85)
- Bariera (86)
- Synchronizacja wątków z różnych procesów. Muteksy i semafory nazwane (88)
- Kontrola ilości instancji aplikacji (89)
- Mutex (89)
- Semafor (91)
- Zadania (93)
Rozdział 5. Wątki a interfejs użytkownika (95)
- Wątki robocze w aplikacjach desktopowych (95)
- Przygotowanie projektu aplikacji oraz danych wejściowych (96)
- Wykorzystanie wątków w długotrwałych metodach zdarzeniowych (99)
- Synchronizacja wątków z interfejsem użytkownika w aplikacjach Windows Forms (104)
- BackgroundWorker (110)
- Synchronizacja wątków z komponentami Windows Presentation Foundation (114)
- Projekt graficznego interfejsu użytkownika (115)
- Implementacja metod zdarzeniowych (117)
- Bezpieczny dostęp do kontrolek WPF (125)
- Kontekst synchronizacji (128)
- Groźba zagłodzenia wątku interfejsu i asynchroniczna zmiana stanu współdzielonych zasobów (135)
- Zadania (136)
Rozdział 6. Zadania (137)
- Tworzenie zadania (137)
- Praca z zadaniami (138)
- Dane przekazywane do zadań (140)
- Dane zwracane przez zadania (141)
- Przykład: test liczby pierwszej (141)
- Synchronizacja zadań (143)
- Przykład: sztafeta zadań (144)
- Przerywanie zadań (145)
- Stan zadania (149)
- Fabryka zadań (152)
- Planista i zarządzanie kolejkowaniem zadań (155)
- Ustawienia zadań (159)
- Zadania (160)
Rozdział 7. Klasa Parallel. Zrównoleglanie pętli (161)
- Równoległa pętla for (162)
- Równoległa pętla foreach (163)
- Metoda Invoke (164)
- Ustawienia pętli równoległych. Klasa ParallelOptions (166)
- Przerywanie pętli za pomocą CancelationToken (166)
- Kontrola wykonywania pętli (168)
- Synchronizacja pętli równoległych. Obliczanie ? metodą Monte Carlo (169)
- Partycjonowanie danych (175)
- Zadania (177)
Rozdział 8. Synchronizacja zadań (179)
- Blokady (lock) (179)
- Sygnały (Monitor.Pulse i Monitor.Wait) (182)
- Bariera (184)
Rozdział 9. Dane w programach równoległych (187)
- Praca ze zbiorami danych w programowaniu równoległym (187)
- Współbieżne struktury danych (187)
- Kolekcja ConcurrentBag (189)
- Współbieżne kolejka i stos (189)
- Praca z BlockingCollection (190)
- Własna kolekcja współbieżna (193)
- Agregacja (197)
- Agregacje dla kolekcji równoległych (199)
- PLINQ - zrównoleglone zapytania LINQ (203)
- Przykład zapytania PLINQ (204)
- Jak działa PLINQ? (205)
- Kiedy PLINQ jest wydajne? (207)
- Metody przekształcające dane wynikowe (208)
- Przerywanie zapytań (209)
- Metoda ForAll (212)
- Zadania (213)
Rozdział 10. Synchronizacja kontrolek interfejsu z zadaniami (215)
- Zadania w aplikacjach Windows Forms (215)
- Zadania w aplikacjach WPF (219)
- Aktualizacja interfejsu z wykorzystaniem operatora await (221)
- Zadania (223)
Rozdział 11. Analiza aplikacji wielowątkowych. Debugowanie i profilowanie (225)
- Okno wątków (Threads) (226)
- Okno zadań równoległych (Parallel Tasks) (228)
- Okno stosów równoległych (Parallel Stacks) (229)
- Okno równoległego śledzenia zmiennych (Parallel Watch) (230)
- Concurrency Visualizer (232)
- Widok Wykorzystanie CPU (232)
- Widok Wątki (233)
- Widok Rdzenie (236)
- Profilowanie aplikacji zewnętrznych (237)
- Znaczniki (238)
- Zadania (241)
Rozdział 12. Wstęp do CCR i DSS (243)
- Instalacja środowiska Microsoft Robotics (245)
- Możliwe problemy z uruchomieniem środowiska Robotics (247)
- Kompilacja i uruchamianie projektów dołączonych do książki (248)
- CCR i DSS w pigułce (249)
- Czujniki i urządzenia - tworzenie pierwszej usługi (249)
- Serwisy partnerskie (265)
Rozdział 13. Skalowalne rozwiązanie dla systemów rozproszonych na bazie technologii CCR i DSS (277)
- Opóźnione uruchamianie (291)
- Uruchamianie obliczeń na klastrze (293)
- Podsumowanie (298)
- Zadania (299)
Rozdział 14. Wprowadzenie do Reactive Extensions. Zarządzanie sekwencjami zdarzeń (301)
- Programowanie reaktywne (302)
- IObservable<T> (303)
- IObserver<T> (303)
- Dualizm interaktywno-reaktywny (304)
- Obserwator - wzorzec projektowy (305)
- Platforma Rx (306)
- Biblioteki Rx (307)
- Gramatyka Rx (309)
- Jak korzystać z interfejsów w Rx? (309)
- Subskrypcje (312)
- LINQ do zdarzeń (315)
- Zimne i gorące obserwable (329)
Rozdział 15. Współbieżność w Rx (333)
- Zarządzanie równoległością (333)
- Interfejs IScheduler (334)
- Planiści (335)
- Metody SubscribeOn i ObserveOn (339)
- Słowo o unifikacji (343)
Rozdział 16. Przykłady użycia technologii Rx w aplikacjach WPF (345)
- Rysowanie z użyciem Rx (346)
- Wyszukiwarka (353)
Rozdział 17. CUDA w .NET (365)
- Konfiguracja środowiska dla CUDAfy.NET (366)
- Pierwsze kroki (368)
- Hello World, czyli pierwszy program CUDAfy.NET (370)
- Emulator GPU (375)
- Własności GPU (376)
- Przekazywanie parametrów do kerneli (378)
- Operacje na pamięci globalnej karty graficznej (380)
- Pomiar czasu wykonania (383)
- Dostęp zwarty do pamięci globalnej i pamięć współdzielona (386)
- Generator liczb pseudolosowych (390)
- FFT na GPU (392)
- BLAS (394)
- Zadania (395)
Dodatek A. Biblioteka TPL w WinRT (397)
- Zadania (398)
- Struktura SpinWait (400)
- Usypianie wątków (400)
- Pula wątków (401)
- ThreadPoolTimer (402)
- Podobieństwa (403)
- Przenośna biblioteka (404)
- Zadania (406)
Dodatek B. Dobre praktyki programowania aplikacji wielowątkowych (407)
- Wprowadzenie (407)
- Sekcje krytyczne i zakleszczenia (407)
- Wyścig (411)
- Słowo kluczowe volatile i kontrola pętli wykonywanej w ramach funkcji wątku (417)
- Bezpieczeństwo wątków a konstruktory i pola statyczne (419)
Dodatek C. Menadżer pakietów NuGet (423)
- Instalacja NuGet (423)
- Korzystanie z NuGet (425)
Skorowidz (427)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8905-7 |
Rozmiar pliku: | 9,0 MB |