Facebook - konwersja
  • promocja

Programowanie w C. Sprytne podejście do trudnych zagadnień, których wolałbyś unikać (takich jak język C) - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
26 czerwca 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Programowanie w C. Sprytne podejście do trudnych zagadnień, których wolałbyś unikać (takich jak język C) - ebook

Istnieje bardzo wiele nowoczesnych języków programowania, które pozwalają na szybkie wdrożenie i pracę. Takim językiem na pewno nie jest C. Niektóre jego cechy bardzo utrudniają tworzenie bezpiecznego i bezawaryjnego kodu. Warto więc dogłębnie poznać C — przy bardzo prostej składni i niewielkich wymaganiach sprzętowych ma potężne możliwości!

Niniejsza książka jest bardzo dobrym podręcznikiem dla początkujących programistów. Nauczysz się C, wykonując 52 sprytnie skonstruowane zadania zilustrowane kodem i specjalnie opracowanymi klipami wideo. Duży nacisk został położony na dogłębną analizę tworzonego kodu — autor zmusza Czytelnika do zrozumienia znaczenia każdej linii programu, do koncentracji i dokładności. Zachęca też do praktykowania tzw. programowania defensywnego, dzięki któremu możliwe jest podniesienie jakości i bezpieczeństwa tworzonego oprogramowania. Wartościowym elementem książki są wskazówki, jak zepsuć napisany kod, a następnie go zabezpieczyć. Bardzo ułatwia to unikanie wielu poważnych, często spotykanych błędów.

Najistotniejsze zagadnienia poruszone w książce:

  • Podstawowa składnia C
  • Konfiguracja środowiska programistycznego, kompilacja kodu, pliki Makefile i linkery
  • Kontrola przebiegu działania programu, alokacja pamięci
  • Operacje wejścia-wyjścia i pliki, stosy i kolejki
  • Usuwanie błędów, programowanie defensywne i automatyczne testowanie
  • Eliminacja błędu przepełnienia stosu, niedozwolonego dostępu do pamięci itd.
  • Hakowanie własnego kodu utworzonego w C

Zrozum C, programuj starannie — dobrze działać może tylko dobry kod!

Spis treści

Podziękowania (12)

Ta książka tak naprawdę nie jest o języku C (13)

  • Niezdefiniowane zachowania (14)
  • C to język zarazem świetny i paskudny (15)
  • Czego się nauczysz? (16)
  • Jak czytać tę książkę? (16)
  • Wideo (17)
  • Podstawowe umiejętności (18)
    • Czytanie i pisanie (18)
    • Zwracanie uwagi na szczegóły (18)
    • Wychwytywanie różnic (19)
    • Planowanie i debugowanie (19)

Przygotowania (20)

  • Linux (20)
  • OS X (20)
  • Windows (21)
  • Edytor tekstu (21)
    • Nie używaj IDE (22)

Ćwiczenie 1. Odkurzenie kompilatora (24)

  • Omówienie kodu w pliku (24)
  • Co powinieneś zobaczyć? (25)
  • Jak to zepsuć? (26)
  • Zadania dodatkowe (26)

Ćwiczenie 2. Użycie pliku Makefile podczas kompilacji (28)

  • Użycie narzędzia make (28)
  • Co powinieneś zobaczyć? (29)
  • Jak to zepsuć? (30)
  • Zadania dodatkowe (30)

Ćwiczenie 3. Sformatowane dane wyjściowe (32)

  • Co powinieneś zobaczyć? (33)
  • Zewnętrzne badania (33)
  • Jak to zepsuć? (33)
  • Zadania dodatkowe (34)

Ćwiczenie 4. Użycie debugera (36)

  • Sztuczki z GDB (36)
  • Krótki przewodnik po GDB (36)
  • Krótki przewodnik po LLDB (37)

Ćwiczenie 5. Nauka na pamięć operatorów w C (40)

  • Jak uczyć się na pamięć? (40)
  • Listy operatorów (41)

Ćwiczenie 6. Nauka na pamięć składni C (46)

  • Słowa kluczowe (46)
  • Składnia struktur (47)
  • Słowo zachęty (50)
  • Słowo ostrzeżenia (51)

Ćwiczenie 7. Zmienne i typy (52)

  • Co powinieneś zobaczyć? (53)
  • Jak to zepsuć? (54)
  • Zadania dodatkowe (54)

Ćwiczenie 8. Konstrukcje if, else-if i else (56)

  • Co powinieneś zobaczyć? (57)
  • Jak to zepsuć? (57)
  • Zadania dodatkowe (58)

Ćwiczenie 9. Pętla while i wyrażenia boolowskie (60)

  • Co powinieneś zobaczyć? (60)
  • Jak to zepsuć? (61)
  • Zadania dodatkowe (61)

Ćwiczenie 10. Konstrukcja switch (62)

  • Co powinieneś zobaczyć? (64)
  • Jak to zepsuć? (65)
  • Zadania dodatkowe (65)

Ćwiczenie 11. Tablice i ciągi tekstowe (66)

  • Co powinieneś zobaczyć? (67)
  • Jak to zepsuć? (68)
  • Zadania dodatkowe (69)

Ćwiczenie 12. Wielkość i tablice (70)

  • Co powinieneś zobaczyć? (71)
  • Jak to zepsuć? (72)
  • Zadania dodatkowe (73)

Ćwiczenie 13. Pętla for i tablica ciągów tekstowych (74)

  • Co powinieneś zobaczyć? (75)
  • Zrozumienie tablicy ciągów tekstowych (76)
  • Jak to zepsuć? (76)
  • Zadania dodatkowe (77)

Ćwiczenie 14. Tworzenie i użycie funkcji (78)

  • Co powinieneś zobaczyć? (79)
  • Jak to zepsuć? (80)
  • Zadania dodatkowe (80)

Ćwiczenie 15. Wskaźniki, przerażające wskaźniki (82)

  • Co powinieneś zobaczyć? (84)
  • Poznajemy wskaźniki (85)
  • Praktyczne użycie wskaźników (86)
  • Leksykon wskaźnika (87)
  • Wskaźniki nie są tablicami (87)
  • Jak to zepsuć? (87)
  • Zadania dodatkowe (88)

Ćwiczenie 16. Struktury i prowadzące do nich wskaźniki (90)

  • Co powinieneś zobaczyć? (93)
  • Poznajemy struktury (94)
  • Jak to zepsuć? (94)
  • Zadania dodatkowe (95)

Ćwiczenie 17. Alokacja pamięci stosu i sterty (96)

  • Co powinieneś zobaczyć? (102)
  • Alokacja stosu kontra sterty (102)
  • Jak to zepsuć? (103)
  • Zadania dodatkowe (104)

Ćwiczenie 18. Wskaźniki do funkcji (106)

  • Co powinieneś zobaczyć? (110)
  • Jak to zepsuć? (110)
  • Zadania dodatkowe (111)

Ćwiczenie 19. Opracowane przez Zeda wspaniałe makra debugowania (112)

  • Problem obsługi błędów w C (112)
  • Makra debugowania (113)
  • Użycie dbg.h (115)
  • Co powinieneś zobaczyć? (118)
  • W jaki sposób CPP obsługuje makra? (118)
  • Zadania dodatkowe (120)

Ćwiczenie 20. Zaawansowane techniki debugowania (122)

  • Użycie makra debug() kontra GDB (122)
  • Strategia debugowania (124)
  • Zadania dodatkowe (125)

Ćwiczenie 21. Zaawansowane typy danych i kontrola przepływu (126)

  • Dostępne typy danych (126)
    • Modyfikatory typu (126)
    • Kwalifikatory typów (127)
    • Konwersja typu (127)
    • Wielkość typu (128)
  • Dostępne operatory (129)
    • Operatory matematyczne (130)
    • Operatory danych (130)
    • Operatory logiczne (131)
    • Operatory bitowe (131)
    • Operatory boolowskie (131)
    • Operatory przypisania (131)
  • Dostępne struktury kontroli (132)
  • Zadania dodatkowe (132)

Ćwiczenie 22. Stos, zakres i elementy globalne (134)

  • Pliki ex22.h i ex22.c (134)
  • Plik ex22_main.c (136)
  • Co powinieneś zobaczyć? (138)
  • Zakres, stos i błędy (139)
  • Jak to zepsuć? (140)
  • Zadania dodatkowe (141)

Ćwiczenie 23. Poznaj mechanizm Duffa (142)

  • Co powinieneś zobaczyć? (145)
  • Rozwiązanie łamigłówki (145)
    • Dlaczego w ogóle mam się tak męczyć? (146)
  • Zadania dodatkowe (146)

Ćwiczenie 24. Dane wejściowe, dane wyjściowe i pliki (148)

  • Co powinieneś zobaczyć? (150)
  • Jak to zepsuć? (151)
  • Funkcje wejścia-wyjścia (151)
  • Zadania dodatkowe (152)

Ćwiczenie 25. Funkcje o zmiennej liczbie argumentów (154)

  • Co powinieneś zobaczyć? (158)
  • Jak to zepsuć? (158)
  • Zadania dodatkowe (158)

Ćwiczenie 26. Projekt logfind (160)

  • Specyfikacja logfind (160)

Ćwiczenie 27. Programowanie kreatywne i defensywne (162)

  • Nastawienie programowania kreatywnego (162)
  • Nastawienie programowania defensywnego (163)
  • 8 strategii programisty defensywnego (164)
  • Zastosowanie ośmiu strategii (164)
    • Nigdy nie ufaj danym wejściowym (164)
    • Unikanie błędów (168)
    • Awarie powinny być wczesne i otwarte (169)
    • Dokumentuj założenia (170)
    • Preferuj prewencję zamiast dokumentacji (170)
    • Automatyzuj wszystko (171)
    • Upraszczaj i wyjaśniaj (171)
    • Myśl logicznie (172)
  • Kolejność nie ma znaczenia (172)
  • Zadania dodatkowe (173)

Ćwiczenie 28. Pośrednie pliki Makefile (174)

  • Podstawowa struktura projektu (174)
  • Makefile (175)
    • Nagłówek (176)
    • Docelowe wersje programu (177)
    • Testy jednostkowe (178)
    • Operacje porządkujące (180)
    • Instalacja (180)
    • Sprawdzenie (180)
  • Co powinieneś zobaczyć? (181)
  • Zadania dodatkowe (181)

Ćwiczenie 29. Biblioteki i linkowanie (182)

  • Dynamiczne wczytywanie biblioteki współdzielonej (183)
  • Co powinieneś zobaczyć? (185)
  • Jak to zepsuć? (187)
  • Zadania dodatkowe (187)

Ćwiczenie 30. Zautomatyzowane testowanie (188)

  • Przygotowanie frameworka testów jednostkowych (189)
  • Zadania dodatkowe (193)

Ćwiczenie 31. Najczęściej spotykane niezdefiniowane zachowanie (194)

  • 20 najczęściej spotykanych przypadków niezdefiniowanego zachowania (196)
    • Najczęściej spotykane niezdefiniowane zachowanie (196)

Ćwiczenie 32. Lista dwukierunkowa (200)

  • Czym są struktury danych? (200)
  • Budowa biblioteki (200)
  • Lista dwukierunkowa (202)
    • Definicja (202)
    • Implementacja (204)
  • Testy (207)
  • Co powinieneś zobaczyć? (210)
  • Jak można usprawnić kod? (210)
  • Zadania dodatkowe (211)

Ćwiczenie 33. Algorytmy listy dwukierunkowej (212)

  • Sortowanie bąbelkowe i sortowanie przez scalanie (212)
  • Test jednostkowy (213)
  • Implementacja (215)
  • Co powinieneś zobaczyć? (217)
  • Jak można usprawnić kod? (218)
  • Zadania dodatkowe (219)

Ćwiczenie 34. Tablica dynamiczna (220)

  • Wady i zalety (227)
  • Jak można usprawnić kod? (228)
  • Zadania dodatkowe (228)

Ćwiczenie 35. Sortowanie i wyszukiwanie (230)

  • Sortowanie pozycyjne i wyszukiwanie binarne (233)
    • Unie w języku C (234)
    • Implementacja (235)
    • Funkcja RadixMap_find() i wyszukiwanie binarne (241)
    • RadixMap_sort() i radix_sort() (242)
  • Jak można usprawnić kod? (243)
  • Zadania dodatkowe (244)

Ćwiczenie 36. Bezpieczniejsze ciągi tekstowe (246)

  • Dlaczego stosowanie ciągów tekstowych C to niewiarygodnie kiepski pomysł? (246)
  • Użycie bstrlib (248)
  • Poznajemy bibliotekę (249)

Ćwiczenie 37. Struktura Hashmap (250)

  • Testy jednostkowe (257)
  • Jak można usprawnić kod? (259)
  • Zadania dodatkowe (260)

Ćwiczenie 38. Algorytmy struktury Hashmap (262)

  • Co powinieneś zobaczyć? (267)
  • Jak to zepsuć? (268)
  • Zadania dodatkowe (269)

Ćwiczenie 39. Algorytmy ciągu tekstowego (270)

  • Co powinieneś zobaczyć? (277)
  • Analiza wyników (279)
  • Zadania dodatkowe (280)

Ćwiczenie 40. Binarne drzewo poszukiwań (282)

  • Jak można usprawnić kod? (295)
  • Zadania dodatkowe (295)

Ćwiczenie 41. Projekt devpkg (296)

  • Co to jest devpkg? (296)
    • Co chcemy zbudować? (296)
    • Projekt (297)
    • Biblioteki Apache Portable Runtime (297)
  • Przygotowanie projektu (299)
    • Pozostałe zależności (299)
  • Plik Makefile (299)
  • Pliki kodu źródłowego (300)
    • Funkcje bazy danych (302)
    • Funkcje powłoki (305)
    • Funkcje poleceń programu (309)
    • Funkcja main() w devpkg (314)
  • Ostatnie wyzwanie (316)

Ćwiczenie 42. Stos i kolejka (318)

  • Co powinieneś zobaczyć? (321)
  • Jak można usprawnić kod? (321)
  • Zadania dodatkowe (322)

Ćwiczenie 43. Prosty silnik dla danych statystycznych (324)

  • Odchylenie standardowe i średnia (324)
  • Implementacja (325)
  • Jak można użyć tego rozwiązania? (330)
  • Zadania dodatkowe (331)

Ćwiczenie 44. Bufor cykliczny (334)

  • Testy jednostkowe (337)
  • Co powinieneś zobaczyć? (337)
  • Jak można usprawnić kod? (338)
  • Zadania dodatkowe (338)

Ćwiczenie 45. Prosty klient TCP/IP (340)

  • Modyfikacja pliku Makefile (340)
  • Kod netclient (340)
  • Co powinieneś zobaczyć? (344)
  • Jak to zepsuć? (344)
  • Zadania dodatkowe (344)

Ćwiczenie 46. Drzewo trójkowe (346)

  • Wady i zalety (354)
  • Jak można usprawnić kod? (355)
  • Zadania dodatkowe (355)

Ćwiczenie 47. Szybszy router URL (356)

  • Co powinieneś zobaczyć? (358)
  • Jak można usprawnić kod? (359)
  • Zadania dodatkowe (360)

Ćwiczenie 48. Prosty serwer sieciowy (362)

  • Specyfikacja (362)

Ćwiczenie 49. Serwer danych statystycznych (364)

  • Specyfikacja (364)

Ćwiczenie 50. Routing danych statystycznych (366)

Ćwiczenie 51. Przechowywanie danych statystycznych (368)

  • Specyfikacja (368)

Ćwiczenie 52. Hacking i usprawnianie serwera (370)

Zakończenie (372)

Skorowidz (373)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2546-3
Rozmiar pliku: 3,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: